مرورگر آزاد iceraven برای اندروید

مرورگر کلاغ یخی یا iceraven ، مرورگری آزاد و بر پایه کدهای فایرفاکس موبایل است که به کاربر امکانات و آزادی‌های بیشتری نسبت به فایرفاکس موبایل شرکت موزیلا می‌دهد. از جمله امکاناتی که مورد نیاز ماست، امکان استفاده از افزونه‌ها یا addons های به درد بخوری مثل Stylus برای تغییر باز طراحی پنل بیان است که سال‌هاست دست نخورده باقی مانده.

مناسب برای وبلاگنویسان بیان

از آنجایی که سال‌های سال است که شرکت بیان، پنل مدیریت سرویس بلاگش را به روز نکرده و از سویی بسیاری از ما که از دستگاه‌های با صفحه نمایش کوچک مثل موبایل یا تبلت برای وبلاگ‌گردی استفاده می‌کنیم با مشکل عدم ارتباط با پنل مدیریت مواجه شدیم. از وبلاگ‌گردی لذت نمی‌بریم و به شخصه از این که صفحه را برای دیدن گزینه‌های پنل زوم و آنزوم کنم،‌ خسته شدم.

برای حل این مشکل شرکت بیان می‌بایست، سیستم و طراحی سرویسش را به روز کند که اینطور که معلوم است، برنامه‌ای برای این کار ارائه نشده و بعید می‌دانم. پس بهترین راه دست به کار شدن خودمان است.

برای باز طراحی پنل بیان می‌توانیم از افزونه Stylus استفاده کنیم که برای مرورگرهای دسکتاپ، این افزونه ارائه شده است اما برای مرورگرهای موبایل این افزونه یافت نمی‌شود. این افزونه با تزریق فایل css ای که توسط شما یا یک طراح و برنامه‌نویسی نوشته شده است به صفحه‌ی مورد استفاده شما، این امکان را می‌دهد که صفحه‌ی وب مورد علاقه‌تان را با طراحی و شکل و شمایل مورد نظر خودتان ببینید و استفاده کنید.

با کمی جستجو، تحقیق و تست متوجه شدم که این مرورگر توانایی نصب این افزونه را برای موبایل دارد و قابلیتش را تست کردم که تصویرش را در ادامه می‌بینید:

به روز رسانی و امنیت مرورگر

از کامیت‌های صفحه‌ی گیتهاب این مرورگر اینگونه پیداست که برای ۴ ماه است ( از ۲۲ جولای ۲۰۲۱ ) که این پروژه به روزرسانی نشده و نمی‌توان نگاه امنی به این مرورگر داشت. به شخصه این مرورگر را تنها برای وبلاگ‌گردی استفاده می‌کنم و توصیه می‌کنم این مرورگر را به عنوان مرورگر پیشفرض انجام امور بانکی و ... مورد استفاده قرار ندهید.

دانلود مرورگر iceraven

این مرورگر در گوگل پلی یا بازارهای اپ دیگر منتشر نشده است و تنها آخرین نسخه آن را می‌توانید در صفحه انتشار گیتهاب این برنامه دریافت کنید که برای معماری‌های مختلف نسخه‌ای در آنجا موجود است، اما نسخه‌ی مناسب سیستم‌عامل اندروید آن با حجم حدودا ۷۱ مگابایت را می‌توانید از طریق دو لینک دانلود زیر دریافت و سپس نصب کنید:

دانلود با لینک مستقیم گیتهاب

دانلود فایل از آپلودسنتر uupload

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۷ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

بهترین مرورگر آزاد از نظر من مرورگر kiwi که ازش استفاده می کنم.

پنل بیان رو هم با افزونه custom style script توی کیوی واکنشگرا کردم که با قابلیت جاواسکریپتش متاتگ ریسپانسیو رو هم اضافه کردم.

۴ شهریور ۱۴۰۰
تعریف کیوی رو زیاد شنیدم ... توی پلی استور هم هست ... و آپدیت‌های خوبی میشه ... ولی خب برای قالب استاندارد زدن که همه بتونن راحت نصبش کنن به Stylus نیاز داریم ... بستر خیلی خوبیه ... این افزونه برای کیوی موجود هست ؟

فوق العاده هست ... جاواسکریپت رو هم میشه باهاش تغییر داد ... مرسی که ذکرش کردی ... پیشنهاد ها امکان‌های جدیدی رو برای ما باز می‌کنه ... 😊🌹🌸
۴ شهریور ۱۴۰۰

فوق‌العاده است! :)

۴ شهریور ۱۴۰۰
اگه بتونیم برای پنل قالب‌های مختلف تولید کنیم و راحت نصبشون کنیم ... که واقعا فوق العاده میشه ... اصلا حس و حال وبلاگ نویسی و وبلاگ گردی و بیان کلا عوض میشه ... انشالله که بشه ... 😊🌹🌸
۴ شهریور ۱۴۰۰

سلام عالی بود 👍❤

 

 

۵ شهریور ۱۴۰۰
سلام ... مرسی ... 😊🌹🌸
۵ شهریور ۱۴۰۰

وای واقعا متشکرم این خیلی خوبه. من چند وقت پیش فکر میکردم چی میشد که بیان هم واکنش گرا بشه پنل مدیریتش چون سخته با گوشی پست گذاشتن. واقعا این پست یکی از بهترین و مفید ترین پست هایی بود که تاحالا خوندم :))

 

۸ شهریور ۱۴۰۰
خواهش می‌کنم ... خداروشکر ... باعث خوشحالیه که اهمیت این موضوع رو متوجه هستین ... 😊🌹🌸
نه تنها پست گذاشتن ... تمامی قسمت‌های پنل بیان مخصوصا برای من هم قسمت وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنید ... لذت وبلاگ خوانی و وبلاگ‌ نویسی رو اصلا منتقل نمی‌کنه و واقعا نمیشه ازش لذت برد ...

فعلا روی استایل صفحه مرکز مدیریت و صفحه‌ی وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنم که اینجا منتشر و آپدیتش می‌کنم ... بعد از نصب مرورگر iceraven و رفتن به قسمت addons و جستجوی و نصب افزونه Stylus دیگه به راحتی و تنها با زدن دکمه install میشه قالب‌های پنل رو نصب و تغییر داد ... و کم کم برنامه‌نویس‌های دیگه با قالب‌های متنوع دیگه برای پنل و قسمت‌های مختلف میان ... حتی میشه قالب وبلاگ‌هایی که می‌خونیم رو تغییر بدیم و برای نصب بذاریم ... مثلا بعضی وبلاگ‌ها قالب واکنشگرایی ندارن و باید زوم کرد تا مطالبشون رو خوند ...
کلا یه کم لذت وبلاگ نویسی و وبلاگ‌گردی بهتر میشه ...
۸ شهریور ۱۴۰۰

سلام لطفا به سایت بنده هم سربزنید.مطالبی هست که ممکن است به کارتان بیاد

۸ شهریور ۱۴۰۰
سلام ... وقتتون بخیر ...
بله حتما ... محتوای مفیدی تولید می‌کنین ... 😊🌹🌸
۸ شهریور ۱۴۰۰

خیلی ممنون از شما

۱۱ شهریور ۱۴۰۱
خواهش می‌کنم ... ممنون از شما 🌹
۱۱ شهریور ۱۴۰۱

واقعا عالیه کارتون، میشه به وب من هم یه سربزنید؟

۱۱ شهریور ۱۴۰۱
مرسی ... انشالله حتما ...
۱۱ شهریور ۱۴۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات