پست‌های آسمانی - هفته اول شهریور

پست‌های آسمانی مجموعه‌ای از پست‌های فاخر،‌ ارزشمند و قابل توجه است که در سطح وبلاگستان فارسی جمع‌آوری شده و به صورت هفتگی منتشر می‌شوند. هدف از انتشار این پست‌ها ارتباط میان خوانندگان و نویسندگان، حمایت از تولید محتوا و گسترش فرهنگ وبلاگ‌نویسی است.

این هفته هم یک سری از پست‌ها از هفته‌ی قبل جا موندن و در مجموع این هفته ۱۷ پست انتخاب شدن. اگر احساس می‌کنین جای بعضی از پست‌های هفته اینجا خالی بود، لینکشون رو برای ما ارسال کنین تا برای هفته بعد آماده بشن. این سری از فهرست کلمات کلیدی برای اولین بار استفاده شده. فهرست به ترتیب حروف الفبا و شماره‌ها چیده شده و با زدن روی هر کدوم از «کلمات کلید» به پست کلمه‌ی مورد علاقتون می‌رسین و دیگه نیازی نیست تک تک پست‌ها رو بگردین. بعد از دیدن جعبه‌ی اون پست با زدن بر روی کلمات کلیدی پایین جعبه‌ی هر پست  دوباره به فهرست بالا هدایت میشین و کلمه‌ی مورد نظرتون رو انتخاب می‌کنین:

فهرست کلمات کلیدی

 

20 سال آینده... (چالش)

(ویس40) بیست سال آینده،

می روم به مرداد ماه سال 1419... (متن:اریحا|بهار99)

وای که چقدر این پادکست زیبا بود. صدای گرم و دلنشین، تسلط، موسیقی احساس برانگیز، متنی که حرف‌های دل بود و بیان آرزوهای زیبا.
واقعا پادکست با کیفیت و خارق‌العاده‌ای بود. انقدر جالب تهیه و اجرا شد که حس کردم ... دارم یک پست صوتی می‌خونم. قسمت‌های مهم پاکست با اکو یا پژواک صدا، برجسته شده بودن و آخرش که به «در حوالی اریحا» میرسه و موسیقی زیباش. چقدر که خوب پادکست ساختن ... باحاله ...

 

مجموعه داستان «نفرین به هرچه قانون» را این هفته با 50% تخفیف از روی طاقچه بردارید!

حدیث دوست نگویم مگر به حضرت دوست

کتاب تازه بنده بعد از سه ماه توزیع شده و این مایه دلگرمی و مسرت من در این روزهای شلوغ و پرمخاطره است.

چقدر حس خوبیه که یک نویسنده‌ی فعال و با تجربه رو به عنوان وبلاگ‌نویس کنارمون می‌بینم. این پست اطلاعیه‌ای برای اعلام انتشار کتاب جدید آقای اسطیری هست که این روزها میشه با قیمت مناسبی تهیه‌اش کرد.

 

قابِ دلخواهِ خانه من

امروز ، ۱۹ آگوست و روز جهانی عکاسیه،

بلاگردون ضمن اینکه این روز رو به تمام بلاگرهای عکاس، چه اون‌هایی که عکاسی رو حرفه‌ای دنبال می‌کنند و چه اون‌هایی که قاب‌های زیبا رو حتی با گوشی‌های ساده ثبت می‌کنند تبریک میگه،

اصلا ایده‌ی شروع چالش مناسبتی یکی از بهترین روش‌ها برای فرهنگ‌سازی و تمرین وبلاگ‌نویسی هست. نکته‌ی جالبی هم که این چالش داره خلاصه بودن و راحتی کار هست و چالش واقعا سختی نیست و هر کسی با هر طرز فکر و مهارتی می‌تونه توی این چالش شرکت کنه.

 

معرفی چندین ویژگی مخفی و جالب در گوگل

معمولا از گوگل و موتور جستجو قدرتمند آن در طول روز به مراتب بهره می‌بریم؛

اما این موتور جستجو در کنار داده‌ها و اطلاعات جدی و ارزشمندی که می‌دهد، ترفندهای مخفی نیز دارد که همیشه نکات جالب و جدیدی به لیست این صفحه اضافه می‌شود.

یک مطلب جذاب همراه با نگارش زیبا. این پست به معرفی یک سری از امکانات مخفی موتور جستجوی گوگل پرداخته و همراه با تصاویر و نشانی‌های مورد نیاز و همینطور توضیحات خیلی خوبی که داره، نه تنها اونو جذاب می‌کنه بلکه این پست رو تبدیل به یک محتوای به درد بخور برای مخاطب می‌کنه.

 

 

تمام روزهایمان عاشوراست... تمام زندگی مان شده کربلا!

​داشتم به حرف های علیرضا آدمبکان گوش می کردم. در ویدئو مستند کوتاهی که درباره ی آثار این نقاش تهرانی ساخته شده است.

نقاشی که همیشه از دیدن آثارش در گالری ها فرار می کردم چون حس قوی و تندی از خشنونت و پریشانی در کارهایش بود.

این پست یک اثر وبلاگی ارزشمند هست. نویسنده با مطرح کردن حکایت‌هایی از زندگی و خاطراتش سعی می‌کنه که مخاطبانش رو به تفکر و تامل دعوت کنه و در کنارش هم با تصویر به نوشته‌ها، شکل و رنگ بده. چقدر زیبا این شرح حال و روزانه‌نویسی، نگارش شده.

 

کد کاربردی حمایت مالی

دونیت یا حمایت مالی امکانی برای افرادیست که بدون هیچ چشم داشتی خدمات متنوعی رو ارائه می دهند

و این دونیت باعث انگیزه شخص می شود در این پست کدی رو براتون آماده کردم

به نظرم دونیت یا حمایت مالی از خالقان و تولیدکننده‌های آثار دیجیتال و فعلان آنلاین، اصلا شناخته شده و فرهنگ‌سازی شده نیستن اما در این پست نویسنده تلنگری هم به این موضوع زده و ابزراکی هم برای انجام این کار. باشد که چنین کارهای پسندیده‌ای جایگاه خودشون رو بیشتر بین ما باز کنه.

 

my happy little pill

تو نباشی دنیا به آخر نمیرسد. هر روز بیدار میشوم. کار میکنم. با رفقا فیلم می‌بینم.

با مردم حرف می‌زنم. می‌خندم. غذاهای خوب می‌خورم. لباس‌های زرد می‌خرم. شاید شب‌ها به یادت بیافتم و خوابم نبرد اما فردا همیشه روز بهتری است.

چقدر پست غمگین اما جالبی بود. با خوندش یاد این جمله افتادم‌: «دیدن نور در دل تاریکی، هنر می‌خواهد». یک جور واقع‌بینی هم توی متن واضحه و میشه اینطور فکر کرد که این نور واقعی هست و هر چند کم.

 

 

۱۶۲

یکی از موضوعاتی که درباره دین و اخلاق دینی مطرحه و معمولا آدمای باورمند برای حقانیت دین‌شون بهش استناد می‌کنند،

اینه که اگه دین و باور دینی از جامعه حذف بشه، اون وقت در اون جامعه هرچیزی مجازه؛ چون آدماش به معاد و وجود جهان پس از مرگ اعتقاد ندارند. اما واقعا چقدر این استدلالِ پرتکرار می‌تونه دربردارنده واقعیت باشه؟

آیا واقعا به نظرتون، وبلاگنویسی یعنی این که من احساساتم رو خالی کنم یا این که برای مخاطب هم فایده‌ای داشته باشم؟ توی این پست نویسنده مطلبی رو منتشر می‌کنه که کاربرانش رو به فکر فرو ببره و در ادامه خیلی مستقیم خواننده رو به فکر کردن تشویق می‌کنه. واقعا آیا به کارایی که می‌کنیم، پست‌هایی که می‌نویسیم، حرف‌هایی که به هم می‌زنیم چقدر فکر می‌کنیم؟ و چقدر خوبه که وبلاگ‌نویس‌هایی هنوز وجود دارن که به مخاطبانشون و جامعشون عمق میدن.

 

کتاب : آبی‌تر از گناه

نوشته‌ی محمد حسینینشر ققنوس

کتاب سبک سورئال داره. تمام داستان از زبان متهمی در بازجویی روایت میشه، و راوی در حال اعتراف کردنه.

این پست به صورت تقریبا کوتاه و کاملا سر راستی کتابی رو در سبک سورئال، همراه با تصاویرش معرفی می‌کنه. به نظرم نوشتن در مورد تجربه‌ی استفاده از چیزی مثل کتاب، مجله، بازی، برنامه و ... شاید در این لحظه به درد کسی نخوره اما حتما روزی به درد حداقل یک نفر می‌خوره، حالا چه به صورت پیشنهاد باشه و یا برای کسی که دنبال نقد یا نظری برای خرید این محصول هست.

 

God bless you man

واقعیت زندگیم اینه که من الان خودمو خلاصه در چستر میبینم !

نمیدونم اسمش رو چی باید بذارم ، عشق ، یکی شدن یا بلاب بلاب ... فقط میدونم دلم میخواد هر چیزی که چستر دوست داره اتفاق بیوفته

انقدر که این پست احساسی و عاشقانه بود که به یاد منظومه لیلی و مجنون افتادم که مجنون چه حس خاصی نسبت به لیلی داشت. و چقدر زیبا هست که در مورد احساسات و افکارمون بنویسیم. این احساس و تجربیات می‌تونه به انتخاب‌ها و افکار خیلی از مخاطبانمون کمک کنه و شکل بده.

 

مطالب پیشنهادی با نشانه

سلام .قالب ستون رو که دیدید. یه چیزی مثل این داره.

تنها مشکلش اینه که فقط دوتا مطلب رو نشون میده.ولی این هرچقدر تعداد مطالبو زیاد کنید مشکلی نداره

یکی از اون دست امکانات پیشرفته‌ای که میشه توی قالب‌های بیان استفاده کرد ازش همین امکان «نشانه‌ها» هست که خیلی کم استفاده میشه ولی می‌تونه خیلی کاربردی باشه و پست‌های ارزشمند شما رو زنده نگه داره که توی این پست، نویسنده به خوبی، همراه با تصاویر ثابت و متحرک و همچنین نمونه کد، روش استفاده از این امکان پیشرفته رو آموزش میده.

 

نکاتی برای ویرایش قالب

همۀ ما دغدغۀ قالب و شکل وبلاگمان را داریم.

ممکن است امروز یک طرح ببینیم و از آن خوشمان بیاید و قالب وبلاگمان را شبیه آن کنیم و ممکن است طرحی که امروز برایش ساعت ها وقت گذاشتیم

به نظرم یکی از بهترین موضوعات برای وبلاگ‌نویسی انتقال دانش و تجربه هست که در حقیقت می‌تونیم این کار رو یک نوع فرهنگ‌سازی بدونیم. چقدر خوبه که اگه چیزی بلدیم، دانشمون رو بدون هیچ انتظار و چشمداشتی به مخاطبانمون هدیه بدیم.

 

داستان مدرن پادشاهان ایران زمین – قسمت دوم (آخر)

یکی از مشکلات اساسی که ما ایرانیا داریم، اینه که گذشته خودمون را درست و حسابی نمی‌شناسیم و درباره افراد بزرگ و معروف کشور خودمون چیز زیادی نمی‌دونیم.

جالب اینجاست که تاریخ و شخصیت‌های بعضا تخیلی بعضی از کشورهای دیگه را مثل کف دستمون بلدیم!

این پست خیلی خوانا ، کاربردی و سرگرم‌کننده، مخاطب رو با اسم‌ها و دوره‌های تاریخ ایران آشنا می‌کنه. چه موضوع خوبی هست تاریخ ایران. به نظرم نوشتن در مورد تاریخ ایران به صورت خوانا و امروزی می‌تونه یکی از بهترین موضوعات وبلاگ‌نویسی باشه و خیلی‌ها دوست دارن داستان‌های جذاب تاریخی و واقعی رو بخونن.

 

 

خداشناسی به سبک ریدلی اسکات (نقدکی بر فیلم 2005 kingdom of heaven)

خلاصه داستان: فیلم روایتگر جنگ صلیبی سوم و حمله صلاح الدین ایوبی پایه گذار سلسله ایوبیان

به شهر اورشلیم است. شهر اورشلیم در دست مسیحیان است و در این میان افرادی داخل حکومت به دنبال جنگ هستند. مقصر جنگ صلیبی سوم شوالیه‌های معبد یا تمپلارها نشان داده می‌شود

این پست یک جور نقد فیلم و دلنوشته بود به شکلی که هم فیلم معرفی و بررسی و نقد منصفانه میشه و جای تفکر برای مخاطب میذاره و هم عقاید و تجربیات و افکار نویسنده به متن شاخ و برگ میده. از ویژگی‌های خوب این پست ارجاع دادن به محتویات تکمیلی و معرفی فیلم‌های پیرو متن هست که می‌تونه به درد خیلی از مخاطب‌های وبلاگ بخوره.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۱۰ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

آقا، این کار رو نکن با من؛ باز داری به من انگیزه می‌دی که دوباره شروع کنم به نوشتن! :))))

ولی انصافاً این پست‌های آسمانی واقعاً درجه یک‌ان، خسته نباشی.

۳ شهریور ۱۳۹۹
😁😁😊 ... امیدوارم دوباره منظم و پیوسته به وبلاگ‌نویسی ادامه بدی و از کارهای باحالت استفاده کنیم.

+ راستش در مورد کیفیت پست‌ها باید بگم که تمام و تمام تلاش تیم داوری این سری هست که این امکان رو به وجود آورد بین تعداد قابل توجهی پست ... بهترین‌ها و با کیفیت‌ترین‌ها انتخاب بشن ... (و اگر نظرسنجی کانال هم بهتر کار میشد، استقبال از پست‌ها و کیفیت کار باز هم بیشتر میشد) و اگه به من بود هر هفته شاید بیشتر از ۳۰ تا پست رو انتخاب می‌کردم ... 😁😂😂

+ مرسی ... 😊🌹
۳ شهریور ۱۳۹۹

خوب بودن خسته نباشی ممنون♥♥♥

۳ شهریور ۱۳۹۹
مرسی ... قربونت ... 😊🌹❤️️❤️️❤️️
۳ شهریور ۱۳۹۹

ممنون از حمایت و معرفی پست کد کاربردی دومین 

۳ شهریور ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... ممنون که ایده‌های جدید و به روز رو به مخاطب‌هات هدیه میدی ... 
۳ شهریور ۱۳۹۹

سلام :)

این سری هم خیلی جالب بود! بغیر از اون "درخت بائوباب یا گل سرخ" چی بود اصلا :/ بازم ما رو حسابی خوشحال کردین :)

از پست تاریخ مدرن خیلی خوشم اومد D: پست در حوالی اریحا هم واقعا صوت شگفت‌انگیز در کنار حرف‌های شگفت‌انگیزی بود.  :)) 

 God bless you man, my happy little pill هم هردوشون روح آدم رو تلطیف می‌کردند :).

پست‌های خانم "بندباز" هم که معمولا می‌خونم و مفیدن برام D: 

از خوندن بقیه هم حسابی لذت بردم :) فقط یکی دو تا پست موند که گذاشتم سر حوصله بخونم :)

خیلی ممنون :)) 

۳ شهریور ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ...
+ خوشحالم که نظرتون رو جلب کرد و واقعا هم پست‌های فوق‌العاده‌ای هستن و چقدر خوبه وجود چنین وبلاگ‌نویس‌هایی ...

+ پست شما هم عالی بود، حس آمیزی خاصی داشت و خیلی خوب ارجاع دادین به حکایت شازده کوچولو ... خیلی زیبا بود ...

+ چقدر خوب دقت و مطالعه کردین ... باهاتون موافقم ...

+ خواهش می‌کنم ... مرسی از شما ... 😊🌹
۳ شهریور ۱۳۹۹

هر وقت این پست دوشنبه های شمت منتشر می شه دلم می خواد سرمو بکوبونم تودیوار ....

چون داره بهم نشون می ده یک هفته تمام گذشت و من هیچ کار مفیدی نکردم ///:

 

و از طرفی خیلیییی خوشحال می شم که می تونم با وبلاگ های جدیدی آشنا بشم :)

 

در هر صورت عالی بود :)

۳ شهریور ۱۳۹۹
چه توصیف جالبی کردین ... بعضی مواقع این فکر وجود داره که وبلاگ‌نویسی از رونق افتاده اما به نظرم وبلاگ‌نویسی وارد مرحله‌ی عاشقانه نویسی و با کیفیت‌نویسی شده و جایگاه خودش رو پیدا کرده و واقعا مطالب مفیدی ... هر هفته میشه پیدا کرد ...

+ انقدر که وبلاگستان فارسی گسترده هست که اینطور هم هست، هر هفته ممکنه با یک وبلاگ خوب جدید آشنا بشیم و خیلی خوشحالم که نظرتون رو جلب کرد ...

+ خواهش می‌کنم ... مرسی ... 😊🌹
۳ شهریور ۱۳۹۹

چه پست قشنگی :)ممنون 

۴ شهریور ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... خوشحالم که نظرتون رو جلب کرد ...
+ مرسی ... 😊🌹
۴ شهریور ۱۳۹۹

دم شما گرم.

۴ شهریور ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... مرسی ... 😊🌹
۴ شهریور ۱۳۹۹

عالی مثل همیشه

سپاس 🌷🌷

۵ شهریور ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ...
+ مرسی از حمایتتون ... 😊🌹
۵ شهریور ۱۳۹۹

کانالت عالیه و همینطور پست هات..‌‌دنبالت کردم اگر میشه به وبلاگم کمک کن و دنبالم کن ممنون🎀

۵ شهریور ۱۳۹۹
مرسی ... حتما ... 😊🌹
۵ شهریور ۱۳۹۹

همیشه قبل از اینکه شروع کنم به خوندن پست ها میام سریع از  رد میشم و دنبال پروفایل خودم میگردم تا ببینیم هستم یا نه.

الان خیلی خوشحالم،  ممنون(:

۸ شهریور ۱۳۹۹
چه جالب ... فکر خوبیه ... 😁
+ خواهش می‌کنم ... مرسی از شما که پست‌های خوبتون رو با ما به اشتراک میذارین ... 😊🌹
۹ شهریور ۱۳۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات