برک ۲۸ تیر - مسیر زیبا مثل اسنپ

یک هفته‌ای میشه که گزارش عملکرد شرکت اسنپ در سال ۱۴۰۲ منتشر شده (که می‌تونین از این لینک مشاهده و همچنین دریافت کنین). در این گزارش ۲۱۷ صفحه‌ای به موارد مختلفی از تخفیف‌ها و حمایت‌ها و کارهای عام المنفعه تا درآمد‌های این شرکت صحبت شده اما یک نمودار برای من خیلی جالب و جذاب بود و اون هم نمودار «اسنپ بر مدار زمان» بود.

مسیر کار از شروع تا به پایان

اگه به تصویر بالا دقت کنین متوجه میشین که اصلا گروه اسنپ از اولِ کار چیزی به اسم اسنپ هم حتی نبود و از عمل به یک ایده‌ی تکراری به اسم «تاکسی یاب» حدود ۱۰ سال پیش شروع شد.

خیلی حس جذاب و باحالیه که یک کاری رو شروع می‌کنی و در نهایت آینده رو شکل میدی. اینجا یاد نقل قولی از [الن کی](الن کی - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد) میوفتم که گفته بود: «بهترین راه پیشبینی آینده، اختراع اونه». شما هدفی توی زندگیتون پیدا می‌کنین و شروع به اقدام می‌کنین و در مسیر هست که به خواسته واقعیتون نزدیک و نزدیک‌تر میشین.

درسته که خیلی‌ها نمی‌تونن به مسیر ادامه بدن و شکست رو می‌پذیرن و بعضی‌ها هم تغییر مسیر میدن ولی به قول معروف که «به راه بادیه رفتن، به از نشستن باطل». همین که ما حرکتی می‌کنیم، حتی اگر شکست بخوریم، از دیروزمون بیشتر می‌دونیم و تجربیات ارزشمندی به دست میاریم. در حقیقت وقتی در مسیر باشین، شکستی وجود نداره، تنها کسب تجربه‌ای هست که شما رو برای رسیدن به هدفتون قوی‌تر و بهتر می‌کنه.

از این نگاه به زندگی و کار خیلی خوشم میاد، اینکه ما در مسیر هستیم و تنها کافیه هدفی داشته باشیم و نقطه شروعی برای خودمون انتخاب کنیم، بقیه دیگه یک مسیر زیباست ...

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۳ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

سلام.سلام.سلام

فقط بگم، خیلی خوب بود و امیدوارم کننده:).

۲۹ تیر ۱۴۰۳
سلام، وقتتون بخیر
موافقم، دیدن موفقیت واقعا امیدوار کننده هست
۲۹ تیر ۱۴۰۳

سلام.چقدرررر جالب بود:)

۳۰ تیر ۱۴۰۳
سلام، وقتتون بخیر

مرسی از نظرتون. همینطوره، بررسی مسیر استارتاپایی که موفق شدن واقعا جذاب و جالبه ...
۳۰ تیر ۱۴۰۳

دقیقا دیجی کالا و ایسام و تلگرام و...  چنین داستان هایی دارن

۱۳ مرداد ۱۴۰۳
همینطوره ... این داستان یک یا دو شرکت هم نیست ... بسیاری در ایران و خارج از ایران چنین داستان زیبایی ساختن ...
۱۴ مرداد ۱۴۰۳
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات