برک ۶ دی - از شرکت بیان چه خبر؟

خیلی از مواقع برای دوستان وبلاگنویس من این سوال پیش اومده و از من می‌پرسیدن که یعنی بیان هم قرار هست به سرنوشت میهن بلاگ دچار بشه و یک دفعه اعلام کنن که قراره این سرویس وبلاگنویسی محبوب بین ما به زودی بسته بشه. از طرف شرکت بیان هم مدت‌هاست که بیانیه یا اخباری منتشر نشده و تنها موضوعی که برامون مشخص هست اینه که فعلا بیان داره کار می‌کنه.

اما این سوال همیشه وجود داره که تا چه زمانی قراره سرویس بیان ادامه پیدا کنه و چقدر می‌تونیم روی این موضوع حساب کنیم. اگر یادتون باشه کمتر از ۲ سال پیش من به مکان کنونی شرکت بیان رفتم و در پست «برک ۲۵ مرداد - در جستجوی بیان» در موردش نوشتم. مدتی بعد هم با شرکت تماس گرفتم و به شکل‌های مختلف پیگیر این موضوع هستم و در لینکدین هم فعالیت‌های شرکت رو دنبال می‌کنم.

چند روز پیش که در لینکدین در حال خواندن پست‌ها بودم متوجه پست جدید شرکت بیان رایان شدم که در نمایشگاه الکامپ امسال از سرورهای بومی خودشون رو نمایی کردن و در حوزه‌ی سخت افزار فعالیت شایان توجهی دارن.

و اما دیروز به صورت اتفاقی در حال تماشای برنامه‌ی ثریا از شبکه‌ی یک صدا و سیما بودم که باز هم به صورت کاملا اتفاقی متوجه مهمان تلفنی برنامه شدم. کمی دقت کردم و چهره‌ی آشنای مهمان رو به یاد آوردم، ایشون مدیرعامل شرکت بیان آقای قدیری بودن که در برنامه ۵ دی «دیروز» شبکه‌ی یک صدا و سیما شرکت کردن و به عنوان کارشناس و کارآفرین حوزه‌ی سخت افزار کامپیوتری نظراتشون رو بیان کردن.

 

 

و اما پاسخ به این سوال که آیا بیان قراره که از ادامه فعالیت متوقف بشه؟ می‌تونم بگم که هر چیزی ممکنه اما با وجود تولید سرور از سمت شرکت بیان و داشتن دیتاسنتر و سخت افزار و بستر بلاگ بیان برای تست این سرورها، متوقف شدن این سرویس و همچنین ورشکستگی شرکت بیان در سال مهار تورم و رشد تولید، بسیار بعید به نظر میرسه.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۸ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

من اتفاقا دو هفته پیش به دنبال همین نگرانی یه کم تو اینترنت گشت و گذار کردم ولی خب چیزی پیدا نشد مبنی بر اینکه بسته میشه یا نه...

ولی چیزی که بیشتر از همه نگرانم می کرد آپدیت نشدن وبلاگ های برتر بیان از سال 96 تا الانه....از یه طرفی هم گفتم 6 ساله که میگذره و اگه قرار بود بسته بشه تا الان باید می شد.

 

ممنون که خبرش رو به اشتراک گذاشتی...

(البته من هیچوقت میهن بلاگ نبودم و خبر نداشتم که همچین اتفاقی ممکنه بیفته تا همین دوسال پیش...

قبلا بلاگفا بودم و اونجا همیشه سرپا بوده تا الان...)

۶ دی ۱۴۰۲
خب هر سرویسی بالاخره یک روزی یا کارش به اتمام میرسه یا توسعه پیدا می‌کنه و بزرگ میشه ...
باید ببینیم سرنوشت بیان چه خواهد شد ...
🙏🌱🌷
۶ دی ۱۴۰۲

روزی که به اینجا امدم هدفم این بود که جایی رو داشته باشم تا نوشته هام رو توش نگه دارم، حتی عقیده داشتم که یه وبلاگ از کاغذ و دفترچه خاطرات هم ماندگار تره و تا حالا خاطرات زیادی رو درش ثبت کردم. امیدوارم بمونه😥

۷ دی ۱۴۰۲
و واقعا هم یک وبلاگ همینطوره ... وبلاگ امن‌تر و ماندگارتر از یک دفترچه کاغذی هست که فقط یک نسخه ازش وجود داره و اگه گم بشه دیگه چیزی ازش باقی نمی‌مونه ...
انشالله که می‌مونه و اگر هم نمونه ... جای دیگری می‌تونیم انتقالش بدیم ...
۷ دی ۱۴۰۲

از همون اول کار میخواستم که وبلاگمو از بلاگفا به وردپرس منتقل بدم که نمیدونم چی شد به بیان رسیدم و نتیجه خیلی خوبی هم گرفتم و تصمیم گرفتم که همینجا بمونم 

بعد از مدتی متوجه شدم که بیان راکد شده برای همین هر چند وقت یک بار یک بک آپ از اطلاعات وبلاگ میگیرم تا اگر بیان از دسترس خارج شد بتونم کاری بکنم ...

البته این مورد هم اضافه بکنم که من خیلی وقتا دیدم وبلاگ های بیان در دسترس نیست و خوده سایت بلاگ هم ارور میده 

با نت رایتل هم کار نمیده متاسفانه ... 

۸ دی ۱۴۰۲
واقعا بیان برای دوره‌ی خودش ابزار باحال و جذاب بود اما خودش رو توسعه نداد و متاسفانه هر روز بدتر شد و تنها در حالت نگهداری هست ... به هر حال فقط بیان قرار نیست باشه و انشالله سرویس‌ها و ابزارهای مناسب برای انتقال وبلاگ‌ها به جای دیگه‌ای هم به وجود میان و وضع بهتر بشه ...
۸ دی ۱۴۰۲

انشالله که پایدار بمونه و باشه
من که خیلی امیدوار شدم

۹ دی ۱۴۰۲
درسته انشالله ... به هر حال ما هم زمان قابل ملاحظه‌ای رو با این سرویس سپری کردیم و خاطرات خوبی ازش داریم ...
۹ دی ۱۴۰۲

آقای مقیمی از وقتی که با شما آشنا شدم فهمیدم طعم بلاگ نویسی چطوریه---

۹ دی ۱۴۰۲
لطف دارین آقای چک نژاد ... 
۱۰ دی ۱۴۰۲

خب خداروشکر فقط کاش به جای اینکه تو سخت افزار سری تو سرا در ارن این سایت شون رو یه توسعه اساسی میدادن 

۲۵ دی ۱۴۰۲
آره واقعا ای کاش ...
۲۵ دی ۱۴۰۲

اوم زمان بسته شدن میهن بلاگ رو یادمه ولی برای اینجا اصلا به همچین چیزی فکر نکرده بودم تا حالا .

من اول بلاگفا بودم از اونجا رسیدم به اینجا ولی اگه یه درصد بسته بشه مقصد بعدیمون کجا باید باشه ؟!!!

البته ایشالا که بسته نشه .

۱۹ بهمن ۱۴۰۲
منم امیدوارم که بسته نشه ولی پلتفرم‌های راه اندازی وبلاگ مختلفی همین الان وجود داره مثل بلاگر و وردپرس که میشه استفاده کرد
۲۰ بهمن ۱۴۰۲

هستی ؟

۵ اسفند ۱۴۰۲
در خدمتم بزرگوار
۹ اسفند ۱۴۰۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات