برک ۸ خرداد - حلقه نفرت

آدم‌های خوب و بد در هر شغل و زمینه ای پیدا میشن. زمین به دور خورشید می‌چرخه و فصل‌های مختلفی رو به وجود میاره و زندگی هم بالا و پایین داره. این نظم‌ها به پیش میرن، آدم‌ها می‌میرن و به دنیا میان اما این وسط اگر یکی اشتباه کنه چی؟ یک نفر چرخه رو بهم میزنه و باعث آسیب بشه. شاید در عظمت این چرخه‌ها، یک نفر دیده نشه، اما واقعیت تلخ این دنیا اینه که اون آدم‌ها یک نفر نیستن.

بذارین یک مثال بزنم. سربازی در حال خدمت کردن هست و هر روز باید از درب دژبانی بگذره. سربازان وظیفه و کادر در این دژبانی‌ها وجود دارند که امنیت پادگان‌ها رو تامین می‌کنن و اجازه‌ی ورود افرادی که ابزارهای خطرناک مثل بمب، سلاح سرد و گرم و همچنین ابزارهای جاسوسی مثل گوشی‌های موبایل رو می‌گیرن.

مساله اصلی

اما مساله اینجاست که اگر فردی که در این جایگاه قرار داره، وظیفه‌ی خودش رو برابر و یکسان انجام نده، چه اتفاقی میوفته؟

بذارین دقیق‌تر بگم. یک سرباز وظیفه و یک پرسنل کادری، همزمان وارد پادگان میشن، و دژبان سربازی رو با یک گوشی بدون دوربین که تنها برای برقراری تماس استفاده میشه، دستگیر کرده و بازداشت می‌کنه.

اما اون پرسنل کادری با یک گوشی لمسی و دوربین‌دار، به راحتی وارد پادگان شده و هیچ بازرسی‌ای نمیشه. این مساله به کنار که اصلا در دنیای امروز و ارتش‌های نوین، این مساله گوشی موبایل حل شده هست.

مساله این هست که اگر قانون بر این اساس هست که کسی اجازه‌ی ورود گوشی به پادگان رو نداره، چرا قشر دیگری چنین امکانی رو بر خلاف قوانین داره؟

حلقه نفرت

اما مشکل اصلی از اینجا شروع میشه که اون فردی که به خاطر همراه داشتن گوشی موبایل، یا نذاشتن کلاه برای مدتی بر سر، یا واکس نزدن پوتین و یا کمی بلندتر بودن موی سر و سایه‌دار بودن ریش تنبیه و حتی بازداشت میشه و در آخر هم با توهین و تخریب شخصیتی فراوان، این فرد بدرقه میشه، تنفری عجیبی در این فرد شکل میگیره.

شما اگر اشتباهی کرده باشید و اشتباه شما باعث ایجاد خلل در پیشبرد اهداف یا روندی باشند، بصورت درونی شرمنده و گناه خودتون رو قبول می‌کنین. اما احساس تنفر بیشتر بر اساس ناحقی ایجاد میشه و این مثالی بر تمامی قسمت‌های جامعه هست.

تنفر اجتماعی

این قسمت‌ها می‌تونن قیمت اقلام و تورم، حقوق ماهیانه، اختلاف طبقاتی و کمک نکردن به هم باشه. کسانی که نان سر سفره‌شان با ریختن خون دیگران، ایجاد وحشت و تهدید تامین میشه، نهاله‌های تنفر رو در دل‌های جامعه می‌کارن و این قطره‌های کوچک آنقدر زیاد میشن تا روزی تبدیل به سیل شده و حلقه‌ی تنفر رو کامل می‌کنن.

اگر در جایگاهی هستین که توان اعمال قدرت، وحشت و یا اعمال قوانین کهنه و اشتباه رو دارین، کمی به وجدان خودتون رجوع کنین و اون تصمیم رو خودتون بگیرین، چرا که شما انسان هستین و ماشینی نیستید که در آن جایگاه قرار داده شده.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۲ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

lمحمدرضا ممنون از پستی که نوشتی ولی راه حل چیه ؟ تنبیه میتونه باعث نفرت بشه ولی رها کردن هم میتونه باعث ادامه دادن این چرخه میشه

۱۰ خرداد ۱۴۰۱
قربانت ... مرسی از تو که وقت گذاشتی ...
منظورم اینه که اگه بر اساس قانون داری تنبیه می‌کنی ... چرا قشر من فقط باید تنبیه بشه ... اما یه کادری با این که بر خلاف قانونه ... می‌تونه از موبایل هوشمند دوربین‌دار استفاده کنه ...
حرف من ... عدم ایجاد مساوات هست ... این که خود همون فرمانده دژبان بی قانونی می‌کنه ... اما قشر من باید قربانی بشه ...
۱۰ خرداد ۱۴۰۱

خوب راست میگید

۲۴ آذر ۱۴۰۱
مرسی ... 🙏😊🌹
۲۴ آذر ۱۴۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات