چرا سریال Friends را باید دید؟

سریال friends یا دوستان یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین سریال‌های ساخته شده تا کنون است که اگر تا به حال اسم این سریال را نشنیده‌اید باید خودتان را یک «آماتور» در دنیای فیلم و سریال بدانید. شاید بتوان این سریال را بسیار خطرناک هم دانست چرا که پس از دیدن آن، سریال‌های کمدی، دیگر برایتان بی معنی و ساده‌لوحانه به نظر می‌رسند.

پخش سریال فرندز برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ (حدود ۲۶ سال قبل) از طریق شبکه ان‌بی‌سی آمریکا شروع شد و در قالب ۱۰ فصل یا ۲۳۶ قسمت در سال ۲۰۰۴ میلادی به پایان رسید. بسیاری این سریال را یکی از بهترین کمدی‌های تاریخ می‌دانند و در طی این ۱۰ فصل ۶۲ بار نامزدی جایزه امی را بدست آورده است.

دیدن این سریال برای من بیش از دو ماه طول کشید چرا که بعد از تماشای قسمت اول احساس زیبای آزادی و جوانی در من دمیده شد و به هیچ عنوان نمی‌خواستم این سریال برایم تمام شده و تکرای شود. به خاطر همین موضوع به تماشای روزی حداکثر سه قسمت آن بسنده کردم و شاید باورتان نشود که شوق دیدن آن، روزهای آن چند ماه من را تبدیل به لذت‌ بخش‌ترین روزهای زندگی‌‌ام تا کنون کرد.

اما با وجود تمام این مباحث، به نظرم چند دلیل ساختاری شاخص برای تماشای این سریال وجود دارد که باعث ایجاد جذابیت برای طیف گسترده‌ای از بینندگان شد:

۱. طبیعی و خودمانی بودن شخصیت‌های سریال

مهمترین دلیل محبوبیت بالای سریال فرندز، شخصیت‌های خارق‌العاده آن می‌باشد به شکلی که هنگام تماشای سریال، خودتان را در میان آن‌ها حس می‌کنید و با خنده‌ها و مشکلات آن‌ها می‌خندید و همدردی می‌کنید. شخصیت‌ها نقطه‌ی تاریک بسیار کمی دارند و بعد از چند قسمت با شخصیت آن‌ها کاملا آشنا می‌شوید و می‌دانید که مثلا چندلر فرد شوخ طبعی است و «راس» علاقمند به مسائل علمی است. به شکلی که  ویژگی‌های شخصیتی این افراد همانند بهترین دوستتان برای شما کاملا آشنا و قابل حس می‌باشند.

 

۲. ساختار شکنی و نمایش رویای جوانی

این سریال یکی از اولین کمدی‌هایی بود که زندگی گروهی از جوانان خوش‌تیپ و باحال و سرزنده و بامزه را در یک شهر به تصویر می‌کشید. این باعث شد تا «فرندز» به سرعت در مقایسه با دیگر کمدی‌هایی که روی یک خانواده یا یک شخصیت اصلی تمرکز می‌کردند در جایگاه ویژه‌ای قرار بگیرد.[زومیت] همچنین رویای آزادی و استقلال در اوج جوانی از مهمترین جذابیت‌های این سریال است.

 

۳. عدم وجود شخصیت محوری

در این سریال شخصیت اصلی و قهرمان کل وجود ندارد و هر ۶ شخصیت ثابت داستان دارای ویژگی‌های خاص خود و شخصیت‌‌پردازی مخصوص به خود دارای اهمیت یکسان در مقایسه با دیگر شخصیت‌های داستان است. جالب است که بدانید، بازیگران سریال فرندز اولین تیم بازیگری‌ بودند که دستمزد یکسان دریافت می‌کردند. هر شخصیت متعلق به طیف خاصی از جامعه است و همه‌ی آن‌ها برایتان دوست‌داشتنی اند.

 

۴. اتفاقات عادی و عامیانه زندگی

بسیاری این سریال را برای آموزش زبان توصیه کرده و تماشا می‌کنند چرا که در دیالوگ این سریال طیف لغات ساده و عامیانه گسترده‌ای به کار رفته شده که تماشای آن را برای بیننده غیر انگلیسی زبان نیز بسیار راحت، جذاب و آموزنده می‌کند.

 

۵. بازیگران جوان و خلاق

بازیگران تقریبا در همان سنین خودشان به عنوان بازیگر نقششان انتخاب شدند و توانستند حس جوانی و سرزندگی را با خلاقیت خود به نمایش بگذرارند.

 

۶. روابط دختر و پسر و ازدواج

ممکن است در فصل‌های ابتدایی سریال به دلیل حجم بالای روابط میان شخصیت‌های ثابت سریال و شخصیت‌های فرعی متعجب یا خسته شوید اما بعد گذشت قسمت‌های مختلف متوجه می‌شوید که به دلیل عدم درک فرهنگی و سبک زندگی ما، چنین دیدگاهی ممکن است برایمان به وجود آید ولی کم کم این موضوع را در میابید که افراد برای درک بهتر خودشان و یافتن عشق یا شریک زندگی مورد نظرشان، با آزادی و سرزندگی چنین کاری می‌کنند.

 

اگر شما هم سریال Friends را تماشا کردید، دلایل جذابیت و محبوبیت آن را در قالب پستی در وبلاگتان (اگر وبلاگنویس هستید) و یا از طریق ارسال کامنت در ادامه برای کسانی که شاید هنوز در تماشای این سریال مردد هستند و به اشتراک‌گذاری دیدگاهتان با دیگر علاقمندان به این سریال بیان کنید.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۱۸ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

سریال فرندز قشنگ ترین سریال و بهترین سریالی بود که تاحالا دیدم. (البته چندان سریال هم ندیدم ولی خب :دی) و واقعا و واقعا نمی خوام که تموم شه، به خاطر همین هر روز یه قسمت می بینم تا قشنگ یه سالی طول بکشه. :دی

۲ مرداد ۱۳۹۹
😂😁😂😂 ... یک سااال ....
+ پس خیلی طول می‌کشه ...
+ واقعا انقدر که این سریال خوش ساخته که آدم دلش نمی‌خواد تموم بشه و یه جورایی دوست داشتم اینطور زندگی کنم ...
۲ مرداد ۱۳۹۹

تا حالا اسمش را نشنیده بودم:/

 

۲ مرداد ۱۳۹۹
من هم یادمه اولین بار توی آموزشگاه زبان اسمش رو شنیده بودم ... و یادمه اون موقع کامپیوتر هم نداشتم و اینترنت دایل آپ بود ... 😁😂
۲ مرداد ۱۳۹۹

خیلی جاها مخصوصا تو اینیستاگرام زیاد ازش ادیت خنده دار می سازن ولی من اسمشو نمیدونستم

ولی الان فهمیدم اینه و خیلی خوشحال شدم و صد در صد نگاش میکنمممممممم

۲ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا همینطوره ... خیلی جذاب و مشهوره ... و زیاد استفاده میشه ...
+ یه مقدار طولانی هست ... ولی خب امیدوارم از دیدنش لذت ببرین ... 😊
۲ مرداد ۱۳۹۹

معتادوارانه یک روزه فصل اولشو تموم کردم و جنون وارانه سه قسمت فصل آخر رو دیدمو اسپویلش کردم حالا منتظرم سرم خلوت بشه تا برم سراغ ادامه اش و با خیال راحت ببینمش بدون اینکه نگران آخرش باشم :)) البته اگه وسوسه دیدن یه سریال دیگه نیفته تو مغزم

۲ مرداد ۱۳۹۹
😂😁😂😂 ... چقدر قاطعانه ...
+ با سریال جلو رفتن و تماشای بزرگ شدن و تغییرات شخصیت‌ها ... یک حس و حال خاصی داره ...
+ امیدوارم با خیالی راحت بتونی ببینی میس رایتر ... 😊
۲ مرداد ۱۳۹۹

متاسفانه من نتونستم کامل ببینمش. 1فصل دیدم کار و بار اجازه نداد دیگه ببینم...

+چه عجب پستی ازت دیدیم D:

۲ مرداد ۱۳۹۹
واقعا طول می‌کشه ... و یه تقسیم بندی‌ای باید کرد ...

+ اینجا نوشتن دلی هست ... وقتی حس و حالش نباشه ... نمی‌تونم بنویسم ... 😊
۲ مرداد ۱۳۹۹

ندیدم تاحالا ، زیر نویس فارسی هم داره؟

۲ مرداد ۱۳۹۹
سریال واقعا جالب و آموزنده‌ای هست ...
+ برای تمام فصل‌ها زیرنوس فارسیش رو هم می‌تونی پیدا کنی ...
+ مثل:
۲ مرداد ۱۳۹۹

انگاری یک عکس از آلبوم تو خونه رو دیدم، همونقدر خاطره انگیز.

 

۲ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا ... 😊
۲ مرداد ۱۳۹۹

منم این سریال رو دارم میبینم😊خیلی دوست داشتنیه😊

۲ مرداد ۱۳۹۹
کاملا همینطوره ... 😊
۲ مرداد ۱۳۹۹

قشنگ بود!! بنظرم به جنبه "show" بودنشم باید توجه داشت ینی اون چیزی که تو داستان اتفاق میفته(گذشته از جنبه طنز بودنش) با واقعیت خیلی فاصله داره.....

۲ مرداد ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌹
+ موافقم ... این موضوع هم به درک و جذابیت بعضی صحنه‌ها خیلی کمک می‌کنه ....
۳ مرداد ۱۳۹۹

وقتی یه فیلم یا سریال و کلا معرفی می کنید خب باید نکات منفی اون هم بگید... نمی شه که کلا نکته خوب هاشو بگید که /:

 

بالاخره هر فیلم یا سریالی نکته منفی هم داره :)

۳ مرداد ۱۳۹۹
درسته ... نکات منفی مختلفی هم داره ... ولی خب اینا دو موضوع متفاوت هستن ... و موضوع این پست دلایلی برای دیدن هست ...
+ و سعی کردم که پست طولانی و جامعی مثل معرفی کامل فیلم نباشه ...
+ برای نوشتن نکات منفی هم باید مثلا چنین پستی بنویسم: چرا نباید ( یا بهتر هست )‌ سریال فرندز را ببینید؟

+ خیلی نکته‌ی خوبی رو اشاره کردین ... همه چیز این سریال خوب نیست ... 😊
۳ مرداد ۱۳۹۹

سلااااام علکممممم^_________^ چطوری محمدرضای عزیزمون؟ 

اومدم بگم یه موقع هایی از اون پستای بلاگ برتر و معرفی و اینا بذار، ما یکم دیگه ذوق کنیم:دی دیدم اوووووو فرندز بازاره کهههه*_____* 

من از خیلی عزیزان اهل سینما شنیدم که فرندز آماتور و حتی مسخره اس و طنز خفن فقط فلانی و فلانی! منتها من دوسدارم این سریال رو! الانم باید برم قسمت اول فصل نه رو ببینم:) دو فصل دیگه ببینم میتونم بگم دوبار کل این سریال رو دیدم:دی

۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام خانوم جون ... قربونت ... فکر کنم خوبم ... امیدوارم خوب و سرحال باشی 😊
+ آره ... تو فکرشونم ... هنوز به نتیجه‌ی عملی نرسیدم ... که سری جدید رو شروع کنم ... 😐
+ در مورد فرندز هم کاملا همینطوره ... این اثر بهترین نیست ... ولی دوره‌ای که اومد ... اثر انقلابی‌ای بود ... و سطح سریال‌های طنز رو بالا برد ...
+ واقعا سریال دوست داشتنی‌ای هست ... دوبار کل فصل‌ها؟ 😐😂😁😂😂 ... راستش من یک گزیده‌ای از قسمت‌هایی که نکته خاص و جالب برام داشتن رو جمع کردم ... هر موقع دلم تنگ شد نگاه می‌کنم ... مثلا اون قسمت که پدر و مادر ریچل با هم میان پیش اونا و سعی می‌کنن هم دیگه رو نبینن ... 😁😂
۴ مرداد ۱۳۹۹

یه چیز خیلی جالب دیگه در مورد فرندز اینه که شخصیت ها هر کدوم یه نماد از طیف روانیشناختی یا افراد خاصی هستن. دقت کردی بعد فرندز معمولا همه از هم میپرسن تو شبیه کدوم شخصیتی؟ من اوایل به این سوال گارد داشتم که بابا مگه همه قراره تو قالب این شیش تا ادم جا بشن؟ بعدا حس کردم نه اینکه حالا مثلا طرف خود جویی باشه ولی تو بعضی ویژگی هاش، با جویی مشابهه. یا خود من چه قدر شبیه یکی از این کاراکترام! یا اون دوستم که وسط سالن دانشگاه برامون میوه پوست میکنه چه قدر مانیکاس؛ تو کدومشونی محمدرضا؟ :دی

۴ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا همینطوره ... نزدیک به کدوم شخصیت بودنه ...
+ خودت رو نگفتی خانوم جون ... 😂😁 ... من فکر کنم بیشتر شبیه به راس باشم ... 😬
۴ مرداد ۱۳۹۹

۲۳۶ قسمت فیلم کمدی؟؟؟😐😐چیه این انقدر دوسش دارید؟؟؟

آدم میتونه بجاش ۸۰ ۹۰ تا سینمایی فاخر و بدرد بخور ببینه

حیف عمر😕

 

 

 

مامان بزرگم خودتونید😐والا😅

۴ مرداد ۱۳۹۹
ناخودآگاه یاد اون بیت نظامی افتادم که میگه:
« تو مو بینی و من پیچش مو ............ تو ابرو بینی و من اشارت‌های ابرو »
+ راستش اولش من هم یه جورایی مردد بودم ... ولی خب اثر ارزشمندی هست و کلمات جدید و به درد بخوری هم ازش یاد گرفتم ...
+ ولی خب اگه اثر بهتر یا کار جذاب دیگه‌ای هست که انجام بدین ... مسلما وقت تلف کردنه ... 😁

+ آها صخی عزیزم ... آره ... من نوه مجازی معنوی خانوم جون هستم خب ... 😁😂😂
۵ مرداد ۱۳۹۹

سلام

فکر نکنم به اندازه ی شما فیلم بین باشم که اثر بهتری پیدا کنم.ولی خب سریال بلننننننند طنز به نظرم چیز جالبی نباشه.

من همه ی تفریحاتو با خواب مقایسه میکنم😂اگه تفریحی رو مفید تر از خواب دیدم، انجام میدم اگه نه همون چرت زدن بهتر و مفیدتره😅

 

الان یه سوال برام پیش اومد که حالا چه اصراریه که تفریح حتماً مفید باشه؟؟؟😐

اه بیخی

 

مامان بزرگ خودمو گفتم😅یه لحظه از خوندن کامنتم حس نصیحت های مامانبزرگ طور بهم دست داد

۵ مرداد ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ... 😊
+ به نظرم فیلم دیدن ... حالا چه سینمایی و چه سریالی ... اگه بازخورد خوبی داشته باشن و یه سری فاکتورهای دیگه ... می‌تونه چیزهای خوبی به آدم یاد بده و به افکارش وسعت بده ...
+ چه مقایسه سختی ... فکر نکنم چیزی به خوابیدن برسه ... 😂😁😂😁

+ نه اصراری نیست ... 😐😁😂

+ چه جالب ... آره ... یه جورایی ... 😂
۵ مرداد ۱۳۹۹

بشدت دوسش دارم این سریالو دوباره شروع کردم ب دیدنش وهیچوقت تکراری نمیشه وهمیشه باعث حال خوب و خنده س ^^

بنظرم ادمایی که باهرچیزکوچیکی تو زندگی حالشون خوبه میتونن بافرندز ارتباط برقرارکنن و شادبشن

۵ مرداد ۱۳۹۹
منم با شما موافقم ... واقعا همیشه چیزی برای خندوندن داره ...
۵ مرداد ۱۳۹۹
منم دوسش دارم خیلی وقت پیش دیدم و تمومش کردم و دلم واسش تنگ شد ولی واسه الان دیگه قدیمی شده نه واسه ما که باهاش خاطره داریم واسه کسی که بخواد شروع کنه
قرار بود امسال دوباره اعضاش جمع بشن و یه قسمت بسازن ولی بخاطر کرونا تاخیر خورد
اگه خوره تکنولوژی و بازی باشی سریال بیگ بنگ تئوری خیلی دوس داشتنیه و توی سبک فرندزه من خیلی باهاش حال کردم اگه وقت کردی چند قسمت ببین ضرر نمیکنی هم امروزی تره هم چیزایی داره که فقط توسعه دهنده ها و گیمرا ازش سر درمیارن و همین لذت بخشش میکنه
۱۱ مرداد ۱۳۹۹
آره ... واقعا سریال خاطره‌ انگیزی هست  ...
+ سبک زندگی و محیط کاملا همینطوره ... قدیمی هست ولی نه برای ما که هنوز توی گذشته داریم زندگی می‌کنیم .... 😁😂😂
+ بیگ بنگ تئوری رو به صورت گذرا دیدم ... به نظرم جالب بود ... اما یه صورت ناخودآگاه جذب سیلیکون ولی شدم ... و واقعا ازش لذت بردم ... خیلی باهاش حال کردم ... 😁😂 ... اگه ندیدی حتما ببین ...
+ بیگ بنگ رو هم منتظر یک توصیه یا توضیحی بودم که ببینم ارزش دیدن داره یا نه ... که این دلیل رو بهم دادی ... امیدوارم بتونم یه پست در موردش در آینده‌ی دور بذارم ... 😂
+ مرسی ... 😊👍
۱۱ مرداد ۱۳۹۹
ولی خب به جاش یه چیزی ببین که ذهنتو درگیر کنه من سریال dark رو پیشنهاد میدم سه فصل کامل اومده به اتمام رسیده
خودم تازه فصل اولو تموم کردم بنظرم فوق العاده بود محصول آلمان و داستان سنگینی هم داره
بهتره بدون پیش زمینه بری ببینی و سعی کنی حین دیدنش اسم آدمارو یادت بمونه
۱۱ مرداد ۱۳۹۹
چه سریال خفی ... 😁😍
+ از فیلم‌هایی که هدفشون فقط ترسوندن هست خوشم نمیاد ... این فیلم ژانرش معمایی و رازآلود هست ... به نظرم جالب باید باشه ... حتما میرم سراغش ... مرسی ...  😊❤️️👍
+ یه سریال دیگه هم دیدم واقعا خوشم اومد ... WestWorld بود ... واقعا باهاش حال کردم ... محتوا داشت و حرفه‌ای ساخته شده بود ...

۱۱ مرداد ۱۳۹۹

خیییلی دوسش دارم😍

اولین بار یه کلیپ از جویی تو اینستا دیدم اونجا ک با ریچله و ماکارونی رو میریزه زمین بر میداره... !! آخه چرااا جویی چرا😂

دوسال پیش هم دانلود کردم و با خواهرم دیدمش یسرررره میخندیدیم جدا هر قسمت با اینکه 20 دقیقه ست ولی انگار 1 ساعته چون همه چیز حساب شده ست و الکی لفتش نمیدن و سکانسای اضافه نداره

گاهی میگم جدا این برا 25-26 سال پیشه؟! انقد ک خوبه 

واااای WEST WORLD عالیه👍 فقط ایرادش بی لباسیشونه 🙄😬 در کل کارای برادران نولان عالیه ذهن فوق العاده ای دارن ک انگار از ی جهان دیگه اومدن😎

۱۶ مرداد ۱۳۹۹
آخ اون قسمت که ماکارونی رو میریزه رو زمین اولش برام حال به هم زن بود ... 😁😂 ... ولی با شوخ طبعی خاصی که جویی داره ... دیگه نیست ... 😂
+ کاملا موافقم ... خیلی کم پیش اومده که فیلم الکی لفت داده بشه و واقعا میشه ازش لذت برد ...
+ دقیقا ... انقدر که این فیلم پیش رو بود ... به نظر نمیاد انقدر قدیمی باشه ... 😁😂
+ واقعا «وست ورلد» اثر فاخری هست ... بی لباس بودنشون هم خیلی تاثیرگذاره توی رسوندن مطلب ... و واقعا یه اثر فلسفی و داستانی قابل توجه‌ای هست ...
+ مرسی که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتین ... 😊🌹
۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات