ابزار لینکدونی و ساخت گالری

خیلی از مواقع به دنبال محتوایی در وبلاگستان هستیم، اما پیدا نمی‌کنیم و موتور جستجویی مخصوص وبلاگستان فارسی هم نداریم که به عنوان مثال فقط با فیلتر وبلاگستان فارسی در گوگل جستجو کنیم و پست‌های مرتبط با کلمه‌ی کلید خودمان را پیدا کنیم. اگر هم چنین پروژه‌ای را بخواهیم پیاده‌سازی کنیم نیاز به هماهنگی‌ها و هزینه‌های زیادی هست. اما ابزاری که همیشه و همواره، از ابتدای شکل‌گیری دنیای وب و قبل از به وجود آمدن موتورهای جستجوگر موجود بود، لینک‌ها بودند. یکی از قسمت‌های فعال وبلاگ‌های مفید و پر محتوا لینکدونی این وبلاگ‌ها بود که در ابتدا، موتورهای جستجوگر بر اساس وزن لینک‌ها ارزش یک صفحه‌ی وب یا وبلاگ را محاسبه می‌کردند و می‌توان گفت که لینکدونی مناسب یک وبلاگ دروازه‌ای به وبلاگستان بهتر هست.

خیلی از ما به صورت روزانه پست‌هایی منتشر می‌کنیم اما از لینک دادن به پست‌ها، تگ‌ها و محتوای مرتبط در وبلاگستان پرهیز می‌کنیم و توجهی به اهمیت این موضوع نداریم که با همین لینک‌ها، چه کمک بزرگی به هم خواننده‌ها و هم وبلاگ‌نویس‌ها می‌کنیم. چرا که با ورود ترافیک خواننده‌های علاقمند به محتوای لینک شده،هم  وبلاگ مقصد خواننده‌های بیشتری جذب می‌کند و هم خواننده به منبع جدیدی از محتوا می‌رسد

و این روش، تبدیل به چرخه‌ای از محتوا خواهد شد که شاید حتی بهتر از موتورهای جستجو عمل کند، چرا که خیلی از مواقع خواننده‌ها با کلمات کلیدی نامناسب به محتوای مورد نظرشان نخواهند رسید اما لینکدونی یک پست وبلاگ می‌تواند، خواننده را به محتوایی ورای تصورش راهنمایی کند و این مقدمه‌ای شد که به فکر طراحی و ساخت ابزاری برای هر چه زیباتر، خواننده و سلیقه پسند‌تر کردن لینکدونی‌ها، بیافتم:

جعبه ابزار لینکدونی

 

راهنمای استفاده از ابزار

این ابزار در حقیقت جعبه ابزاری متشکل از ۹ ابزار واکنشگرای شبیه به هم اما مختلف هست که از طریق ۹ تب بالایی جعبه ابزار به همه‌ی آن‌ها دسترسی دارید:

این تنوع به دلیل وجود سلیقه‌ها، شرایط و طراحی‌های مختلف وبلاگ‌ها و مکان‌های مختلف وب انتخاب شدند و با کلیک یا لمس کردن بر روی هر تب، به تنظیمات و دکمه‌ی تولید و پیشنمایش ابزار مورد نظر دسترسی خواهید داشت.

لینکدونی گودر

گودر یا گوگل ریدر، فیدخوان معروف گوگل بود که در سال ۲۰۱۳ به کارش پایان داد. اما در این طرح از لینکدونی از این ابزار الهام گرفتم چرا که خیلی از ما در پست‌هایی که می‌نویسیم، به دنبال سادگی هر چه بیشتر هستیم و تنها می‌خواهیم متن‌هایی لینک شده در پست وجود داشته باشند یا به تعبیری مینیمالیست هستیم. لینکدونی گودر، لیستی عمودی از لینک‌ها هستند که زیر هم، به شکل زیر قرار می‌گیرند:

تنظیمات این ابزار شامل دو بخش کلی هست:‌ بخش ایستا و بخش پویا. بخش ایستای این ابزار شامل ۶ قسمت هست که اولین گزینه‌ی شما انتخاب فونت هست و این انتخاب فونت برای تمام ابزارهای متنی جعبه ابزار مشترک هست به جز ابزار گالری ۱ و گالری ۲ که هیچ متنی در آن‌ها به کار برده نشده:

در قسمت انتخاب فونت از بین ۷ فونت موجود، یکی را بر اساس سلیقه یا سازگاری با قالب وبلاگتان، می‌توانید انتخاب کنید.

این بخش هم در ابزارهای مبتنی بر محتوا مشترک هست. قسمت 1 اندازه متن که می‌توانید اندازه فونت لینکدونی را کوچک یا بزرگ کنید اما دقت داشته باشید که واحد آن را هم ذکر کنید یا تغییر ندهید که در اینجا px است و شما می‌توانید از em یا rem یا pt و دیگر واحد‌ها استفاده کنید.

قسمت 2 هم در ابزارهای قبلی موجود بود و همان کارایی را دارد. با فعال کردن گزینه‌ی با فاصله، یک خط خالی به ابتدا و یک خط خالی به انتهای کد تولیدی شما اضافه می‌شود.

این ابزار قابلیت شخصی‌سازی بر اساس سلیقه رنگی شما را هم دارد و می‌توانید لینکدونی خود را با رنگ‌های متفاوتی برای هر مناسبت و هر شرایط و مکانی تولید کنید.

بخش پویای تنظیمات همانند ابزارهای گذشته هست. می‌توانید جعبه‌ها را با دکمه‌ی منفی که در بالا با جهت‌نما نشان داده شد، حذف کنید و اطلاعات مورد نیاز هر کدام از لینک‌ها را در کادر ذکر شده تایپ کنید یا paste کنید.

در انتهای ابزار هم با استفاده از دکمه‌ی افزودن می‌توانید یک جعبه پویای لینک جدید را اضافه کنید و به تعداد دلخواهتان لینک جدید بسازید و در پایان دکمه‌ی تولید کد و پیشنمایش را فشار دهید تا کد لینکدونی ساخت خود را دریافت کنید.

لینکدونی مجله

این لینکدونی بر اساس طراحی مجله‌ای ایجاد شد و معمولا به درد وبلاگ‌های مدرن با محتوای مرکب می‌خورد. خیلی از خواننده‌ها در نگاه اول علاقه چندانی به محتوای متنی ندارند ولی با دیدن یک تصویر از پست مورد نظر، ممکن است نظرشان عوض شود و این لینکدونی به درد وبلاگ‌هایی با این نوع مخاطب هست.

تنظیمات این ابزار هم مشابه ابزار گودر هست با این تفاوت که یک کادر جدید برای اضافه کردن آدرس تصویر کناری مجله به آن اضافه شده است:

که در این کادر می‌توانید یک تصویر موجود در متن آن پست را برای جذاب‌تر شدن لینکدونی، قرار دهید.

لینکدونی بیان

بعضی از مواقع هم می‌خواهیم پست‌ها را همراه با آواتار نویسنده وبلاگ به اشتراک بگذاریم و یکی از آشنا‌ترین نمونه‌های موجود برای ما قسمت «وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنم» پنل وبلاگ بیان ما است. این لینکدونی با الهام از این بخش طراحی شده و برای کوچک کردن اندازه فونت هم می‌توانید از بخش اندازه متن تنظیمات ایستای ابزار، استفاده کنید:

تنظیمات این ابزار همانند تنظیمات ابزار گودر هست با این تفاوت نسبت به تنظیمات ابزار مجله که به جای قسمت آدرس تصویر، آدرس آواتار وجود دارد:

در این کادر جدید هم می‌توانید آدرس آواتار وبلاگنویسی که به پستش لینک کرده‌اید را وارد کنید تا در قسمت آواتار لینکدونی بیان ظاهر شود.

لینکدونی تگ

یک سری از مواقع هم هست که یا تگ‌ها را لینک می‌کنیم یا می‌خواهید حداقل فضا را بگیرند و از طراحی افقی لینکدونی خوشمان می‌آید. با استفاده از ابزار لینکدونی تگ می‌توانید لینک‌ها را به صورت افقی، بسیار ساده و در کنار هم قرار دهید:

تنظیمات ایستای این ابزار تقریبا همانند ابزار گودر است تنها بخش رنگ متن مقصد حذف شده و تنظیمات پویای این ابزار از تنظیمات ابزارهای قبلی ساده‌تر است و تنها نیاز به یک عنوان و یک آدرس لینک دارد.

لینکدونی چیپ

این ابزار هم شبیه به ابزار تگ است با این تفاوت که فضای کمی بیشتری می‌گیرد، یک ستاره به ابتدای لینک‌ها اضافه می‌شود و گوشه‌های خمیده‌تری دارد.

تنظیمات این ابزار همانند ابزار تگ بسیار ساده و همانند ابزارهای متنی قبلی است.

لینکدونی گالری ۱

یکی از تکه‌های گمشده‌ی پست‌های ما گالری هست که خیلی از ما عکس‌های مختلف داریم اما می‌بایست به صورت عمودی و طولانی همه‌ی آن‌ها را در پست قرار دهیم و عملا حس زییای این آثار هنری را از نوشته‌های خود حذف کنیم. جای ابزار گالری در وبلاگستان بسیار خالی بود، به همین دلیل دو سبک متفاوت از ابزار گالری را تهیه کردم تا کمبود این ابزار در نوشته‌های ما دیگر حس نشود.

بسیاری از ما هم می‌خواهید پست‌های مرتبط را به صورت تنها تصویری لینک کنیم و یک رنگ و بوی تازه‌ای به لینکدونی وبلاگمان دهیم و ابزارهای گالری مناسب این دسته از وبلاگ‌ها و سلیقه‌ها است. این ابزار دو حالت مختلف دارد: حالت دو ستونه و چهار ستونه که حالت دوم، حالت پیشفرض این ابزار هست.

گالری چهار ستونه مناسب وبلاگ‌های عریض بوده و قابلیت واکنشگرایی نیز دارد و بر اساس پهنای صفحه‌ی وبلاگ شما (اگر قالب واکنشگرایی دارید) تغییر می‌کند.

اگر هم قالب عریضی ندارید یا در فضای باریکی می‌خواهید از گالری استفاده کنید، می‌توانید از حالت دو ستونه استفاده کنید.

نکته: در مورد تنظیمات پویای این گالری حتما دقت کنید در ترتیب پر کردن ستون‌ها در این ابزار مهم بوده و به همین دلیل دکمه‌ی حذف جعبه پویا، برداشته شده است. ترتیب هم به شکل سطری بوده و به این معنا که اگر حالت چهار ستونه گالری را انتخاب کرده‌اید، چهار جعبه‌ی اول هر کدام اولین تصاویر هر ستون را تشکیل می‌دهند و جعبه‌ی پنجم تصویر دوم ستون اول را پر می‌کند، جعبه‌ی ششم، تصویر دوم ستون دوم و تا به پایان به این شکل. در حالت دو ستونه نیز به همین شکل، جعبه اول، تصویر ابتدایی ستون اول و جعبه دوم تصویر ابتدایی ستون دوم، جعبه سوم، تصویر دوم ستون اول را تشکل می‌دهد و تا به پایان به همین ترتیب.

لینکدونی گالری ۲

در ابزار گالری ۲ ترتیب و ستون مهم نبوده و قابلیت حذف جعبه هم موجود هست. تصاویر شما به ترتیب از راست به چپ به صورت خودکار و بر اساس اندازه چیده خواهند شد و این ابزار، گالری ایده‌آلی برای انواع مکان‌ها و پست‌ها است.

تنها دقت کنید که کیفیت تصاویری که در این گالری قرار می‌دهید دارای اهمیت است و سعی کنید از تصاویر با ابعاد ریز استفاده نکنید.

لینکدونی کارت

لینکدونی به طرح کارت هم از آن دسته طرح‌های مدرن هست که شکل و بوی خاصی به لینکدونی پست شما می‌بخشد. این ابزار دارای سه حالت خاص یک ستونه، دو ستونه و سه ستونه هست:

در حالت سه ستونه که برای وبلاگ‌هایی با قالب‌های عریض مناسب است، لینک‌ها در سه ستون در کنار هم و به ترتیب از راست به چپ کنار هم قرار خواهند گرفت.

حالت دو ستونه برای مکان‌هایی که عرض کمتری دارند اما فضای کافی برای قرار دادن دو ستون کارت در کنار هم را دارند، مناسب است.

حالت یک ستونه مناسب مکان‌های باریک مثل سایدبارها است که به خوبی از فضای موجود استفاده کند.

لینکدونی آسمانی

لینکدونی آسمانی با الهام از جعبه‌ی معرفی پست‌های آسمانی طراحی شد و هدف اصلی هم از طراحی این لینکدونی ایجاد بخش جدید پست‌های آسمانی با عنوان «کد بازنشر پست‌های آسمانی» هست. این ابزار هم چند حالته است: حالت دو ستونه و یک ستونه.

حالت دو ستونه مناسب پست‌ها و مکان‌های عریض است که فضای مناسب برای قرار گرفتن دو ستون در کنار هم را دارد.

حالت یک ستونه هم مناسب مکان‌هایی با عرض کم مانند سایدبارها است تا از حداقل فضا استفاده کامل را ببرید.

چگونه از کد استفاده کنیم؟

برای استفاده از کد ابتدا می‌بایست مراحل تولید کد و کپی کردن آن را پشت سر بگذارید:

اگر قصد دارید کد تولید شده را در سایدبار قالب وبلاگتان استفاده کنید ابتدا می‌بایست به پنل مدیریت وبلاگ خود رفته و در بخش قالب گزینه‌ی ویرایش ساختار قالب فعلی را انتخاب کنید:

در کدهای html قالب وبلاگ خود، در قسمت سایدبار، فوتر و یا هر مکان دیگری، کدهای کپی کرده را درج یا paste کنید.

اما اگر قصد استفاده از لینکدونی‌ها را در پست خود دارید، وارد ویرایشگر پست خود شوید و از طریق بخش منبع، کد‌ها را در قسمت مورد نظرتان paste کنید:

همچنین قابل ذکر است که برای نوشتن کد‌های گالری ۱ از این منبع و برای نگارش کدهای گالری ۲ از این منبع استفاده کرده‌ام.

شما هم اگه به دنبال راهی برای بهبود محیط وبلاگستان و وبلاگنویسی هستین، می‌تونین ایده‌ها و نظرات خودتون را با بقیه وبلاگ‌نویس‌ها، در ادامه به اشتراک بذارین یا با بازنشر پست‌های این چنینی و همکاری در توسعه و گزارش خطا به بهتر شدن این ابزارها کمک کنین.
برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۱۶ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
سلام
چه ابزار خوبی شده!:)
دمت گرم:) خسته نباشی🌹
۱۷ دی ۱۳۹۹
سلام ... وقتت بخیر ...
مرسی ...
قربانت ... سلامت باشی ... 😊🌹
۱۷ دی ۱۳۹۹

خیلی ابزار کاربردی و مفیدیه 👍 ✌️

خدا قوت 😊 🙂 🙂 🙃

۱۷ دی ۱۳۹۹
مرسی ... خواهش می‌کنم .... سلامت باشین ... 😊
۱۷ دی ۱۳۹۹

اینجارو ببین علیرضا چه کرده. همه رو دیوونه کرده ( ‾́ ◡ ‾́ )

خیلی ابزار خوب و بدرد بخوریه مخصوصا از گالریش 2 که خیلی خوشم اومد ヽ(♡‿♡)ノ

برای موتور جستجو نمیشه کاری کرد ؟

۱۷ دی ۱۳۹۹
علیرضا کیه افشین ؟ 😁
قربانت ... گالری ۲ رو از کدپن کمک گرفتم ... خیلی به درد بخوره ... 
برای موتور جستجو شدنی هست ... اما خیلی هماهنگی می‌خواد ... از مجوز گرفته تا هماهنگی با مثلا هر شرکتی مثل بیان که سامانه سد آی پی‌های خزنده رو بلاک نکنن و شناسایی کنن ... به نظرم میشه چنین گروهی جمع کرد ولی خب فعلا که به اونجا نرسیدیم ... 😁
۱۷ دی ۱۳۹۹

آقا دمتون گرم !!!

خدا قوت !!!

خیلی خوبن اینا :"))))

------------------

یه سوالی ، آواتار نویسنده رو چجوری پیدا کنم ؟

اخه در حالت معمولی پیکسل هاش خیلی خیلی خیلی کوچیک در میاد ...

۱۷ دی ۱۳۹۹
مرسی ... خواهش می‌کنم ... سلامت باشین ... 😊
خوشحالم که خوشتون اومد ... 
 ------------------
آواتار نویسنده‌ها رو می‌تونین از جعبه دنبال کننده‌ها یا قسمت ارتباط و وبلاگ‌هایی که دنبال می‌کنم و فهرست دنبال کننده‌ها پیدا کنین ... اگر وبلاگی هم وجود نداره به این لیست اضافه کنین تا عکس پروفایلش رو به دست بیارین ... یا اگر کلا بیان نیست هم می‌تونین از یه تصویر ساده کاربری مثل این استفاده کنین:

۱۷ دی ۱۳۹۹

سلام

عالی بود، مخصوصا لینکدونی آسمانی

ممنون

۱۷ دی ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ... 
خواهش می‌کنم ... خوشحالم که نظرتون رو جلب کرد ... 😊
۱۷ دی ۱۳۹۹

به به محمدرضا جان ترکوندی 😍

۲ تا ابزارم برا ما بزار ارائه بدیم 😁

۱۷ دی ۱۳۹۹
قربانت دی‌ماهی عزیز ... خواهش می‌کنم ... 😊
به نظرم باید کد‌ها رو مرتب کنم و روی گیت‌هاب منتشر کنم و بتونیم ابزارها رو گروهی توسعه بدیم و بهینه کنیم تا ابزارهای باکیفیت‌تر و بهتری داشته باشیم ... این ابزارهایی که من منتشر می‌کنم ساده هستن و خیلی جای کار دارن ... اگه با هم به صورت آزاد جمع بشیم می‌تونیم ابزارهای پیشرفته‌ای رو توسعه بدیم ... خیلی جای کار هست .... نگران ۲ تا نباش ... 😁
۱۷ دی ۱۳۹۹

چه باحاله D:

خسته نباشید ^-^

۱۷ دی ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... مرسی ... 😊
۱۷ دی ۱۳۹۹

خودت نوشتی یا کپی از جاییه؟ 

۱۷ دی ۱۳۹۹
چه خوب شد این سوال رو پرسیدی ... مرسی که یادآوری کردی ... 😊 ... یادم رفته بود ذکر کنم ... بعدا اضافه می‌کنم به مطلب که:
برای کد گالری ۱ از این منبع استفاده کردم و برای بیشتر کدی که برای گالری یک وجود داره از اینجاست.
برای کد گالری ۲ هم از این منبع استفاده کردم .
۱۷ دی ۱۳۹۹

مثلا آواتار خودتون و ببینین کلیک

خیلی کوچولوعه...

نمی شه عکس با کیفیت تر گیر آورد ؟؟؟

۱۷ دی ۱۳۹۹
خب برای آواتار باید مثلا از ابزارایی مثل لینکدونی بیان و آسمانی و ... استفاده کنین ... مناسب آواتار و ابعادش هستن ... 
برای تصاویر با ابعاد بزرگتر حتما یه راهی هست ولی خب من نمی‌دونم ... مگر این از خود وبلاگنویس تقاضا کنین تصویر با کیفیت پروفایلش رو براتون بفرسته یا این که عکس رو با گوگل ایمیج جستجو کنین و تصویر با کیفیت‌تری پیدا کنین ... 
۱۷ دی ۱۳۹۹

عع اشتباه تایپی فرضش کن 

چرا من اینجوری شدم اسم همه رو دارم جابه جا میگم ლ(ಠ_ಠ ლ) 

 
۱۷ دی ۱۳۹۹
😁😂 ... آره ... پیش میاد ...
انگار سرت حسابی شلوغه ... خسته نباشی ... 😁👍
۱۷ دی ۱۳۹۹

سلام😊 ابزار جالب و بسیار کاربردیه... ممنون 🌷

۱۷ دی ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ...
مرسی ... خواهش می‌کنم ... امیدوارم به بیاد ... 😊🌹
۱۷ دی ۱۳۹۹

سلام🤚

آقا خدا قوت...بهترین ابزار ها رو میسازی همیشه💗

۱۸ دی ۱۳۹۹
سلام ... وقتت بخیر ...
قربانت ... سلامت باشی ... 😊🌹
۱۸ دی ۱۳۹۹

خسته نباشین آقا! خیلی ابزار جالب و کاربردی ساختین :) دوستان حتی میتونن به جای قسمت پیوند ها هم از این ابزار استفاده کنن. خلاصه دمتون گرم! ای کاش یکمی فضای وبلاگ نویسی مثل قبل ها فعال بود... یعنی یادم میاد چنین چیز هایی حتی آرزوی خودم بود!

۲۰ دی ۱۳۹۹
مرسی ... سلامت باشین ... 😊🌹
درسته ... همه جای یه وبلاگ به درد می‌خوره و خیلی هم به درد خواننده می‌خوره ... که وبلاگنویس بین محتوای پست‌ها ... تگ‌ها و کلمات کلیدی رو لینک کنه و این کار پست رو پر بار تر می‌کنه ... و اطلاعات کامل‌تر و بیشتری به خواننده علاقمند میده ...

ولی فعلا آره ... فضای وبلاگنویسی حالت فعالی نداره ... اما این حالت موندگار نیست ... محیط تغییر می‌کنه ... هر ابزار مخاطب هدف خودش رو داره ... و نوسان داره ...
۲۱ دی ۱۳۹۹

سلام...

میشه بگید چه کدی باید تغییر یا اضافه بشه که موقع جواب دادن کامنت‌ها توی وبلاگ‌های گروهی ، پروفایل کسی که داره جواب میده نشون داده بشه نه کسی که پست رو نوشته؟

ممنون 💚

۲۴ تیر ۱۴۰۰
سلام ... وقتتون بخیر ...
بله ... این کد رو باید به قسمت مورد نظرتون در کدهای ساختار قالب اضافه کنین:
(*comment_reply_fullname*)

خواهش می‌کنم ...

۲۵ تیر ۱۴۰۰

چ کدا و ابزاری باحالی ایشالله حتما امتحانش میکنم

خسته نباشین

۱۵ بهمن ۱۴۰۱
انشالله، این ابزار جامع و جالبیه ... 
امیدوارم به دردت بخوره
سلامت باشی.
۱۵ بهمن ۱۴۰۱

حتما اینطوره

 

ممنون

۱۵ بهمن ۱۴۰۱
قربونت .. 🌹🌷🌸
۱۵ بهمن ۱۴۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات