بداهه برک نویسی

می خوام بنویسم اما در قالب موضوعات و سبک نوشتاریم نمی‌گنجه. روزها پشت سر هم میگذره ولی دست و دلم به نوشتن نمیره. کمی که فکر کردم متوجه محدودیت های ذهنیم شدم و عملا زمان نوشتن رو بیهوده از دست میدم.  وبلاگ‌نویسی یه سبک زندگیه و باید کاری کنم.

بعد مدتی فکر کردن به این نتیجه رسیدم که قرار نیست حتما مطلب کامل و منسجمی رو منتشر کنم و با توجه به زمان محدودی که دارم، نوشتن یک مطلب کامل شاید حتی یک ماه طول بکشه و من رو از لذت وبلاگنویسی دور کنه. به هر حال این شد که یک سری کلمات، ایده ها و روش ها رو کنار هم بذارم و یک آش مامان پخت از آب در بیارم.

بداهه برک چیه؟

خب مقدمه چینی و آماده سازی و بازنگری مطلب کلی زمان میبره و حوصله می خواد برای همین به عنوان تاکید هم که شده اول اسم این سبک پست‌هام رو «بداهه» گذاشتم. اما برک چیه؟ برک مخفف حروف اول، سه سبک نوشتاری هست که دست به دست هم دادن تا من بتونم بیشتر و راحت تر بنویسم:

  1. بداهه نویسی: نمی خوام زیاد به محتوام فکر کنم و اون چیزی که توی ذهنمه رو منتشر کنم و دنبال مقدمه چینی نباشم.
  2. روزانه نویسی: می خوام توی بازه های کوتاهی منتشرشون کنم، هر روز یا حداکثر هر دو یا سه روز یک بار
  3. کشکول نویسی: یه جور دفتر یادداشت سازی هست، که چیزایی که میخونم یا نظرم رو جلب می کنن رو سریع اینجا بنویسم.

 

اما شاید واژه ی کشکول به گوشتون نخورده باشه ( خب حق دارین، زیاد استفاده نمیشه ). اولین بار به کمک شاهین کلانتری با این ایده وبلاگنویسی آشنا شدم و به نظرم، هم به نویسنده می تونه کمک کنه و هم به خواننده، چون هم من سعی می کنم بهتر بخونم و متوجه بشم ( یه موقع یکی ممکنه کامنت بذاره و سوال کنه :)) و از طرفی هم خواننده ممکنه یه ایده جدید بگیره و به دانشش اضافه بشه ( کلا چیز باحالیه ).

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۸ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

ایده کشکول نویسب چیز خیلی خوبیه *__* حس... خود وبلاگو به آدم میده. حداقل برای من، وبلاگ یه جور کشکوله...

شاید من هم باید انجامش بدم :) منتظر خوندن برک های شما هستم!

 

۲۲ مرداد ۱۴۰۰
واقعا کشکول نویسی حس خیلی خوبی داره ... البته تجربه کشکول نویسی وبلاگی رو ندارم تقریبا ولی کشکول کاغذی خوراکم بوده ... 😂😁

من که خیلی هیجان دارم ... یه جور حس آزادی داره ... این که هر موقع دلم بخواد و در مورد هر چیزی که توی ذهنمه می‌تونم بنویسم ... امیدوارم قسمت شما هم بشه ... 😁😊🌹🌸
۲۲ مرداد ۱۴۰۰

آقای کلانتری واقعاً بی‌نظیرن. کلی راه جلوی آدم می‌ذارن تا بدون ترس بنویسی و جلو بری. اگه با سایتشون آشنا نمی‌شدم هرگز وبلاگ نویسی رو شروع نمی‌کردم. 

اون کشکول نویسی رو هم امتحان کردم برای انتشار، خیلی خوبه. واقعاً وسواس آدم رو از بین می‌بره.

۲۲ مرداد ۱۴۰۰
دقیقا همینطوره ... شاهین کلانتری واقعا توی کارش متخصصه ... وقتی به یکی که عاشق کارشه بر می‌خورین ... می‌تونین معنای اون کار رو بهتر درک کنین و خدا رو شکر شما به ایشون بر خوردین ...

فوق العاده هست ... حس و حال آدم رو عوض می‌کنه ... 😊🌹🌷🌸
۲۲ مرداد ۱۴۰۰

ایده ی خوبیه *-*

۲۲ مرداد ۱۴۰۰
اگه بشه خوب اجراش کرد ... 😊🌹🌷
۲۲ مرداد ۱۴۰۰

سلام چه ایده جالبی

امیدوارم خوش پیش برید :)

۲۲ مرداد ۱۴۰۰
سلام ... وقتتون بخیر ...
مرسی از آرزوی قشنگتون ... ماندگار باشین ... ☺️🌹🌸🏵️🌷
۲۲ مرداد ۱۴۰۰

چ جالب ...

یعنی منم میتونم همچین چیزی بشم XDD

 

۱۵ بهمن ۱۴۰۱
البته نتونستم واقعا انجامش بدم، هنوز نتونستم روش کاملی برای این مشکل پیدا کنم، باید روش کار کنم.

ولی روش باحالیه، می‌دونی چیکار کنی امروز.
۱۵ بهمن ۱۴۰۱

با هم انجامش میدیمXD

ن چ کاری ؟خخخخخخ

۱۵ بهمن ۱۴۰۱
خب به نظرم بیان مکانیزم خوبی برای راحت نوشتن نداره که با رغبت هر روز بنویسم ... باید این مشکل رو حل کنم ...
کاری که می‌کنی اینه که امروز میشینی و در مورد روزت می‌نویسی ... این که چی شد و چه کردی و اونا رو تبدیل به متن می‌کنی ...
۱۵ بهمن ۱۴۰۱

اره دقیقا

نه حسش نیست 0-0 میخاما ولی درست از اب در نمیاد

۱۶ بهمن ۱۴۰۱
منم همینطورم ... حس و حالش نیست انگار ...
۱۶ بهمن ۱۴۰۱

هعیی -_-

۱۶ بهمن ۱۴۰۱
اوهوم ...
۱۶ بهمن ۱۴۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات