برک ۲ شهریور - پول

اولین تاثیر فقر، کشتنِ فکر است. ‏یعنی اگر شما به اندازه کافی برای حیات خود پول نداشته باشید، برده بی‌اختیار پول خواهید شد! ‏همان شرایطی که طبقه متوسط به آن "گذرانِ زندگی" می‌گویند. - خیلی‌ها میگن پول همه چیز نیست و چقدر تو مادی گرا هستی و چنین چیزهایی، اما این حرف‌ها رو آدم‌هایی میزنن که از مرحله اول گذشتن و یا به اصطلاح خرشون از پل گذشته.

بداهه برک چیست؟

هر چقدر که می‌خوای ایده داشته باش و هر چقدر که می‌خوای دانش‌آموز و دانشجوی خوبی باش، اما اگر نتونی به اندازه کافی برای حیات خودت پول داشته باشی، در نهایت کاری ازت بر نمیاد. تا این مرحله حل نشه، مرحله بعدی وجود نخواهد داشت. اینجاست که از آقا محمدخان قاجار نقل میشه که «اگر می‌خواهی بر این مردم حکومت کنی، آنها را گرسنه و بی‌سواد نگه دار».

اولین مرحله برای زندگی کردن، بیرون اومدن از فقر هست، سخت، عجیب و نشدنی نیست، تنها کافیه جدی بگیریمش.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۶ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

واقعا حقههه حقققق حقققق !!!! 😐 تا میای میگی پول و پس انداز می کنی و کمتر خرج می کنی فکر می کنن خسیسی  ولی به خدا اینطور نیست ...گاهی وقتا آدم دلش خیلی چیزا می خواد اما مجبوره صبر کنه و پس انداز کنه تا به یه مورد از چیز هایی که مثلا دلش می خواد برسه و بخره ...هر چند نه الانی  که هر روزش یه نرخ جدید اعلام میشه و ثُباتی نیست:/ 

کلا واقعیت  زندگی الان امروزه مردم همینه چه زن و چه مرد تا مول نباشه نمیشه زندگی کرد خدایی😐 یه پیاز و گوجه ساده رو هم که نیاز اولیه اولیه زندگی ادمه  رو اگه مول نداشته باشی نمی تونی بخری و داشته باشیش...آب هم همینطور ....همه چیز 

این همه گفتم چون خیلی وقتا می شنوم میگن خانم ها پول پرستن  به خدا اینطور نیست 😐 هر کس عقیده خاص خودش رو داره و نیاز هاش شاید با داشتن پول حل میشه ! هر چقدرم بخوای خلاق باشی که زندگی رو خودت بسازی بازم مواد لازم اولیه اش نیاز به کمی پول داره.

الان تقریبا بیشتر زندگی با وجود پول اوکی میشه حتی خورد و خوراک ساده که نیاز اولیه هست

۲ شهریور ۱۴۰۲
پول به اندازه کافی که در فقر نباشیم نیازه، وگرنه چه کمتر و چه بیش از حد، برده پول خواهیم بود. اگر حس می‌کنی که همیشه کمتر خرج می‌کنی، دو حالت داره، یا واقعا به اندازه کافی پول نداری که خرج کنی، یا برده پول شدی. اما همونطور که گفتی گاهی وقتا اینطوری هست و مسلما به اندازه کافی پول نداری و توان مالی بر میگرده به نگاه ما به پول و مشکل کار رو باید در خودمون پیدا کنیم نه شرایط جامعه، چرا که با این وضعیت هم می‌بینیم خیلی‌ها پولدارتر هم میشن.

بدون پول زندگی کردن خیلی سخت میشه، وقتی گرسنه باشی و همش فکرت این باشه که چطور زنده بمونی. وقتی این مرحله رو که بگذرونی، به این فکر می‌کنی چطور بهتر زندگی کنم و اینجا برده پول نیستی، به دنبال کمالی. خلاقیت، هنر و تفکر میاد وسط. پس همه ما نیاز داریم اولین مرحله رو پشت سر بذاریم. بعضی‌ها به کمک محیط و خانواده می‌تونن، بعضی‌ها هم باید از صفر شروع کنن و بالاخره یکی باید شروع کنه.

درسته به کمی پول همیشه نیاز داریم، ولی همیشه پول نیست، ذهن پولسازه که شاید جیبت خالی باشه، اما خیالت راحته. مهم هم همینه خیالت راحت باشه وگرنه دیگه به چیزی جز زنده موندن فکر نمی‌کنی.
۲ شهریور ۱۴۰۲

سلام ، مخالفم

خیلی کلی بود ، هرکس تعریف متفاوتی از زندگی داره.

مخالف پول نیستم ، ولی به عنوان بزرگ شده در یک خانواده که حتی در حد متوسط هم نیست ادعا میکنم که در اوج فقر و نیاز خوشبخت ترینم.

آدم همیشه میخواد ، کاش حداقل یه موتور داشتم.. از سربازی برگشتم باید یه موتور دست و پا کنم  .. تا بعدش بتونم روی کارم تمرکز کنم ، پول دربیارم تا بتونم زندگی رو بگذرونم.

قسم میخورم که بعدش ماشین میخوام.. 

ولی اینا فقط ابزارها .. ابزاره برای راحت تر زیستن و بعد از اینکه به یه مرحله عادت کردی همونم برات سخت میشه و سعی میکنی از اونم راحت تر باشی.

دور باطله .. مقصدی نیست که بهش برسی

به قول شاعر: انسان شصت ساله شد ، حالا همه کار کرده بود .. مانده بود زندگی.

ایضا در متن بالا منظورم بی هدف زندگی کردن و تلاش نکردن نیست!! 

۲ شهریور ۱۴۰۲
سلام شروین جان، امیدوارم عالی باشی و خدمت بهت ساخته باشه.

هر کسی تعریف متفاوتی از زندگی داره اما همه نیاز به غذا داریم، نیاز به زنده موندن و پول هم ابزاری برای تامین این مهمه.

بدبختی ما به طرز فکر ما بر می‌گرده، چه بسا بسیاری از درویش‌ها هستن که پولی در بساط ندارن اما انسان‌های فرزانه‌ای هستن. اما اگر نتونی خودت رو زنده نگه‌داری و همیشه نگرانش باشی، اینجاست که پول معنا داره و درسته، پول یک ابزاره.

ما در قدم اول دنبال زنده موندن هستیم. وقتی بهش رسیدیم به دنبال کمال میریم. حالا بعضی‌ها برده ثروت و مال میشن، بعضی‌ها به دنبال کمال در صنعت، تفکر، دانش و ... میرن. این انتخاب هر فردیه و به شخصیتش بر می‌گرده.

وقتی مساله زنده موندن رو حل کردیم، حالا میشه وقت زندگی کردن و هر کسی روش زندگی کردن خودش رو داره.
۲ شهریور ۱۴۰۲

پیوند می‌کنم :-)

۲ شهریور ۱۴۰۲
باعث خوشحالی و افتخاره 🌱
۲ شهریور ۱۴۰۲

قطعا ذهن خلاق باعث ثروت میشه ...

اوه ..خوب دیگه حالا هر چی حسش نیست بحث کنم😂 🫠👍

در کل دید هر کس فرق داره در این زمینه😉 و به قول تو یکی ممکنه برده ثروت بشه و در پولدار ترین حالت ممکن دار نداری بزنه یکی در فقر بازم رازی از زندگی و غیره تمام حالت ها ممکنه رخ بده و این به طرز فکر هر کس بر میگرده

والا هر چقدرم زندگیت نرمال باشه بازم پس انداز کردن وقتی شاغل نیستی خسیسی  نیست بلکه یه فکر درست اقتصادی  می ونه باشه و بازم تو این زمینه دید هر کس مختلفه🤷‍♀️ از دید من شاید اینطور باشه و از دید یه فردی که از بیرون نگاه می کنه به ماجرا یه چیز دیگه

ولی گاهی وقتا منم تسلیم می شم و از پس اندازم  برای مواردی که دوست دارم استفاده می کنم این حس خوبیه که پول داشته باشی و خرج کنی تا اینکه پول نداشته باشی منظورم کلا این بود 

۲ شهریور ۱۴۰۲
خیلی مهمه ... ذهن ما ... نوع نگاه ما به زندگی ... همه تاثیرگذارن.

کاملا همینطوره ... بسته به شخصیت درونی آدماست ...

خب به هر حال زندگی هزینه‌هایی داره ... بخشی از پول تو جیبی رو پس انداز کردن خیلی فکر خوبیه ... اما مهم‌تر از همه ذهن پولسازه ... تفکری که فرصت‌ها رو کشف می‌کنه ... و هر کسی نظری داره ... اما اگر ذهنت پولساز باشه ... خسیسی برات یه حرف بی معنیه و مهم نیست ... پس زیاد بهش اهمیت نده ... و به کاری که می‌کنی مسلط باش.

آره ... کاملا درسته ... فقر عامل بیشتر بدی‌ها و مشکلاته ...
۳ شهریور ۱۴۰۲

چون میدونم داستان چیه کلی حرفتو تایید میکنم :)

۳ شهریور ۱۴۰۲
آره ... خودشه ... :)
۳ شهریور ۱۴۰۲

موافقم با حرفات

درسته پول همه چیز نیست ولی این حقیقت محضه که پول راحتی و خوشبختی میاره!

۵ شهریور ۱۴۰۲
درسته فاطمه، پول به اندازه‌ای که دچار فقر نشیم، نیازه.
و این یک واقعیته، حالا می‌تونه پول باشه یا شرایطی هست که مجبور نشیم که برده پول و زنده بودن باشیم.
۵ شهریور ۱۴۰۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات