بقایای وبلاگ‌های میهن بلاگ - قسمت اول

حدودا یک سال و چند ماه پیش بود که سرویس میهن‌بلاگ برای همیشه تعطیل شد. روزهای واقعا بدی بود چرا که انگار آثار نسلی از نویسندگان و طیف وسیعی از علاقمندان به دنیای وب در حال نابودی بود. همان زمان بنده در قالب پستی با عنوان «‌ پشتیبان گیری از وبلاگ‌های میهن بلاگ » تلاش کردم که کمکی برای حفظ این آثار و یادمان‌ها کرده باشم اما برای اطلاع رسانی کمی دیر بود.

با این حال در همان زمان می‌دانستم که شاید برای یک حرکت همگانی دیر باشد اما شاید راه دیگری هم برای حفظ طیف کوچکی از وبلاگ‌ها در مقیاس بزرگ وجود داشته باشد. با کمک ابزارهایی که در همان پست معرفی کردم و استفاده از چند سرور و همینطور به کمک سرویس‌های فوق العاده گیت‌هاب توانستم تعداد اندکی از این وبلاگ‌ها و آثار زیبای دوستانمان را به شکلی حفظ و یا پشتیبان‌گیری کنم.

آرشیو این وبلاگ‌ها را در قالب ۷ مخزن در گیتهاب آسمانم ذخیره کردم تا بتوانم در فرصت‌های بعدی آن‌ها را به صورت آنلاین در دسترس همگان قرار دهم. در آن زمان به دلایل فنی امکان انتشار آن آرشیو وبلاگ‌ها وجود نداشت اما بالاخره فرصت این را یافتم که این آرشیو زیبا را منتشر کنم.

این آرشیو از بقایای وبلاگ‌های میهن بلاگ که بنده جمع آوری کردم قرار است که در چندین قسمت و به صورت لیست‌هایی قابل جستجو منتشر شوند. این لیست شامل حدودا ۵۷۶۶ وبلاگ می‌شود که تعداد واقعی آن‌ها کمتر از این عدد می‌باشد، چرا که بعضی از وبلاگ‌ها به صورت تهی یا خالی دانلود شده و یا به شکلی تکراری پشتیبان‌گیری شده اند. همچنین عموما تنها صفحه‌ی اول این وبلاگ‌ها دانلود شده است و امکان باز کردن پست‌ها و نظرات وجود ندارد.

لطفا وبلاگ‌های فاخر و دارای محتوایی را که در لیست بالا، پیدا کرده‌اید، از طریق کامنت معرفی کنید.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۲۳ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

سلامممم

چه جذاببب :)))))

 

یه وقت خالیییی میخوام بشینم بگردم :))))

منم عشق وبلاگ گردی 

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام ... مرسی ...
همینطوره ... خیلی جای وبلاگ‌گردی داره ...
چندتا وبلاگ شعر پیدا کردم ... چقدر زیبا نوشته بودن ... باید کامنتشون کنم ... 😁
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

سلام ایول چه کار جالبی کردی موفق باشی💙

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام ... مرسی ... سلامت باشی ... 😊🌹
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

کار ارزشمندیه ممنونم.

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مرسی ... خواهش می‌کنم ...
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

برای منی که مدت خیلی طولانی ای رو توی میهن بلاگ گذروندم و خاطره های زیادی باهاش دارم؛ واقعا خیلی ارزشمنده خوندنش:')

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
خب راستش چیز زیادی رو نتونستم از اون دنیای بزرگ حفظ کنم ... تنها بقایای اندکی از اون‌ها هست ...
مثل بقایای باستان شناسی می‌مونه ... میشه ساعت‌ها بینشون کاوش کرد ... و به نویسنده‌هاشون ... و نوع محتواشون فکر کرد ...
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

خب؛ الان دیگه بازشون کردم...

فکر نمیکردم در این حد احساساتی بشم اما حتی خوندن صفحه اول وبلاگم، حس عجیبی داشت، و بدون اینکه خودم متوجه بشم گریم گرفت..کار خیلی با ارزشی در حق ماها انجام دادین و بابتش جدا ازتون ممنونم")

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
می‌دونم چی میگین ...
خداروشکر ... خواهش می‌کنم ...
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

عجب حرکتی، دم شما گرم!

البته وبلاگ من بین‌شون نبود :)) ولی فکر کنم پارسال که همون پست پشتیبان‌گیری رو گذاشتین تونستم بک‌آپ بگیرم.

بازم ممنون :)

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مرسی ... دم شما هم گرم ...

خداروشکر ... اما شاید توی لیست‌های بعدی باشه وبلاگتون ...
خواهش‌ می‌کنم
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

واو 

 

ایول :)

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
مرسی ...
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

سلام.‌من مدیر وبلاگ dsatan-skyland.mihanblog.com هستم.‌ میخواستم ازتون تشکر کنم که این کاری که واقعا ارزشمنده انجام دادین. واقعا دلتنگ این لحظه‌های این وبلاگم شده بودم. نمیدونین پارسال وقتی این خبر تعطیلی میهن‌بلاگ اومده بود، یه لحظه حس کردم که دارم خاطراتمو از دست میدم. الان که میبینم، این کار قشنگ رو کردین و واقعا حس خیلی خوب و صد البته دلتنگی داد. میدونم واقعا کار سختی بوده که بقایای میهن‌بلاگ رو پیدا کنین ولی قطعا ارزششو داشته! :"))

واقعا ازتون ممنونم، هر چقدر ازتون تشکر کنم بازم کمه. موفق و سالم باشین.♡

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام ... وقتتون بخیر ...
خواهش می‌کنم ... شاید شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های وبلاگ‌نویسی بخوان سرویسشون رو قطع کنن اما این محتوا مال ماست ... این خاطرات مال ماست و نباید از دستشون بدیم ...
خداروشکر که وبلاگ شما هم بینشون بود ...
مرسی از لطفتون ... همچنین ... سلامت باشین ...
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

عه... وب قبلی منم هست... این خیلی خوشحالم می‌کنه("""":

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
چه جالب ... ای کاش وبلاگتون رو معرفی می‌کردین تا از پست‌های گذشته شما هم استفاده می‌کردیم ...
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

سلام 

وبلاگ بسیار عالی ای داری بخصوص اینکه میهن بلاگی ها را با گرفتن آرشیو خوشحال کردی.

خیلی از وبلاگ دهی ها تعطیل کردند و جوابی هم نمی دهند.

اگر دوست داشتی مخاطب همدیگر شویم. من سایت زدم و آنجا فعالم. البته برای بیان هم فکرهایی در سر دارم. 

ashkhani.ir

آیا بخشی در همین وب داری که اگر سوالی داشتم از شما بپرسم؟

 

۱۷ اسفند ۱۴۰۰
سلام ... وقت شما بخیر ...
خب واقعا حرکت دلخراشی بود ... آخه یه وبلاگنویس چیکار می‌‌تونه بکنه ... در حد توانم تونستم این کار رو بکنم ... خوشحالم که تونستم دوستانم رو خوشحال  کنم ...
چه وبسایت زیبایی راه‌اندازی کردین ... باعث افتخاره ...

در بخش تماس می‌تونین با من در ارتباط باشین ... همینطور گروه و کانال تلگرام هم موجود هست و همچنین صفحه چت که در قسمت منو وبلاگ و فوتر می‌تونین به این صفحات و لینک‌ها دسترسی داشته باشین ...
۱۷ اسفند ۱۴۰۰

چی می تونم بگم جز اینکه واقعا ازتون ممنونم؟:"")) راستش من وبلاگی نداشتم، یعنی داشتماا :" ولی حذفشون کردم. ولی توی یکی از وبلاگ ها نویسنده بودم و با دیدن صفحه اولش هم یادم اومد اوایل 13 آذر چه حال بدی داشتیم...

خیلی ممنون، واقعا. هرچند که می دونم ممکنه امکان پذیر نباشه ولی واقعا دلم می خواد دوبار تمام صفحات وبلاگمون رو ببینم :">

 

۱۸ اسفند ۱۴۰۰
خواهش می‌کنم ...
ای کاش نشانی وبلاگتون رو هم می‌نوشتین ... شاید در سایت archive.org در دسترس بود ...
۱۸ اسفند ۱۴۰۰

کار جالبی بود..پیوند میکنم بقیه هم ببینن:")

۱۸ اسفند ۱۴۰۰
مرسی از شما ... ☺️🌷
۱۸ اسفند ۱۴۰۰

سلام. سلام.سلام

چه کار با ارزشی کردین👌❄

 

۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام ... وقتتون بخیر ...
کاری نکردم ... مرسی ...
۱۸ اسفند ۱۴۰۰

احسنت👌🏻

۲۸ اسفند ۱۴۰۰
قربانت ... مرسی 🌹☺️
۲۸ اسفند ۱۴۰۰

سلام، وقت خوش

من تنها خاطره ایی که از میهن بلاگ دارم، یه وب متن و ترجمه آهنگ ها بود و اون موقع سال 2017 بود و آلبوم رِپ تیلور اومده بود، منم که تازه وارد توی دنیای موسیقی. اون وب اینقدر کامل بود، یعنی علاوه بر ترجمه، داستان های احتمالی پشت متن رو هم گفته بود و فکر کنم من ساعت ها پشت لپ تاپ متن آهنگ های مختلف رو می خوندم. و متاسفانه رفت. اما کلی بهم توی انگلیسی کمک کرد.....

الان داشتم دنبال اون سایت می گشتم توی لیست ولی خوب بازهم شانس باهام یار نبود.

 

آها، این سایت یه مشکلی براش پیش اومده.....

 

و ممنون از زحمتی که کشیدی.

۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام سپیده ... مرسی ... وقت تو هم بخیر ... سال نو هم مبارکت باشه ...
چه وبلاگ باحالی بوده ... ولی خب به احتمال زیاد توی سایت archive.org/web میشه پیداش کرد ... وقت باید بری پراک یا قند اینترنت رو بشکونی تا بتونی بری دنبالش بگردی ... اون سایت رو هم که لینک کردی ... درست دانلود نشد و محتوایی ازش ندارم ... ولی توی این نشانی می‌تونی بازش کنی ...
مزیت لیستی که من منتشر کردم اینه که داده آزاد هست و هر کسی می‌تونه دانلودش کنه و برای خودش داشته باشه و همینطور نیاز به شکستن قند اینترنت نداره ... و کارهای مختلفی میشه با این وبلاگ‌های آرشیو شده کرد چرا که داده دست ماست ...

قربانت ... کاری نکردم ... مرسی که سر زدی ... سال خوبی داشته باشی ... 😊🌹🌷
۸ فروردين ۱۴۰۱

کار ارزشمندیه 👏

واقعا حیف شد که تعطیل کردند، از بین رفتن کلی وبلاگ ارزشمند، کم پیش نمی‌آید که وقتی چیزی رو به فارسی جستجو می‌کنی ( حداقل برای من ) به وبلاگ ها که روی بلاگفا، بیان و میهن بلاگ بودند. اما الان تعداد زیادی جستجو غیرقابل دسترس خواهد بود. 

لیست وبلاگ ها رو در مرورگر لود می‌کنی درسته؟ از بک فایل json؟ چون وقتی چیزی رو جستجو کردم متوجه شدم مصرف CPU نسبتا بالا رفت، البته من کامپیوتر به قولی potato دارم ‌‌😅 و فقط با لینوکسه که قابل استفادس راستی عیدت هم مبارک.

 

 

 

۱۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام علیرضا ... مرسی ... سال نو تو هم مبارک باشه ... سال خوب توام با موفقیت رو برات آرزو می‌کنم ...

آره متاسفانه ضربه بزرگی به وب فارسی زد ولی باعث شد درس‌های خوبی هم بگیریم که این مواقع چه کارهایی میشه کرد و پیش زمینه‌ای داشته باشیم ...

درست متوجه شدی ... چرا که اگه بخوام به غیر از مرورگر بارگذاری کنم ... محتوای موقت میشه و عملیات بعد یه مدت ممکنه از کار بیوفته ... چرا که بهره مالی نداره و نمیشه برای پردازش هزینه ثابت و مادام العمر کرد ...

اگه سیستمت ضعیفه می‌تونی فایل رو بعد بارگذاری با جستجوی مرورگر بگردی ..
۱۱ فروردين ۱۴۰۱

خیلی پست خوبی بود. با استفاده اش تونستم وبلاگ چنتا از دوستان میهن بلاگیم رو پیدا کنم منتها یه مشکلی هست اینکه صفحه دوم وبلاگا رو نمیشه رفت یعنی باز نمیشه فقط همون پست هایی که روی صفحه اول میشه خوند.

۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
خداروشکر ...
همینطوره ... متاسفانه نتونستم اطلاعات بیشتری رو ذخیره کنم ...
ولی اگر مایل هستین که صفحات بیشتری رو پیدا کنین، می‌تونین از سایت archive.org استفاده کنین.
۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱

چه کار جالبی . واقعا نجات دهنده است .

من خودم با تیم توسعه دهنده پرشین بلاگ حدودا هشت ماه پیش مکاتبه کردم و گفتم که داستان چیست و گفتند موقتی است و ما برمیگردیم.

آن زمان هنوز این صفحه بنفش  رنگ خوشگلشان را روی سایت نگذاشته بودند و سایت یک ارور عجیب میداد که بعد از این مکاتبه من این بیانیه رو گذاشتند که ما برمیگردیم. ولی این همه ماه است که برنگشتند .

یا مشکل بلاگفا که قدیم پیش آمده بود برای پرشین بلاگ پیش‌ آمده و یا داستان چیز دیگریست و رفتند و برای دلخوشی این جملات را نوشتند

بهرحال امیدواریم که بازگردند و همه بتوانند وبلاگ‌هایشان را باز کنند. گرچه دیگه پرشین بلاگ آن پرشین بلاگ قدیمی نمیشه.

و روزی که من اولین وبلاگم رو ساختم درست یک سال بعد از اینکه افتتاح شده بود و حالا .. اینطوری...

۱۵ شهریور ۱۴۰۱
خداروشکر ... مرسی ... متاسفانه تا همین حد در توانم بود ...
پرشین بلاگ اولین بود ولی خب متاسفانه خیلی بد تمومش کرد ...
ای کاش سرویسی غیر انتفاعی و مستقل می‌ساختیم یا کمک می‌کردیم که به وجود بیاد یا روی استارتاپی با این موضوعیت کار می‌کردیم که این مشکلات به این عمق نرسن ...
۱۵ شهریور ۱۴۰۱

با سلام

متاسفانه وبلاگم در میهن بلاگ رو سرچ کردم پیدا نکردم

لطفا اگر می توانید کمکم کنید تشکر

Www.pavina.mihanblig.com

۱ آبان ۱۴۰۱
سلام، وقت شما بخیر ...
متاسفانه امکانات دانلود تمامی وبلاگ‌ها را آن زمان در اختیار نداشتم و نتوانستم وبلاگ شما را دانلود کنم.
اما اگر فایل پشتیبان میهن‌بلاگ را در اختیار دارین، می‌توانید از طریق این ابزار، آن را تبدیل به یک صفحه‌ی قابل نمایش در مرورگر تبدیل کنید.
۱ آبان ۱۴۰۱

آقا عجب کار خلاقانه ای کردید. احسنت. جالب بود. طراحی قالبتون هم خیلی جالبه. یک دامین بگذارید کسی متوجه نمیشه اینجا یک وبلاگه. احسنت. 

۱۴ فروردين ۱۴۰۲
مرسی ... همینجا جای خوبیه 🙏🌹🌷🌸
۱۴ فروردين ۱۴۰۲

سلام قسمت دوم رو کی میزارید

۲۹ تیر ۱۴۰۲
سلام ... وقت بخیر

مدتی پیش داشتم روی قسمت دوم کار می‌کردم اما یادمه فایل‌ها مشکل حجیمی برای نمایش داشتن ...

نمی‌تونم تایم بدم اما شاید اواخر تابستان  ...
۲۹ تیر ۱۴۰۲

سلام 

یادش بخیر چه روزهایی داشتیم با این میهن بلاگ 

اون وبلاگ zibatarinerfan  به نویسندگی یه بچه مال من بود 

۱۸ دی ۱۴۰۲
سلام وقت شما بخیر
بله ... یادشون بخیر ... دوران زیبایی داشتن ...
۱۸ دی ۱۴۰۲

درود بر شما که وبلاگتو فراموش نکردی و بروز رسانی میکنی. همه در < پویش احیای همدلیهای وبلاگی > شرکت کنیم.

( آدرس وبلاگ : vidaat.blogfa.com )

۱ بهمن ۱۴۰۲
مرسی، درود بر شما، به امید خدا
۱ بهمن ۱۴۰۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات