درباره کره بادام زمینی

تا حالا کره بادام زمینی خوردین ؟ راستش من فکر کنم یک بار خوردم ، خالی نه ، روی نون باگت اما برای بار اول فکر کنم به ذائقه من خوش نیومد . شاید مثل قهوه بوده باشه ... اولین بار که خوردم بدجور تلخ بود و اصلا خوشم نیومد ولی بعدها انقدر خوشم اومد که دیگه چایی نمی تونستم بخورم .

بادام زمینی خودش از قدیم توی نواحی گرمسیری قاره آمریکا وجود داشت و از اونجا معروف شد اما جاهای مختلف دنیا ، مثل چین ، هند و جاهای دیگه هم وجود داشت و کشت میشد  ، اما کره بادام زمینی داستان دیگه ای داره .

کره بادام زمینی توی کشور آمریکا به وجود اومد ( ایالات متحده ) . البته چینی ها سال ها پیش سُس بادام زمینی درست می کردن . اما حالا خود کره بادام زمینی از چی درست میشه ؟ درسته که اسمش کَره هست ، اما از کَره درست نمیشه ، موادی که برای درست کردن کره بادام زمینی (‌ Peanut butter )  به صورت تجاری استفاده میشه از این قراره :‌  

بادام زمینی ،‌ روغن ، شکر ، نمک ،‌ یه نوع تثبیت کننده برای این که روغن و مواد دیگه از هم جدا نشن و همینطور طعم دهنده های مختلف .

خیلی جالبه که بدونین ۹۰ درصد کره بادام زمینی از « بادام زمینی »‌ درست میشه و ۱۰ درصد دیگه رو موادی مثل شکر و ... تشکیل میدن . اما حالا کره بادام زمینی چطور برای اولین بار درست شد ؟‌

اولین بار کره بادام زمینی برای مصرف دارویی در سال 1890 و در شهر سنت لویز (‌ St. Louis )‌ ایالت میزوری آمریکا درست شد . اما در سال ۱۹۰۳ ،‌مردی به نام جورج واشنگتن کارور (‌ George Washington Carver ) تحقیقاتی رو روی بادام زمینی انجام داد و نتیجه کاری این مرد میشه کره بادام زمینی صنعتی که انقدر توی خارج ازش صحبت می کنن . به این مرد حتی لقب «‌ پدر صنعت  بادام زمینی »‌ دادن . 

بعدها هم به صورت جهانی صادر میشه و خیلی هم مورد استقبال قرار میگیره .

 

پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۸ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
امم من کره ی بادوم زمینی رو روی بیسکوییت امتحان کردم
وواقعاااا از طعمش خوشم اومده
ولی به حدی طبیعت گرمی داره که به فاصله ی دوساعت از خوردنش حس میکنم توی جهنمم:-|
و کل ِ صورتم هم پر از جوش میشه
بنابراین عطاش رو به لقاش بخشیدم:)
۲۰ دی ۱۳۹۴
عجب حس بدی ... برای من همچین حسی پیش نیومد ...
با این حال از طعمش زیاد خوشم نیومد ...

خخخ ... به نظر کار خوبی کردین  :)
۲۰ دی ۱۳۹۴
واجب شد امتحانش کنم. دی:
۲۱ دی ۱۳۹۴
یک سال آزگار یه شیشه کوچیک توی یخچال ما بود داداشم خریده بود کسی لب نمیزد!
خودشم محض امتحان گرفته بود فقط ..

خب با ذائقه ما که جور در نیومد!

البته مثل اولین باری که زیتون خوردم باهاش برخورد نکردم.یعنی سعی نکردم دوستش داشته باشم.زیتون هم خیلی بد مزه بود اولاش ولی کم کم خوشم اومد و الان دیگه اوووه!!!
۲۱ دی ۱۳۹۴
چه جالب ....
واقعا ... به ذائقه وقتی خوش نیاد ... هیچ کاریش نمیشه کرد ...
زیتون واقعا ارزشش رو داره  :)
۲۱ دی ۱۳۹۴
http://f-t15.blogfa.com/ اپممممم
۲۱ دی ۱۳۹۴
حتما...
۲۱ دی ۱۳۹۴
مم نه تا حالا نخوردم ولی دلم میخواد حتما یه بار امتحان کنم
۲۱ دی ۱۳۹۴
فکر خوبیه ..
۲۲ دی ۱۳۹۴
کره ی بادوم زمینی دوست نمیداریم :)
بادوم هندی کره نداره ؟! :دی
۲۱ دی ۱۳۹۴
خخ ... فکر نکنم ...
۲۲ دی ۱۳۹۴
قفسی باید ساخت
هرچه در دنیا گنجشک و قناری هست
با پرستوها
و کبوترها
همه را باید یکجا به قفس انداخت
روزگاری است که پرواز کبوترها
در فضا ممنوع است
که چرا
به حریم جت ها خصمانه تجاوز شده است
روزگاری است که خوبی خفته است
و بدی بیدار است ... فریدون مشیری
۲۲ دی ۱۳۹۴
خیلی زیبا بود ...
ممنون ...
۲۲ دی ۱۳۹۴
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات