ابزار ساخت تقویم سال ۱۳۹۹

حدود دو ماه قبل ابزار برنامه هفتگی وبلاگنویسی رو منتشر کردم که برای برنامه‌ریزی هفتگی وبلاگی مناسب بود. اما خیلی از وبلاگ‌ها حتی در طول هفته هم ممکنه به روزرسانی نداشته باشند یا قصد دارن بازه طولانی‌تری رو برای برنامه‌ریزی وبلاگیشون پوشش بدند. مساله دیگه‌ای چندین ساله باعث تعجب و جای سوال برای من ایجاد کرد، عدم وجود ابزار تقویم برای سیستم‌های وبلاگدهی ایرانی و به خصوص بیان هست، چرا که تقویم‌ها از بخش‌های جدا ناشدنی وبلاگ‌ها هستند و بسیاری از پست‌های یک وبلاگ بر اساس وقایع و مناسبت‌های روز نوشته میشن.

به همین دلایل سعی کردم تا ابزاری برای حل این مشکل بسازم اما همان اول کار به مشکل بعدی برخوردم و اون هم عدم پشتیبانی پیشفرض وبلاگ‌های بیان از جاواسکریپت هست. این فقدان امکان باعث تک کاره بودن ابزار برای یک ماه میشه و در حقیقت بعد از پایان هر ماه می‌بایست کدتون رو بروز کنین. البته این روش برای استفاده برنامه‌ریزی ماهانه مشکلی به وجود نمیاره اما اگر به قصد نصب یک تقویم بخواین از این ابزار استفاده کنین یه مقداری عجیب میشه، اما با این حال امیدوارم کاربرد مناسبی براتون داشته باشه:

ابزار تولید کد تقویم

راهنمای استفاده و توضیحات

این ابزار به صورت پیشفرض برای نصب در سایدبار وبلاگ شما تنظیم شده اما قابلیت تنظیم برای انتشار در قالب پست رو هم داره که خیلی از دوستان از پست‌های سنجاق شده در سیستم‌های مختلف استفاده می‌کنن. اما استفاده از این ابزار به صورت پیشفرض خیلی راحت هست.

تنها کافیه ماه مورد نظرتون رو انتخاب کنین و دکمه‌ی «تولید کد یا پیشنمایش» رو کلیک کرده یا لمس کنین. و در آخر کد تولید شده رو در کد‌های ساختار قالب در قسمت مورد نظرتون از سایدبار قالب درج (paste) کنین.

تنظیمات پیشرفته

تنظیمات پیشرفته این بار یه مقدار طولانی‌تر از ابزارهای قبل شده ولی امکانات خوبی برای شخصی‌سازی تقویم خواهید داشت. در سطر اول تنظیمات پیشرفته می‌تونین دو حالت کلی تقویم رو که برای سایدبار و برای پست رو انتخاب کنین که این دو از نظر طراحی ساختاری نمایش روزها و عنوان تفاوت دارن.

در مورد فعالسازی جاواسکریپت هم اگر امکان جاواسکریپت وبلاگتون فعال هست می‌تونین از این امکان فقط برای حالت تولید برای سایدبار استفاده کنین و این گزینه به ابزار شما امکان چشمک زدن تاریخ امروز رو در جدول به وجود میاره و تقویم شما یک حالت پویایی خواهد گرفت.

تنظیم عنوان‌ها

برای تغییر بافت (Texture) پس‌زمینه، رنگ پس‌زمینه و رنگ متن عنوان‌های ابزار که در حالت پست یک عنوان و در حالت سایدبار دو عنوان همونطور که بالا می‌بینین، می‌تونین از سطر دوم تنظیمات پیشرفته استفاده کنین.

تنظیم روزهای هفته

سطر سوم تنظیمات پیشرفته برای شخصی‌سازی روزهای هفته هست و امکان تغییر بافت، رنگ پس‌زمینه و رنگ متن روزهای هفته تقویم رو خواهید داشت.

تنظیم فونت

وقتی حرف از شخصی‌سازی می‌زنیم، نام فونت همیشه می‌درخشد چرا که فونت‌ها هم از جهت خوانایی و هم تفاوت سلیقه‌ها قابل قیاس هستن و هر وبلاگ و وبلاگنویسی فونت مناسب خودش رو باید انتخاب کنه. اما اینجا به صورت پیشفرض بنده فونت وزیر رو به دلیل خوانایی و سادگی بالای این فونت انتخاب کردم.

تنظیمات بیشتر

در این سطر از تنظیمات پیشرفته می‌تونین مناسبت‌های رسمی رو از ابزار خودتون حذف کنین و فقط مناسبت‌های جدیدی که خودتون اضافه خواهید کرد رو برای نمایش داشته باشین. امکان با فاصله یک خط خالی به ابتدا و انتهای ابزار شما اضافه می‌کنه و یک فاصله از بالا و پایین برای ابزار شما ایجاد می‌کنه.

افزودن مناسبت جدید

در این سطر می‌تونین رنگ متن مناسبت جدیدی که در ادامه امکان اضافه کردنش رو پیدا می‌کنین، تغییر بدین که به شکل بالا نمایش داده میشه.

با استفاده از این قسمت تنظیمات پیشرفته می‌تونین مناسبت‌های جدیدی به تقویم اضافه کنین. همونطور که در تصویر بالا می‌بینین، اول می‌بایست روز مورد نظرتون از ماه رو انتخاب کنین و در قسمت دوم توضیحات مناسبت مورد نظرتون رو وارد کنید. از طریق دکمه‌ی + می‌تونین مناسبت جدیدی رو اضافه کنین و از طریق دکمه‌ی - هم می‌تونین مناسبت‌های موجود یا اضافه کرده رو حذف کنین و در آخر دکمه تولید کد و پیشنمایش رو کلیک کرده یا لمس کنین.

در این مرحله که کد مورد نظرتون رو تولید و کپی کردین می‌تونین وارد بخش قالب، ویرایش ساختار قالب فعلی وبلاگتون، این ابزار رو به سایدبار وبلاگتون اضافه کنین:

یا اگر بر روی حالت تولید برای پست تنظیم کردید، کد خودتون رو در قسمت منبع پست جدید وبلاگتون درج (paste) کنین:

بعد paste کردن کدتون دوباره دکمه‌ی منبع رو کلیک یا لمس کنین پست خودتون رو بنویسن. فقط برای حالت پست توصیه می‌کنم گزینه‌ی با فاصله رو فعال کنین تا دو خط خالی به ابتدا و انتهای ابزار اضافه بشه تا راحت بتونین پستتون رو بنویسین.

همچنین قابل ذکر است که منبع داده مناسبت‌های رسمی هم وبسایت Time.ir بوده است.

در دو روز آخر انتشار ابزار تقویم، به دلیل نصب این ابزار بر روی همین وبلاگ، کدهای ابزار توسط ابزار نصب شده خنثی می‌شدند و این مشکلی بود که به ذهن خودم نرسیده بود، اما به لطف کمک دوست عزیز و خوبی که از طریق دادن امتیاز منفی به پست، این مشکل رو اطلاع‌رسانی کرد، بالاخره مشکل پیشنمایش زنده ابزار حل شد.

بعضی مواقع خواننده‌های وبلاگ حال و حوصله‌ی کامنت‌گذاشتن و توضیح مشکل پست رو ندارن و چقدر خوبه که اگر برای پست‌هایی که می‌نویسیم ارزش قائل هستیم، امتیاز منفی رو از امکانات وبلاگمون حذف نکنیم تا حداقل سرنخی برای حل مشکلات موجود داشته باشیم و راه راحتی هم برای ابراز مشکلات برای خواننده‌ها بذاریم.

امیدوارم یلدای خوب و خوشی رو پشت سر گذاشته باشین ... 😊

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۲۴ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

مثل همیشه ابزار های عالی💗ممنونیم😊

یلدا هم مبارک🍉

۱ دی ۱۳۹۹
قربانت ... مرسی ... 😊💗
مرسی ... امیدوارم یلدای خوبی بوده باشه ... 😊🌹
۱ دی ۱۳۹۹

به به!!

وای چقدر کیوتععع:))

۱ دی ۱۳۹۹
به نظرم ابزار قشنگیه ... یه کم حال و هوای وبلاگا رو عوض می‌کنه ...
مرسی ... 😊🌹
۱ دی ۱۳۹۹
سلام
یلدات مبارک باشه اقا محمد🌹
ابزار خیلی خوبی شده، امکاناتشم زیاده😮😄😉
خسته نباشی بابت ابزار 🌹:)
۱ دی ۱۳۹۹
سلام ... وقت بخیر ...
مرسی ... امیدوارم یلدای خوشی بوده باشه برات ... 😊🌹
قربانت ... مرسی ... 😊😁😂
سلامت باشی ... مرسی که حمایت می‌کنی ... 😊🌹
۱ دی ۱۳۹۹

خسته نباشی😊

۱ دی ۱۳۹۹
قربونت ... مرسی سپید ... 😊❤️️
۱ دی ۱۳۹۹

خیلی هم خوب ، خسته نباشین 😊 🙂

۱ دی ۱۳۹۹
خیلی ممنون ... سلامت باشین ... 😊🌹
۱ دی ۱۳۹۹

😊 🙂

۱ دی ۱۳۹۹

راستی

یلداتونم مبارک باشه 😊 🙂

۱ دی ۱۳۹۹
مرسی ... امیدوارم یلدای خوش و مبارکی بوده باشه براتون ... 😊🌹
۱ دی ۱۳۹۹
حمایت تنها کاری هست که میتونیم به هم بکنیم
من و تو اون شما انها کمک نکنن به فضای وبلاگ نویسی، هیچ کسی کمک نمیکنه، همه دنبال پول ان، جیبشون خالیه
محکم به درست کردن این ابزار ها ادامه بده، منم هر کمکی از دستم بر بیاد انجام میدم تا با هم کاری کنیم، بیان بلاگ واسه خودش یه وردپرس بشه و وبلاگ نویسا با دیدن خدماتی و امکاناتش ، داخل هزینه هاشون صرفه جویی کنن🙂🌹
۱ دی ۱۳۹۹
موافقم باهات ... هیچ کسی جز خودمون نمی‌تونیم کمک کنیم ...

+ ولی به نظرم اگه نتونیم مساله بهره مالی برای وبلاگنویس‌ها رو حل کنیم عملا راه رو اشتباه میریم ... وبلاگنویسی یه شغل ایده‌آله توی دنیا و باید وبلاگنویس‌ها بتونن با وبلاگشون زندگی کنن و زندگی راه بندازن ... تا این محیط پیشرفت واقعی داشته باشه و بشه روی اون حساب کرد و ادامه داد ...

+ من تا جایی که امکانش رو داشته باشم می‌تونم ادامه بدم ... و اگه بتونیم محیط پویایی ایجاد کنیم این راه‌ها و جاها رو همیشه میشه پر کرد و بهترشون کرد ...

+ برای وردپرس شدن بیان ... بسته به سیاست‌های بیان داره که یه رابط برنامه‌نویسی برای بلاگ درست کنه و امکان اضافه کردن امکانات جدید رو به توسعه‌دهنده‌ها بده ... چرا که واقعا دور از ذهن و دسترس نیست که بیان می‌تونه واقعا سیستم ایده‌آلی بشه ... و یک بازاری برای افزونه‌های پیشرفته ایجاد بشه ...

+ ولی آره ... فعلا ما این مشعل رو تا جایی که میشه می‌تونیم روشن نگه داریم ... 😊🌹😁
۱ دی ۱۳۹۹

همچنین

+ دیشب اونقدر خوراکی موراکی خوردم معدم داشت می ترکید 😄 😁 🤦🏻‍♀️

۱ دی ۱۳۹۹
مرسی ...
+ خوبه دیگه ... اینم شد خاطره شب یلدای امسال ... 😁😂
۱ دی ۱۳۹۹

بله 🤭 😄 😁

۱ دی ۱۳۹۹
😁😂👍
۱ دی ۱۳۹۹

انصافا دمت گرم

شما رو چرا نمیبرن تو تیم بیان؟ :)

۱ دی ۱۳۹۹
قربانت ... مرسی ... 😊🌹
+ ما همه یه جورایی توی تیم بیان هستیم ... مهم اینه که هر جایی هستیم، جامعه وبلاگنویسی رو توسعه بدیم ... 😊
۱ دی ۱۳۹۹

خسته نباشید. واقعا کارتون عالیه و خیلی خوبه اینقدر روحیه دارین. با هر مطلبتون انگیزه نوشتن و موندن می دید. به قول نویسنده آشنا، خودمون به خودمون باید روحیه بدیم.

 

موفق باشید. 

۱ دی ۱۳۹۹
سلامت باشین ... مرسی ... 😊🌹
+ دقیقا ... نباید منتظر اتفاقی بود و باید از خود خودمون شروع کنیم ... و راهی پیدا یا ایجاد کنیم و بهتر بشیم ...

+ مرسی ... موفق باشین ... 😊
۱ دی ۱۳۹۹

یه ابزار خوب و کاربردی 😉

دمت گرم محمدرضای عزیز 

۱ دی ۱۳۹۹
قربانت ... مرسی دی ماهی عزیز ... 😊🌹
۱ دی ۱۳۹۹

به به :)

تا باشه از این ابزارهای خوب :))

خسته نباشی :)

۱ دی ۱۳۹۹
قربانت عرفان ... مرسی ... 😊🌹
+ امیدوارم ... 😁👍
۱ دی ۱۳۹۹

عالی شد 👌 مثل همیشه کار درست :)

۲ دی ۱۳۹۹
مرسی ... امیدوارم کاربردی باشه ... 😊🌹
۲ دی ۱۳۹۹

مثل همیشه عالی :)))

۲ دی ۱۳۹۹
مرسی ... امیدوارم کاربردی باشه ... 😊🌹
۲ دی ۱۳۹۹

سلام چه عالی خداقوت بهتون 

باید ان‌شاءالله بیام حتما امتحان کنم ☺️🌸

۳ دی ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ...
+ مرسی ... خوشحالم که خوشتون اومد ... 😊🌹
+ امیدوارم ازش لذت ببرین ... 🌹🌷
۳ دی ۱۳۹۹

خیلی عالیه :) تنها چیزی که باعث میشه فردی بخواد این همه وقت و حوصله روی همچین پروژه زمان بری بزاره فقط علاقه هستش! ایده هاتون واقعا جالب هستن.

این محدودیت های بیان با اینکه واقعا روی اعصاب آدم هستن ولی خب باعث میشه آدم خلاقانه تر عمل کنه. کارتون عالیه! فقط تنها مشکلی که میبینم این هستش که باید بعد از هر سه ماه ابزار رو آپدیت کنین. میدونم ساخت یک تقویم ساز شمسی که هر ماهی از سال رو بدی برات نمایش بده واقعا سخته (علی الخصوص با توجه به اینکه سال های کبیسه داریم و تعداد روز های قمری و شمسی با هم برابر نیستن و مباحث مربوط به تقویم نگاری...) ولی باز برای همیشه فکرتون از این راحت هستش که دیگه نیازی نیست ابزار رو آپدیت کنین. در هر حال گفتم بگم اگر اهل چالش بودین امتحانش کنین!

۳ دی ۱۳۹۹
مرسی ... خیلی ممنون ... نظر لطفتونه ... کار لذت بخشیه ... 😊🌹
+ خب ساخت پیاده سازی الگوریتم تقویم جلالی شدنی هست و الگوریتمش هم موجوده، ولی چالش اصلی برای این تقویم مناسبت‌ها هست، که نه تنها حجم بسیار بالایی داره، تفاوتی که بین مناسبت‌های شمسی و قمری و میلادی ایجاد میشه هم چالش بزرگیه ... که به نظرم برای حل این مشکل باید از یک دیتابیس استفاده کرد و میشه از firebase گوگل استفاده کرد ... اما می‌خوام این ابزار مستقل باشه به شکلی که کاربر بتونه به صورت آفلاین هم استفاده کنه و با ذخیره صفحه بتونه بدون نیاز به آنلاین شدن ازش استفاده کنه ...
و مشکلی دیگه‌ای که ممکنه پیش بیاد، اضافه کردن مناسبت‌های جدید هست که هر سال ممکنه مناسبت رسمی جدیدی اضافه بشه ... و به نظرم آپدیت سالانه راه مناسبیه ...

+ ولی در مورد این چالش که تقویمی بدون داشتن مناسبت‌ها و به صورت جدول هفتگی ماه‌ها رو محاسبه کنه چالش خیلی قشنگیه ... شاید یه روز بتونم روی یه تقویم شمسی که باید با جاواسکریپت کار کنه و دیگه کاربر نیاز به آپدیت کردن تقویمش رو نداشته باشه ... کار کنم ... چون این تقویم هم یکی از نیازهای یه وبلاگه ...

+ مرسی ... چه خوب شد همفکری کردیم ... 😊🌹... به یه نتیجه جدید رسیدیم ...
۳ دی ۱۳۹۹

ابزار عالیی هست ممنون

۸ دی ۱۳۹۹
مرسی ... خواهش می‌کنم.
۸ دی ۱۳۹۹

تنها چیزی که باعث این همه خلاقیت میشه علاقه است!

واقعا احسنتا! احسنت!

۹ دی ۱۳۹۹
مرسی میترا ... یه سری ابزارهای پایه‌ای و ساده‌ای هستن که منتشر می‌کنم ... کار خاصی نمی‌کنم ... نظر لطفته ... امیدوارم که الهام بخش دوستای خوبمون باشه ... به کارشون بیاد ...
+ واقعا مرسی ... 😊🌹
۹ دی ۱۳۹۹

این پستتو باید بفرستم واسه خودم که بتونم سر فرصت فعالش کنم ببینم دستپخت جدیدت چجوریاس😉

البته با شناختی که ازت دارم و تعریفایی ک توو کامنتا دیدم قطعا خوبه، ولی شنیدن کی بود مانند دیدن😁

.

روبراهی؟!

۹ دی ۱۳۹۹
سلام یاسمن ... قربانت ... من رو به راهم و عادی هستم ... تو چطوری؟
آره دیگه فرصت نیست خب ... ولی بالاخره جور میشه ... الان باید بگی هعی یادت بخیر فرصت‌های قبل کنکور و نوجوانی 😁😂
+ مرسی که کامنت گذاشتی ... خوشحالم کردی ... 😊🌹
۱۰ دی ۱۳۹۹

این آپدیت نمیشه؟ *-*

اومدم کداشو انتفال بدم دیدم فقط تا اسفند هست..

۲ فروردين ۱۴۰۰
چرا ... اتفاقا در فکرش بودم ...
به زودی تقویم سال جدید رو با یه پست جدید منتشر می‌کنم ...

سال نو ... تقویم نو هم می‌خواد دیگه ... البته دیگه توضیحات جدیدی روی پست جدید اضافه نمی‌کنم ... و لینکش می‌کنم به همین پست به عنوان روش نصب ...
خوشحالم که این ابزار نظرتون رو جلب کرد ... خودم هم استفاده می‌کنم و برای همین هر چه سریع‌تر می‌خوام آپدیت جدیدش رو تموم کنم ... 😊🌹🎊🎉
۲ فروردين ۱۴۰۰

بلی خیلی خیلی ممنون :)) همون دی تو وبلاگ شخصیم استفاده کردم که متاسفانه عمر وب به دنیا نبود XD گفتم از سال جدید تو فنسایتم بذارم و اخبار مربوط بهشون رو اونجا تو تقویم بنویسم :)

خلاصه که من منتظرم ^0^

یه سوال به جز قالبای عرفان قالبی هست که مناسب بلاگ بیان و البته فنسایت باشه؟ من قالبایی که شما ترجمه کردید رو نگاه کردم همون استایلیه که میخوام ولی برای نوشتنه تا فنسایت.. دو سه هفته س درگیرشم هیچی پیدا نمیکنم. کسی یا آدرسی نمیشناسین قالبای تر و تمیز داشته باشه؟ 

یه سوال دیگه .. 

چجوری میتونم باکس آهنگ، گیف یا عکس(برای لینک کردن یه چیزی. تو مایه های تبلیغ) و کلا هرچیزی جز همون باکسای معمولی به قسمت باکسا اضافه کنم؟ *-*

سوالام زیاد شد .. ببخشید.

۳ فروردين ۱۴۰۰
چه ایده خوبی ... خیلی جالب میشه ...
حتما ... در دست انجامه ... 😊
خب این لیست قالب‌ها شاید به دردتون بخوره ... ولی در مورد قالب مناسب فنسایت زیاد اطلاع ندارم ... میشه نمونه بفرستین و یا ویژگی‌هاش رو بگین ... شاید این یکی دو ماه یه قالب با این موضوع طراحی و پیاده سازی کنم ... چون علاقمندای این زمینه کم نیستن ... به درد خیلی‌ها می‌خوره ...

خب نمی‌دونم منظورتون از باکس و قسمت باکس‌ها چیه ... چه باکس‌های معمولی‌ای؟ یه نمونه بفرستین ... اما اگه منظرتون یه سری جعبه‌ها برای لینک کردن هست می‌تونین از این جعبه ابزار استفاده کنین.
۳ فروردين ۱۴۰۰

یه بار نوشتم پاک شد :)

جدا؟ پس تو اولین فرصت آپدیت کنین که این ایده رو روش پیاده کنم ^0^

 

اینو راستش برمیگرده به اخلاق بد من. عملا فنسایت قالب خاصی نمیخواد. فقط من اینقدر این قالبو همه جا دیدم ازش زده شدم. یه چیز جدید میخوام XD (این موقع هاست ادم میگه ای کاش کدنویسی بلد بوداا)

ولی بازم خیلی چیزا هست که گاهی میگم ای کاش بود

مهمترینش تایمر؟ مطمئنم اسمش این نیست. الان حضور ذهن ندارم ولی این شکلی D: برای لحظه شماری های معروف قبل کامبک XD

یااا همون باکس آهنگ که گفتم. و الان که فکر میکنم نه آنچنان تغییر جدی و بزرگی، صرفا برای اینکه از فضای وبلاگ در بیاد..

 

آها برای باکس که گفتم.. تو وب خودتون یه عکس گذاشتین که لینک شده به پستهای آسمانی. اونطوری مثلا ^0^ من نمیدونم باید چجوری اون وسط جاش بدم :// میدونم باید به کجا کد اضافه کنم ولی اینکه چه کدی رو نمیدونم :/

(من پستو خوندم ولی فکر کنم فقط برای لینک وبلاگاس تا یه همچین ابزاری، درسته؟)

۳ فروردين ۱۴۰۰
آره ... می‌دونم چه درد بدیه ... مرسی که دوباره نوشتین ... 🙏😊
همینطوره ... واقعا فکر خوبیه ... حتما ...

خب موافقم ... آدم تنوع می‌خواد ... ولی با این حال به نظرم وقتی آدم به چیزایی که می‌خواد نمیرسه ... یعنی به چیزایی که از قالب می‌خواد نمیرسه ... نیاز به تنوع داره ... مثلا قالب فعلی آسمانم میشه گفت سومین یا چهارمین قالبه وبلاگه که بیشتر از یک ساله که تغییرش ندادم و قصدش رو هم ندارم ... چون به خواسته‌هایی که ازش داشتم رسیدم ... و امیدوارم قالب مورد نظرتون رو پیدا کنین ...
خب یه نوع تایمر هست ... و بهش شمارش معکوس میگن ... برای این ابزار باید جاواسکریپت وبلاگتون فعال باشه ... چون تنها راهش استفاده از جاواسکریپت هست ...
خب اون بنر پست‌های آسمانی ... یه تصویری هست که من با یه برنامه ویرایش تصویر به اسم گیمپ درست کردم که شبیه به فوتوشاپ هست ... و می‌تونین یه بنر گرافیکی با یه برنامه‌ای درست کنین و با تگ img توی سایدبار وبلاگتون بذارین ... کار زیاد سختی نیست ....

خب اون پست در حقیقت جعبه ابزاره ... هم ابزار ساخت لینک ساده هست ... هم ساخت گالری ... هم کارت‌های کنار هم ... که زیرش توضیحات و تصاویرش رو گذاشتم ... خودم که خیلی ازش استفاده می‌کنم و به کار میاد ... و میشه کدهاش رو توی سایدبار هم جاگذاریش کرد ...
۳ فروردين ۱۴۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات