دو راهی های زندگی

همه ما توی زندگی ( مفهوم زنده بودن و ادامه دادن ) به دو راهی هایی می رسیم ( فکر کنم اون کسی که اصلا دیوانه مادرزادی هم هست به یه دو راهی میرسه ... این که به طرف حمله کنه یا نه ) . مثلا یکی از این دوراهی ها می تونه توی ایران کنکور و درس و دانشگاه باشه . درسته همه بهش شاید نرسن ولی معمول هست . هر لحظه غم و غصه و استرس که :‌ کم خوندم ؟‌ کم کاری کردم ؟‌ چی کارا که نکردم ؟ اگه بشه ؟ اگه نشه چی ؟

حس عجیبی داره این دو راهی ها . یکی از عجیب ترین این دو راهی ها ازدواج هست . حس و حال عجیبی هست . داشتم توی ویکیپدیای فارسی در مورد ازدواج می خوندم که میگه :‌

ازدواج یا پیوند زناشویی پیوندی آیینی‌است که طی احکام یا رسومی خاص بین زن و مرد در مذاهب و کشورهای مختلف برقرار می‌شود تا به تشکیل خانواده منجر گردد و می‌تواند منجر به زایش فرزند شود. در برخی از کشورهای جهان، ازدواج همجنس‌گرایان، یعنی ازدواج دو مرد یا دو زن با یکدیگر و تشکیل خانواده نیز وجود دارد.

همه قرار داد یک ملت ، یک دین ، یک کشور هست . مثل ۲۴ ساعت شبانه روز ، ۷ روز هفته ، ماه میلادی و ماه قمری و شمسی . درسته که انگار خوبه و براساس نیاز طبیعی ما سازگار و کامل به نظر میرسه اما قراردادی هست و همه جا یکسان نیست بین همه انسان ها . هر کس می تونه خوب اجراش کنه و هر کس دیگه افتضاح . یکی ازدواج میکنه و آرامش میگیره ، یکی بدبخت و نابود میشه . ( الان یکی هم میگه من هیچ کدوم نیستم ... خب اینم نظریه دیگه ... ) . یکی راهه به نظرش اشتباه ، خوبه براش ، یکی راه به نظر قشنگ و خوب براش افتضاح به بار میاره .

امیدوارم  هر چیزی بود که باعث به وجود اومدن این مفاهیم شد ، مفهوم خوب و بدی که براش به وجود اومدیم رو برای ما تشریح و مشخص کنه که توی این دو راهی ها کدوم درسته و لیاقت چه چیزی رو داریم ( منظورم اینه که بر اساس هدف زندگی و وجودیمون بهش قراره برسیم ) و باید بهش برسیم .

پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۴ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
خیلی خوب بود این...
۲۳ دی ۱۳۹۴
متشکر ...
نظر لطفتونه ...
۲۳ دی ۱۳۹۴
ممنون .. :)
۲۳ دی ۱۳۹۴
نمی دونم،کلا نظری ندارم در این زمینه ها!!
۲۳ دی ۱۳۹۴
اینم خودش نظریه ...
۲۳ دی ۱۳۹۴
ممنون شماهم لینک شدید
مطالبتون قشنگن و با دقت می نوسین
این مطلب رو هم خوندم
ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسم
خدای متعال سرنوشت قومی رو عوض نمیکنه مادامی که خودشونو عوض نکنن
این مفهومیه که حداقل دو تا آیه در قرآن راجع بهش هست
بسیاری از خوبی ها و بدی های زندگی خودمون رو خودمون می سازیم
۲۳ دی ۱۳۹۴
متشکر ... لطف دارین ...
کاملا این مفهومی که مطرح کردین رو قبول دارم ... آینده رو ما میسازیم
ما انتخاب داریم ... سوال اینجاست که کدوم رو باید انتخاب کنیم ... صلاح چیه ...
۲۳ دی ۱۳۹۴
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات