پست‌های آسمانی - سری سوم

اولین مقاله از سری پست‌های آسمانی رو حدود سه سال قبل در تاریخ ۹ مرداد ۹۶ شروع کردم. اون موقع یادمه دنبال راهی بودم که افراد خوش ذوق و با انگیزه در وبلاگ‌نویسی که ایده‌ای جدید یا پستی فاخر رو منتشر می‌کنن به خاطر کم‌ توجهی قشر اکثریت خواننده و دنبال‌کننده، بی انگیزه و بعد از مدتی دست از وبلاگ‌نویسی برندارن و با تشویق و توجه کسانی که ارزش این هنر و تلاش زیبا رو می‌دونن،‌ خودشون و مطالبشون رو توسعه بدن و در آخر ما شاهد دنیای وب بهتر و محتوای با ارزش بالاتری باشیم.

در سال ۹۶ ، پنج پست و در سال ۹۷، سه پست رو با این محوریت منتشر کردم اما بنزین وبلاگ‌نویسی من تا همینجا سوخت داشت. بعد از تابستان نود و هفت تا اواخر زمستان ۹۸ وبلاگ‌نویسی مثل کتاب‌های قدیمی‌ای که توی کتاب‌خونه‌ها افتاده هستن، خاک می‌خورد و این بار حس و حال کمتری برای ادامه‌ی پست‌های آسمانی داشتم پس تصمیم گرفتم که این توجه و تلاش رو در قالب لینک‌های پیشنهادی، قسمت سایدبار وبلاگ، بعد از برچسب‌های موضوعی قرار بدم.

مشکلات روش پیوندهای روزانه

بعد از گذشت بیشتر از یک ماه متوجه چند مشکل اساسی در استفاده از روش لینک‌های پیشنهادی شدم:

  • خواننده‌های بلاگ از حدود چند روز بعد از انتشار مطلب لینک‌های پیشنهادی تقریبا هیچ توجهی به این قسمت نمی‌کنن.
  • بعد از یک مدت من هم تمایلم رو نسبت به قرار دادن پیوسته و روزانه‌ی این لینک‌ها از دست میدم.
  • عدم واکنشگرایی پنل مدیریت بلاگ بیان، راحتی استفاده و قرار دادن به موقع لینک‌ها رو از من می‌گیره.

تا این که چند روز پیش دوست عزیزم ماجده پستی با عنوان «⚠️توجه کنید⚠️» منتشر کرد که منو به یاد گذشته انداخت و متوجه شدم که نباید پست‌های آسمانی رو رها می‌کردم، چرا که با استفاده از این روش هم خواننده به صورت ویژه‌ای به پست‌ها و وبلاگ‌های فاخر توجه می‌کنه و همینطور من رو به انجام این کار به صورت هفتگی متعهد می‌کنه. نکته‌ی خوب دیگه‌ای که این پست‌ها دارن برام اینه که یکی از مشکلات همیشگی من یعنی عدم توانایی ارسال کامنت برای پست‌هایی که خوشم میاد رو هم برطرف می‌کنه چرا که من با توضیحاتی که در مورد هر پست آسمانی میدم،‌ نظر خودم رو در موردشون می‌نویسم و به صورت غیر مستقیمی کامنت میذارم.

سری سوم پست‌های آسمانی

اولین سری از پست‌های آسمانی سال ۹۶ و دومین سری در سال ۹۷ منتشر شد. اما سومین سری، با یک سال تاخیر در اردیبهشت ۹۹ منتشر خواهد شد. توی هر سری این پست‌ها تغییرات کوچیکی مثل تغییر و بهبود رنگبندی لیست پست‌ها رو داشتیم که این سری هم اینطور خواهد بود. اما تغییر دیگه‌ای هم در راه هست و اون تغییر توی تعریف اولیه پست‌های آسمانی هست که بر اساس اون:

پست‌های آسمانی یک سری از پست‌ها هستن که به صورت هفتگی، روزهای دوشنبه منتشر میشه. توی این پست‌ها قراره پست‌های مفیدی که از نظر بنده مفید و فاخر بودن و نظرم رو جلب کردن به خواننده‌های دیگه بلاگ معرفی کنم و نکته مورد توجه خودم رو که قابل ذکر هست ... بیان کنم. در واقع یه جور هفته‌نامه بلاگی هست.

در حقیقت این تغییر یک نوع تبصره هست که به قسمت «نظر بنده» وارد میشه و اون هم این موضوع هست که در سری سوم پست‌های آسمانی قراره که قسمت امتیازدهی قرار بگیره. به این معنا که فقط من نباشم که نظرم رو بیان کنم بلکه خواننده هم بعد از خوندن اون پست بتونه امتیاز بده و این باعث بشه که هم خواننده ارزش نظر و توجهش بالا بره و هم نویسنده پست متوجه بشه که نسبت به بقیه افراد لیست، چقدر جای پیشرفت و تلاش داره تا کم‌کم نوعی رقابت مفید برای نوشتن مطالب هر چه بهتر به وجود بیاد و ما شاهد وبلاگستان بهتر و کامل‌تری باشیم.

ملاک معرفی

در سری اول پست‌های آسمانی ملاک معرفی رو به این شرح قرار دادم:

تعداد پست‌های آسمانی متغیر هست می‌تونه از صفر تا هر تعدادی باشه ( اگه هم نباشه پست میذارم با این عنوان که نداشتیم :)) ) و ملاک معرفی هم مفید‌ بودن و استفاده درست از تکنیک‌های بلاگ‌نویسی، با شوق و علاقه نوشتن، محتوای شاخص و غیر تکراری و ...  هست.

ولی چند نکته‌ی دیگه‌هم بهش اضافه می‌کنم:

  • معرفی مفید (حال مختصر یا کامل) از کتاب، فیلم، داستان، سرویس، برنامه و ...
  • تشویق به کمک و نوع‌ دوستی و صفات شایسته
  • نقد کتاب،‌ فیلم و ... به صورت مفید و خوانا
  • داستان‌نویسی و شعرنویسی با ایده و علاقه
  • برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار، ساخت و تولید و ...
  • آموزش مهارت‌های مفید مثل برنامه‌نویسی، نویسندگی، هنرهای دستی ...
  • ترجمه‌ی مطالب و محتوای مفید

 

امیدوارم در مورد این سری پست‌ها برای کسی سوءتفاهم پیش نیاد و باعث این نشه دوستی که وبلاگ‌نویسی رو برای آرامش انتخاب کرده و فقط از این محیط و آدماش خوشش میاد و می‌خواد یه پست ساده بذاره و درگیری‌هاش رو کنار بذاره، دلزده یا ناراحت بشه و خودش رو با بقیه مقایسه اشتباه بکنه. قصد و هدف من از این پست‌ها یک چیز هست و اون هم در این بیت از عباس یمینی‌شریف خلاصه میشه:

دست در دست هم دهیم به مهر

میهن خویش را کنیم آباد

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۵ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
سلام
ایده خوبیه ولی خوندن این همه پست و امتیاز دادن و سبک سنگین کردن واست خیلی وقت گیره.. البته تعداد وبلاگ هایی که خوب می نویسن هم کمه
من هم بعد از یه مدت متوجه شدم کسی به باکس لینک ها توجه نمیکنه و واسه همین دیگه سراغ منو ها رفتم و یک منو رو به معرفی یه پست بچه ها اختصاص دادم -_- که امیدوارم اینجوری جلب توجه کنه..
ولی اگه هر وبلاگ نویسی ماهانه یا.. یه لیست با این محتوا منتشر کنه واقعا فضا گرم تر و صمیمی تر میشه.
موفق باشی
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام رهام ... وقتت بخیر ...
با یک نگاه کلی به عنوان و ساختار و ادبیات پست میشه سبک سنگینش کرد ... مثل خوندن معمولی هست ...
+ ولی بخش امتیاز دهی برای خواننده ها چالش سختیه ... این هفته که هیچ ... امیدوارم تا هفته بعد بتونم درستش کنم ...
+ آفرین کار خوبی می‌کنی ... امیدوارم کم‌کم وضع بهتر بشه
+ قربانت ... منم برات آرزوی موفقیت می‌کنم
+ مرسی از کامنت قشنگت ⁦☺️⁩🌹
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که خب از اون موقع که می نوشتین این پست ها رو ، متاسفانه جزو دنبال کننده ها نبودم...
الان که رفتم خوندم تقریبا تک تک اونا رو ، دیدم چقدر کار جالبیه و خیلی خوشم اومد:))
جالب اینه که چندتا پست دیدم که از دوستانم بود و دقیقا تو لیست شما بودن...
اگه بازم ادامه بدین باعث خوشحالیه:)
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مهم اینه که از این به بعد هستی ...
+ آره فکر بدی نیست ... امیدوارم کم‌کم به وبلاگای دیگه هم یه بخشی مثل این اضافه بشه
+ دوستای مشترک خوبی داریم پس 😁
+ حتما ... مرسی از کامنت قشنگت ⁦☺️⁩🌹
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
موفق باشید(((:
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرسی ماجده از کامنت و پیامی که فرستادی ... مرسی ... :)
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تو لینک‌های مفید دیدم وبسایت شاهین کلانتری رو هم دارید.پس شمام نویسنده هستید :) ازون ناشناسا
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
😁
+ درسته ... شاهین کلانتری از اون دسته آدماست که ازشون خوشم میاد ...
+ نویسنده که نیستم ... علاقمندم به این حوضه ... :)
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹

من نمیدونم خلاصه! اینایی که گفتین خیلی سخت بود! باشد که قسمت ماهم بشه

۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
😁
+ خلاصه این که از یکی از پست‌هاتون خیلی خوشم اومد ...
+ احتمال میدم منظورتون ملاک‌های معرفی باشه ... اما خلاصش رو میگم ... این چیزایی که گفتم توی ذهنم بود ... کلا خوشم بیاد آسمانی میشن ...
+ مرسی بابت کامنت ... 🌹
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات