پست‌های آسمانی - هفته چهارم مرداد

پست‌های آسمانی مجموعه‌ای از پست‌های فاخر،‌ ارزشمند و قابل توجه است که در سطح وبلاگستان فارسی جمع‌آوری شده و به صورت هفتگی منتشر می‌شوند. هدف از انتشار این پست‌ها ارتباط میان خوانندگان و نویسندگان، حمایت از تولید محتوا و گسترش فرهنگ وبلاگ‌نویسی است.

این هفته به دلیل جا موندن پست‌هایی از روزهای گذشته و جمع شدن اون‌ها با پست‌های این هفته، ۲۲ پست با موضوعات مختلفی انتخاب شدن. اگر احساس می‌کنین جای بعضی از پست‌های هفته اینجا خالی بود، لینکشون رو برای ما ارسال کنین تا برای هفته بعد آماده بشن. این سری از فهرست کلمات کلیدی برای اولین بار استفاده شده. فهرست به ترتیب حروف الفبا و شماره‌ها چیده شده و با زدن روی هر کدوم از «کلمات کلید» به پست کلمه‌ی مورد علاقتون می‌رسین و دیگه نیازی نیست تک تک پست‌ها رو بگردین. بعد از دیدن جعبه‌ی اون پست با زدن بر روی کلمات کلیدی پایین جعبه‌ی هر پست  دوباره به فهرست بالا هدایت میشین و کلمه‌ی مورد نظرتون رو انتخاب می‌کنین:

فهرست کلمات کلیدی

 

بشین، بفرما، بتمرگ

به نظر من هیچ چیزی (مطلقاً) در جهان هستی وجود نداره که

نشه بهش نقد وارد کرد (به جز چیزهای ثابتی که مو لای درزشون نمیره مثل ۴=۲+۲) پس پیرو این قضیه،

چقدر که این پست آموزنده و مفید بود. به نظرم یکی از بهترین و تاثیرگذارترین پست‌هایی که یک وبلاگ‌نویس می‌تونه بذاره، پست‌های آموزنده و با مضمون فرهنگ‌سازی هست که در این پست، نویسنده به خوبی هر چه تمام‌تر و همراه با مثال‌های مختلف منظورش رو به خواننده منتقل می‌کنه.

 

اختر خانم

یه اختر خانمی بود که خیلی پیر بود.

تمام عمرش از تهران بیرون نرفته بود و هرچی هم که درمورد چیزهایی که خارج از تهرانه شنیده بود، فقط شنیده بود.

حکایتی جالب از اختر خانم که به صورت بدون تعارف و جالبی نوشته شده. نثر خوانایی خوبی داره و شما رو تا پایان پست مشغول خودش می‌کنه.

 

آلبوم Voices

فکر کنم بیشترمون Max Richter رو با آهنگ On the Nature of Daylight بشناسیم

من کارهاش رو خیلی دنبال نکرده‌م ولی تازگی فهمیدم که چند روز پیش آلبوم جدیدش منتشر شده با عنوان Voices.

چقدر که از این پست خوشم اومد. نویسنده با تحقیق و مطالعه بیشتر در مورد موسیقی و خالق اون، داستان و مفهومش رو نقل می‌کنه. لینک‌های دانلود، از منابع مختلف میذاره و نظر خودش رو در موردش میگه. به نظرم واقعا پست جالبیه.

 

ارغوان دود سیگار را دوست ندارد!

سلام ارغوان .

امروز صبح تمام بستنی های داخل یخچال را خوردم. دل درد گرفتم .

وقتی به پایان این پست رسیدم با خودم گفتم که «چه داستانی بود!» ... یه جور حس خوندن یک کتاب درست و حسابی بهم دست داد و واقعا ازش لذت بردم. چقدر خوبه وجود چنین وبلاگ‌نویس‌هایی ...

 

گل بانو؛بهترین همبازی!

من گل بانو را از کودکی ام به یاد دارم،ازهمان روز ها که هنوز پایم به دنیای عجیب این روز ها باز نشده بود.

از همان روز ها که سواد توصیفش را نداشتم؛

من از حس‌آمیزی این پست خیلی خوشم اومد. مطلب سر و ته خیلی خوبی داشت و نویسنده به زیبایی منظورش رو رسوند. اصلا یه جورایی یاد انیمه‌ی هوتاروبی افتادم ... خیلی جالب بود

 

 

و تصمیمی که عملی شد!

مدت ها بود می خواستم کوهنوردی رو تنهایی تجربه کنم. تنهایی نه به معنی خطر کردن. به این معنی که نیاز داشتم به تنها بودن

و البته شناخت دقیق مسیر هایی که بارها و بارها رفته بودم اما اطمینان نداشتم که بتونم همون مسیر رو با همراهیه یک راه نابلد طی کنم.

من با خوندن این پست به یاد گذشته‌ی نه چندان دور خودم افتادم، زمانی که با علاقه‌ی خاصی و به تنهایی به سمت کوه و جنگل می‌رفتم. پست به شکل زیبایی خودمانی و راحت با خواننده ارتباط برقرار می‌کنه و انگار که شما هم با نویسنده در حال کوهنوردی هستین.

 

بال هایی از 2750 تن نیترات آمونیوم، اشتباه و درناهای کاغذی

آنجا ثبت شده بود، نقطه ای سیاه در آسمان

بچه که بود از مامان پرسیده بود که آدم ها پرواز می کنند یا نه و او گفت نه ، پرنده ها نوک می زنند،

این پست رو با یک بار خوندن متوجه نشدم و برام جا نیوفتاد اما برای بار دوم اینبار فقط ابتدای پاراگراف‌ها رو خوندم و متوجه حکایت پرواز و ناامیدی شدم. نوشته‌ی عمیق و خواندنی‌ای هست.

 

برنامه‌های اندروید را به راحتی بر روی کامپیوتر اجرا کنید!

اگر از آن دسته افراد هستید که می خواهید نرم افزارها و بازی های اندروید را بر روی سیستم خود نصب و راه اندازی کنید

به شما پیشنهاد میکنیم از برنامه های شبیه سازی محیط اندروید استفاده کنید. در ادامه مطلب لینک دانلود چند شبیه ساز معروف و رایگان به همراه قابلیت‌هایی که دارند

یک پست کاربردی و مفید برای کسانی که صاحب کامپیوتر شخصی هستن و میخوان بازی‌ها و برنامه‌های موبایل اندرویدشون رو روی کامپیوتر هم اجرا کرده و استفاده کنن.

 

تاریخچه ی درباره ی نوشتن

پرسیده بودم که به نظرتان وبلاگم جز کدام دسته بندی است. دروغ چرا؟

از اینکه روزانه نویس باشم متنفرم. نه اینکه بخواهم به شغل شریف روزانه نویسی ایرادی بگیرم، ابدا !

این پست واقعا یه جور تاریخچه‌ هست ... تاریخچه‌ی یک وبلاگنویس و سرویس‌های وبلاگ‌دهی فارسی. چقدر خواندنی و زیبا این پست نگارش شده. بسیار خواندی و شیوا به شکلی که تا پایان پست از خوندنش لذت می‌برین.

 

نسخه‌های ناگل و بلبلِ دنیایی گل و بلبل

از وقتی یادم میاد، یه لیست بی ارزشترین داستان ها تو ذهنم که بالای بالاش، فن فیکشن ها بودن.

خود فن فیکشن هم درجه یک و درجه دو داشتیم. فن فیکشن های تلگرامی، که از اینترنتی ها یه درجه بدتر بودن.

چقدر که این پست مفصل و جالب بود. مباحث مختلف و جالبی از افکار و نظرات و دانستنی‌های مختلفی که نویسنده بهش علاقه داره توی این پست خودنمایی می‌کنن. اما بین تمام این‌ها شما با مفاهیم و اسم‌ها و دانستنی‌های جدیدی در مورد موضوعاتی مثل انیمه و مانگا و ... آشنا میشن و این خودش می‌تونه دری به دنیای متفاوتی برای شما باشه.

 

و علی الله فلیتوکل المومنون

احساس رهایی‌ای دارم ‌که پیش از این تجربه نکرده بودم.

انگار "مهم‌ها" اهمیت خود را از دست داده باشند و دغدغه‌ها پرواز کرده باشند.

این پست یک روزانه‌نویسی زیبا و مفید از اتفاقات و افکار و تجربیات نویسنده هست. انتقال تجربه‌ای از سختی‌های دوران بیماری و تغییر در طرز فکر و تصمیم‌گیری.

 

ترجمه آهنگ rare از سلنا گومز

تاریخ انتشار: January 10, 2020

ترانه سرا:Selena Gomez/Madison Love

این پست یک داستان یا یک روزانه‌نویسی و ... نیست. این پست ترجمه‌ای از یک آهنگ هست. اگر دانش ترجمه دارین این موضوع رو در نظر بگیرین که محتوای انگلیسی و یا در کل به زبان‌های مختلف فاخر، کاربردی و مفید بسیار زیادی هم و متاسفانه محتوای ترجمه قابل توجهی در وبلاگستان فارسی نداریم. پس اگر می‌تونین ترجمه کنین، یکی از بهترین روش‌های تولید محتوا یعنی ترجمه رو در نظر داشته باشین.

ولنگاری از نوع کالیبر بالا

ولنگاری اقتصادی چیست؟

به جان کریستف کلمپ قسم تان می دهم در این سایت دنبال کلمات قلمبه سلمبه نگردید

این پست در حقیقت یک پست اعتراضی به اوضاع و احوال این روزهای جامعه و کشورمون هست. و در بین پاراگراف‌ها نکات و مفاهیم خوب و مختلفی مطرح شده که به دید خواننده وسعت میده.

 

غدیر در قرآن

سال دوم هجری:

فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِی  وَلِأُتِمَّ نِعْمَتِی عَلَیْکُمْ  وَلَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ (بقره - 150 )

پست جالبی که به مناسبت عید غدیر خم، به بررسی آیات قرآن پرداخته و به شکلی هدیه‌ای از دانش قرآنی به خواننده‌ها میده.

 

افکت اتیش بازی برای تبریک تولد ، عید و شادی در وبلاگ

به مناسبت عید هایی که هر ساله داریم،

ابزاری رو براتون قرار میدم که خیلی راحت میتونید با استفاده از اون اتیش بازی داخل وبلاگتون راه بندازید

در این پست نویسنده‌، ابزارکی مناسبتی و بسیار زیبا رو برای استفاده‌ی عمومی منتشر کرده که می‌تونه حال و هوای وبلاگ‌ها رو برای روزهای خاصی مثل عید‌ها، متحول کنه.

قیافه فربد

عاشق دیدن عکس‌العمل بقیه هستم.

عکس‌العمل‌شون به حرف‌ها و رفتارهای من یا بقیه. یکی از راه‌های دیدن این صحنه اینه که یه ذهنیت بدی به طرف، بعد همون ذهنیت رو تو ذهنش نابود کنی.

این پست حکایتی از خاطرات نویسنده هست که با زاویه‌های مختلف میشه ازش نتیجه‌های مختلفی گرفت. و من از این حکایت متوجه شدم که زود نباید نتیجه‌گیری کرد.

 

 

 

دانلود قالب Royal Crown+ نسخه ی BTS

سلام دوستان بعد یک مدت تصمیم گرفتم یک قالب طراحی کنم.

دو روز پیش شروع کردم، فرداش تکمیل شد، امروز ریزه کاریاش انجام شد و الان میشه ازش استفاده کرد

این پست کوتاه اما بسیار کاربردی در حقیقت ارائه و انتشار یک قالب هست. قالبی زیبا و حتی با نسخه‌ی شخصی‌سازی شده برای دوستداران گروه BTS که طراحی ساده و مدرنی داره. چقدر خوبه که محیط وبلاگستان رو به کمک هم کاربردی‌تر و مدرن‌تر بکنیم.

 

دوستانی داشتم ، بهتر از برگ درخت...بهتر از آب روان...

تا کلاس ششم دبستان ، نه می دانستم شبکه ها اجتماعی چیست ، نه می خواستم بدانم...

رفتم هفتم...بعد از مدتی مشکلات در اثر  نبود تلگرام زیاد می شد...

چقدر که این پست جالب بود. خاطرات جالبی از آشنایی با تلگرام، آدم‌های مجازی و چقدر عنوان جالب و درخوری ... چقدر جالبه که در مورد خاطرات دنیای مجازیمون به صورت داستانی و نوشتاری بنویسیم و منتشر کنیم و این می‌تونه انتقال تجربه‌ای برای خواننده‌هامون بشه.

 

اولین قرارمون

از ماشین پیاده شد و دزدگیر رو زد. دستش رو سمت من دراز کرد و گفت بریم.

با تردید دستم رو گذاشتم تو دستش و راه افتادم. مسیری که انتخاب کرده بود، برام تازگی داشت،

یک داستان زیبا و روان که احساسات شما رو غلغلک میده. داستان خیلی راحت بیان میشه. حس‌آمیزی زیبایی داره و خیلی خوب می‌تونین اتفاقات رو برای خودتون تصویرسازی کنین.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۹ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

پست های رامین و مترسک همیشه برای من جزو اولویت های وبلاگهایی هستن که برم بخونم😁👌🏻البته حریر و آقاگل هم هستن!

۲۷ مرداد ۱۳۹۹
آره ... واقعا پست‌های جالب و قابل تأملی می‌نویسن ... هر کدوم یه جور تنلگر و یه جور کنایه دارن ...
+ همینطوره ... واقعا وبلاگ‌های فوق‌العاده‌ای هستن ... امیدوارم حریر رو بیشتر ببینیم.
+ مرسی ... 😊🌹
۲۷ مرداد ۱۳۹۹

سلام پست خیلی خوبی بود ممنونممممممممممم 

۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام ... قربونت ...
+ مرسی ... 😊🌹
۲۷ مرداد ۱۳۹۹

اتفاقا من این حرکت رو خیلی دوست دارم 

میخوام تو وبلاگم راهش بندازم

بااجازه البته!

۲۷ مرداد ۱۳۹۹
عالیه ... اگه راهش بندازی ...
+ البته یه پیشنهاد دارم برات ... 😊🌹
۲۷ مرداد ۱۳۹۹

سلام :)

وااااو D:

چه همه پست های متنوع از وبلاگ های جدید و متنوع :))) 

کاملا مشخصه چقدر زحمت کشیدین :) ممنون.

برم بخونمشون D:

۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ...
+ مرسی ...
+ خواهش می‌کنم ...
+ امیدوارم لذت ببرین از خوندشون ... 😊🌹
۲۷ مرداد ۱۳۹۹

سلام خوبید ؟ مثل همیشه چقد قشنگ!!!!! ممنون بخاطر لطفتون🌷! و وبلاگای جدیدی که باهاشون آشنا شدم.❤ ❤

+یکم توضیح بیشتر: شاید  احمقانه یا حتی مسخره بنظر برسه که کسی بخواد تو وبلاگش متن و ترجمه آهنگ بزاره ولی خب نمی دونم تا حالا جستجو کردید ترجمه فلان آهنگ و.... ؟! من خودم از اونایی بودم که این کارو میکردم پس یه جورایی اینا رو میزام تا هم به نیاز خودم پاسخ بدم هم در حد دانش فوق اندکی که دارم؛کسیم اگه یه همچین جستجویی کرد بتونه بیاد ترجمه(O_o) های پر از غلط منو بخونه.....

۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام ... مرسی خوبم ... امیدوارم شما هم خوب باشین ...
+ خواهش می‌کنم ... 😊🌹❤️️

+ نه اتفاقا فکر می‌کنم فوق‌العاده هست و واقعا آفرین ...
۲۷ مرداد ۱۳۹۹

کاش اون پست جناب آشنا که مال چت روم بود و می ذاشتید...

 

 

+ مرسی ازتون :)

۲۷ مرداد ۱۳۹۹
ای کاش لینکش رو میذاشتین ...

+ مرسی از شما ... 😊🌹
۲۷ مرداد ۱۳۹۹

چقدر خوب بود این پست ها، البته بیشترشونو قبلا خونده بودم:))

یهو از بین اینا، یه وبلاگی که گمش کرده بودمو پیدا کردم، ممنون^^

۲۷ مرداد ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌹
+ چه اتفاق جالبی ... خواهش می‌کنم ... 😊
۲۸ مرداد ۱۳۹۹

سلام و خدا قوت

مرسی از شما

۲۷ مرداد ۱۳۹۹
سلام خواهش می‌کنم ...
+ مرسی از شما ... 😊❤️️
۲۸ مرداد ۱۳۹۹

بابا دست شما درد نکنه👌.عالی و مفید.

۲۸ مرداد ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... مرسی ⁦☺️⁩🌹
۲۸ مرداد ۱۳۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات