کانال و همکاری در پست‌های آسمانی

وبلاگ‌نویس‌ها و وبلاگ‌های بسیاری در سطح وب فارسی وجود داشته و فعالیت دارند. این وبلاگ‌ها در طول هفته پست‌های مختلفی منتشر می‌کنند که بسیاری از آن‌ها پست‌های فاخر و ارزشمندی هستند که حاصل تجربه و ساعت‌ها تلاش وبلاگ‌نویس است. به صورت کلی، سبک‌های مختلفی در وبلاگ‌نویسی وجود دارد اما اصالتا وبلاگ مکانی برای ارائه مطالبی تحلیلی و کار شده است و وبلاگ‌نویسی در سطح جهانی، شغلی ارزشمند محسوب می‌شود.

هر وبلاگی خواننده‌ی خاص خود را دارد اما بسیاری از خوانندگان به دلیل تعداد بالای وبلاگ‌های موجود و نبودن مرجعی برای یافتن محتوای مورد علاقه‌ی خود، به وبلاگ مورد نظر نرسیده و از طرفی وبلاگ‌نویسی که محتوای کار شده و ارزشمندی را برای خواننده‌ی خود تهیه می‌کند، به دلیل استقبال کم و دلسردی، کم کم دست از وبلاگ‌نویسی میکشد و روی به شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌آورد. مشکل بعدی موجود در وبلاگستان، وجود نداشتن مکانی برای معرفی وبلاگ‌های فعال است که وبلاگ‌نویس به عنوان مثال در بیان راهی به جز دنبال کردن وبلاگ‌های مختلف و یا تبادل لینک ندارد که این روش برای وبلاگ‌نویس بسیار فرسایشی و برای خواننده ناکارآمد است.

با توجه به مشکلات موجودی که در وبلاگستان مشاهده کردم، تصمیم بر این گرفتم که هفته‌نامه‌ای وبلاگی متشکل از پست‌ها و وبلاگ‌هایی با محتوای ارزشمند و فاخر را تهیه کنم تا این حفره‌های موجود را تا سر حد توان مرتفع کنم. این هفته‌نامه‌ی وبلاگی «پست‌های آسمانی» نام گرفت و در طی بازه‌های زمانی مختلف و در طول چند سال اخیر ادامه پیدا کرد.

در سری پست‌های آسمانی گذشته، پست‌ها بر اساس نظر و انتخاب بنده جمع‌آوری و معرفی می‌شدند که در این روش تعداد پست‌ها محدود به تعداد وبلاگ‌هایی بود که من دنبال می‌کردم و پست‌ها تنها با تشخیص من انتخاب میشد و در این بین تعداد زیادی از وبلاگ‌ها و پست‌های هفته دیده نمی‌شدند و بعضی‌ها هم از پست‌های معرفی شده راضی نبودند. اما برای حل این مشکلات سه راه حل عملی ارائه کردم که با استفاده از پیام‌رسان تلگرام می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم:

۱. ارسال یا forward لینک‌ها

برای رفع مشکل جامعیت و گستردگی پست‌ها و وبلاگ‌های مورد بررسی، نیاز به مشارکت همگانی میان وبلاگ‌نویسان و خوانندگان داریم. بدین منظور که پس از خواندن پستی که مورد پسند شما قرار گرفت و احساس می‌کنید که این پست و محتوا یا وبلاگ پتانسیل شناخته شدن و بیشتر دیده شدن را دارد و یا این محتوا به درد دیگر خوانندگان علاقمند می‌خورد، کافی است تا لینک پست‌ را با کپی کردن و یا گزینه‌ی share مرورگر خود به حساب کاربری asemanypost@ در تلگرام، به صورت مستقیم ارسال یا forward کنید. لینک ارسالی شما توسط «تیم داوری پست‌های آسمانی» و بر اساس ملاک‌هایی که در پست معرفی «سری چهارم پست‌های آسمانی» ارائه خواهند شد، بررسی شده و نتیجه به شما اعلام می‌شود.

 

۲. کانال برای رای‌گیری و اطلاع‌رسانی

لینک‌ها پس از بررسی و غربالگری، در قالب نظرسنجی‌هایی با حداکثر ده گزینه، به رای‌گیری در «کانال آسمانم» با نشانی asemanam_blog@ در تلگرام گذاشته خواهند شد و لینک‌هایی که نتوانند حداقل یک پنجم آراء یا ۲۰ درصد  را کسب کنند از لیست هفته خارج می‌شوند. در حقیقت با استفاده از «تفکر جمعی» در دو قسمت از مراحل انتخاب پست‌های آسمانی، به لینک‌هایی ارزشمند و معتبر در هفته خواهیم رسید که می‌توانند به درد بسیاری از خوانندگان علاقمند به موضوعات مختلف  بخورند.

 

۳. گروه برای تبادل نظر و ارتباط میان وبلاگ‌نویسان

وقتی می‌توانیم «تفکر جمعی» ایجاد کنیم که افراد با گفتگو و تبادل نظر بتوانند، افکار و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. بدین شکل که بعضی از خوانندگان با وبلاگی آشنا نیستند و یا دلیلی برای رای دادن به پستی که در ظاهر، نظرشان را جلب نکرد، ندارند. در این مرحله وبلاگ‌نویس یا کسی که به این پست علاقمند است، دلایل و نظرات خود را برای انتخاب آن پست در گروه «گفتگوی آسمانی» به نشانی asemanam_chat@ بیان کرده و باعث بیشتر دیده شدن و مطرح شدن آن پست می‌شود.

از دیگر فواید وجود گروهی برای تبادل نظر میان وبلاگ‌نویسان، تبادل تجربه، مطرح کردن سوالات و کمک گرفتن از گروهی علاقمند به وبلاگ‌نویسی است. با گروهی جامع و قوی می‌توانیم بسیاری از مشکلات موجود برای وبلاگ‌نویسان تازه‌کار را به صورت داوطلبانه حل کنیم و همچنین چالش‌ها و رویداد‌های وبلاگی را به صورت گسترده‌تر میان وبلاگ‌های مختلف منتشر کنیم.

 

پ.ن: این گروه، کانال و سری پست‌ها متعلق به جامعه وبلاگ‌نویس‌ها بوده و هیچ‌گونه هدف تجاری و سود جویانه‌ای نداشته و نخواهند داشت. ادمین‌ها از میان وبلاگ‌نویس‌های علاقمند معتبر و قابل اعتماد انتخاب شده و تصمیمات به صورت جمعی و عمومی گرفته خواهند شد.

پ.ن: در این حرکت‌ها، چیزی به نام مخفی کاری وجود ندارد و هر تصمیمی به صورت عمومی در کانال و در صورت لزوم در وبلاگ به اطلاع همگان خواهد رسید.

پ.ن: «داوران پست‌های آسمانی» از میان وبلاگ‌نویس‌هایی با تجربه‌ی بیش از سه سال وبلاگ‌نویسی مستمر در وبلاگ‌خود انتخاب شده‌اند و اگر علاقمند به کمک در این بخش هستید، اعلام آمادگی کنید.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۸ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

یعنی دیگه اینجا نمیزاری پست های اسمانی رو؟

۱۵ مرداد ۱۳۹۹
چرا ... هر دوشنبه اینجا منتشر میشه ... فقط این بار لیست کار شده و با جامعیت بیشتری هست ...
۱۵ مرداد ۱۳۹۹

اها ممنون

۱۵ مرداد ۱۳۹۹
خواهش میکنم ... مرسی ... ⁦☺️⁩🌹
۱۵ مرداد ۱۳۹۹

وای! دقیقا چیزیه که جامعه وبلاگنویس لازم داره، یکیش چیزی مثل کانال تلگرامه...که دسترسی بهش راحته و همه پست های خوب اونجا آرشیو میشن، و یکیش هم همی یه جاییه که بتونن راحت باهم صحبت کنن...یه جور راحتی که توی کامنت ها نمیشه...

خلاصه انیکه خیلی کارتون درسته و موفق باشید :)

۱۵ مرداد ۱۳۹۹
کاملا همینطوره ... و خوشحالم که متوجه این نیازها هستین ...
+ به نظرم یکی از دلایل مهم انتخاب و مهاجرت کاربرا برای نوشتن و تولید محتوا ... به شبکه‌های اجتماعی ... همین موضوع شک و تردید وبلاگ‌نویس‌ها به استفاده از ابزارهای جدید هست، و این دو ابزار به هیچ وجه در تناقض با هم نیستن و در حقیقت مکمل هم هستن و اگر بتونیم این تعامل رو ایجاد کنیم،‌ می‌تونیم دوباره شاهد رونق و شکوفایی وبلاگ‌نویسی و تولید محتوا باشیم. و این‌بار وبلاگ‌نویسی به شکل مدرنی ... جانی تازه می‌گیره ...

+ خواهش می‌کنم ... مرسی ... تشکر از شما ... 😊❤️️🌹
۱۵ مرداد ۱۳۹۹

کار جالبیه

به نظرم اگه وبلاگنویسای الانمون کانال یا پیج بزنند کمی بهتره براش دلیل دارم اگه توی بلاگ بیان دیده باشید بیشتر پستا و عنوان ها حاوی مطالب کوتاهیه اگه این مطالب به کانال و پیج منتقل بشه و توی وبلاگ فقط متن های بهتری از خاطره هاشون تا اموزش ها قرار بگیره جامعه وبلاگنویسی میتونه یه رشد مثبتی داشته باشه

موفق باشی

۱۶ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا ... کاملا موافقم ...
+ این ابزارها ... مخاطب خاص خودشون رو دارن و طبیعت خاص خودشون و در کنار هم می‌تونن خیلی خوب عمل کنن.
+ امیدوارم چنین حرکتی شکل بگیره ... و کم کم به این باور در سطح کلی برسیم.
+ مرسی ... 😊🌹
+ موفق و سلامت باشی ...
۱۶ مرداد ۱۳۹۹

عالیه محمدرضا جان دست گلت درد نکنه👌🌹

۱۶ مرداد ۱۳۹۹
قربانت علیرضا جان ... کار خاصی نکردم ... 😊🌹
۱۶ مرداد ۱۳۹۹
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

به این می‌گن یه ایده خوب. :)

****** ** *** ** ** **** ******** ******* **** **** ****** *** ***** * ***** **** *** ****** ** *** *** *** ****** ************

۱۶ مرداد ۱۳۹۹
آره ... به نظرم وقتی فکر جمعی دخیل در کاری بشه ... اکثرا نتیجه‌ی بهتری رو میشه انتظار داشت ... مرسی ... 😊🌹
+ به نظر من هم اون کار ... مشکلات ساختاری داره ولی خب همین که یه کاری بشه ... خیلی ارزشمنده و لینک‌های نسبتا خوبی جمع شد ... مرسی علیرضا جان ... 😊❤️️
۱۶ مرداد ۱۳۹۹

سلام :)

ایده خیلی جذابو خوبیه:)

من که همون دیروز بود یا پریروز که پستو زدید خوندم عضو کانالتون شدم:)

انقدر روزام شلوغه یادم نمیاد دیروز بود یا پریروز😅😅😅

۱۷ مرداد ۱۳۹۹
عه ... سلام محیا خانوم ... 😊 ... خیلی وقت گذشته از آخرین صحبتمون ...
+ امیدوارم حالتون خوب باشه ...

+ مرسی ... خوشحالم که خوشتون اومد ... 😊
+ خوش اومدین ... مرسی که حمایت کردین و همکاری می‌کنین ... 😊🌹

+ روزهای خلوت هم یه روزی میرسن ... امیدوارم روزهای شلوغتون رو با موفقیت و خوشی تموم کنین... 😊
۱۷ مرداد ۱۳۹۹

سلام مجدد:)

بله خیلی وقته از اخرین صحبتامون میگذره چندماهیه کم میام بیان ...یکم مشغله ها زیاد بود حال روحیم بد بود خیلی نتونستم باشم

شماهم که به کلبه فقیرانه ما سر نمیزنید:))

دیگه اینجوری انقدر فاصله افتاد:(:

 

+خواهش میکنم:) 🌹آشنا شدن با وبلاگای خوب وخوندنشون واقعا ارزش داره :)

+خیلی ممنون از لطفتون ...انشاالله:)

۱۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام ... 😊
+ متوجه هستم ... امیدوارم کم‌کم اوضاع بهتر بشه ...
+ شرمنده ... مدتی هست که توی کامنت گذاشتن خیلی کم‌ کارم ...
+ همینطوره ... بهتره که تا جایی که میشه ... موانع و مشکلات رو برطرف کرد تا ارتباطات دوباره شکل بگیره ... 😊

+ همینطوره ... موافقم ... امیدوارم کاری از آب در بیاد که حداکثر لذت رو ببریم ... 😊🌹
+ خواهش می‌کنم ... مرسی ... 😊
۱۸ مرداد ۱۳۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات