پست‌های آسمانی - هفته دوم خرداد

پست‌های آسمانی یک سری از پست‌ها هستن که به صورت هفتگی، دوشنبه‌ها منتشر میشه. توی این پست‌ها قراره پست‌های مفیدی که از نظر بنده مفید و فاخر بودن و نظرم رو جلب کردن به خواننده‌های دیگه بلاگ معرفی کنم و نکته مورد توجه خودم رو که قابل ذکر هست ... بیان کنم. در واقع یه جور هفته‌نامه بلاگی هست. اگر با پست‌های آسمانی آشنا نیستین، می‌تونین با این پست، بیشتر با انگیزه و ساختار این سری آشنا بشین.

اما این بار شما هم می‌تونین به وبلاگ‌ها امتیاز بدین و نحوه نگارش ... موضوع ... و مواردی که به نظرتون اون مطلب رو از بقیه بهتر می‌کنه با استفاده از پنج ستاره‌ی زیر هر مطلب، امتیازدهی کنید تا ارزش اون پست برای اکثر خواننده‌ها مشخص بشه و برای آیندگان بمونه. ترتیب ستاره‌ها از راست به چپ هست و اولین ستاره از راست، رای یک ستاره، و آخرین ستاره از راست یعنی اولین ستاره از چپ، رای ۵ ستاره هست و دقت کنید که هر فردی فقط یک بار می‌تونه به هر پست امتیاز بده.و یک خواسته:

اگر وبلاگی به نظرتون محتوای مفید و با ارزشی داره، در بخش کامنت‌های این پست همراه با لینک به من معرفی کنین تا بتونم در پست‌های آینده‌ی آسمانی، به بقیه دوستان معرفی کنم و همینطور بتونیم از اون وبلاگ و نویسندش قدردانی کنیم.

 این هفته پست‌ها رنگ و بوی متفاوتی نسبت به هفته قبل دارن. پست‌هایی که نکته‌های ریز و خاصی دارن و شاید راحت ازشون بگذریم، به وبلاگ‌هاشون اهمیت ندیم و بعد از مدتی متوجه این نشیم که چه چیزی رو از دست دادیم! این هفته بیشتر با پست‌هایی آشنا میشین که رنگ و بوی راه حل دارن تا ادبی و زیبا نویسی، رنگ و بوی جدیدی دارن و شما رو به دنیاهای خودشون راهنمایی می‌کنن. وارد هر دری که بشین،‌ با سبک و سلیقه‌های مختلفی آشنا میشین. وبلاگ‌نویس‌هایی که با دل‌های پر شور و شوقشون به وبلاگستان فارسی و تفکرات ما، نسیمی خنک و ایده‌ای به سبک خودشون هدیه می‌کنن:

 

من یه آدم کاملا معمولی...

یه حدیثی هست که درست یادم نیست! میگه که به تعداد انسان های روی کرۀ زمین راه برای رسیدن به خدا هست.

حالا هرکسی زندگیش با هرکس دیگه‌ای متفاوته! اگر انسان بتونه فرمولهای مخصوص به زندگی خودشو پیدا کنه و طبق اونا زندگی کنه به خدا میرسه!

 

 

اگر کارمند هستی یا بیکار، فرقی نداره یک کار آفرین آنلاین باش

آینده دنیای ما (طی حداقل 10 سال آینده) بر روی شبکه اینترنت می گذرد و البته پس از این زمان ممکن است پدیده های جدیدی بر دنیای ارتباطات حاکم شود.

ولی در حال حاضر و تا چندین سال بعد این قطعیت وجود دارد که فضای آنلاین سالیانه و حتی روزانه در حال رشد و جا باز کردن در بین عموم مردم است و موج آنلاین شدن به تک تک منازل در این کره خاکی رسوخ خواهد کرد.

من این پست رو کامل خوندم. با این که یک مقدار شاید بلند باشه اما پست کار شده‌ای هست و از نشانه‌ها برای خوانایی متن، به خوبی استفاده کرده. به نظرم این که وبلاگ‌نویس‌ها هم بتونن از وبلاگ‌هاشون کسب درآمد کنن باید جدی گرفته بشه. متاسفانه ما خیلی از وبلاگ‌ها رو می‌بینیم که با این که وبلاگ‌نویس با انگیزه و استعدادی دارن اما به دلیل عدم وجود دید حرفه‌ای به کار وبلاگ‌نویسی، بعد مدتی رها میشه و کلا بی نتیجه می‌مونه. امیدوارم با شروع حرکت از طرف وبلاگ‌های پیشرو و پر بازدید، کم‌کم به صورت حرفه‌ای، وبلاگ‌نویسی رو به عنوان یه شغل بپذیریم و جدی بگیریم.

 

 

 

ستاره راک ⭐

یکی از حسرت های زندگیم اینه که چرا توی دهه 80-90 میلادی نیستم زمانی که همه چیز بوی تازگی میداد مردم به معنای واقعی عاشق میشدن.

و بهترین خواننده های تاریخ توی اوج بودن هر آهنگی که خونده میشد صدها بار گوش داده میشد بدون این که از ارزشش کم بشه یا فراموش بشه. دردناک ترین چیز واسم دیدن سفید شدن موی راک استارهای بزرگه.

 

 

 

 

چرا خواستگار ندارم؟ :(

میخواهید ازدواج کنید ولی چرا خواستگار ندارید؟

پیشنهادات دوستی زیادی داشته اید ولی کسی برای خواستگاری نمی آید؟

نکته‌ی خوبی که این پست داره و دوست دارم بیشتر بهش توجه بشه اینه که بیایم و به پست‌هایی که می‌نویسیم فکر کنیم و با محویت به درد بخوری بنویسیم. به این معنا که این پستی که می‌نویسین، به درد چند نفر دیگه هم بخوره و در کنار دلنوشته‌ها و چیزهایی که می‌خواین توی وبلاگتون منتشر کنین، به دنبال جواب سوالاتی که توی ذهنتون هست بگردین و در مورد تحقیق کنین و یه مقاله منتشر کنین، این حرکت شما ممکن باعث حل مشکل خیلی از خواننده‌هاتون بشه و در نهایت منجر به تولید محتوای مفیدی میشه.

 

 

سومین نوشته ی من در باب پست "کمک از ما،نوشتن هم از شما"

شانه به دست وارد اتاقم شد.

لبخندی به قیافه ی بامزه اش زدم و سوالی نگاهش کردم. دستان کوچکش را به سمت قاب عکس روی میز نشانه گرفت و با زبان شیرینش گفت: "دلم میخواد مثل کوچیکی های مامانم بشم.

 

 

بابی پیرس مردی که اردکها را دوست داشت

در دور یک چهارم نهایی المپیک 1928 آمستردام بابی پیرس (Bobby Pearce) استرالیایی به مصاف وینسنت ساورین (Vincent Saurin) فرانسوی رفته بود.

پیرس با قدرت و فیزیک خاص خودش همه رقیبان را در دورهای قبل تار و مار کرده بود. به گفته حاضرین، او در نزدیکی خط پایان قایق خود را متوقف می‌کرد تا رقبایش را از دوردست‌ها تماشا کند.

 

 

 

شاهنامه/ ۲۸

تا اونجایی پیش رفتیم که لهراسپ پادشاهی رو به گشتاسپ واگذار می کنه و حالا ادامه اش:

گشتاسپ صاحب دو پسر می شود؛ اسفندیار و پشوتن.

 

 

از هر دری سخنی!

سلام.این پست از هر در سخنی‌طور میباشد:)

پرده اول:غر زدن یا تغییر،کدام یک؟

 

 

عمو سبزی‌فروش، سرود ملی ایران

شعر عمو سبزی‌فروش رو بلدین؟

یک شعر سنتی که گویا قدیم‌ها مثل یک نمایش‌نامه در مجالس زنانه اجرا می‌شد. اما اگه بهتون بگم این شعر جز نخستین سرودهای ملی ایران بود چی می‌گین؟

 

 

نازترین موجود جهان از نظر من؟

خب، بذارید نگم که چقدر ذوق کردم وقتی فهمیدم که سارا هم یه گربه داره.

 اینجا برید تا ببینید عکساشو و کلی ذوق کنید. :دی قرار گذاشته بودیم که عکساشون رو توی یه پست بذاریم و قبل از اینکه رونمایی کنم ازش، بذارید یکم اطلاعات بدم درباره ش.

 

 

شما از چه پست‌هایی و چرا

خوشتان آمد؟

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۲۵ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

سلام 

 

 

بیشتر پستهای جالب و شگفت انگیز .

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ...
+ مرسی ... 😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

برای اینکه پست اون افراد رو بخونیم باید چیکار کرد..؟ فکر میکردم روی همون نوشته بزنم میره ولی نمیره... میشه آدرس پست بابی پیرس مردی که اردک ها را دوست داشت رو بهم بدی..؟

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
باز هم مشکل فنی پیش اومد ... 😁😁 ... درست شد ... 😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

خیییلی جالب بود

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
درسته ... واقعا وبلاگ‌های جالبی داریم ...
+ مرسی ... 😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

👌👌👌👌

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
😊🌹🌹🌹🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

اول که واقعا ممنونم از اینکه پست منم گذاشتین بین پست های این هفته😁❤خوشحال شدم...

 

بعد اینکه خب من از پست اگه کارمند هستی .. ، پست صخی که البته احتمالا تا چند وقتی نمینوسه🥺 ، پست در مورد کتاب ، خواستگار ، از هر دری سخنی و عمو سبزی فروش خوشم اومد...😌

مرسی از کسایی که پست های خوب مینویسن و مرسی از تو که اینا رو میذاری تا ما هم بخونیم😎💪😍

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
واقعا پست خوبی نوشتی و من ازش لذت بردم ... واقعا آفرین ... 😊🌹
+ من دو روز فقط داشته قسمت به قسمت پست اگه کارمند هستی رو می‌خوندم ... انقدر بلند بود ... 😁 ... صخی هم بسته به شرایطش این تصمیم رو گرفت ... امیدوارم دوباره فعال بشه ... 😊
+ آره ... واقعا از وجود چنین محیطی و وبلاگ‌نویس‌هایی خیلی خوشحالم ... هر کسی به سبک و سیاقی می‌نویسه و جا برای هر کسی با هر اعتقاد و تفکری بازه ... خواهش می‌کنم ... قربانت ... من که کار خاصی نمی‌کنم ... 😊🌹🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

جالبه.

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
موافقم ... واقعا جالب می‌نویسن ...
+ مرسی ... 😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

بیان وبلاگ نویس های خیلییی خوبی داره. :) حتی می تونم بگم بهترین وبلاگ نویس هارو.

 

واقعا انتظار دیدن پست نیانکو رو نداشتم. :دی ممنون! خیلی خوشحال شدم. ^--^

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
آره ... موافقم ... وبلاگ‌نویس‌های خیلی خوبی اینجا فعالیت می‌کنم ... ولی خب بهترین صفت قابل تاملی هست ... ما وبلاگ‌نویس‌های بزرگی توی وب فارسی داریم که دارن حرفه‌ای و سالیان سال به کارشون ادامه میدن و من کمتر چنین تداوم و سطحی رو دیدم توی بیان ... که به وبلاگ‌نویسی به عنوان شغل نگاه بشه ... بیشتر دلی هست ... ولی واقعا از بهترین‌ و فعال‌ترین‌ها هستیم ...
+ واقعا پست جالبی بود ... من که با عکس‌ها ... خاطرات قشنگی برام زنده شد ... مرسی ... 😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

سلام همشون خوبن نمیشه انتخاب کرد

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام ... وقت بخیر ...
+ آره واقعا ... همشون به شکل خودشون خوبن ...😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

اولا که واااااااای من با دیدن پست خودم😁🙈

گفتم حالا که تشریف همایونی ندارم ممکنه تو معرفی ها نباشم که خب بودم خب^___^ مرسی حمایت میکنید!

دوما که وااااااااای پیمان^_____^ از دیدن پست پیمان هم خیلی ذوق کردم. وااااااقعا جزو بلاگرهای فوق العاده و حرفه ای بیان هستن ایشون.

ضمن اینکه، کاش بودم کنارتون، یه خروار مطلب در مورد برابری و زن ستیزی و اینا هست که خوب بود که مینوشتم. متاسفانه این مطلب تو پست ها زیاده و شما که در کار گلچین کردن ماهری ماشالا، یه گوشه چشمی داشته باش و اگه پستی همچین محتوایی داره منتشرش نکن:) مرسی

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
واقعا پست خوبی بود ... و سخن خوب و تامل برانگیزی ... واقعا آفرین به شما ... 😊🌹
+ خب درسته ... انتظار می‌رفت که نباشه ولی خب به خاطر ترافیک پستی بالا و محدودیت ۱۵ تایی من برای انتشار ... خیلی از پست‌ها عقب میوفتن و ما شاهد چنین وقایعی هستیم ... 😁😂
+ درسته ... واقعا پست‌های خوبی منتشر می‌کنن و دید حرفه‌ای دارن ...
+ آره ... ای کاش ...
+ در مورد قضیه رومینا هم ... پست‌های خیلی خوبی داشتیم ... ولی خب می‌خوام هفته‌های بعد منتشر بشن که این خبر زنده بمونه ... و ترافیک هفته‌های قبل هم تا حدی کم بشه ... خواهش می‌کنم ... 😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

 وای اصلا انتظارشو نداشتم ^_^
مرسی از این همه زحمتی که متحمل میشید...

ولی واقع بین باشیم پست تا وسطاش خوب بود اما از اون به بعد زیاد دیگه چنگی به دل نمیزنه...

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
پست واقعا جالبی بود ... 😊🌹
+ خواهش می‌کنم ... انقدر که شما و بقیه دوستان خوب کار می‌کنین که واقعا برام لذت بخشه ... 😊
+ به نظرم پست خوب بسته شد و با یه امید و آرزو به سبک خودتون ... و به دید کلی پست با محتوا و با ارزش برای خوندن و وقت گذاشتن بود ... 😊
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

وب فارسی... یه سرچی زدم ولی چیز زیادی ننوشته بودن. می شه یکم توضیح بدید درباره ش؟ :)

 

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
درسته ... سرچ برای اوایل ورود به وب و سطح اول کاربردی هست و بعد یه مدت متوجه میشی که دنیای وب خیلی خیلی بزرگ‌تر از این حرفاست ...
+ ما وبلاگ‌نویس‌های بزرگ و قدیمی‌ای داریم مثل «محمدرضا شعبانعلی» ... «جادی» ... «علیرضا مجیدی» و وبلاگش یک پزشک و خیلی‌ها که به صورت حرفه‌ای و ادبی می‌نویسین ... خیلی‌ها که هنوز توی بلاگ اسپات و وردپرس و ... فعالن ... خیلی‌ها که به تیم‌های زومیت و زومجی و دیجیاتو و ... ملحق شدن ... که قبلا توی نارنجی کار می‌کردن ...
+ کلا وب فارسی و بلاگ‌نویسی دنیای بزرگی داره ... و ما گوشه‌ی کوچیکی از اون هستیم ... ولی خب گوشه‌ی قشنگیه ... 😊
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

از این اسم هایی که گفتید فقط زومجی رو می شناسم. واقعا به زومجی ملحق شدن؟ O-O

واو. ممنون از توضیحات^-^

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
خب نویسنده هستن ... مثلا در زمینه تکنولوژی می‌نوشتن و ترجمه می‌کردن و توی این موضوعات فعالیت داشتن ...
+ اینه که میگم وبلاگ یک محوریت داشته باشه ... و موضوعی ... پراکنده نویسی ... قشنگه اما حرفه‌ای نیست ... خواننده رو سر در گم می‌کنه که الان دنبال چی باشه توی این وبلاگ ...
+ خواهش می‌کنم ... 😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

مثل همیشه عالی بود و ممنون از این که وبلاگ من رو هم قابل دونستید برای نظر دادن 

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... نظر لطفتونه ... 😊🌹
+ خواهش می‌کنم ... پست شما واقعا کاربردی و مفید بود و به درد خیلی‌ها می‌خوره ...
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

البته من اصلا به رومینا کار نداشتم🤔. دیگه واضح بگم دیگه، پست چرا خواستگار نداریم به نظر من تا حدی زن ستیزانه بود!

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
پس من درست متوجه نشدم ... 😁😂😁😂😂
+ آخه اون پست هلیا ... به این دلیل که یک زن نوشته و نظرش هست ... اصلا به نظرم زن ستیزی نیست ... آخه خواستگار مگه چشه ... 😁😂😂
+ با این حال زن ستیزی خوبی بود و به نظرم به درد بعضی‌ها شاید بخوره ... 😊😁
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

1. چند بار که این پستها رو دیدم خواستم ازت تشکر کنم بخاطر این حرکت ارزشمندی که شروع کردی اما چون بعضا پست خودمم بود ترجیح میدادم یجا خودم نیستم اینکارو بکنم. اما دیدم از اونجا که به من لطف داری بذار همینجا خودمو خلاص کنم دیگه:)

2. شاید توی یه نگاه ساده این کارت زیاد به چشم نیاد ولی واقعا وقتی که میذاری چه برای خوندن و چه برای طراحی پستا واقعا ارزشمنده. داشتم کامنتها هم میخوندم برام جالب بود و حس خوبی بهم دست داد از شناخت خوبت از بلاگرهای قدیمی که البته این سه تا از زیرخاکیایی هستن که موندن و البته جادی و محمدرضا به نظرم کسب و کارشون خیلی اثر داشته توی موندنشون.

3. این هفته وقت کردم همه پستها رو خوندم حالا خودت بهتر به خوبیهای هر کدوم اشاره کردی و منم به شخصه با پست هویج بستنی و سرندیپیتی ارتباط بهتری برقرار کردم. البته پست هویج بستنی هر چند که قالبش خیلی خلاقانه اسم خودشو نشون میده ولی رسما پدر چشمای منو درآورد تا تمومش کنم D:

4. یه چیز دیگه ای که این پستها داره تنوعشه البته این هم مزیته هم شاید عیب. البته توضیحاتی که میدی کار مارو خیلی راحت میکنه. در نهایتم امیدوارم همینجوری خوش انرژی و خوب قلم بزنی و بنویسی چون فضای وبلاگ به ادمایی مثل تو خیلی نیاز داره.

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
مرسی آقا محمدحسین ... لطف داری به من ... مدتی بود که می‌دیدم وبلاگ‌نویس‌هایی که وقت میذارن و محتوایی به سبک خودشون تولید می‌کنن دارن از نوشتن دست می‌کشن ... گفتم یه کاری بکنم شاید یه شور و اشتیاق بیوفته توی محیط وبلاگستان و افرادی که برای این کار ارزش قائل هستن ... هم از پست‌ها لذت ببرن ...
+ شما که واقعا قلم شیوایی داری و من به شخصه از پست‌هات واقعا لذت می‌برم ... نوشته‌های عمیقی هستن و تلنگری به خواننده‌ها میزنی ... 😊🌹
+ مرسی بابت لطف و حمایتی که نسبت به من داری ... امیدوارم هر چقدر هم کم، به اندازه‌ی خودم یه تاثیری روی محیطم داشته باشم ... در مورد جادی و محمدرضا شعبانعلی هم که کاملا همینطوره و باید هم همینطور باشه ... وبلاگ مکان خاصی هست که باید جای پیشرفت باشه نه جایی که فرد با زور و زحمت بخواد نگهش داره ... در حقیقت یک معادله برد برد هست ... و کسی که به این تعادل برسه ... حرفه‌ای میشه ... و این افراد هم واقعا حرفه‌ای کار می‌کنن و آدم از دنبال کردن فعالیت‌هاشون لذت می‌بره ...
+ واقعا خسته نباشی ... ۱۵ تا پست بود ... 😁 ... هر دو عالی بودن ... و موافقم ... قالب خوانایی نوشته رو کم می‌کنه ولی شبیه هویچ بستنی شد ... 😁😂
+ به نظرم جامعه‌ی وبلاگ‌نویس‌ها همون جامعه‌ی ملی ما هست ... و هر جامعه‌ای باید تنوع داشته باشه وگرنه همیشه یه جاش میلنگه و برابری کم میشه و خلاقیت کمتر ... این حرکت من هم یه حرکت محیطی هست و می‌خوام خواننده‌ها با همه‌ی سلیقه‌ها آشنا بشن و هر وبلاگ‌نویسی به جایگاه و ارزشی که داره توی این جامعه برسه ...
+ مرسی ... خیلی خوشحالم کردی ... من هم به عنوان قطره‌ای از این اقیانوس تلاش خودم رو می‌کنم ... مرسی آقا محمدحسین ... منم برات بهترین‌ها رو آرزو می‌کنم ... 😊🌹🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

اینم یادم رفت بگم توی پستهایی که این هفته از دوستان بیانی خوندم بهترین پست مال وبلاگ فانوس بود که راجع به نادر ابراهیمی بود و احتمالا معرف حضور هس.

این پست وبلاگ زلال هم فکر کنم بهترین پست یه ماه اخیر بوده که خوندم و برای من خیلی دوست داشتنی بود. انصافا هم سیدطاها قلم خوبی داره.

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
این بلاگ‌ها رو نداشتم ... چه پست‌های جالبی هستن ... سر فرصت باید بخونمشون و توی هفته‌های آینده بازنشرشون می‌کنم ... مرسی بابت معرفی ... پست‌های ارزشمندی هستن ... 😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

به نظر وبلاگ جالبی دارین ... دنبالتون میکنم (: ... موفق باشید

۱۲ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... امیدوارم از مطالبی که منتشر می‌کنم استفاده کنین و لذت ببرین ... 😊🌹
۱۲ خرداد ۱۳۹۹

خیلی از زن ها، خیلی زن ستیزتر از خیلی از مردها هستن. پس اینکه نویسنده یا گوینده خانم باشه اصلا چیزی رو حل نمیکنه.

چون به هر حال آرایش کردن و لاک زدن و عشوه و در نهایت شوور کردن، باید خیلی راحت تر از ازدواج کردن و در کنارش نقش مستقل داشتن برای پیشرفت جامعه باشه. خیلی از خانم ها، همون حاشیه امن خرجی گرفتن از آقایی و عوض کردن پوشک بچه رو انتخاب میکنن. اونا ضعیف و راحت طلبن. نه برابری خواه و منطقی.

عوض اینکه بگیم یا دخترانی که خواستگار ندارید! نمیشه که هم درس خوند، هم موفقیت کاری داشت هم شوور کرد، بهتره بگیم اهای اقایون! زنها، دارای حقوق برابر با شمان. اگه طرفدار دختری که تو جامعه موفقه نیستید، طرفدار یه دختر با تحصیلات بالا نیستید، تبریک میگم! شما زحمت ازدواج نکشید:) کنیز استخدام کنید. همه نیازتون با همون رفع میشه. 

اینکه زنها دارن پیشرفت میکنن، دلیل نمیشه پسرا انتخابشون نکنن. انتخاب نمیکنن؟ خب نکنن! نمیتونیم زندگی و اینده و استعدادمون رو حراج کنیم که یکی بیاد باهامون ازدواج کنه! خب نکنه!!! شاید سوال چرا خواستگار نداریم بد نباشه، ولی جواب هایی که بهش داده شد...

۱۳ خرداد ۱۳۹۹
به نظرم این بحثی که شما مطرح کردین در مورد برابری جنسیتی از نظر کلی درسته و از نظر جزئی نادرست ... از نظر کلی به این معنا که مرد و زن از نظر موجودیت برابرن ولی از نظر جزئیات و خصوصا کاملا متفاوت هستن و نمیشه حقوق دقیقا برابری براشون وضع کرد چرا که از نظر شخصیتی و خلقتشون با هم تفاوت‌هایی دارن ... و در دنیا برابری مطلقی وجود نداره و این ما هستیم که چنین چیزی رو می‌خوایم ...

+ این موضوع هم که بعضی‌ از زن‌ها زن ستیز هستن ... به نظرم درست نیست ... اگر اینطور بخوایم فکر کنیم ... شما رو میشه گفت مرد ستیز ... در صورتی که اصلا درست نیست ... هر کسی نظری داره ... هر کسی اعتقادی داره ... شما به گفته‌هاتون باور دارین و به نظرم منطقی هم هست ... و اون دسته از افراد هم همینطوره ... به کارشون باور دارن و علاقه دارن ... از دیدی اگه بخواین ببینین مردها هستن که دارن خودشون رو فدای خانواده می‌کنن و به صورت کلی ازدواج یک فداکاری هست ... شاید بتونین درصدی قابل توجهی با این رویکرد اشتباه رو به عنوان مثال مطرح کنین ... اما به نظرم همه‌ی این موضوعات درسته ... دنیا پر از احتمالات هست و این که جلوی خیلی از اشتباهات رو با تلاشمون بگیریم ... باعث پیشرفتمون میشه ... و آگاه‌سازی شما هم جزو همین موضوعات هست و بعضی‌ها ندانسته در این دام‌ها زندگی می‌کنن ...

+ امیدوارم همه به نظرات هم احترام بذاریم با این حال می‌دونم که خیلی از موارد غیر قابل احترامه و باید براش جنگید ... اما نه جنگ به اجبار ...جنگ به تدبیر ... به معنای جنگ در منطق و مباحثه ... چرا که بی منطقی راه به جایی جز نابودی نداره ... و هر کسی به چیزی که نیازمندش هست باور پیدا کنه ... همونطور که یک رزمنده یا یک سرباز نیاز به شک کردن نسبت جنگ و کشورش زمان جنگ نداره ... و باید بجنگه ... و برای این که بهترین نتیجه رو بگیره ... باید به کارش باور داشته باشه ... 

+ نکته‌ی خیلی خوبی بود ... مرسی که اینجا مطرح و بازش کردین ... 😊🌹
۱۳ خرداد ۱۳۹۹

خیلی خوبه اگه ما بخوایم مطلبی منتشر کنیم، محاوره ننویسیم،چون این علاوه بر اینکه یه حسن نیست یه ضعف بزرگه، این که چرا نباید محاوره بنویسیم و چطور محاوره ننویسیم فک کنم مطالب قابل دسترسی درموردش باشه، بنظرم اگه قراره دوباره فهرستی منتشر کنید این رو هم به عنوان یه معیار در نظر بگیرید،البته شاید بشه تو برخی جاها مثل بخش نظرات یه استثنائی قایل شد(اینو گفتم تا به این متهم نشم که چرا خودت اینجا توی بخش نظرات داری محاوره می نویسی ) اما تو یه مطلب نه.....

۱۳ خرداد ۱۳۹۹
آره موافقم ... خیلی خوبه ...

+ به نظرم نگارشی درست مطلب مخصوصا توی پست‌های بلند نمود بیشتری داره و از خستگی و کج‌فهمی خواننده جلوگیری می‌کنه ...

+ ولی با تمام این اوصاف بعد از مدتی وبلاگ‌نویسی متوجه این موضوع شدم که این‌ها مکمل همدیگه هستن ... به این معنا که برای ایجاد ارتباط و حس خودمانی مطلب ... بسته به موضوع و مخاطب هدف ... باید ادبیات نگارش انتخاب بشه ... به عنوان مثال همین پست‌های آسمانی اگه با ادبیات نوشتاری نوشته میشد ... هم حس من رو کمتر می‌رسوند و هم شور و اشتیاق من رو برای نوشتن کم می‌کرد و کم کم از نوشتن دست می‌کشیدم ...

+ اما اگر به پست‌های بلند وبلاگ دقت کنی ... می‌بینی که با ادبیات نوشتاری منتشر شده که مطلب خوانایی خودش رو از دست نده ... به نظرم هر کسی با هر لحجه و سخنی ... اگه بتونه با مخاطبش ارتباط برقرار کنه ... اون ادبیات ... مناسبشه ... و چه بسا وبلاگ‌هایی هستن که اگه با مخاطبشون اینطور برخورد کنن ... اعتمادشون رو از دست بدن ... چرا که وبلاگ‌نویسی همون نویسندگی کتاب دیروز نیست و سبک و سیاق خودش رو داره ...

+ نکته‌ی خیلی خوبی رو اشاره کردی دوست من ... مطلبی با این موضوع در وبسایت آقای شاهین کلانتری ... مدت‌ها پیش خوندم و شاید در هفته‌های بعد ... بینابین پست‌ها پیداش کنم و بازنشرش کنم ... بحث بسیار مفید و کاربردی‌ای هست ... 😊🌹

۱۳ خرداد ۱۳۹۹

خب الهی شکر:) تو این رسانه اهل قلم همه چی بهمون گفته بودن الا مرد ستیز که اونم شما گفتین. البته منطقیه ها! با اون همه پستی که من در مورد بی عدالتی های سربازی پسرا گذاشتم و هشتگ هایی که تو پیوندهام لینک شون کردم، کاملا میتونم یه مرد ستیز باشم:)))) 

۱۳ خرداد ۱۳۹۹
قصد ناراحتی شما رو نداشتم ... و انگار نتونستم منظورم رو خوب برسونم ... با این که ادامش گفتم که اصلا اینطور نیست ...

+ منظور من اینه که وقتی فردی رو که عقایدش رو بیان می‌کنه زن‌ستیز خطاب کنین ... خودتون هم با این استدلال زیر سوال میرین با ابراز نظرتون از طریق کامنت ... و نه به این منظور که شخص شما مرد ستیز هست و من همیشه به یاد اون پستی که در مورد سربازی منتشر کردین هستم و قلم شما رو شجاعانه می‌دونم ...

+ امیدوارم که منظور من رو شخصی نگیرین ... 😊🌹
۱۳ خرداد ۱۳۹۹

در این شکی نیست که شما وبلاگ نویس عالیی هستید، من اینو گفتم تا هم درحق زبان فارسی ظلم نشه ،هم چون شما فرد با سلیقه ای هستید اینم به عنوان یه معیار دیگه توی انتخاباتون درنظر بگیرید

۱۳ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... نظر لطفتونه ... اما من عالی نیستم ... عادی هستم ... یه وبلاگ‌نویس مثل بقیه ... و توصیه خیلی خوبی بود ...

+‌ در مورد زبان فارسی هم باید گفت که همه‌ی زبان‌ها در طول زمان تغییر می‌کنن ... بسته به شرایط و کاربردشون ... کلمات کاربردشون عوض میشه ... و به نظرم چیزی هست که جلوش رو نمیشه گرفت و یک رویکرد انسانی اجتماعی هست ...

+ حتما ... 😊🌹
۱۳ خرداد ۱۳۹۹

یه جوری مؤدبی محمدرضا جان، که آدم نمیتونه بگه ولش کن و بذاره بره! شما که انقدر متینی، انقدر بانزاکتی، نگا کن: ما میدونیم چیزی به نام زن ستیزی یا مرد سالاری وجود داره. فک کنم اینو قبول داری پس این از این. 

حالا در کنارش تا آدم ها، حرف نزنن، عقایدشون عیان نمیشه. تا مرد سخن نگفته باشد و اینا. 

پس وقتی کسی از مرد سالاری و زن ستیزی حرف میزنه، در اون مقطع، داره بیان میکنه یه بخشی از عقایدش زن ستیزانه اس! اگه منم تو کامنتم مینوشتم:  اره! بیایم برای آقایونی که تمام اعمال شون در جهت رفع نیازهای جنسی و فلان و فلان و فلانه... اونوقت بقیه میتونستند بگن این خانم کامنت مرد ستیزانه نوشته، پس شاید در ذهنش ادم مرد ستیزی باشه! 

ضمن اینکه منم تو کامنت اولم نگفتم نویسنده متن، زن ستیزه. گفتم بخش هایی از متن این ویژگی رو داشت. شما فرمودی مگه خانم ها هم زن ستیز میشن؟ گفتم بله. میشن. نگفتم ایشون زن ستیز هستن. و به نظرم یه گفت و گوی بی فایده رو داریم ادامه میدیم که با حسن نظر شما من با ذکر یک صلوات بر محمد و آل محمد ختم جلسه رو اعلام کنم. 

۱۴ خرداد ۱۳۹۹
شما لطف داری ... و من هم با موجودیت این لقب‌ها موافقم ...

+ ما توی کلیت بحث با هم موافقیم و توی جزئیات متوجه بحثمون نشدیم ... و من نتونستم درست منظورم رو برسونم ...

+ منظور نهایی من این هست که توی هر جامعه‌ای از جمله وب فارسی ... هر کسی جایگاه و حقی برای ابراز نظرش داره حتی اگه زن ستیر یا مرد سالار باشه ... و حتی بخش‌هاییش ... تا جایی که کسی رو اجبار نکنه و حرفی برای گفت و ایده‌ای برای مطرح کردن داشته باشه و اگر بخوایم این انسان‌ها رو سانسور کنیم و عقایدشون رو به شکلی سرکوب کنیم ... و توجه نکنیم ... این‌ موضوع در بلند مدت به تبعیض و عدم پیشرفت و سرکوب خلاقیت و آزادی منجر میشه ...

+ هر کسی رو همونطور که هست بپذیریم و قضاوت با خواننده هست که آیا با این محتوا ارتباط برقرار می‌کنه ... کاربردی براش داره و ... یا نه ...

+ و درسته ... به نظرم منظور هم رو باز کردیم و به درکی از بحث هم رسیدیم ... پس دیگه نیازی به ادامه بحث نیست ... بحث متفاوتی بود ... و مرسی که وقت گذاشتین ... (با این که شک دارم که صخی چه اسمی هست و مهم خطابی هست که می‌کنیم ...) مرسی صخی جان ... 😊🌹
۱۴ خرداد ۱۳۹۹

مثل همیشه پست هات عالی هستن😊و البته قالبت همچنان خیلی خیلی خفنه و دوسش دارم 👍❤

۱۶ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... خوشحالم که خوشت اومده ... 😊
+ قربانت ... قالب خفنی نیست ... خیلی ساده هست ... کدش رو هم متن باز منتشر کردم ... توی بخش قالبای بلاگم می‌تونی پیداش کنی ... 😊🌹
۱۶ خرداد ۱۳۹۹

محمدرضا! من خیلی سعی کردم بیخیال شم و نیام اینو بنویسم ولی بدجور مونده تو گلوم.

فرض کن یکی از اعضای داعش، بیاد یه وبلاگ بزنه و در مورد چرایی کشتن بچه های بی گناه،روش های کشتن اونها و غیره تئوری خودش رو باهامون به اشتراک بذاره.

ما میتونیم بگیم داداشمون باید آزادی بیان داشته باشه؟ نباید عقاید مختلف رو سرکوب کرد؟ باید عقاید مختلف رو پذیرفت و به مخاطب اجازه داد تا ببینیم ارتباط برقرار میکنه یا نه؟

عزیز دل من! پسر خوب و مودب بیان! هرررر کسی اجازه داره هر عقیده ای رو انتشار بده، مگر اینکه اون عقیده مسموم باشه! مگر اینکه اون عقیده باعث رنج، درد، مرگ و بیماری روانی و جسمی بقیه بشه! مگر اینکه اون عقیده آسیبی به جامعه بزنه!

من مثال های خیلی بیشتری تو ذهنم دارم از اینکه تفکر مرد سالاری چه قدر آسیب رسانه، ولی خود  همین شما، آیا برای رومینا ناراحت نشدی؟

منتشر کردن همچین تفکراتی، دامن زدن به مرگ رومیناهای این آب و خاکه. دامن زدن به تجاوز به ناموس مونه! دامن زدن به این مساله است که یه نفر به خودش اجازه بده وسط خیابون بدون اجازه بدن کس دیگه ای رو لمس کنه. 

خواهشم ازت اینه که به حرفام فکر کنی (امیدوارم متعصب نباشی و اهل بحث که در غیر این صورت زمانم رو با این همه نوشتن تلف کردم) 

هر فردی استحقاق سخن رانی در هر زمینه ای رو نداره! بعضی از زمینه ها از پایه اشتباه هستن و نه تنها نباید منتشر بشن، بلکه نباید حمایت هم بشن! 

کار شما اینجا، حمایت از مطالبه. من بارها ازت بابت این حمایت تشکر کردم. ولی خواهش میکنم، لطفا حواست به محتوایی که داری ازش حمایت میکنی باشه. 

مساله مرد سالاری، چیزی نیست که ادم در یک نگاه و به سادگی متوجه حضورش بشه. منم به هیچ وجه قصد ندارم شما یا نویسنده پست رو زیر سوال ببرم. من معتقدم آگاهی در این زمینه پایینه و ما مصادیق مردسالاری رو تشخیص نمیدیم. نه اینکه آدم های زن ستیزی باشیم و بخوایم آزار ایجاد کنیم. 

یادمون باشه، هر کسی اجازه ازادی عمل و ازادی بیان و ازادی فکر داره. اصلا هر کسی هر کاری دلش خواست بره بکنه. به من و شما مربوط نیست. ولی فقط تا وقتی که آتیش اون عمل، به زندگی بقیه راه پیدا نکنه. 

۲۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام صخی ... خوشحال شدم که کامنت گذاشتی و خوشحال شدم که خودت هستی ... 😁😂
+ می‌خوام چیزی که نوشتم رو دوباره اینجا بیارم و بررسی کنم تا متوجه بشی چی میگم:

و حتی بخش‌هاییش ... تا جایی که کسی رو اجبار نکنه و حرفی برای گفت و ایده‌ای برای مطرح کردن داشته باشه
به نظر من داعش هم بخش‌هایی از کارهاش درست بود با این که کلیت اشتباهی داشت ... اما کار من به عنوان یک خواننده مطلب رو برانداز می‌کنم ... اگه دیدم به درد می‌خوره و قابل استفاده هست باز نشر می‌کنم ... داعش رو همه دیدن و کارهاشون رو هم دیدن ... ولی بازخورد اجتماعی و جهانی نداشت و در نهایت نابود شد ... ولی اگر در موردشون مطالعه کنی متوجه میشی که سر منشا وجودی داعش باز به همون عدم آزادی بیان بر می‌گرده ... منظور من هم همینه ... اگه مطلبی هست و من ازش خوشم اومد و خیلی‌ها خوششون نیومد ... می‌تونن با امتیاز دادن و کامنت گذاشتن مثل شما و شکل‌ها مختلف دیگه ... نظرشون رو بیان کنن ...

منظور من و شما در یک راستا هست ولی خب دوباره نمی‌خوام مثل سری کامنت‌های قبلی به برداشت اشتباه ادامه بدیم ... منظور بازشده‌ی من هم از اجباری نبودن و طرح مساله و راه‌حلی برای یک مشکل همون نبودن عقیده مسموم هست ... همون عقیده آسیب زننده نبودن هست ...

به نظرم شما چون متخصص این امور هستین و سال‌ها با این‌ها دست و پنجه نرم کردین ... حساسیت بیشتری دارین و خوبه که بیان کردین ... من متوجه شدم ... ولی خب پست‌های آسمانی دیگه تموم شد و این هفته ... هفته‌ی پایانی هست ... پس قولی در این مورد که دیگه از این به بعد بیشتر توجه می‌کنم نیاز نیست بدم ...

و کاملا موافقم ... هر کسی با این شرایط آزاده ...

راستی به حرفات فکر کردم صخی ... به نظرم درسته و ای کاش وقت داشتی و هفتگی یه لیستی رو غربال می‌کردیم و برای بعضی پست‌ها چندتا بررسی می‌نوشتیم ... تا هم آگاهی بیشتر میشد و نویسنده بهتر می‌نوشت ... و امیدوارم هر چی که میشه ... وضع بهتر بشه و بدتر نشه ...

مرسی که وقت گذاشتی ... 😊🌹

۲۰ خرداد ۱۳۹۹

من برای اینکه کسی رو به فرزندی قبول کنم باید از بالا تاییدیه بگیرم محمدرضا. وگرنه که تو رو هم با همه مخالفت و موافقت هام با حرفات میاوردمت تو لیست کسایی که عین بچه ام دوسشون دارم:) از ادمایی که منعطف هستن و روی گفته هاشون تعصب ندارن جدا خوشم میاد. 

من متخصص چیزی نیستم مادر جون، شما محبت داری.

حیف شد که تموم شد! کار بسیار نکویی بود. 

من که والا وقت سر خاروندن ندارم. همین که الان اینجام هم نوعی فرار از شدت فشار کارهاست و در اصل اشتباهه. و راستش در کل هم خیلی با این کار موافق نیستم. برای آگاهی ایجاد کردن، تشویق و حمایت و بازنشر پست های خوب و مفید رو _ که واقعا تو پست هایی که شما معرفی کردی هم کم نبودن_ به انتباد ترجیح میدم. 

 

منم ممنونم ازت مادر جان:) 

 

۲۰ خرداد ۱۳۹۹
یه جوری میگی که انگار ۷۰ سالته ... آها از آقاجون باید اجازه بگیری ... البته مهم نیست ... مامان بزرگ مجازی ... 😂😁😂

+ مرسی ... لطف داری ... قربانت ... خانم‌جون ... 😁😂

+ خب به کل تموم نشد ... این سری تموم شد ... به نظرم با این روش ادامه دادن دیگه چیز جدیدی نداره و منم از کارای تکراری خوشم نمیاد ...

+ امیدوارم وقت فرصت بده ... و یکم منعطف بشه تا راحت‌تر به کارا برسین ... و دفعه بعد با خبرای خوش و حال خوش‌تر وبلاگ‌نویسی کنین ...

+ خواهش می‌کنم ... خیلی خوشحال شدم ... 😊🌹
۲۰ خرداد ۱۳۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات