ابزار تولید کد پست‌های آسمانی

سری پست‌های آسمانی با هدف حمایت و تشویق به وبلاگ‌نویسی فاخر و خلاقانه مدتی هست که در این وبلاگ منتشر میشه اما در حین انتشار این چهار سری، متوجه سه مشکل اساسی در تهیه و انتشار بازه‌های هفتگی شدم. مشکل اول این بود که فرایند تولید کد لیست پست‌ها به دلیل وجود متغیرهای زیاد و قرار گرفتن جملات فارسی در برنامه‌ ویرایشگر کد، بسیار پیچیده، زمان‌بر و خسته کننده بود و مشکل دوم هم محدودیت انتشار و تولید انحصاری کد لیست پست‌ها به این شکل، تنهای برای این وبلاگ مقدور بود و وبلاگ‌های علاقمند دیگه‌ای که قصد بازنشر و حمایت از وبلاگ‌های مورد علاقشون را داشتن میسر نبود. و در نهایت مشکل آخر در راستای مشکل دوم این که من برای همیشه قادر به انتشار و ادامه‌ی این پست‌ها نخواهم بود و این حرکت حمایتی و تشویقی دیگه ادامه پیدا نمی‌کنه.

به نظرم هر وبلاگی می‌تونه لینک لیستی از پست‌های مورد علاقه خودش رو تولید کنه و در قالب یک موضوع در «طبقه‌بندی موضوعی» وبلاگش به صورت هفتگی، ماهانه یا هر زمانی که پست‌ها به حد نصاب مورد نظرشون رسید، به صورت دست جمعی، خوانا و زیبا برای خواننده‌های وبلاگش منتشر کنه.

با این کار یک شبکه‌ی وبلاگی برای تشویق به وبلاگنویسی حرفه‌ای یا در سبک‌های خاصی مثل «بهترین پست‌های روزانه‌نویسی هفته» یا «پست‌های ادبی و اشعار» و ... تشکیل میشه و با این کار یک نظم و نشاط خاصی به محیط وبلاگنویسی تزریق میشه و هر وبلاگنویسی با هر سبک نوشتاری خاصی و با هر تعداد دنبال کننده یا خواننده‌ای، مورد حمایت و تشویق قرار می‌گیره. همچنین این حرکت محدود به سرویس بیان نیست و وبلاگ‌نویس‌ها با هر سرویسی مثل بلاگفا و حتی با سیستم وردپرس هم می‌تونن این حرکت رو شروع کنن.  پس با توجه به این موضوعات و مشکلات، تصمیم گرفتم تا ابزاری برای راحتی هر چه بیشتر تولید لیست پست‌ها منتشر کنم:

ابزار تولید کد پست‌های آسمانی

چگونه این ابزار را استفاده کنیم؟

استفاده از این ابزار خیلی سر راست و راحت هست. به صورت کلی این ابزار ۴ بخش داره: قسمت حذف پست، جمع کردن و خلاصه کردن پست، کادرهای ورود اطلاعات و در آخر دکمه‌ی اضافه کردن پست. برای شروع از قسمت اصلی یعنی کادرهای ورود اطلاعات شروع می‌کنیم. این بخش از ابزار خودش به هفت قسمت اصلی تقسیم میشه که به شرح زیر هست:

بعد از آپلود فایل پس زمینه نشانی این فایل رو در کادر «نشانی تصویر پس‌زمینه» وارد کنین تا طبق تصویر، به جای تصویری از اون مطلب قرار بگیره. البته پر کردن این کادر اختیاری هست و اگر نشانی تصویری رو هم قرار ندین، یک پس‌زمینه رنگی به جای این قسمت نمایش داده میشه. قسمت بعدی هم رنگ نوار پس‌زمینه هست که طبق تصویر به این شکل در جعبه پست نشان داده میشه و بر اساس سلیقه یا حس و حال هر پست می‌تونین تغییر بدین.

این قسمت مربوط به رنگ‌بندی جعبه داخلی هست که قسمت قرارگیری عنوان و متن و اطلاعات پست هست که با استفاده از این سه گزینه رنگ پس‌زمینه، متن و نوار دور جعبه رو مشخص می‌کنین. این رنگ‌ها رو بر اساس هر پست می‌تونین تغییر بدین، مثلا یک پستی غمناکه یا شاده یا پاییزی رنگ‌بندی خاص خودش رو می‌تونه بگیره تا از بقیه متمایز باشه.

برای قسمت آواتار نویسنده که تصویری نمادین یا حقیقی از نویسنده رو می‌تونین قرار بدین. برای تنظیم این قسمت دو کادر در جعبه ابزار وجود داره که با استفاده از کادر اول می‌تونین نشانی تصویر آواتار نویسنده رو قرار بدین که طبق تصویر در اون قسمت لیست نهایی قرار می‌گیره و همچنین رنگ نوار دورش رو هم می‌تونین با استفاده از کادر رنگ نوار آواتار تغییر بدین.

در این قسمت اطلاعات اصلی پست یعنی عنوان پست و لینک پست مورد نظرتون رو می‌تونین تنظیم کنین. که مکان عنوان پست در تصاویر بالا مشخص شده و همچنین عنوان پست در لیست جعبه ابزار هم کاربرد داره. زمانی که شما لیست رو جمع یا خلاصه می‌کنین، عنوان پست درون کادر جمع شده نمایش داده میشه تا بدونین این کادر برای چه پستی هست.

این قسمت هم اطلاعات تکمیلی در مورد پست رو می‌تونین اضافه کنین که شامل خط‌های اول و دوم پست میشه تا پست رو بیشتر و بهتر برای خواننده‌هاتون معرفی کنین و سعی نکنین کل پستی رو که می‌خواین معرفی کنین رو همینجا برای دوستان شرح بدین. فقط دو خط کوتاه از پستی که مد نظرتونه رو در این دو کادر قرار بدین.

حالا وارد قسمت معرفی و بررسی پست میشیم. قسمتی که شما در یک پاراگراف و یا چندین خط در مورد پستی که معرفی می‌کنین می‌نویسین و نظرتون رو برای ترغیب خواننده‌ها برای خوندن اون پست، منتشر می‌کنین. برای تغییر رنگ‌بندی این قسمت هم می‌تونین از طریق کادرهای موجود در جعبه ابزار، رنگ پس‌زمینه و متن این قسمت رو بر اساس هر پست تغییر بدین.

در این قسمت هم می‌تونین متن بررسی و معرفی خودتون رو بنویسین تا در قسمت معرفی پست طبق تصاویر بالا قرار بگیره.

اما ابزار به صورت کلی سه بخش مهم برای مدیریت لیست جعبه‌ها داره که شامل حذف پست، جمع کردن یا خلاصه پست و افزودن پست هست:

از طریق این دکمه می‌تونین پستی که در همون خط یا در سمت چپ این علامت وجود داره رو حذف کنین.

با استفاده از این دکمه می‌تونین کادر جعبه ابزار رو جمع کنین و اگر کادر عنوان پست رو پر کرده باشین، عنوان اون پست رو طبق تصویر بالا در جعبه جمع شده ببینین.

همچنین با استفاده از این دکمه می‌تونین یک جعبه ابزار جدید برای ساختن یک جعبه و معرفی پست جدید بسازین و این کار رو تقریبا تا تعداد نامشخصی پست می‌تونین ادامه بدین.

وقتی کار پر کردن کادرهای مورد نظرتون تمام شد و به تعداد مورد نظرتون جعبه‌های معرفی پست رو ساختین، حالا زمان اون رسیده که کد مورد نظرتون رو تولید کنین و پیشنمایشی از جعبه‌ها رو در ادامه کدها ببینین و نواقصش رو متوجه بشین و تصحیح کنین. در این مرحله می‌تونین دکمه‌ی کپی کرد رو بزنین یا لمس کنین و وارد بخش انتشار و ارسال مطلب جدید وبلاگتون بشین تا از طریق ویرایشگر دیداری وبلاگتون، لیست پست‌ها رو برای خواننده‌های وبلاگ منتشر کنین.

در مرحله کد کپی کرده را در قسمت منبع پست وبلاگتون paste کنید.

و دوباره دکمه‌ی منبع را کلیک یا لمس کنین تا وارد قسمت دیداری ویرایشگر پستتون بشین. حالا لیست جعبه‌ها رو همراه با یک خط خالی در ابتدای لیست و یک خط در انتهای لیست، می‌تونین ببینین و پست خودتون رو بنویسین.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۲۳ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

جالب بود آقا محمد رضا منم خیلی ایده برای طراحی پست های مثل اینا دارم

ولی متاسفانه HTML و جاوا اسکریپ بلد نیستم

فعلا به صورت مقدماتی دارم یاد میگیرم و در تلاشم بسازشم ولی اکثرا موقع اجرا ارور میدن

ایشالله در آینده ای نزدیک بتونیم همکاری کنیم

۲۹ آبان ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌷🌹
+ عالیه ... پس یه سری امکاناتات جدید برای وبلاگ‌نویسا در راهه ...
+ آفرین ... یادگیری و علم ... سرمایه‌های بزرگی هستن ... اولش سخته و مشکلات زیاده ولی با تمرین معجزه میشه و موتور ذهن راه میوفته ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

خیلی باحال و تر تمیزه ممنون که برای بقیه هم قرارش دادی

آقا اخم نکنیا ولی استفاده دیگه هم داره مثلا میشه باهاش موزیک یا موزیک ویدیو هم معرفی کرد جالب میشه

۲۹ آبان ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌷🌹  به نظرم قدرت یک جامعه به کار دست جمعیش هست ... این که آدم بخواد یه کاری رو تکی انجام بده باحاله اما ادامه دار نیست ...
حرکت معرفی تجربه‌ها و پست‌ها و چیزای مختلف جنبه‌ی اجتماعی خیلی زیادی داره و می‌تونه کیفیت کارها رو بالا ببره ... 

+ آره ... تا حالا بهش فکر نکرده بودم ... چه پیشنهاد‌های خوبی میدی افشین ... 😁👍
۲۹ آبان ۱۳۹۹

ریخت 0_0

۲۹ آبان ۱۳۹۹
😁😂😊🌷🌹👍
۲۹ آبان ۱۳۹۹

به به چه پست کاملی

خسته نباشی

۲۹ آبان ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌷🌹 ... معلومه که حسابی طولانی شد ... 😁😂
+ سلامت باشی ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

ممنونم از این‌که کدها رو در دسترس عموم قرار دادی. 

موافقم که این کار واقعا سخت و زمان‌بر هست و شاید هم در طول زمان فرسودگی بیاره. به هر حال خداقوت که یه آرشیوی از پشت‌ها واسه‌مون درست کردی که بتونیم بخونیم...

۲۹ آبان ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... 😊🌷🌹
+ به نظرم این برنامه‌ها به خاطر نداشتن ساختار پیچیدشون نه تنهای برای تولید خروجی‌های مورد نظر خوبه ... برای کسایی که می‌خوان برنامه‌نویسی مقدماتی انجام بدن هم مناسبه چرا که تمام کد توی همین صفحه هست و هر کسی می‌تونه اونا رو بخونه و به عنوان مثال از روش‌هاش یاد بگیره ...

+ این کار به خودی خودش خیلی زیبا و لذت بخش بود ولی محدودیت‌های زمانی بود که کار رو فشرده می‌کرد و کار جالبی بود ... ولی مشکلی که بیان برای مسدود کردن فیدخوان‌ها ایجاد کرده، به کلی این مسیر حرکت رو سد کرده و نمیشه وبلاگ‌ها رو رصد کرد ... و پست‌ها رو جایی جمع کرد و با این اوضاع هم میشه به صورت محدود دوباره حرکت کرد ...

+ قربانت ... کار اصلی رو وبلاگ‌نویس‌ها انجام میدین ... من که کاری نمی‌کنم ... مرسی ... 😊🌷🌹
۲۹ آبان ۱۳۹۹

سلام

آآآآ 😮 😮 😮 😮 

👍

۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام وقت بخیر ...
مرسی ... 😊🌷🌹😁👍
۲۹ آبان ۱۳۹۹

سلام... ابزار خیلی جالبیه..مررسی 🌷....ببخشید که من این قدر سوال می کنم در رابطه با ابزار قبلی تون (موسیقی) من در گزینه کم و زیاد کردن صدا رو پیدا نکردم میشه راهنمایی کنید؟

۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام ... خواهش می‌کنم ... مرسی ... 😊🌷🌹
+ خواهش می‌کنم ... سوال کردن و گزارش مشکلات باعث توسعه برنامه‌ها میشن ... مرسی که این کار رو می‌کنین ... 😊🌹❤️️
+ گزینه‌ی کم و زیاد کردن همون «نمایش کنترل» هست ... و کم و زیاد کردن صدا جزوی از بخش کنترل تگ آدیو HTML هست ... عجیبه که نمی‌بینین ...
+ احمالا منظورتون با موبایل هست که مرورگرهای موبایل گزینه‌ی کم و زیاد کردن صدا رو به دکمه‌های کم و زیاد فیزیکی خود موبایل محدود کردن و با اون‌ها می‌تونین کم و زیاد کنین ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

الان امتحان کردم درست شد😅... فکر می کنم شاید تو منبع وقتی می خواستم آهنگ قبلی رو پاک کنم اشتباها چیزی رو پاک کردم که این مشکل پیش اومده 🤔...ممنون از شما که پست های خوب و مفیدی که میذارید🙏 ابزار شما باعث شد کیفیت آهنگی که گذاشته بودم بهتر بشه🌷

۲۹ آبان ۱۳۹۹
مشکل عجیبی بود ... داشتم بهش فکر می‌کردم ... 😁 ... چه خوب که درست شد ... شاید مشکل از اون حالت بوده ...
+ خواهش می‌کنم ... 😊🌷🌹 ... ابزار که خب باعثش نمیشه ... کیفیت خود فایل صوتی هست ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

" ابزار که خب باعثش نمیشه ... کیفیت خود فایل صوتی هست ... "

ولی من مشکلم این بود که که کیفیت فایلم تو کامپیوتر خوب بود ولی وقتی تو پست قرارش می دادم کیفیتش افت پیدا می کرد 😅ولی از ابزار شما که استفاده کردم کیفیتش واقعا بهتر شد🤔...

۲۹ آبان ۱۳۹۹
پس اگه اینطوره ... احتمالا شما بیشتر از یک فایل رو آپلود کردین ... یا از فرمت wav استفاده کردین ... چرا که در تگ آدیو html5 این فرمت‌ها برای سیستم شناسایی و تمایز داده میشن و اینطور میشه که کیفیت پخش مثل کیفیت پخش کننده خود سیستم میشه ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

به نظرم این کار خیییییییییییییییییلی ازتون وقت می‌گرفت. واقعا خیلی خوب بود.

 

حیف که این کار ادامه پیدا نکرد در واقع طبق گفته‌هاتون دیگه نمی‌شد ادامه داد.

۲۹ آبان ۱۳۹۹
کار زمان‌بری بود اما لذت بخش بود ... پست‌های زیبا و خلاقانه رو خوندن واقعا لذت‌بخشه ... به آدم ایده میده و به زندگی امیدوار می‌کنه ...
+ اتفاقا کار ادامه پیدا خواهد کرد و این ابزار رو هم برای همین ساختم که فرایند تولید کد رو سرعت بده و حتما در طی یک بازه‌ی زمانی ادامه پیدا می‌کنه ... ولی خب به گستردگی قبل نیست و نمیشه تعداد زیاد وبلاگ رو رصد کرد ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

خب بیاید یک کار دیگه بکنید عوض اینکه هر هفته این کار رو انجام بدین

هر ماه یا هر دو ماه این کار رو انجام بدین با اینکه خیلی از پست‌ها هم ممکنه رصد نشن.

 

+نمی‌دونم چجوری ولی اگه کمکی خواستید در این زمینه که بتونم انجام بدم  من پایه‌ام :)

۲۹ آبان ۱۳۹۹
خب ما هم به همین نتیجه رسیدیم که بازه‌ی هفتگی روش مناسبی نیست ...
یک فرایندی به وجود آوردیم برای پست‌ها که لیست پست‌ها اول به داوری گذاشته میشه که آیا مفید هستن ... فاخر ... خلاقانه و ... و بعد وارد کانال میشه و بر اساس نظرسنجی اونایی که رای کمتری گرفتن هم از لیست باز کم میشه و لیست نهایی منتشر میشه ...
خب برای همکاری می‌تونیم بیشتر صحبت کنیم توی تلگرام ولی به نظرم کار اصلی اینه که فعلا پست‌ها رو رصد کنیم و برای داوری جمع کنیم و پیشنهاد بدیم ... و همینطور برای انتشار ... معرفی و بررسی پست برای خواننده‌ها ... کارهایی هستن که میشه انجام داد ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

سلام

دمتون گرم

کارتون بیسته. :)

۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام ... وقت بخیر ...
خواهش می‌کنم ... مرسی ... 😊🌷🌹
۲۹ آبان ۱۳۹۹

سلام 

خوبی؟

برگااااااااااااام چه خوبهههههههه😍😍😍😍🤩🤩🤩🤩

۲۹ آبان ۱۳۹۹
سلام ... قربونت من خوبم ... امیدوارم تو هم خوب باشی ...
خواهش می‌کنم ... مرسی ... 😘😊👍🌷🌷🌹
۲۹ آبان ۱۳۹۹

خیلی وقته نیومدم پیشت نه؟

ببخشید:(

سرم یکم شلوغ بود :(

امیدوارم ببخشی 

و راستی ....

هیچی ولش کن😐😂😂

۲۹ آبان ۱۳۹۹
آره ... ولی خب تو ببخش که من زیاد خبر نمیگیرم ازت ...
+ خسته نباشی ...
+ تو ببخش ...
+ 😁😂😂 ... اگه دوس داشتی بگو چی بود می‌خواستی بگی ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

من چرا توهم دانشگاه داری دیگه نه ؟

سرت شلوغ تر از منه پس بد تر از منی 

هیچی خواستم بگم شمارتو بده اگه واتساپ داری که گفتم ولش😂🤦

۲۹ آبان ۱۳۹۹
من دانشگاه ندارم ولی خب کار دارم ... چرا .. 😁😂
+ حالا نمی‌دونم بدتر از تو هستم یا نه ... ولی موفق باشی ...
+ پس درست حدس زدی ... واتس اپی نیستم ... 😂
۲۹ آبان ۱۳۹۹

اها بله موفق باشی گلم 

مرسی نقسیییییییییییی 

عه خو چراااااا

۲۹ آبان ۱۳۹۹
قربونت ... عزیزی ... 😊😘
+‌خب محیط وبلاگ برام آرامش‌بخشه ... و اونجاها زیاد نیستم ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

راستش من هروقت پنلمو باز کردم یه عده اومدن گفتن من افسردم می‌خوام بمیرم خودکشی کنم و اینا چیش ارامش بخشه نمی‌دونم😂😂🤦🤦

۲۹ آبان ۱۳۹۹
😐😁😂
خب اوضاع من اینجا اینطوری نیست ... اینجا من با آدمای خلاق و با انگیزه آشنا میشم ... آدمایی حرفه‌ای بلدن و دانششون رو با بقیه به اشتراک میذارن ... دنیای اینترنت خیلی گسترده هست  ... و آدمای مختلفی توش هستن ... این محیطی هست که تو اینجا پیدا کردی ... و چیزی بود که من هم قبلا پیدا کردم ... اما همه اینطور نیستن ... دنیا خیلی بزرگه ... آدمایی هم هستن که خالق این وبلاگ‌ها و پیام‌رسان‌ها هستن و خیلی چیزای دیگه ... و آدمای با هوش و با هدفی هستن ... دنبال هر چی باشی اونو پیدا می‌کنی ... باید ببینی دنبال چی بودی که محیطت این شده ...
۲۹ آبان ۱۳۹۹

دنبال چنتا دوست بودم از تنهایی در بیام 

یه عده میخوان خودکشی کنن گیرم اومد که همشونم فیکن 😂😂

به نظرم بهتره روی انتخاب دوست مجازی بیشتر دقت کنم

۲۹ آبان ۱۳۹۹
آره ... تنهایی بهتر از بودن با کسایی هست که باهاشون راحت نیستی و ناراضی هستی ... باید بیشتر دقت کرد ... 👍
۲۹ آبان ۱۳۹۹

طبق معمول خفن😉💗

۲۹ آبان ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌷🌹💗
۲۹ آبان ۱۳۹۹

کار باحالیه!

ولی به این فکر کن که من به شخصه سر هر تغییر توی وبلاگم مجبور شدم شونصد بار بهت پیام بدم و ازت کمک میخوام

(آه کشیدن) خوش به حالتان ازین چیزا بلدید

۳۰ آبان ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌷🌹
+ خب اینا چیزای یاد گرفتنی هستن و میشه یاد گرفت ... آه نداره که میترا ... 😁😂
+ داستانی که تو می‌نویسی هم خیلی باحاله ... وقت و انگیزه داشته باشی می‌تونی یاد بگیری و به دردت می‌خوره ... خوبه که خوشت میاد ... 😁👍
۳۰ آبان ۱۳۹۹

من هنوز موندم چطور شده اصلا از پست های آسمانی بازدید نکردم! :) ایده واقعا جالبی هستش. دمتون گرم! هم برای ایده پست های آسمانی، هم برای ساخت ابزارش و هم برای ساخت آموزشش. درک میکنم چقدر زمان میبره D: علی الخصوص قسمت آموزشش که باید مرحله به مرحله توضیح بدی...

خدا قوت!

۱ آذر ۱۳۹۹
خب احتمالا از خواننده‌های قدیمی این وبلاگ نیستین ...
+ مرسی ... خواهش می‌کنم ... 😊🌷🌹
+ خب خوبیش اینه که یک باره و برای همیشه میشه ازش استفاده کرد ...
+ سلامت باشین ... 🌹
۱ آذر ۱۳۹۹

سلام برا درست کردن منو کشویی برا وبلاگ جاواسکریپ لازم دارع !؟

می تونید کمک کنید درس کنم!؟😕

۳ آذر ۱۳۹۹
سلام ... وقت بخیر ...
+ درسته ... به جاواسکریپت نیازه ... و من از این پلاگین برای ساختش استفاده کردم ... آموزش ساختش رو داره ... یه کم که تلاش کنین می‌تونین برای وبلاگتون یه منوی کشویی بسازین.
۳ آذر ۱۳۹۹

چقدر حرفه ای 👌

موفق باشید 🌹

۴ آذر ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌷🌹
+ سلامت باشین ... همچنین ...
۴ آذر ۱۳۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات