برک ۱۲ مرداد - فکر

تنها دلیل آنکه اشخاص آنچه را که می‌خواهند، به دست نمی‌آوردند این است که بیشتر به آنچه نمی‌خواهند فکر می‌کنند - شاید این موضوع تکراری باشه اما اگر به افکار خودم دقت کنم، به اینکه وقتی چیزی می‌خوام، اول یاد موقعی میوفتم که نتونستم و نشد، در صورتی که اصلا نیازی به این فکر نیست. واقعا این طرز فکر ماست که دنیای ما رو می‌سازه.

بداهه برک چیست؟

من وقتی می‌خوام به انجام دادن کاری فکر کنم، در بسیاری از مواقع به این فکر می‌کنم که اگه نشه، چی میشه؟! اما اگه پایه فکریم رو روی این بزارم که حتما میشه، حالا به این فکر می‌کنم که از چه راه و روشی می‌تونم، انجامش بدم. تقابل ذهنی که در تلاش برای زنده بمونه و ذهنی که دنبال راه‌های بهتری هست رو می‌بینین؟!

هیچ عجله‌ای در کار نیست و قرار نیست چیزی بشه، به این فکر کن که حتما انجام میشه، حالا با کدوم روش انجامش بدم، باحال‌تره.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۵ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

I'm agree with you😁👌

ولی بیشتر به این فکر می کنم کسایی که موفق میشن حتما قبلش این plan  ها رو چیدن !🤔 و خوب این چیدمان و سازمان بندی ها قطعا نیاز به فکر داره و پیدا کردن روش و فهمیدن راه ها ی مختلفش!😄✌️ پس فکر کردن فکر نکنم در این راستا اشکالی داشته باشه ! و متوجه شدم که فکر های منفی بوده که نباید بهشون زید بال و برگ بدیم! دقیقا منم قبلا هر وقت تو فکر می رفتم که خوب اگه بخوام فلان کار رو بکنم اگه نه چی کار کنم؟ و انگار بیشتر این افکار از ترس از اینکه از طرف بقیه چطور دیده بشی میاد 😐 " اینکه مردم چی درباره مون فکر می کنن اگه نشه و شکست بخوریم!* من فکر کنم سر این مورده که این فکر منفی در پس افکار ما به دنبال افکارمون  میاد و باعث stop ما میشه و فکر می کنیم که حالا اگه نشه و غیره بده و خیلی بده و الکی وقتمون رو هدر دادیم ! در صورتی که هر کس برای رسیدن به مسیر دلخواهش ممکنه بار ها بیوفته ! انیشتین از اول مخترع نبود ! هزاران بار به هر چیز فکر کرد و عملی کرد و آزمایش کرد تا آخر چیزی رو بخ ثبت رسوند !  

اگه این موضوع های فکری و فرهنگی کهنه درست و بهتر بشه فکر نکنم همچین مشکلی برای هر کس پیش بیاد و همه به راحتی برای ایده هاشون راه کار پیدا می کنن و موفق می تونن بشن ! ...بماند یه سری چیزا رو هم خودمون مانع می دونیم و اون موانع رو غول می کنیم و متوقف میشیم

۱۲ مرداد ۱۴۰۲
Great ... 👍😏

یک سری ویژگی‌هایی هست که بین آدم‌های موفق به صورت مشترک میشه دید ... و طرز فکر و نوع نگاه یکی از اوناست ...
دقیقا ... این فکرها پایه و اساس حرکت ما هست و وقتی منفی باشه باعث عقب نشینی نامحسوس ما میشه و به کل انجام نمیشه ... و کاملا همینه، افتادن و درماندگی موقت رو باید پذیرفت به عنوان جزوی از مسیر ... و بلند شد و ادامه داد ... ما از همون اول زندگیمون، اینطور شروع کردیم و این قانون دنیاست ...

همیشه به این فرهنگ خرده میگیری ... 😁
۱۲ مرداد ۱۴۰۲

چون به روز نمی کنن و خیلی ها سر ندونستن همین روال رو به بقیه به خصوص بچه هاشون القاب  می کنن! 💁‍♀️البته ای چیزی هست که شاید من اشتباه فکر می کنم و نگه داشتن سنت ها شاید خوب باشه ! کی میدونه~🤷‍♀️ هر چند تو جامعه ای که کشور ها همش در حال پیشرفت هستند در کنار این پیشرفت فناوری ها و روند زندگی اخلاق و بینش ها هم باید کمی آپدیت  تر بشه ! اینطور نیست؟ 

مثلا همین سوار شدن بی آرتی آداب داره😐 اونم خیلی کوچولو که خدایی خیلی ها نمی دونن! یا همین چراغ قرمزه باید رد بشن از خط ها نه وقتی که سبزه ! اینا رو وقتی تو پایتخت کشور خیلی ها رعایت نمی کنن دیگه بقیه چیزا رو نگم بهتره :| .....اوکی دیگه نق نمی زنم و فقط به این عالم و اشتباهات نگاه می کنم😂 هر چند من حرفی که فکر می کنم از دید خودم درسته شاید از دید بقیه کاملا اشتباه باشه ! 🤷‍♀️ دیدگاه هر کس با مسائل متفاوته! شاید من دارم فقط ۲ تا جنبه رو می بینم یا جزئی و شما کلی و چند جانبه!

۱۲ مرداد ۱۴۰۲
به نظر من فرهنگ بر اساس نیاز جامعه باید به روز بشه ... 👍

درسته خیلی از ما رعایت نمی‌کنیم اما خیلی هم رعایت می‌کنیم و به نظرم این روند آنچنان هم ناامید کننده نیست ...
واقعا بعضی مواقع فقط نگاه کردن به اشتباهات هم جالب می‌تونه باشه ... اگر کاری از دست ما بر بیاد انجام میدیم اما دیدن این روند و فکر کردن به ریشه‌ی مساله هم می‌تونه ما رو به نتیجه‌ی درستی راهنمایی کنه،
راستش من همه چیز رو نمی‌بینم و نمی‌دونم، تنها حس می‌کنم به این موضوع خیلی حساس شدی ...
۱۳ مرداد ۱۴۰۲

دقیقا این مشکل درون من بود. همش به جای تمرکز روی نقاط مثبت میگفتم اگر نشه چی و همین باعث میشد بهش نرسم ..

۱۴ مرداد ۱۴۰۲
واقعا مسلط شدن به این موضوع کار بسیار سختیه ... یه چیزیه که درون آدم رسوخ کرده و بهش عادت کردیم ...
۱۴ مرداد ۱۴۰۲

همیشه تو اون لبه ی پرتگاه تصمیم گیری سخت و طاقت فرساست.و کسی برنده اس که بتونه به هیجانات خودش مسلط بشه و بهترین تصمیم رو بگیره .

بیا از امروز اگه نشه چی میشه رو از زندگیمون حذف کنیم و بگیم :خب حالا چطوری انجامش بدم ؟ :)

۱۵ مرداد ۱۴۰۲
کاملا درسته و برای اون لحظه هم باید خیلی آماده بود و اون لحظه دنیا محدودیت‌های ما رو آزمایش می‌کنه ...

منم باهاتم ... باحال‌تر از این هم انجامش میدیم ...
۱۵ مرداد ۱۴۰۲

با اجازه شما جز پیوند های وبلاگم شد :)

۱۷ مرداد ۱۴۰۲
اجازه ما دست شماست ...
۱۷ مرداد ۱۴۰۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات