برک ۳۰ دی - شاید بهتر باشه بنویسم!

قبل از اینجا، در بلاگفا، بلاگ اسکای و مکان‌های آنلاین دیگه‌ای که به یاد نمیارم، وبلاگنویسی می‌کردم. می‌نوشتم و بعد از مدتی رها می‌کردم و جای دیگری شروع می‌کردم. اما بعد مدتی تصمیم گرفتم در بلاگفا بمونم ( باید بگم که اون موقع بیان با دعوتنامه عضوگیری می‌کرد). حس خوب خانه آنلاین داشتن رو من با بلاگفا تجربه کردم، جایی که احساس مالکیت می‌کنی، خودت بهش شکل میدی و دوستانت رو اونجا پذیرایی.

یادمه اون دوران فیس بوک و به تقلید، فیسنما هم وجود داشتن که در اونجا هم فعالیت داشتم اما احساس خانه برای من نداشت. خلاصه این که DNA آنلاین من با وبلاگ و وبلاگنویسی عجین شده شاید برای مدت‌ها چیزی ننویسم اما نمی‌تونم خونه آنلاینم رو خراب کنم یا ببندم.

روزهایی که اینجا نمی‌نویسم، یک جورهایی احساس ناخوشایندی دارم، چرا که خیلی دوست دارم بنویسم و اینجا فعال باشم. احساس اینجا بودن رو در توییتر، تلگرام، اینستاگرام و حتی دنیای وب ۳ مثل sandbox هم نمی‌تونم مقایسه کنم.  بحث سلیقه و یا عادت می‌تونه باشه، به هر حال شاید بهتر باشه بنویسم.

مشکلات اینجا و آنجا

حرف از مشکلات بیان که میشه، قطاری از مشکلات رو میشه گفت، از به روز نبودن، مشکلات زیرساختی سرویس، مشکل صندوق بیان، بهینه نبودن سرویس برای سئو و بسیاری که تقریبا می‌دونیم و در کنارش وضعیت اسف‌بار اینترنت کشور و نداشتن آزادی بیان برای ابراز عقاید و ... باعث میشه، بیشتر و بیشتر از نوشتن و فعالیت در اینجا دلسرد بشم اما با اینحال خانه‌ی آنلاینی بهتر از اینجا رو برای بازگشت متصور نیستم، ارزش اینجا ورای مباحث فنی هست و بیشتر ارزش معنایی داره برام.

انیمه Hyouka

تصویری که ابتدای صفحه قرار دادم، مربوط به انیمه‌ی Hyouka هست. چند ماهی هست که به دنبال اسم انیمه‌ی این تصویر بودم و خیلی کنجکاو بودم که یعنی این چی می‌تونه باشه، اما بالاخره دیشب این انیمه‌ رو از یک لیست انیمه‌ی ۳۰ تایی به صورت اتفاقی پیدا کردم و متوجه شدم که مربوط به مسائل کارآگاهی و معمایی هست. این تصویر هم تنها مربوط به قسمت اولش میشه و راستش رو بخواین بعد از دیدن ۴ قسمت دیگه برام جذابیتی نداشت و ادامه ندادم. باشد که این اطلاعات به درد جوینده این انیمه مثل من بخورد و اگر هم تا به انتها دیدین، بهم بگین که چه جذابیت‌هایی داره.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۸ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

منم حس مشابهی دارم به وبلاگ. هیچ‌جای دیگه‌ای اینطور راحت نیستم.

۳۰ دی ۱۴۰۱
واقعا خداروشکر که همچنین حسی وجود داره و تجربه‌اش کردیم «همسایه» 🌹.
۳۰ دی ۱۴۰۱

منم می‌تونم تأیید کنم 

۳۰ دی ۱۴۰۱
چقدر خوبه هنوز همچین جاهایی هستن 👍🌹
۱ بهمن ۱۴۰۱

این انیمه رو دیدم و خب، فکر میکنم معمای اصلی رو از دست دادید.

 

*هشدار اسپویل*

 

هیوکا در زبان ژاپنی به معنی بستنی هست. البته که به صورت کاتاکانا، آیس کریمو تلفظ میشه، ولی به نحوی دیگه به بستنی هیوکا میگن. icecream دیگه، درسته؟ دوره ای میشه که عمو یا حالا دایی شخصیت اصلی مونثمون، انقلاب میکنن با یکسری آدم های دیگه. و درواقع منظورشون از این لغت، I scream بوده. من فریاد میکشم.

*پایان اسپویل*

بنظر انیمه دوست داشتنی ای بود از نظر گرافیک و داستانی. یادم میاد سه سال پیش بود که دیدمش گمونم. بنظرم ارزش داره که ادامش رو ببینید ولی اگه براتون جذابیت نداشت، تحمیلی نیست.

خوبه که وبلاگ نویسی رو ادامه میدید. اینجا انگار سوت و کوره چند وقت، دیگه کسی نوشتنش نمیاد ولی هنوز هم خیلی خوشحال کننده هست که افرادی مینویسن :)

 

۱ بهمن ۱۴۰۱
وای چه باحال ... پس حتما باید ادامش بدم ... شاید چون خوابم میومد زیاد متوجه اون قضایا نشدم که یک سری کتابچه پیدا کرده بودن و اطلاعات جمع می‌کردن ... پس قضیه این بود ...
خیلی خوشم اومد ... مرسی 🙏🌹 ... چه نکات باحالی داشت ... بستنی
گرافکیش که واقعا جذابه ... در نگاه اول همین نکته به شدت جذبم کرد.

وبلاگنویسی، زبانی که صحبت می‌کنیم و خیلی چیزا، یه جور سبک زندگی هستن، ورای از این که نظر بقیه چیه و چه خواهد شد و یا این که راه رفتنه یا نفس کشیدنه یا روی کاغذ نوشتنه ... هر چی که هست وقتی از این سبک زندگی لذت می‌بری پس انجامش بده ... به نظرم فقط همین، از یک نوشتن کوتاه در عصرم دوست دارم لذت ببرم و از دیدن و خوندن نوشته همسایه‌ها و دوستام هم همینطور ... و واقعا هم همینطوره، خوشحال کننده هست.

۱ بهمن ۱۴۰۱

والا من برنامه ی مشخصی برای نوشتن ندارم . یعنی اجباری ندارم که توی وبلاگم بنویسم . حالا می خواد ی روز از آخرین نوشته ام گذشته باشه یا یک سال . فرقی نمی کنه . من بیشتر موقعی که ی مطلب خاصی رو پیدا می کنم و احساس نیاز به نوشتن بهم دست میده، می نویسم.

من درک نمی کنم چرا بعضی ها وبلاگشون رو حذف می کنند . شایدم دلایل خاص خودشون رو دارند . به نظرم بیشترین دلیلشون شاید اینه که نباید شناسایی می شدند و به ی طریقی وبلاگشون برای افراد آشنا شناسایی شده و حالا اونها هم وبلاگشون رو حذف کردند . ی دلیل دیگه اینه که به ی دلیلی از وبلاگشون خاطره ی بدی دارند و کلا حذفش می کنند .

راستی اونجایی که داشتی مشکلات بیان رو بیان می کردی ! ی جاییش نوشته بودی : " مشکلات زیر ساختی سرویس " ، منم محض خنده پیش خودم گفتم : آره مشکلات زیر ساختی سرویس ، مثل وقتی که میری سرویس برای دستشویی و کارتو که انجام میدی ، میایی خودتو بشوری می بینی آب قطعه . خخخ .

حالا از شوخی گذشته ، شما که به لحاظ فنی وارد هستید ، آیا مشکلات بیان در حد قطعی آب سرویس ، بحرانیه یا نه ؟

۱ بهمن ۱۴۰۱
برنامه داشتن خیلی باحاله به نظرم، البته برنامه‌ای که خودت برای خودت داری، تحمیلی و پر فشار واقعا عذاب آوره. مثلا میگی من هفته‌ای دوتا پست می‌نویسم، یه برنامه هست که به نظرم لذت بخشه.
خب این هم به نظرم یه برنامه هست، فقط برنامه زمانی نیست و خیلی هم باحاله ...
بعضی‌ها هم خب شاید علاقه زیادی به وبلاگ داشته باشن و هر روز و هر لحظه بخوان وقفش بشن و باحاله اما در گذر زمان از زندگیت میوفتی دیگه و دیوانه کننده ممکنه بشه ... به نظرم یکی از دلایلش می‌تونه این باشه.

آهان آره سرویس 😂 ... چه فکری ... خودت می‌دونی دیگه اصطلاح خدمتی هست که اون محصول میده ...
تا اونجایی که من می‌دونم، هیچی معلوم نیست و از نظر فنی هم تا وقتی که هزینه سرورها و نگهداری داده بشه ... همینی که هست می‌مونه ... حالا باید منتظر بمونیم قدم بعدی چیه، یا جمع کردنشه و یا توسعه و سرمایه گذاریه ... که به نظر اولی محتمل‌تره، آخه عجیبه یکی توی این قسمت سرمایه گذاری کنه، سودآوری چندانی فکر نکنم براش داشته باشه.
۱ بهمن ۱۴۰۱

سلام داداش . اگه بناست این دفعه هم بیان ، مثل بلاگفا ، وبلاگمون رو به باد فنا بده ، دو تا درخواست از شما دارم :

1-اگه بیان بسته بشه ، شما کجا وبلاگتون رو منتقل می کنید که ما هم بیائیم اونجا .

2-لطفا ی روشی رو معرفی کنید که از وبلاگمون ی نسخه ی به روز شده داشته باشیم تا اگه ناگهانی ، بیان ، دستمون رو توی پوست گردو گذاشت ، اقلا وبلاگمون رو بتونیم بی کم و کاست به ی جای جدید منتقل کنیم .

با تشکر

۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام وقتت بخیر ... حتما ...
۱. خب من توی وبلاگ شخصیم می‌نوشتم از گذشته ولی خب چند سالی هم که ادامه ندادم اما سرویسش دست خودمه ... به نظرم با وردپرس حداقل برای هر کسی شدنیه ...
۲. نسخه به روز وبلاگ هم میشه از قسمت فهرست مطالب گرفت اما یه ایده‌ای دارم اینه که سرویسی راه اندازی کنم که حالا در حد ارسال دعوتنامه قالب بیان و تگ‌هاش و فایل پشتیبان مطالب رو پشتیبانی کنه و بتونیم بدون دردسر اونجا فعالیت داشته باشیم، ولی خب مباحث هزینه‌ی ساخت و نگهداری و معماری سرویس مطرحه که هنوز به نتیجه‌ای نرسیدم، چون اگه بخواد کاری انجام بشه، باید به مشکلی که بیان بهش برخورد هم فکر کرد.
۲ بهمن ۱۴۰۱

سلاااااممممممم😁😆👋🎤 شنوندگان عزیزززز باید بگم هنوز ۴ تا امتحانم مونده ولی در این حین با خوندن و دیدن ستاره های پست هاتون فشفشه بازی تو چشمام رخ میده🤭

+ موافقم با تموم حرف هاتون😕👍 و بهتره منم نگم چون اگه بخوام بگم این داستان سر دراز دارد و این گوی و میدون دیگه نمیشه تموم کرد از بس بحث زیاد داره و جای تاسف زیاد در بیشتر حوضه ها ...یعنی هیچ چیز سالمی نداریم تو این دنیا 

انقدر سرم شلوغه وقت سر خاروندن ندارم چه برسه به اینکه بخوام مثل همیشه پیگیر انیمه و ماجراهاشون باشم ولی شاید و به احتمال زیاد بعد امتحانم یه حرکت های مثبتی تو این راستا بزنم .

+ نوشتن خوبه به خاطر مسائل  این جنینی خودتون رو محدود نکنید اینجا از اسمش معلومه بیان ! جایی که صحبت مغز ها شنیده و خونده میشه و بیان میشه !😁👍

۲ بهمن ۱۴۰۱
سلام ... چه باحال و پر انرژی ... شنوندگان آماده و حاضرن ... این گوی و این میدان 😂😉😁👍🌹
همینطوره ... این موضوعات سر دراز داره ...
امیدوارم توی امتحاناتت موفق باشی و آخرش سر حال اینجا ببینمت ...
همین کار رو می‌خوام بکنم ... می‌خوام بیان کنم افکارم رو ... ولی خب همه چی رو نمیشه گفت دیگه ... برا همین هر روز نمی‌نویسم ... خوبیت نداره 😁👍
۲ بهمن ۱۴۰۱

فصل آخر اتک آن تایتان کی پخش میشه پس؟

۵ بهمن ۱۴۰۱
آخرین خبرش اینه:

پارت سوم دو نیم‌فصل خواهد داشت.

💠نیم فصل اول از جمعه ۱۲ اسفند پخش خواهد شد و پخش نیم‌فصل دوم برای سال 2023 برنامه‌ریزی شده است.
۵ بهمن ۱۴۰۱

چرا انقدر طولش میدن آخه، نگفته بودن اینم قراره 2 بخش بشه

+ممنونم 😊

۷ بهمن ۱۴۰۱
انیمه حس داستان رو از آدم می‌گیره ... فکر کنم قبل خدمت مانگاش رو تموم کردم ... انیمه هنوز تموم نشده ...
+قابلت رو نداشت 🌹🌷

۷ بهمن ۱۴۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات