بازی‌های متنی مناسب چت و چت‌روم‌ها

تقریبا تمام کسانی که امروزه در حال استفاده از اینترنت هستند از برنامه‌های پیام‌رسان و یا اتاق‌های چت برای برقراری ارتباط با دوستان و افراد مختلف استفاده می‌کنند. برخی اوقات این ارتباط برای انجام امور شغلی است و یا امروزه برای آموزش از راه دور استفاده می‌شود و یا برای صحبت و گذران وقت و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از اوقات شده است که می‌خواهیم بیشتر صحبت کنیم و یا دیگر حرف کم آورده و گفتگو به صورت ناخواسته‌ای به پایان می‌رسد.

در طی سال‌ها استفاده از سیستم‌های گفتگو به این موضوع فکر کردم و بارها با این مشکل روبرو شدم و همواره به دنبال راه حلی بودم. یکی از راه‌های مناسب و فوق‌العاده برای سرگرم شدن انسان‌های در طول تاریخ، بازی‌ها بودند و به نظرم بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه حل برای این مشکل بازی‌های متنی هستند. بازی‌هایی که با کمترین امکانات، ممکن هستند و می‌توانند به سرگرم شدن  و ایجاد و عمق دادن به دوستی‌های ما کمک شایانی کنند.

بعد از مدت‌ها جستجو و در ذهن داشتن این سوال که به جز بازی‌هایی مثل «صندلی داغ» و یا «جرعت و حقیقت» چه بازی‌هایی می‌توانیم در بستر سیستم‌های گفتگوی متنی انجام دهیم، متوجه این موضوع شدم که مقاله‌ای درخور به زبان فارسی شاخصی پیرامون این موضوع وجود ندارد پس بر آن شدم که مقاله‌ای کاربردی به زبان انگلیسی را از این وبسایت برای پوشش این موضوع ترجمه کنم. شما نیز اگر بازی متنی جالبی می‌شناسید و یا ساخته‌اید، آن را با ذکر توضیحات برای استفاده‌ی همگان، در بخش فرم نظرات، اینجا ارسال کنید.


۱. ترجیح میدی

این بازی معمولا به صورت حضوری و رو در رو انجام می‌شود اما شما می‌توانید آن را به صورت متنی نیز بازی کنید. بازی «ترجیح میدی» این قابلیت را دارد که ماهیت واقعی دوستتان را آشکار کند. قانون بازی این‌گونه است: سوالاتی که با «ترجیح می‌دهی » آغاز می‌شوند را از دوستانتان بپرسید که در مورد سناریوهای ساختگی می‌باشند.

این سناریوها می‌توانند کاملا نا مربوط و یا در مورد چیزهایی باشند که شما می‌خواهید بدانید. با این حال، دو گزینه‌ی شما می‌بایست هم وزن باشند. سوالات شما نیز باید خلاقانه باشند. بهترین سوالات «ترجیح میدی»، سوالاتی هستند که تصورشان سخت است و در عین حال گزینه‌های وحشتناکی هم دارند.

این یک بازی فوق‌العاده برای آدم‌شناسی است چرا که می‌تواند سرگرم کننده و در عین حال مزخرف باشد. همچنین می‌تواند بسیار جدی نیز شود. بهترین کار این است که سوالی بپرسید که نیاز به کمی فکر کردن دارد. «ترجیح میدی» یک بازی مفرح برای باز کردن صحبت است چرا که در حین بازی بیشتر با طرز فکر همدیگر آشنا می‌شوید و همچنین در مورد گزینه‌ها با هم بحث می‌کنید.
یک مثال خوب می‌تواند این سوال باشد: «ترجیح می‌دهی تا پایان عمر توانایی تولید مثلت را از دست دهی یا هر روز ۲۰۰ دلار به دست آوری؟»

و یا «ترجیح می‌دهی بدون دست زندگی کنی یا بدون پا؟»

و سوالات مختلف دیگر ...

 

۲. متن (لیریک) آهنگ‌ها

این یک بازی متنی فوق‌العاده برای عاشقان موسیقی است. اما می‌تواند برای کسانی که از آهنگ‌های دارای متن خوششان نمی‌آید، بسیار حوصله سر بر باشد. با این حال نوعی بازی است که وقتی حوصله‌تان سر رفته می‌توانید با دوست خود انجام دهید و سرگرم شوید.

روش این بازی این گونه است که یک نفر یک یا چند خط از یک آهنگ را برای بقیه ارسال می‌کند. و بقیه افراد نیز باید حدس بزنند که این متن متعلق به کدام آهنگ است.

یا می‌توانید قسمتی از دیالوگ‌های یک فیلم یا صحنه‌ای خاص از آن را برای بقیه بفرستید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که بقیه افراد نیز اهل فیلم هستند.

اگر نتوانید آن آهنگ یا فیلم را حدس بزنید از شما امتیاز کم می‌شود و یا می‌توانید در بازی برای کسی که نتواند درست حدس بزند، مجازاتی خاص معین کنید.

۳. جاسوسی

این یک بازی محبوب بین خانواده‌ها برای نسل‌ها بود. با این که این بازی بیشتر در سفرهای طولانی با ماشین استفاده می‌شود ولی در محیط چت و به صورت متنی نیز جذابیت و هیجان خاصی دارد. در حقیقت این یک نوع بازی حدس زدن است.

در آغاز شما به دوستتان می‌گویید که کجا هستید. به اطراف خود نگاه می‌کنید و چیزی را پیدا می‌کنید و آن را شرح داده و به صورت دقیق توصیف می‌کنید. دوست شما باید حدس بزند که آن چیست که شما دارید در موردش جاسوسی می‌کنید. در این بین شما می‌توانید با دادن یک سری سرنخ به دوستتان کمک بکنید، مثل گفتن حرف اول آن شئ یا بگویید اطراف آن چه چیزهایی هست و یا چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.

و همچنین می‌توانید با دادن سرنخ‌های بیشتر تعداد حدس‌ها را محدود کنید و کسی که در محدوده تعداد حدس‌ها نتواند آن چیز را حدس بزند، امتیاز از دست می‌دهد.


۴. بیست سوالی

این بازی در حقیقت متعلق به قرن ۱۹ میلادی است. این بازی کلاسیک، نوعی بازی استقرایی استدلالی است که در زمانه‌ی خود به سرعت محبوب شد. به صورت معمولی این بازی به حداقل دو نفر نیاز دارد. و قانون آن نیز بسیار ساده است. یک نفر می‌بایست یک شئ یا یک فرد را انتخاب کند و فرد یا افراد دیگر باید در حداکثر ۲۰ سوال، آن شی یا فرد را حدس بزنند.

وقتی که موضوع انتخاب شد، بقیه‌ی افراد می‌بایست با ارسال یک سری سوالات، محدوده‌ی احتمالات ممکن را تنگ‌تر کرده و به موضوع انتخابی طرف مقابل برسند. سوالات باید به گونه‌ای پرسیده شوند که تنها با بله یا خیر پاسخ داده شوند.

به عنوان مثال شما یک موبایل آیفون را به عنوان موضوع انتخاب کردید. حال، دوستانتان ممکن است از شما چنین سوالی بپرسند، «آیا یک حیوان است؟» و شما هم پاسخ منفی می‌دهید چرا که آیفون یک حیوان نیست. سپس، دوستتان سوال دیگری می‌پرسد، مثل «آیا یک گجت است؟» و از آنجایی که آیفون یک گجت است شما پاسخ مثبت می‌دهید.

بازی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که هر دوی شما پاسخ درست را بیابید یا ۲۰ سوال به پایان برسد، هر کدام که زودتر به پاسخ برسد و امتیاز بیشتری به دست آورد برنده است. برای مفرح‌تر شدن بازی می‌توانید موضوعات سخت‌تری را برای حدس زدن انتخاب کنید.

۵. مخفف

این یک بازی زیاد محبوبی نیست اما صفا و هیجان خاصی دارد. شما می‌توانید در هر جایی مخفف‌های مختلفی را پیدا کنید. مخفف‌های شرکت‌ها، نیروهای نظامی، یا عبارت‌های بلندی که برای سادگی کوتاه شده‌اند.

به هر حال، در این بازی متنی، شما می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید را مخفف کنید. به عنوان مثال می‌توانید عبارت «اتاق خواب من» را به صورت «اخم» یا «الف خ م» مخفف کنید. فرد یا افراد دیگر می‌بایست آن را به شکل اصلی باز گردانند. در قوانین این بازی نیز می‌توانید با ایجاد محدودیت در حدس شکل اصلی مخفف، و کسر امتیاز در صورت عدم توانایی در حدس شکل اصلی، یک بازی رقابتی و سرگرم کننده‌ای را همراه با دوستان خود انجام دهید.


۶. هیچ وقت انجام ندادم

این بازی جزو محبوب‌ترین بازی‌های آشامیدنی است. با این حال می‌توان آن را به صورت متنی در چت‌ها و چت‌روم‌ها نیز بازی کرد. این بازی یکی دیگر از بازی‌های خوب آدم‌شناسی است. که می‌تواند حقایقی را در مورد دوستانتان آشکار سازد.

بازیکن‌ها می‌بایست به صورت نوبتی جملاتی را در مورد کارهایی که تا به حال هیچ‌ وقت انجام نداده‌اند، بسازند. هر بار که یک جمله ساخته شد، افرادی که آن کار را انجام دادند از تجربه خود می‌گویند و یک امتیاز نصیبشان می‌شود.

البته در این حین می‌توانید با وضع یک سری قوانین و محدودیت‌ها در نحوه‌ی به دست آوردن و از دست دادن امتیاز، بازی را هیجان‌انگیزتر کنید. این سوالات و پاسخ‌ها می‌توانند بعضی از قدیمی‌ و عمیق‌ترین رازهای هر بازیکنی را آشکار کند.

 
۷. وقت داستان

این یک بازی فوق‌العاده برای نویسنده‌ها است. یک ضرب المثل انگلیسی است که می‌گوید: دو کله بهتر از یکی است. این بازی به این شکل آغاز می‌شود که فرد اول، کلمه، جمله یا عبارت ابتدایی را برای دیگر بازیکنان می‌فرستد. در این حال، بازیکن بعدی، در راستای آن محتوای ارسال شده، کلمه، جمله و یا عبارتی را ارسال می‌کند و بقیه‌ی افراد نیز به همین شکل و در راستای ارسال‌های قبلی‌های خود و بر اساس ارسال فرد اول، کلمه، جمله یا عبارتی را ارسال می‌کنند.

پاسخ‌های ارسالی در نهایت یک روایت و یا داستانی را بر پایه‌ی محتوای ارسالی نفر اول خواهد ساخت. بعضی مواقع داستان‌هایی که ساخته می‌شود می‌توانند هولناک و وحشتناک باشند. و همچنین می‌توانند حماسی و یا یک داستان واقعا خوب از آب در آیند. جلو و عقب شدن جملات در نهایت می‌تواند منجر به خلق یک طرح داستانی شود.

نگران جریان داستان نباشید. در حین بازی نمی‌بایست انتظار خلق داستانی یکپارچه و شیوا را داشت. اما پیچیدگی داستان باعث ایجاد عمق بیشتری می‌شود چرا که بازیکنان مجبورند تا داستان را ادامه دهند تا جایی که دیگر کسی نتواند ادامه دهد و امتیاز از دست خواهد داد.

با این حال بهتر است که یک سری محدودیت‌هایی را نیز اعمال کنید. به عنوان مثال می‌بایست تعداد کلمات در هر ارسال را محدود کنید.

شما می‌توانید بازی را با عبارتی مثل «روزی روزگاری ...» آغار کنید. بازیکن بعدی با جمله‌ای مانند «در سرزمینی به نام ناکجاآباد.» پاسخ می‌دهد. سپس فرد بعدی با عبارت یا کلمه‌ای دیگر و به همین شکل بازیکنان دیگر ادامه می‌دهند.


۸. چه می‌شود اگر

در این بازی، فرد اول یک سناریو که با «چه می‌‌شود اگر» آغاز می‌شود را از بقیه افراد می‌پرسد که آنها در آن موقعیت خاص چه تصمیمی می‌گیرند و یا چه می‌کنند. در این بازی پاسخ درست و غلطی وجود ندارد اما این که بفهمید بقیه در این شرایط چه می‌کنند می‌تواند خیلی سرگرم‌کننده باشد. مخصوصا اگر می‌خواهید در مورد کراش خود بیشتر بدانید.

   
۹. اطلاعات شخصی

این هم یکی دیگر از بازی‌های فوق‌العاده آدم‌شناسی است. این بازی بیشتر به درد افرادی می‌خورد که تازه شروع به قرار گذاشتن با هم کرده‌اند یا مدتی هست که با هم هستند. همیشه چیزهای شخصی‌ای وجود دارد که ممکن است از طرف مقابلتان ندانید.

در حقیقت نوعی بازی است که در آن نیاز به پرسیدن سوالات شخصی همانند سوالاتی که در مصاحبه‌ها پرسیده می‌شود، دارید. شما می‌توانید نام حیوان خانگی دوستتان را بپرسید، یا پسوندش و یا هر چیزی که می‌خواهید در موردش بدانید.

برای آن که بازی را جالب‌تر کنید، اطمینان حاصل کنید که سوالات،‌ حس و حال یک مصاحبه را ندارند. به عنوان مثال می‌توانید چنین سوالی بپرسید: اگر همین یک میلیون دلار داشته باشی، اولین چیزی که خواهی خرید، چیست؟

بازی اطلاعات شخصی می‌تواند حقایق خنده‌داری را در مورد دوستانتان آشکار سازد. این بازی می‌تواند خیلی ساده باشد اما در عین حال می‌تواند تا ابد ادامه پیدا کند. حتی می‌تواند برای روزها و یا هفته‌ها آن را بازی کنید. هر دو به سوالات پاسخ دهید تا کمتر شبیه به مصاحبه باشد.


۱۰. بازی نام

این یک بازی ساده و مفرح کلمات است. طرفین بازی، به اتفاق یکدیگر موضوعی مانند استان‌ها، شهرها، حیوانات، کشورها یا بازیگران مشهور را انتخاب می‌کنند. سپس یکی از بازیکنان، بازی را با ارسال اولین کلمه، آغاز می‌کند. به عنوان مثال، دوست شما کلمه‌ای را ارسال می‌کند و شما می‌بایست کلمه‌ای که با آخرین حرف کلمه‌ی ارسالی فرد قبل خود آغاز می‌شود را ارسال کنید و بقیه افراد نیز به همین شکل. این بازی می‌تواند تا بی‌نهایت کلمه نیز ادامه داشته باشد. با این حال اگر کسی نتواند در نوبت خود، کلمه‌ای ارسال کند، او بازنده است.

۱۱. داربازی

این یک بازی بسیار مفرح است و به احتمال زیاد، در کودکی با آن آشنا شده‌اید. داربازی متنی شبیه به همان نسخه‌ی کاغذی آن است. در ابتدا بازیکن‌ها تعداد دفعات حدس را مشخص می‌کنند. سپس نفر اول یک سری زیرخط یا underscore ارسال می‌کند که تعداد آن‌ها نشان‌دهنده‌ی تعداد حروف کلمه است. بقیه‌ی افراد یک حرف را که حدس می‌زنند جزوی از کلمه باشد را ارسال می‌کنند. اگر حدسشان درست باشد، فردی که زیرخط‌ها را ارسال کرد، حروف درست را در کنار دیگر زیرخط‌ها دوباره ارسال می‌کند. در غیر اینصورت، یک عدد از تعداد دفعات حدس کم خواهد. کسی که بتواند به آخرین کلمه برسد و آن را تکمیل کند برنده است و می‌تواند کلمه‌ی بعدی را برای حدس بقیه انتخاب کند.

این بازی متنی، مسلما یک بازی چالش‌برانگیز است و هر یک از افراد باید به خوبی فکر کنند.      

  شما می‌توانید با گذاشتن یک یا چند حرف و زیرخط‌های خالی و یا فقط زیرخط و دادن یک سری سرنخ به جذاب‌تر شدن بازی کمک کنید.


۱۲. بوسیدن، ازدواج، کشتن

این یک بازی محبوب است که بیشتر به صورت آنلاین انجام می‌شود. و به صورت متنی نیز می‌تواند خیلی سرگرم‌کننده و جذاب باشد. مخصوصا زمانی که موبایل شما به اینترنت متصل نیست و می‌توانید به صورت انفرادی نیز بازی کنید. این بازی شامل نام‌های افراد، چهره‌های مشهور و یا افرادی که می‌شناسید، می‌شود.

به عنوان مثال، دوست شما نام فردی را ارسال می‌کند و شما به این سوال پاسخ می‌دهید که آیا می‌خواهید آن فرد را ببوسید، یا با او ازدواج کنید و یا او را بکشید. البته شما می‌توانید این افعال را تغییر داده و متناسب با محافل خود از این بازی لذت ببرید.


۱۳. دوستی افراد مشهور

این یک بازی سرگرم‌کننده است که در آن بازیکنان وانمود می‌کنند که شبیه به افراد مشهوری هستند که خوب می‌شناسند. شما می‌بایست در مورد رفتار، صحبت‌ و این که در یک موقعیت خاص چه چیزی می‌گویند و واکنشی دارند، بدانید. با یکدیگر همانند فرد مشهور واقعی‌ای که انتخاب کردید، حرف بزنید. و بازنده کسی است که تمرکزش را از دست بدهد و نتواند مانند آن فرد حرف بزند. به جای یک سلبریتی یا فرد مشهور می‌توانید یک کاراکتر از یک انیمه یا فیلم و یا یک سریال را انتخاب کنید. و همه چیز اختیاری است.


۱۴. جرعت و حقیقت

این بازی را می‌توانید همانند روشی که حضوری در کنار یکدیگر هستید، به صورت متنی بازی کنید.   

این بازی بدین شکل است که شما دو گزینه دارید، حقیقت و جرعت. وقتی حقیقت را انتخاب کنید، می‌بایست سوالی را به صورت کاملا صادقانه پاسخ دهید. و اگر جرعت را انتخاب کنید، می‌بایست با استفاده از دوربین از کاری که به عنوان جرعت انجام می‌دهید عکس یا فیلم گرفته و ارسال کنید و در پایان حذف کنید.

نکته‌ی جالبی که بازی متنی «جرعت و حقیقت» دارد این است که دوست شما در حین بازی صداقت بیشتری نسبت به زمانی که حضورا در کنار هم هستید،‌ دارد. یکی دیگر از دلایل فوق‌العاده بودن این بازی این است که به شما کمک می‌کند که فرد مقابل خود را بهتر و بیشتر بشناسید. با این حال دقت داشته باشید که سوالات شما زیاد توهین‌آمیز نباشند و به احساسات طرف مقابلتان ضربه نزند. همچنین این یک بازی بسیار سرگرم‌کننده و مفرح است زیرا باعث ایجاد یک مکالمه‌ی مفرح و در عین حال شناخت بیشتر و بهتر از یکدیگر می‌شود. بهتر است قبل از این که بازی به سمت دعوا و ناراحتی میل کند، بر روی هر سوال بحث کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

 
۱۵. تصاویر احمقانه

این بازی در حقیقت یک بازی متنی نیست و شما نیاز به ارسال یک تصویر دارید. با این حال یک بازی فوق‌العاده سرگرم‌کننده است. شاید به نظر احمقانه بیاید همچون نام بازی اما می‌تواند بسیار مفرح باشد. شما می‌توانید با جستجوی تصاویر احمقانه و خنده‌دار در گوگل یا سرویس‌های اشتراک عکس، آن‌ها را برای دوستان خود ارسال کنید. و دوستانتان با دیدن آن‌ها خواهند خندید و یا شاید هم نه به شما و انتخابتان بخندند و آن‌ها نیز به همین شکل تصاویر احمقانه‌ی دیگر را ارسال می‌کنند و تا ساعت‌ها می‌توانید سرگرم شوید. همچنین می‌توانید با انتخاب یک موضوع خاص، بازی را جذاب‌تر کنید. به عنوان مثال تصاویر احمقانه‌ی حیوانات، مردم، افراد مشهور و یا نقل‌ قول‌های خنده‌دار.

بازی تصاویر احمقانه می‌تواند به شکل‌های مختلفی پیش رود، حتی ممکن است بعضی مواقع جدی و یا شاید وحشتناک شود.  

۱۶. ترجمه ایموجی

این بازی نیاز به این دارد که همه‌ی افراد مجهز به صفحه‌ کلید ایموجی بر روی دستگاه خود باشند.   ایموجی‌های زیادی وجود دارند که به نظر در نگاه اول معنایی ندارند اما چیدن آن‌ها در کنار هم و دادن ترتیبی که به آن‌ها معنایی دهد، بیشتر مواقع باعث خنده می‌شود.

برای حتی مفرح‌تر کردن بازی و با استفاده از خلاقیت خود، تلاش کنید تا فقط با استفاده از ایموجی با هم صحبت کنید تا ببیند که آیا می‌توانید حرف‌های یکدیگر را متوجه شوید.

بهترین قسمت این بازی این است که احتمالا هیچ کدام از شما نمی‌توانید فقط با ایموجی با یک‌دیگر ارتباط برقرار کنید. و این همان چیزی است که آن را سرگرم‌کننده و جذاب می‌کند. برای انجام این بازی می‌بایست خلاق باشید. و اطمینان حاصل کنید که آخرین نسخه از صفحه‌کلید‌ها را نصب کرده‌اید چرا که بتوانید از حداکثر گزینه‌ها در این بازی استفاده کنید.


۱۷. معکوس نویسی

قطعا این یک بازی فوق‌العاده‌ی متنی است که در آن شما می‌بایست تمامی کلمات یک پیام را به صورت معکوس یا وارونه شده ارسال کنید. و شما نیز به همین شکل، متنی ارسال کرده و طرف مقابلتان باید به صورت معکوس برایتان ارسال کند. این یک بازی مفرح و سرگرم‌کننده برای وقت‌کشی است. بعضی مواقع معکوس نویسی متن‌های قدیمی، خسته کننده می‌شود پس آن‌ها تکه تکه کرده و ارسال کنید. به طور حتم در حین بازی برای برگرداندن متن‌های معکوس شده و فهمیدن آن‌ها، این کار شما و دوستانتان را به خنده وا می‌دارد و از این بازی لذت خواهید برد.


۱۸. قافیه‌ها

این هم یک بازی مفرح متنی دیگر است. این بازی با انتخاب یک کلمه یا عبارت آغاز می‌شود. فرد بعدی می‌بایست کلمه یا عبارتی هم‌قافیه با کلمه‌ی یا عبارت شما را ارسال کند. و این عمل به صورت همین‌گونه ادامه خواهد داشت تا این که یکی از بازیکنان دیگر نتواند هم‌قافیه کلمه یا عبارت قبلی را ارسال کند.


۱۹. تفکیک

این یک بازی فوق‌العاده است که می‌تواند باعث ارتقاء مهارت واژگان شما شود. و نه تنها باعث خستگی شما را کم می‌کند بلکه باعث کم شدن استرس شما نیز می‌شود. بازی بسیار ساده است،‌ بازیکنان یک کلمه‌ی تصادفی را برای تفکیک انتخاب می‌کنند و با بازچینی حروف آن به هر تعداد ترکیب کلمه‌ای که ممکن است، تولید می‌کنند. همچنین می‌توانید با ایجاد محدودیت زمانی ۵ دقیقه یا بیشتر، بازی را رقابتی‌تر و جذاب‌تر کنید. و هر کسی که تعداد کلمات معنادار بیشتری ساخت، برنده بازی است.

برای آنکه در کنار محدودیت زمانی، بازی را چالش برانگیزتر کنید، می‌توانید با در نظر گرفتن امتیاز بیشتر بر اساس نوع کلمات، آن را رقابتی‌تر کنید. به عنوان مثال، هر چه طول کلمات بیشتر باشد، امتیاز بیشتری خواهید گرفت.  

در نگاه اول ممکن است در نظرتان بازی خسته‌کننده‌ای بیاید. اما آن را دست‌کم نگیرید. این یک بازی متنی فوق‌العاده است که به شکل دادن ارتباط شما با دوستانتان کمک شایانی خواهد کرد.    


۲۰. جاهای خالی را پر کن

این بازی متنی بیشتر به درد معاشقه می‌خورد.  

بازیکن اول با ارسال سوالی در مورد خودش و خالی گذاشتن یک کلمه‌ی مهم برای طرف مقابلش برای پرکردن، بازی را شروع می‌کند. به عنوان مثال، «احساس تو نسبت به من ..... است.» یا «تو از من خیلی خوشت میاد وقتی ...»

نکته جالبی که در مورد این بازی وجود دارد این است که شما با انجام این بازی باعث این می‌شوید که طرف مقابلتان شروع به فکر کردن در مورد شما بکند و کمی معاشقه نیز همیشه می‌تواند مفرح باشد. در نتیجه برای ملاقات‌های بعدی با شور و علاقه بیشتری به دیدار هم خواهید آمد.

با این حال نباید همیشه منتظر تعریف و تمجید را از طرف مقابلتان باشید.  

   
۲۱. من کجا هستم؟

این هم یکی دیگر از بازی‌های حدسی مفرح است که شما و دوستانتان را می‌تواند تا ساعت‌ها سرگرم کند. بازی متنی «من کجا هستم»، باز سرگرم‌کننده‌ای است که در آن افراد به صورت نوبتی، به توصیف اطراف و محوطه‌ی مکان خاصی که مد نظر دارند، می‌پردازند. در حقیقت این بازی شبیه به بازی «جاسوسی» است.

در این بازی، نیازی نیست که حتما در آن مکان خاصی که می‌خواهید حدس زده شود، باشید. اما توصیفات شما باید دقیق باشد. مکان مورد نظر می‌تواند ی کلاس درس مشترک باشد، یا پارکی در شهر یا هر کجای از جهان باشد. وظیفه‌ی شما توصیف کلی مکانی است که می‌خواهید آن را حدس بزنند. با این حال نباید چیزی بگویید که به صورت آشکار و خاص مکانتان را لو دهد.

برای آنکه بازی را مفرح‌تر و جذاب‌تر کنید بهتر است از انتخاب موضوعات خسته‌کننده، خودداری کنید.   برخی فکر می‌کنند که بازی «من کجا هستم» یک بازی بی‌مزه و بی روح است اما در واقعا بازی بسیار سرگرم‌کننده و مفرحی است، مخصوصا اگر توصیفات شما حدس زدن را برای بقیه سخت کند.

این یک بازی نوبتی است در هر نوبت سعی کنید مکان‌ها جالب‌تری را انتخاب کنید. اما باید یک سری قوانین بگذارید مثل محدودیت در توصیف مکان در پنج تا ۶ جمله و محدودیت زمانی کسانی که حدس می‌زنند در حدود چند دقیقه.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۳۴ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

خیلییی جالب بود 👌👌👌👌

۸ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... 🌹😊
۸ خرداد ۱۳۹۹

جالب بود ممنون ازتون :)))))

۸ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... خواهش می‌کنم ... 😁😊🌹
۸ خرداد ۱۳۹۹

ایده های جالبی هستن😊👌ولی بعضیاشونم..😑😅

۸ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا ... 😁😊 ... 😁😂😁😂
+ مرسی ... 😊🌹
۸ خرداد ۱۳۹۹
😂😁😊🌹
۸ خرداد ۱۳۹۹

من از خیلی از این موارد خوشم اومد😍😁

 اون ترجیح میدی ، مخفف ، هیچوقت انجام ندادم ، وقت داستان ، چه می شود اگر ، بوسیدن ازدواج کشتن ، تفکیک و اون مورد ۲۰ هم دوست داشتم ولی به دردم نمیخوره فعلا🤔🙄😁😂😂😂😂

اینایی که نوشتم خوشم اومده رو تقریبا نمیدونستم هیچی ازشون و خیلی باحال بودن بنظرم...مرسی برای این پست به درد بخور و هیجان انگیزت😍

۸ خرداد ۱۳۹۹
خوشحالم که خوشت خوشت اومد ... مرسی ... 😊🌹
+ اینا به درد زمانی می‌خوره که یا دیگه حوصلت سر رفت یا می‌خوای دست جمعی توی محیط چت خوش بگذره ... این که می‌تونی کلی بازی و سرگرمی انجام بدی و دستت بازه خیلی خوبه ...
+ آره خیلی به این فکر می‌کردم ... چون واقعا چنین مطلبی در مورد بازی‌های مخصوص چت پیدا نکردم و نمی‌دونستم چه کارهایی میشه کرد ... خوشحالم که بالاخره تونستم این مطلب رو ترجمه و منتشر کردم ... قربانت ... 😊🌹
۸ خرداد ۱۳۹۹

به به ** خوب کی میاد بازی؟

۸ خرداد ۱۳۹۹
اسم و شرح هر بازی نوشته ...
+ اینا بازی‌های متنی هستن ... و هر جایی مثل تلگرام و واتس اپ و چت‌روم‌ها می‌تونین با دوستاتون بازی کنین ...
+ 😊🌹
۸ خرداد ۱۳۹۹

به نظرم این پست رو به عنوان ی پست خوب در معرفی پست های هفته قرار بدهید

عالی عالی:)

۸ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... نظر لطفتونه ... 😊🌹
+ هدف پست‌های آسمانی معرفی و حمایت وبلاگ‌هایی هست که به نظرم قابل حمایت و قدردانی هستن ... و معرفی خودم ... یه جور خودخواهی در نظر من هست ... و از هدف کار به دور هست ...
+ مرسی از حمایتتون ... 😊🌹🌹
۸ خرداد ۱۳۹۹

جالب بود. چهار پنج تاشو بازی کردم. بازی وقت دوستان برای من تجربه جالبی بود. البته الان فهمیدم همچین اسمی داره. ما جمله ای بازی کردیم با حدود 30 نفر. تا نوبتمان میشد می‌دیدیم اصلا کل مسیر داستان عوض شده. 

۹ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌹
+ درسته ... بازی واقعا جالبی هست و می‌تونه فکر آدم رو به خوبی مشغول کنه ...
+ معلومه که جمع خیلی خوبی دارین و دوست‌های پایه‌ی نوشتن و تفکر توی جمعتون هستن ... واقعا که خیلی خوبه بودن در چنین جمع‌هایی ...
+ 😊🌹🌹
۱۰ خرداد ۱۳۹۹

عالی بود! چطور این همه بازی قشنگ به ذهنت رسید؟؟

۲۸ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... ⁦☺️⁩🌹
+ خب ... توی متن گفتم که ترجمه کردم و لینکش هم هست ... 😐⁦☺️⁩
۲۸ خرداد ۱۳۹۹

🙈🙈🙈...ضایع شدم؟! ولی واقعا ندیدیم....ترجمه قشنگی بود 🌷

۲۸ خرداد ۱۳۹۹
😄😁😊 ... مرسی ... 🌹
۲۸ خرداد ۱۳۹۹

وبم فیلتر شد😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

چرا مگه چیکار کردم اخه؟

۶ مرداد ۱۳۹۹
وب فیلتر که نیست الان رفتم ... ولی شاید بعضی مطالب ... و صفحات
+ آره سپیده ... همینطوریه ... یادمه منم چند سال پیش آهنگ استایل رو اون سالی که اومد ... به صورت دانلود رایگان گذاشتم ... کمیته فیلترینگ برام پیام فرستاد و ... که حذفش کن وگرنه ... این و اون ... که دیگه حذفش کردم ... اینا توی نتایج گوگل میان و می‌خوان این چیزا راحت در دسترس نباشه ...
+ این کار رو اینجا انجام دادن متاسفانه همینه ... 😐😭
۷ مرداد ۱۳۹۹

برای من حتی صفحه اصلیش هم فیلتره

۷ مرداد ۱۳۹۹
من که وبلاگت رو دارم ...
+ فقط سپیده ... سعی کن فایل‌ها رو توی بلاگ نذاری ... مثلا یه اکانت اینستا یا کانال تلگرام برای بلاگ بساز اونجا لینک‌ها رو بذار
۷ مرداد ۱۳۹۹

جالبه :)

--------------------------------------------------

لطفا به وبلاگ من سر بزنید

===============

نام وبلاگم : بلاگ دونی

موضوع : تبلیغ رایگان وبلاگ ها

لینک : BlogDoni.blog.ir

===============

حتما سر بزنید میتونم وبلاگ شما را هم معرفی کنم.

۲۶ مرداد ۱۳۹۹
مرسی ...

+ حتما ... وبلاگ خیلی جالبی دارین و کار جالبی می‌کنین ... آفرین به شما ... 😊🌹
۲۶ مرداد ۱۳۹۹

تشکر
شما هم قالب زیبایی دارین

۲۶ مرداد ۱۳۹۹
مرسی ... خواهش می‌کنم
۲۶ مرداد ۱۳۹۹
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام وقتتون به خیر مرسی از سایت خوب و پ محتوا تون واقعا ممنونم از زحمات که می کشید.دوست عزیز من یه خواهشی از شما داشتم میخوام اگر شما ماییل هستید با هم هم کاری کنیم تو صنعت تولید محتوا من دنبال یه هم کار خوب هستم در این حوزه و کسی که این کار ول نکنه تا وستاش و به جا های خوبی بکشونیم من حوزه تخصص اصلی در کامپیوتر و سایت ایناست و میتونم در حوزه های دیگه هم فعالیت کنم *** ******* **** * *** *** ***** *** *** **** ** ***** 
***********
**** **** ** ** ** **** **** * ****** ** ******* 

۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام ... وقت شما هم بخیر ...
مرسی ... متشکر ... 😊🌹🌷
+ با دغدغه‌هاتون آشنا هستم و می‌دونم چی میگین ... فقط در مورد من این که خودم گروهی دارم و مشغول به کاریم ... و تشکر بابت پیشنهادتون ...
+ اما پیشنهاد من به شما این هست که به قسمت پست‌های آسمانی وبلاگم سر بزنین و در اینجا من و گروهی از وبلاگ‌نویس‌ها ... وبلاگ‌ها و نویسنده‌های با استعداد رو معرفی کردیم و می‌تونین بین تعداد قابل توجهی وبلاگ‌نویس و تولید‌کننده محتوای با استعداد و با علاقه ... همکار مورد نظرتون رو پیدا کنین.
۲۰ مهر ۱۳۹۹

خیلی ممنونم باوت کمکتون حتما یه نگاهی میندازم و اینکه ایا کسی مثل من توی گروهتون راه میدید برای کمک ؟
 

۲۰ مهر ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... گروه ما تکمیل هست و روی موضوع خاصی داریم کار می‌کنیم ...

+ توصیه من به شما اینه که با یک وبلاگ حداقل کارتون رو شروع کنین و منتظر کسی نمونین ... و یا اگر به تولید محتوا و نویسندگی آنلاین علاقه دارین ... رزومه جمع کنین و برای عضویت در نشریه‌های آنلاین خوب تلاش کنین مثل دیجیاتو و زومیت و ... در این بین هم می‌تونین پروژه‌های دورکاری هم از سایت‌های فریلنسی مثل پارس کدرز و پونیشا بگیرین و به صورت حرفه‌ای وارد این صنعت بشین و تلاش کنین ...

+ مثلا این آگهی شغلی شرکت ابر آروان:
🖋 اگر به یکی از زبان‌های پرتغالی، فرانسوی یا آلمانی مسلطید، تجربه‌ی کافی در تولید محتوا به یکی از این زبان‌ها دارید و به حوزه‌ی تکنولوژی ابری علاقه‌مندید، تیم دیجیتال مارکتینگ ابر آروان به یک Content Writer دورکار نیاز دارد.

📌 از هر کجا که هستید به لینک زیر بروید و پس از خواندن شرح انتظارات و مهارت‌های لازم این فرصت شغلی، برای ما رزومه ارسال کنید:

r1c.ir/jobs

+ راستش منم این تجربه‌ی جذب هم‌تیمی و چند نفر جمع شدن رو دارم ... باید بگم که بیشتر شانسه پیدا کردن فرد مناسب ولی تلاش کردن شانسی نیست ... هر چی دانش و مهارتتون بالا بره و به روز باشین ضریب موفقیتتون بیشتره ... و در این بین با آدم‌های جدید و با مهارتی آشنا میشین و می‌تونین کسب و کار جدیدی رو شروع کنین ... برای همین توصیه من به شما حرکت هست با کمترین امکانات اما بهینه ... همراه کسب تجربه و رزومه و مهارته ... مهارت ترجمه هم خیلی مهمه ... و خیلی از نشریه‌های آنلاین دنبال مترجم ماهرن ...

+ اگر سوالی دارین من در خدمتم ... براتون آرزوی موفقیت می‌کنم ... 😊🌹🌷
۲۰ مهر ۱۳۹۹

راسیتش حرفتون قبول دارم من الان خودم بنده 15 سالم برای این دنبال همکارم که هم من یه چیزی از اون یاد بگیرم هم اون یه چیزی از من بنده فعلا دارم توی آپارات کار خودم شروع میکنم و آپارات واقعا جای خوبی برای این کارا نیست اما خب چه کنیم ما یه سری محدودیت هایی داریم . و اینکه خیلی علاقه شدیدی دارم که برم توی دیجیاتو ولی متاسفانه بعید میدونم قبول کنه به زبان انگیلیسی مسلط نیستم اما قادر به ترجمه هستم و هنوز هم کلاس زبان میرم و میتونم بگم تقریبا 2 یا 3 سال دیگه مدرک دیپلم میگیرم اماخب راسیتش نمیدونم از کجا شروع کنم وبلاگ زدن هم کار من نیست من زیاد اطلاعات در این حوزه ندارم وبسایتم که فقط پول میبره و کار خیلی ریسکی و کار های فریلنسری هم که زیاد اطلاعات در بارشون ندارم من بیشتر تخصصم توی داستان نویسی کامپیوتر زبان اما خب نمیدونم از کجا شروع کنم میخوام از یه جا یه حرکتی بزنم اما هر روز خدا فقط دارم اطلاعات چرت پرت کسب میکنم که تصمیم گرفتم بزنم تو کار پیدا کردن یک همکار خوب که با هم به جاهای خوبی برسیم اما متاسفانه به هرکی میگم جوابش منفی :(

۲۲ مهر ۱۳۹۹
یک وبلاگ خوب می‌تونه رزومه‌ی خوبی برای یک تولید کننده محتوا باشه ... شما توی این مرحله بهتره که وارد آب بشین و شنا کردن رو تجربه کنین ... نوشتن توی ویرگول ... توییتر ... اینستاگرام ... دنبال کردن فعالان تولید محتوای آنلاین و کپی رایترها ... خوندن کتاب‌های انگلیسی در این مورد ... و دانلود و گذروندن دوره‌های ویدیویی یا دنبال کردن دوره‌های موجود در یوتیوب ...

+ راه‌های زیادی توی زندگی انسان‌های مختلف وجود داره ... می‌دونم که خیلی سخته ... باید راه خودتون رو پیدا کنین ... من این لینک‌ها رو به شما پیشنهاد می‌کنم ... امیدوارم به دردتون بخوره ...




۲۳ مهر ۱۳۹۹

زیبا بود🙃🙃🙃

بهترین سرگرمیا رو داشت ممنون

۳۰ آبان ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌷🌹
خوشحالم که سرگرمتون کردن ...
۳۰ آبان ۱۳۹۹

چقدر جالب واقعا ممنونم😂❤

ما تا الان فقط جرات حقیقت بازی میکردیم🔥

۱۱ آذر ۱۳۹۹
مرسی ... خواهش می‌کنم ... 😊
۱۱ آذر ۱۳۹۹

عالیییی بود 

۲۰ آذر ۱۳۹۹
مرسی ... 😊😉👍
۲۰ آذر ۱۳۹۹

کیفم تو حلقت خیلی باحال بود 

۳ دی ۱۳۹۹
قربانت ... خوشحالم که به درد خورد ... 😊🌹
۳ دی ۱۳۹۹

باحال بود 

مرسی 

۱۰ دی ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... مرسی از شما
۱۱ دی ۱۳۹۹

کاش بازی ها کمی سکسی تر بود با همسر میشد انجام داد😅اگ پیشنهادی دارین بگین❤

۱۱ اسفند ۱۳۹۹
خب چه سوال خوبی ... اینا از نیازهای ما هستن و خوشحالم که پرسیدین ... 😊🌹
من این لینک‌ها رو بهتون پیشنهاد می‌کنم .. اگر انگلیسی بلدین به دردتون می‌خوره اگر هم توی ترجمه مشکل دارین از مترجم گوگل استفاده کنین تا کلیات بازی براتون باز بشه ... فقط دقت داشته باشین که باید ابزار رفع فیل****تر رو هم فعال کنین تا بتونین مقاله‌ها رو بخونین:


۱۱ اسفند ۱۳۹۹

خیلی عالی بود ممنون

 

۲ فروردين ۱۴۰۰
خواهش می‌کنم ... 😊🌹🎉🎊
۲ فروردين ۱۴۰۰

مرسی از بازی های سرگرم کنندتون خیلی عالی بودن 😊😍😘

۲۹ فروردين ۱۴۰۰
مرسی ... خواهش می‌کنم ... خوشحالم که به دردتون خورد ... 😊🌹🌷
۲۹ فروردين ۱۴۰۰

خوب بود

۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرسی ... 😊🌹🙏🌷
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

سلام مرسی دستت درد نکنه 

خوب بود خوشم اومد 😁😇❣

۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام ... وقت شما بخیر ...
خواهش می‌کنم ... خوشحالم که به دردتون خورد ...
مرسی از حمایتتون ... 😊🌹🙏🌷
۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

عالیـ بود خیلی هاش خنده دار بود دوستام خیلی خوششون اومد مرسی واقعا من تا الان فقط جرئت حقیقت بلد بودم 

 

 

 

۱۷ خرداد ۱۴۰۰
خواهش می‌کنم ... خوشحالم که به دردتون خورد ...
۱ تیر ۱۴۰۰

من پنج شیشتاشو انجام دادم بقبشم خیلی جالبن و ایده های خوبی هستن ممنون😊

۱ تیر ۱۴۰۰
خواهش می‌کنم ...
۱ تیر ۱۴۰۰

خیلییی باحال بود مچچرم😍😁😇

۵ شهریور ۱۴۰۰
خواهش می‌کنم ... 😊🌹🌸
۵ شهریور ۱۴۰۰

سلام داداش اصلا من یکی رو دوست دارم به نام سارا

 

۲۸ دی ۱۴۰۰
سلام ... موفق باشی ... ☺️🌹
۲۸ دی ۱۴۰۰

عشقم افرین 

۵ بهمن ۱۴۰۰
مرسی ... 😊🌹
۵ بهمن ۱۴۰۰

ی بازی بگین ک خیلی باحال باشه طرف کف کنه

۱۸ فروردين ۱۴۰۱
خب اول طرفت رو بشناس بعد یکی از بازی‌های بالا رو انتخاب کن که تحت تاثیرش بذاره ...
۱۹ فروردين ۱۴۰۱

آقا دمت گرم داداش

۱۷ فروردين ۱۴۰۳
خواهش می‌کنم ...
۱۸ فروردين ۱۴۰۳
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات