لینک‌های پیشنهادی چیست؟

تا به حال برایتان پیش آمده است که مطلبی در وبسایتی یا وبلاگی، نظر شما رو به خود جلب کرده باشد و با خود بگویید که ای کاش این را بقیه هم می‌خواندند و از آن استفاده می‌کردند؟ و با این کار نه تنها نویسنده آن مقاله‌ی خوب مورد حمایت قرار می‌گرفت و کار خود را با انگیزه بیشتر ادامه می‌داد و همینطور دوستان و خواننده‌های شما هم دانش‌ خود را توسعه می‌دادند؟

درست است که امروزه ابزارهای قدرتمند و در دسترس زیادی مثل شبکه‌های اجتماعی، پاکت، فیدخوان‌ها و ... برای به اشتراک گذاری و اشتراک دانش وجود دارد اما وبلاگ‌نویس‌ها قبل از وجود این تکنولوژی‌ها ابزار خوبی به نام «لینک‌دانی» داشتند که بسیار ساده و در عین سادگی بسیار کارا بود. به عنوان مثال من نمی‌خوام هر بار برای هر صفحه‌ی جالبی که می‌خوانم برای تمام خواننده‌های آسمانم که در شبکه‌ی توییتر یا اینستاگرام که این وبلاگ را دنبال می‌کنند، یک پست منتشر کنم. اما با این ابزار می‌توانم برای علاقه‌مندان و افرادی که جویای مطالب بیشتر و با کیفیت هستند، به سادگی و با سرعت به اشتراک بگذارم.

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، لینک‌دانی آسمانم با نام لینک‌های پیشنهادی در قسمت سایدبار وبلاگ و بعد از قسمت برچسب‌های موضوعی قرار دارد و این لینک‌ها تقریبا هر روز به روز خواهند شد و حداکثر بعد از سه یا چهار روز لینک‌های قبلی جای خود را به لینک‌های جدید خواهند داد. در حقیقت این ابزارک همان ابزارکی است که در بخش مدیریت وبلاگ‌های بیان با نام پیوندهای روزانه موجود است. اما برای این که بیشتر با این بخش آشنا شوید به وبلاگ « راهنمای بلاگ blog.ir » سری می‌زنم تا اطلاعات تکمیلی در این مورد را به دست آورم. این مقاله‌ی کوتاه که با عنوان  راهنمای ارسال پیوندهای روزانه در راهنمای بلاگ وجود دارد به صورت مختصر و مفید در مورد دلیل وجود این بخش در بلاگ اشاره کرده و می‌گوید:

در روز ممکن است با مطالب و صفحات مهم و جالبی در سایت‌ها و وبلاگ‌ها مواجه شوید که تمایل داشته باشید مخاطبان شما نیز این صفحات را مشاهده کنند. برای این منظور، در گروه "انتشار" وارد زیرگروه "پیوندهای روزانه" شوید. بر روی دکمه ارسال پیوند روزانه کلیک کنید و لینک صفحه مورد نظر خود را همراه با تیتر پیشنهادی‌تان وارد کنید و سپس دکمه ذخیره را بزنید تا لینک مورد نظرتان، در لیست پیوندهای روزانه اضافه شود. 
با کلیک بر روی شکل قلم می‌توانید آدرس و یا عنوان خود را تغییر دهید و با کلیک بر روی دکمه ضربدر، می‌توانید لینک مزبور را حذف کنید.
تعداد پیوندهای روزانه‌ای که می‌تواند در صفحه اول وبلاگ شما قرار بگیرد، 20 پیوند است اما با ورود به صفحه تنظیمات پیشرفته، می‌توانید این مقدار را افزایش و کاهش دهید.

 

تفاوت لینک‌های مفید با لینک‌های پیشنهادی

برای بعضی از ما در این میان سوالی پیش می‌آید که خب پس چرا ما دو بخش «پیوندها» و «پیوند‌های روزانه»  را داریم؟ که  در بین نظرات این مقاله، یکی از وبلاگ‌نویس‌ها این سوال خوب را پرسیده است که توسط پشتیبان بلاگ نیز خوبی پاسخ داده شد. او می‌پرسد که «‌ تفاوت پیوندها با پیوهند های روزانه چیه؟؟ میشه راهنمایی کنید؟ » و پشتیبان می‌گوید:

پیوند ها، آدرس لینک های دائمی هستند که می خواهید در وبلاگ شما نمایش داده شود اما "پیوند های روزانه" آدرس لینک های موقت است. مثلا مطلب جالی در یک وبسایت که نمیخواهید دائمی باشد را در آن قسمت تعریف می کنید.
تفاوت دیگر در تعداد لینک های نمایش داده شده است به این شکل که هر تعداد لینک دائم که بخواهید در وبلاگ شما نمایش داده می شود اما تعداد پیوند های روزانه محدود است و اگر به حداکثر خود برسد؛ با افزودن پیوند جدید، اولین پیوند حذف شده و پیوند جدید نمایش داده خواهد شد به صورتیکه تعداد پیوند های روزانه بدون تغییر باقی بماند.

وبلاگ‌نویس‌ها با این کار می‌توانند به حمایت وبلاگ‌های دوست و بهتر شدن محیط وبلاگستان کمک کنند تا نه تنها به مقالات فاخر ارزش داده شود بلکه در پیشرفت عمومی محیط خود نیز سهیم باشیم.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۶ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
جالب بود🤔
۲۲ اسفند ۱۳۹۸
مرسی ... :))
مطلب یه مقدار طولانی بود اما چیزایی که به نظرم نیاز بود که توجه بشه رو گفتم ... امیدوارم کاربردی داشته باشه ...
مرسی بابت نظر ... :)
۲۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام :)
امکان خوبیه اگه میشد تنظیم کرد که به طور خودکار هر لینک مثلا فقط دو روز نمایش داده بشه عالی بود..
۲۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام ... وقت بخیر ...
آره ... فکر خوبیه ... اما برای من که زمان بیشتری می‌خوام باشه نه ... همینطوری راحت‌ترم ... ولی ویژگی خوبی بود ...
مرسی بابت نظرت ...
۲۳ اسفند ۱۳۹۸
مفید و قابل توجه بود.
۲۳ اسفند ۱۳۹۸
مرسی ... :)
۲۳ اسفند ۱۳۹۸
عه پست منم توی عکسه هست 😂
۲۳ اسفند ۱۳۹۸
آره ... چالش جالبی بود ... :)
۲۳ اسفند ۱۳۹۸
چه جالب تا حالا به کاربردش دقت نکرده بودم :)
۲۴ اسفند ۱۳۹۸
درسته ... خیلی کاربردیه ... مخصوصا برای اهلش :))
۲۴ اسفند ۱۳۹۸
لینک آخرین پست منم هست!
اشک‌ شوق :`)
۲۴ اسفند ۱۳۹۸
خخخ ... واقعا حرکت جالبی بود و بالاخره من ادامش دادم ..
اما دلم نمیاد کسی رو دعوت کنم ... دلم می‌سوزه :))
۲۴ اسفند ۱۳۹۸
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات