برک ۲۷ تیر - فرار

از این به بعد می‌خوام در مورد جملات قصاری که برام جذاب بودن و در کتاب‌ها یا جاهای مختلف دیدم، صحبت کنم. به نظرم بعضی جملات باید بیشتر در موردشون حرف زد و بهشون فکر کرد. جمله‌ی امروز من اینه: «تعقیب کسی که خیال فرار دارد، بی‌فایده هست». اول می‌خواستم از کتابی که این جمله رو در خودش نهفته، بگم اما منصرف شدم، شاید در دیدگاه من و شما نسبت به این جمله تاثیر داشته باشه و جهت‌گیری خاصی نسبت بهش داشته باشیم، برای همین از مرجع این جمله چیزی نمیگم.

بداهه برک چیست؟

بعضی آدم‌ها هستن که با ادعای موندن بهت نزدیک میشن اما خیال فرار دارن. دنبال این آدما نباید رفت. کارشون توی مخه، آخه یک پارادوکسی داره این قضیه بین موندن و فرار کردن. آدمایی که واقعا می‌خوان بمونن، دنبال بهانه آوردن نیستن، دنبال سرد شدن نیستن، دنبال ناراحت شدن نیستن اما این نوع آدم‌ها هستن، چون تکلیفشون با خودشون هم مشخص نیست.

آدم‌ها یا تا آخر باهات می‌مونن یا فرار می‌کنن، این ممکنه به خیلی چیزا بستگی داشته باشه. اما اونی که می‌خواد بمونه، به هر دری میزنه تا بمونه، ولی اونی که خیال فرار داره، به هر دری میزنه که بره. این جمله شبیه ضرب المثل «کسی که خودش رو زده به خواب رو نمی‌تونی بیدار کنی»، هست. دنبال این جور آدم‌ها رفتن، اشتباهه.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۱۰ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

دقیقا ، با حرفات خیلی موافقم .اونی که بخواد بمونه به هر دری میزنه تا بمونه:)

۲۷ تیر ۱۴۰۲
اوهوم ... هر جور هم بشه ... دوباره بر میگرده ...
۲۷ تیر ۱۴۰۲

من خودم اونی هستم که فرار میکنه ولی از قبل میگم که کسی دنبالم نیاد یا انتظاری نداشته باشه

(´。• ᵕ •。`)

 

بذار منم یه جمله قصار بگم:

" دروغا پاهای کوچیکی دارن، زیاد دور نمیشن "

۲۷ تیر ۱۴۰۲
این خیلی خوبه ... دیگه نیازی به تعقیب نیست ...

چه جالب ... آره ... میشه پیداشون کرد ... زودتر از اون چیزی که فکرش رو بکنی ...
۲۷ تیر ۱۴۰۲

خیلی جالب و تاثیر گزار بود !! 🤔😁👍

سلامم محمد رضا جان 😆😁😊☺️👋 ! چطورید ؟ * منی که باز سلام یادم رفت 😑 آخرش خودمو با پنبه سر می برم*

 

و واقعا هم دیدگاه های خاص خودشو از دید هر فرد داره ولی واقعا اینکه از اول تکلیفت رو بدونی خیل بهتره تا اینکه عین هویج بکارند و همش با تعلل باهاش حرف بزنن و بازی بازی باهات راه بندازن و آخرش بکن خوب این هویج کاشته شده دیگه به درد بخور نیست و ولش می کنن/: به جای اینکه به اون هویج کاشته شده توی خاک به امید اینکه بعدا میاد کاشته میشه تو خاک😐

شبیه آدم های دو قطبی که تاکلیفشون  با خودشون معلوم نیست می مونه و امشب می خوابه فردا یه تِز دیگه میدن! این خیلی بده و تا حدودی فرد رو به رو ، رو هم اذیت می کنه  و حس می کنه ممکنه احساسات خالصانه اش بازیچه دست بقیه قرار گرفته! باید آدما خیلی مراقب کار هاشون  باشن ، چه آدم پخته و باتجربه چه اونی که دانش زیادی داره و چه اون کسی که نپخته و خامه! در هر صورت این آدما هستن که موضع شون رو با طرف مقابل با همین حرکات نشون میدن دیگع!🙁

 

البته شاید مواقعی باشه که مشکلی پیش بیاد ولی از یه چیزی که تکراری باشه واقعا طرف مقابل حس طرد شدن بهش دست میده و ممکنه اون فرد کلا یه آدم دیگه ای بشه و این کار ها که باعث تغییر آدما میشن اصلا جالب نیست 

۲۷ تیر ۱۴۰۲
سلام زهرا جان ... قربونت خوبم ... امید که تو هم خوبی ...

فکر کنم چون دلنوشته بود ... تاثیرگذار بود ... خوشحالم که اینطوره ... ولی خیلی حرفه‌ای هستی که با پنبه سر می‌بری 😂

این پاراگراف عجیب شروع شد ... آره ... واقعا ناراحت کننده هست ... ولی باید این جور آدم‌ها رو شناخت و دوباره اشتباه نکرد حداقل ...

وقتی مشکلی پیش میاد، با هم حلش می‌کنن نه اگه حلش کرد که کرد ... اگه ن ... بیخیالش بشم ... این همون خیال رفته ...
۲۷ تیر ۱۴۰۲

جمله درستیه محمدرضا؛ استثنائاٌ نقدی بهش ندارم ::)))

همه این داستانا هم بخاطر یه چیز اتفاق می افته به نظرم؛ اونم اینکه آدما عموما حرف زدن بلد نیستن. بخاطر همین موندن و نموندنشون در استیج خیال و ذهن خودشون باقی می‌مونه و طرف مقابل هی مجبور به حدس و گمان میشه که منجر به اتلاف وقت و انرژی میشه دیگه. 

شاید اگر بابا برقی از همان اول نحوه صحیح عدم اتلاف انرژی را یاد می‌داد، این اتفاق‌ها نمی افتاد -با لحن ایرج ملکی-

۲۷ تیر ۱۴۰۲
دقیق می‌دونم چطور داری میگیش :)

خب هر کسی به شکلی در مورد این موضوع تجربه داره اما به نظرم آدم شناسی هم راه مناسبیه، آدمی که پتانسیلش رو داره رو میشه بو کرد و پیدا کرد ... بیشتر مواقع همون اول می‌تونی بفهمی ... فقط باید جرعت نه گفتن رو داشته باشی ...

چه باحال ننه ... هنوز یادته ... هرگز نشه فراموش، حرف اضافی خاموش ... 😁
۲۸ تیر ۱۴۰۲

منم خوبم 😁😂👋 امتحانات تموم شد و من دوباره درگیر دانشگاه با ترم تابستونی خودم رو انداختم تو چالش🥲🫠 🏳

 

دوستان دیگر با گیوتین شروع می کنن و یا با نازک ترین و برنده ترین حالت ممکنه نخ ابریشم تو کارن داداش کجای کاری!😔🤧😂🤣* شوخی*   با پنبه که همش رشته رشته میشه و چطوری دیدی کسی با پنبه خودشو بکشه؟😂🤣🙄🤔 البته الان که دارن بهش فکر می کنم اگه با کله طرف رو تو پنبه فرو ببریم می تونه نفس بکشه و شاید پرز های پنبه بره تو حلقش شاید و بکشتش🙄😳!!! هوممم!!! یعنی پس طرف می تونه با پنبه بمیره؟؟؟😳😱

 

دقیقااا🙄😔😐👍

 

:/ جا نیوفتاده که خیلی چیزا با حرف زدنه که حل میشه نه قهر کردن و خوب متاسفانه از اونجایی که خانواده های ایرانی بیشترشون این موضوع رو بلد نیستن و یا به ندرت ببینی کسی اینا رو بدونه و عین بچه ها قهر نکنه ! 😅 و خوب انگار ملت ما دوست دارن اینطوری و لوس برخورد بشه 😐 به خدا اگه قابلیت اینو داشتم با فشفشه می‌افتادم دنبال این بلاگرای لوس و ننر اَه اَه اَه😣😐 ترو خدااا  ! 

خدایا واقعا وقتی اینا رو می بینم می خوام لف بدم از زندگیم :| 

معلوم نیست کِی به درد عامون بیوفتیم🤧و گرفتار بشم ! شاید این سری خدا با خشک سالی شدید اومد حال همه مون رو گرفت🥲🫠* خدایا ولی ملتی هستن گناه دارن رحم کن*

۲۷ تیر ۱۴۰۲
خداروشکر ... به به ... ترم تابستونی هم تایم جالبیه ... ولی خب اون حس بعد سه ماه دوباره میری دانشگاه هم باحاله ...

چه دوستان حرفه‌ای ... چقدر دوستان خوبی داری زهرا ... برای همین میگم خیلی کارت درسته ... با پنبه هم می‌تونی ... خخخ ... فکر کنم اصطلاح با پنبه سر بریدن داستان دیگه‌ای داشته باشه 😂

خب وقتی که با طرف حرف میزنی و راه حل میدی ... طرف داره کار خودش رو می‌کنه، بهترین راه بی اعتنائیه ... ولی وقتی که نمیای موضوع رو حل کنی و ادعای موندن می‌کنی و میذاری میری ... واقعا ناراحت کننده هست.

آره ... مکانیزم لفت اینجا خیلی به درد می‌خوره ...

فکر کنم کانال تاریخ یا مستند هست :|
۲۸ تیر ۱۴۰۲

باید در طول دو ترم دیگه که اگه  ترم تابستون برنمیدارم بتونم تجربه اش کنم ! خودمم دوست داشتم اینو تجربه کنم اما زمان برای من واینمیسته و داره بی رحمانه میگذره و با بی اعتنایی به من که خسته ام یا نفس نفس میزنم به دوییدنش  ادامه میده😉😊 هر چند گاهی وقتا بی اعتنایی پاسخی هست که بهش میشه داد و گاهی وقتا لازمه😂 

ولی خوب آره! دوست دارم در آینده حتما این حس رو تجربه کنم بتونم !😁👍

داستان دیگه ای از لحاظ من داره😂😂🤣 وگرنه نمی تونه به اون معنا باشه !

دوستای کم و خوبی میشه گفت آره هستن😁😊🤭🤞💓

 

اره🙂👍موافقم

 

کی دکمه اف رو بزنم و از سیستم و پریز ها بکشم و لف بدم خدا می دونه😔🙄

 

خدا وکیلی شبکه مستند بهترین شبکه ای هست که می تونم سرش جلوی تلویزیون  ساعت ها بشینم وگرنه بقیه عمرا ارزش دیدن داشته باشه😂* حداقل شبکه مستند رو مردم نگاه کنن خیلی چیز های بیسیک  زندگی رو از این حیوانات یاد می گیرن به جای فکر کردن به  بدبخت کردن  مردم و انسان هایی که مثل خودمونن!*

۲۸ تیر ۱۴۰۲
معلومه حسابی مشغولی ... خسته نباشی ... وقت برای همه کم میاد اما اونایی که کارشون بیشتر از تایمشون ... کمتر میشه ... امیدوارم تمام تلاشت رو بکنی و بهتر از دیروزت بشی ...

آره منم فکر می‌کنم داستانش این نیست :))
چه احساسات جالبی داری نسبت به دوستات ... 😏

اوهوم ...

پیدا کردن این دکمه یه مقدار سخته ...

منم شبکه مستند رو تایید می‌کنم 😐😏
۲۸ تیر ۱۴۰۲

جز این هم چیزی نیست اگه کسی دوست داره بمونه به هر دری میزنه که کنارت باشه 

ازت میخوام اسم کتابشو بهم معرفی کنی :)

۲۸ تیر ۱۴۰۲
متاسفانه زندگی بعضی مواقع خیلی بد آدم‌ها رو آزمایش می‌کنه و تایم بد خود واقعیشون رو نشون میده ...

گفتم بهت ...
۲۸ تیر ۱۴۰۲

هعیییی :) چی بگم والا گاهی این همه تلاش ها ممکنه برای دلایل بی شماری که پشتشون  هست اتفاق بیوفته وگرنه این همه عجله تو بقیه فکر نکنم ببینی تو ایام دانشگاه و همه تا جا دارن کِش میدن و لذتش رو می برن ......

 

شما هم خسته نباشید 😁 ممنونم ازت محمد جان انرژی گرفتم 😊

منم امیدوارم اینطور باشه 

من با غرق شدن با کار مشکلی ندارم😂 چون از اون طرف درآمد بیشتر زندگی راحت تر و از طرفی بخوام صادق باشم ... زیاد از خونه و مشکلاتش دوست دارم دور باشم و سرم گرم موارد دیگه باشه 🙂 ...هر کی ندونه حس می کنه ۴۰ سال انگار سنمه🥲😂🤣😂که اینطوری حرف میزنم و خوب اگه به بزرگ تر ها بگی که کلا میگن طرف آب روغن قاطی کرده هست😅😂 اینطور نیست؟

هوممم....  شاید جالب باشه ولی من نمیدونم شما به چه دیدی میگید جالبه احساساتم نسبت به دوستام👀🧏‍♀️!

سخت هست پیدا کردن اون دکمه اما غیر ممکن که نیست ! هست؟🙂 هر چیزی ممکنه پیش بیاد !

واقعا عالی نیست !؟ حداقل بوس و ناز شدن شیر و گرگ و مراقب از بچه های اون حیون ها رو خدا رو شکر فعلا نرفتن سر وقتشون  سانسور کنن😔🤲😂🤣

۲۸ تیر ۱۴۰۲
خسته نباشی و برات آرزوی موفقیت می‌کنم زهرا ...

خداروشکر ... سلامت باشی ...

آره ... هر کی ندونه شاید فکر کنه سن داری ... اما منطق بدی نیست ... امیدوارم به خواسته‌هات برسی ...

جالبه دیگه ... از دوستات تعریف می‌کنی ...

نمی‌دونم ... تا حالا این دکمه رو پیدا نکردم ...

آره اینا هنوز نشد ... البته خوردن حیوونات دیگه هم در این شبکه نشون داده میشه ...
۲۹ تیر ۱۴۰۲

دیگه خوردن حیوانات تو شبکه مستند نشونه روند طبیعی زندگی و حیات وحش شون هست مگه نه؟😔 نه آدم هایی که مرز ها رو جا به جا کردن😐ثبات  هم ندارن! و همه چیز خوار هم هستن ! * حتی تو زمان های قدیم نمیدونم شما هم در جریان هستید یا نه ولی انسان ، انسان دیگه ای رو واقعا کباب می کرد و می خورد  * برای همین باید از انسان ها بیشتر از حیوانات ترسید😐🥲

۲۹ تیر ۱۴۰۲
درسته ... منظور من این بود که این شبکه‌ مستند آن چیزی هم نیست که جامعه ما نیاز داره 😁😂😂
۲۹ تیر ۱۴۰۲

جامعه ما basic  کار رو نمیدونه🙂☕️ سر همین رو هوا و بدون فکر می خوان کاری کنن و گند می خوره به همه چیز

۲۹ تیر ۱۴۰۲
خب ندانستن رو با آموزش میشه حل کرد ... امیدوارم مشکل فقط همین باشه ...
۲۹ تیر ۱۴۰۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات