برک ۱ مرداد - آتشسوزی خانه

چند روزی میشه که از این اتفاق میگذره و می‌خوام در مورد حس و حال اون لحظات بگم. خانه‌ی یکی از همسایه‌های من آتش گرفت، اون هم نه به خاطر سهل انگاری یا اشتباه فردی، به خاطر مشکل ماشین‌های ایرانخودرو که یک ماشین پژو پارس که در پارکینگ خونه بوده، شروع به آتش سوزی می‌کنه ( برای اطلاعات بیشتر، خوندن این مقاله رو توصیه می‌کنم). خانه دو طبقه بوده و صاحب خودرو بالاترین طبقه یعنی دوم بود و طبقه اول در شب حادثه خالی بود.

بداهه برک چیست؟

ماشین شروع به آتش گرفتن می‌کنه، من در دنیای خودم بودم که بوی سوختن پلاستیک شدیدی به مشامم رسید، با خودم گفتم که نکنه توی خونه خودم جایی اتصالی کرده و داره آتیش میگره، به بالکن رفتم تا بررسی کنم متوجه شدم که هوا پر از دود شده و منشا دود هم پارکینگ همسایه هست. در همین حین همسایه‌های نزدیک‌تر از خانه‌هایشان با عجله بیرون آمدن و شروع به زدن زنگ همسایه خانه خراب کردن.


از آن‌ها خواستن تا از پله‌ها پایین بیایند اما پله‌ها پر از دود و ترس بود و ترجیح دادن که بالا بمانند. درب پارکینگ هم باز نمیشد و همسایه‌ها با بیل و کلنگ و زور و زحمت بازش می‌کنند و ابعاد آتشسوزی برای من از بالکن نمایان میشه. همسایه‌ها هر چه که از دستشون بر میومد انجام دادن ولی کارساز نبود، از آب و کپسول آتشنشانی گرفته تا تماس با ۱۲۵ یا همان آتشنشانی.

من هم نتونستم مقاومت کنم و سریع به دنبال کپسول آتشنشانی گشتم و برای کمک رفتم. خوشبختانه در همین حین آتشنشان‌ها از راه میرسن و خانه از سوختن کامل نجات پیدا می‌کنه و کسی در این اتفاق جانش رو از دست نداد.

تجربیات آتشسوزی

این چند روز به این اتفاق فکر کردم و یک سری موارد به ذهنم رسید که چطور می‌تونیم جلوی چنین اتفاقات رو بگیریم و چه درس‌هایی، این اتفاق از نظر من داره:

  • از سیستم ضد حریق یا آتشسوزی در ساختمان حتما استفاده کنیم، واقعا اتفاق خبر نمی‌کنه.

  • داشتن همسایه و همسایه‌های خوب یک نعمته و می‌تونه به موقعش زندگی و جان ما رو نجات بده.

  • حواسمون در خانه جمع باشه، وارد دنیای خودمون نشیم و برای مدت طولانی بیخیال محیط اطرافمون نشیم.

  • دوربین مدار بسته با امکان هشدار حرکت می‌تونه کمک کنه که زودتر متوجه آتشسوزی یا دزدی بشیم.

  • حتما در خانه کپسول آتشنشانی داشته باشیم که یه روزی ممکنه به درد خودمون یا بقیه بخوره.

  • سعی کنیم حواسمون بیشتر به ماشینمون باشه و اگه می‌تونیم ماشین بهتری بخریم.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۹ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

من انبار چوب دیدم آتش گرفته بود :) حتی بعد از تخریب ساختمون سنگ (منظورم تخته سنگ) پی ساختمون که آتیش گرفته بود مقاومت دیگه نداشت.

حادثه تلخی هست. اینم ماشین ۷۰۰ میلیونی حضرات 

۱ مرداد ۱۴۰۳
واقعا تلخ و کمیابه، امیدوارم کمیاب‌تر بشه
انبار چوب که انبار سوخت آتشه، حسابی باید وحشتناک باشه.

واقعا جان و مال انسان رو به خطر میندازه و چقدر که وحشتناکه.
۱ مرداد ۱۴۰۳

خیلی دلمون می‌خواد ماشین خوب سوار بشیم ولی چه کنیم که بدیهیات زندگی رو برامون آرزو یا حتی بعضا، به حسرت تبدیل کردن...

۲ مرداد ۱۴۰۳
بعضی مواقع فکر می‌کنم که چقد اوضاع ما شبیه این نفرین‌های تو کتاب‌های قدیمی هستن که یه قومی عذاب میشکن به خاطر گناهان گذشتگانشون ...
۳ مرداد ۱۴۰۳

سلام 

اونجا که فرمودید:

  • سعی کنیم حواسمون بیشتر به ماشینمون باشه و اگه می‌تونیم ماشین بهتری بخریم.  

غم انگیز بود D: 

۲ مرداد ۱۴۰۳
سلام و درود
واقعا موضوع شوکه و ناامید کننده‌ایه 😐😐😑
۳ مرداد ۱۴۰۳

جز اینه مگه؟ :(

۵ مرداد ۱۴۰۳
واقعا آدم می‌مونه چی بگه ...
۵ مرداد ۱۴۰۳

چقدر ناراحت کننده

۹ مرداد ۱۴۰۳
همینطوره ...
۹ مرداد ۱۴۰۳

نه تروخدا ما تازه پرشیا خریدیم 🥺😔

۹ مرداد ۱۴۰۳
ای بابا، حالا برای همه اینطور نمیشه، نیاز به نگرانی نیست ...
۹ مرداد ۱۴۰۳

چند سال پیش دقیقا مثل همین اتفاق تو کوچه ما رخ داد که متاسفانه دو نفر هم فوت کردن 

۱۳ مرداد ۱۴۰۳
چقدر دردناک و سخت ... احتمالا دیر متوجه آتش شدن ...
۱۴ مرداد ۱۴۰۳

اون کامنتی که نوشته بودی چقد اوضاع ما شبیه این نفرین‌های تو کتاب‌های قدیمی هستن 

انقد حال و روز تلخه ک حرفای زیاد راجعش نوشته شده اما کو گوش شنوا

امیدوارم حداقل اگه حال ایرانمون خوب نیست سلامت باشیم و بیشتر مراقب خودمون باشیم :)

پست تلخی بود ولی خوب شد گذاشتی و یاداوری کردی رفیق

۱۹ مرداد ۱۴۰۳
سلام امیرحسین، امیدوارم حالت خوب باشه ...

آره متاسفانه همینه ... بد روزگاری شده ...

انشالله ...

فدات، مرسی از کامنت قشنگت ...
۲۱ مرداد ۱۴۰۳

این دنیا پر از اتفاقات عجیب و غریبی هست که هیچ کس ازش خبر نداره

۱ شهریور ۱۴۰۳
بله ... این دنیا پر از داستان ناشنیده هست
۱ شهریور ۱۴۰۳
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات