معرفی انیمه ۵ سانتی‌متر بر ثانیه و گالری تصاویر

انیمه‌ سینمایی ۵ سانتی‌متر بر ثانیه یا نام اصلی «Byōsoku Go Senchimētoru» و برگردان انگلیسی «five Centimeters per Second» از دیگر آثار تحسین شده‌ی کارگردان مشهور ژاپنی «ماکوتو شینکای» می‌باشد که او را با کارهای زیبایش همچون «باغ کلمات»، «نام تو» و «فرزند آب و هوا» می‌شناسیم. این انیمه متشکل از سه بخش می‌باشد که داستان هر کدام از این بخش‌ها حول پسری به نام «تاکاکی تونا» می‌گردد که موضوع آن‌ها در مورد عشق و عاشقی است.

این انیمه در ۳ام مارس سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شد و در همان سال موفق به دریافت جایزه‌ی «بهترین فیلم بلند انیمیشنی» از جشنواره فرهنگی «Asia Pacific Screen Awards» شد. همچنین ساخت این انیمه منجر به تولید  رمان «۵ سانتی‌متر بر ثانیه» در همان سال و مانگای آن در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز در ادامه شد.

داستان فیلم از سال ۱۹۹۰ میلادی آغاز شده و تا پایان آن که سال ۲۰۰۸ می‌باشد، ادامه دارد. در این فیلم ما با عناصر احساس برانگیزی همچون صداقت کودکانه، بهار و شکوفه‌های گیلاس، سرمای زمستان و همچنین قطارهایی که فاصله‌ها را به خوبی نشان می‌دهند، مواجه می‌شویم. این فیلم به شکلی زیبا مفاهیم همچون درک افراد نسبت به موضوعات را به خوبی به تصویر می‌کشد. این که ممکن است فردی دنیایش تا افق باشد ولی فردی به ظاهر در کنار او، دارای افقی بسیار فراتر از درکش داشته باشد.

همچنین مفهوم زمان و تفاوت افکار و فاصله‌های ما را در گذر زمان‌ها را نیز به خوبی و با احساس به نمایش می‌گذارد. با این حال به دلیل چند داستانی بودن فیلم، در پایان آن ممکن است به شما حس بی‌نتیجه بودن فیلم دست دهد اما پس از چند لحظه و تفکر حول ارتباط این موضوعات با هم به درک جدیدی از مفهوم رابطه و عشق خواهید رسید. قابل ذکر است که سطح تصویرسازی و ساخت این انیمه در مقایسه با کارهایی جدید شینکای همچون «نام تو» در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد.

گالری تصاویر

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۲۰ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
پایان تلخ؟!‌ :)
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
یه جورایی اما نکته‌ی مفهومی خوبی آخرش داره ... اگه توجه کنین ...
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
جذاب بنظر میاد
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
حتما همینطوره ... :)
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
به نظر جالب میاد! :))
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
به نظر من که جالب بود ... :)
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
من آخرش متوجه نشدم داستانش چی شد!
ولی فکر کنم مفهوم رو فهمیدم...
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
آره دقیقا ... آدم یه جورایی آخرش گیج میشه ... چی شد ... و این بیشتر به خاطر چند بخشی بودن فیلم هست ...
+ ولی خیلی مفاهیم خوبی داشت ... :)
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
انیمیشن your name یا همون نام تو رو همون سالی که اومد دیدم. واقعا بی نظیر بود و هست.
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
دقیقا ... فوق العاده بود ... :)
+ مرسی از کامنت ... :)
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
اسمشو کنار اون یکی انیمه یادداشت کردم...
از داستانش که خوشم اومد...حالا بعدا ببینم میگم چجوری بود:)))
مرسی که معرفی کردین:)
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
چه کار خوبی ... لیست کارهای در دست اقدام :)
+ خواهش می‌کنم ... :)
۲۱ فروردين ۱۳۹۹
جالب بود و خوشم اومد سعی میکنم حتما یه وقتی بذارم و ببینمش .ممنون از شما
۲۲ فروردين ۱۳۹۹
فکر خوبیه ... هر موقع حس و حالش بود ببینین ⁦☺️⁩
+ خواهش می‌کنم ... مرسی از شما بابت کامنت ⁦☺️⁩
۲۲ فروردين ۱۳۹۹
قدری موقع دیدن این انیمه گیج شدم ک مجبور شدم ریواچش کنم :/
اما در کل قشنگ بود
تشکر بابت معرفی و گالری زیبا
۲۲ فروردين ۱۳۹۹
منم اولش گیج شدم ... اثر جالبی بود ...
+ خواهش می‌کنم ... مرسی بابت کامنت ⁦☺️⁩
۲۲ فروردين ۱۳۹۹
خوشحالم که انیمه اینقدر جا افتاده که همه میبینن
بعضی انیمه ها دارن به طرز افتضاحی دوبله میشن که تمام ارزش و حسش از بین میره
۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آره ... موافقم ... منم خیلی خوشحال شدم که دید عمومی نسبت به انیمه منعطف‌تر شده ...
+ حق با توئه ... با دوبله یه کاری مثل فیلتر کردن ... یک‌سری ویژگی‌هاش گرفته میشه و حس اصلی رو نداره ... ولی برای کسی که اولین باره که می‌بینه خوبه ... شروعی خوبیه ...
+ مرسی از کامنت :)
۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خسته نشدی عز این انیمع هااا

این پاسخ کامنت رو ک گذاشتی میخاستم ب قالب سازا پیشنهاد بدم ک دیدم تو عملیش کردی:)
تابستون برا منم اوک میکنی !؟
۲۵ فروردين ۱۳۹۹
عه سلام ... چطوری؟ اسمت رو دقیق یادم نیست ... راحله بودی؟ کنکورت چطور شد ؟ رفتی دانشگاه؟
+ شوخی می‌کنی ... بعضی‌ها خسته کننده هستن و بعضی‌ها جذابن ... من با جذابا خیلی لذت می‌برم ... پس نه خسته نشدم :))
+ اگه حس و حالش بود حتما ... :)
۲۵ فروردين ۱۳۹۹
حنــانه:/
پش کنکور....

+مرسی🎈🌹
۲۵ فروردين ۱۳۹۹
آها ... حنانه ... :)) ... خیلی وقته ندیدمت ... خیلی خوشحال شدم ...
+ عجیبه ... این کنکور چرا تموم نمیشه .. :))
+ قربونت ... :)
۲۵ فروردين ۱۳۹۹

میشه لینک دانلود و زیرنویس بزارید

۶ خرداد ۱۳۹۹
برای دانلود می‌تونید از دو لینک زیر استفاده کنین:
۶ خرداد ۱۳۹۹
امیدوارم خوشتون بیاد ... 😊🌹
۱۸ تیر ۱۳۹۹

راستش من این انیمه رو دیدم ،،، ولی ، هیچی نفهمیدم 😐 😶

۱ دی ۱۳۹۹
آره ... این انیمه چند بخشی هست و اینا به هم مرتبط هستن ... و نتیجه‌گیری با بیننده هست و بیننده رو به فکر فرو می‌بره ... و ذهن رو مشغول می‌کنه که ارتباط رو پیدا کنه ... به نظرم سبک جالبی داشت ولی خیلی غمگین بود ... 😶
۱ دی ۱۳۹۹

میدونید یه حسی به من گفت که شخصیت پسر داستان در آخر از زندگی خودش راضی نیست...با اینکه فکر کنم با شخصیت اصلی داستان ازدواج کرد...همونی که دوست داشت.....ولی شایدم نه....منم درست نفهمیدم ولی خب بهش فکر کردم XD

۱۹ اسفند ۱۳۹۹
آره ... موافقم ... یه حس غمناکی داره ... و آثار شینکای معمولا به همین شکل تموم میشه ... یه علامت سوالی میذاره برای داستاناش ... و هم قابلیت ادامه داستان را اضافه میکنه ... و هم علامت سوال برای داستان سازی ذهنی بییننده میذاره ... که به جذابیت داستان اضافه می‌کنه ...
یک کم اثر پیچیده‌ای بود ولی اثر تاثیرگذاری بود ... حس‌آمیزی سرما با غم درون شخصیت‌ها ... این تاثیر رو بیشتر کرده ...

مرسی از کامنت خوبتون ... چقدر خوشم میاد در مورد انیمه‌هایی که می‌بینم با دوستی تبادل نظر کنیم ... 😊🌹
۲۰ اسفند ۱۳۹۹

میدونید من از اون آدماییم که فیلمو از آخر به اول نگاه میکنه XD به همین خاطر وقتی پایان داشتان بازه کلی فیلمو و کارگردانشو نفرین میکنم ! چون من آدمیم که تخیل قوی ای داره و فکر کنم پایان فیلمی که پایان نداره حداقل تا یکی دو هفته ذهنمو مشغول کنه ! خیلی اوقات به درسام هم نمیرسم XD

بله خیلی جالبه ! منم از اینکار خیلی خوشم میاد *-* (ببخشید من با لپتاب اومدم ایموجی ندارم XD)

۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خب چطور میشه فیلم رو از آخر به اول دید؟ به نظرم این روش روی آثار تکراری جواب بده ... در غیر این صورت آماده سازی و مقدمه سازی کارگردان و نویسنده رو برای درک و جا انداختن یه موضوع خیلی پایین میاره و عملا جلوی غافلگیری رو میگیره ... یا شاید منظورتون حالت خاصی از آخر به اوله ... 😐🤔

خب اگه انقدر روی پایان فیلم وقت و فکر میذارین ... فوق العاده هست چرا که این خودش یه تمرین خوب نویسندگیه ... و باعث میشه که دنیاهای زیبایی رو توی ذهنتون خلق کنین ... چه عادت خوبی دارین ... 🥰⁦☺️⁩

خب در مورد ایموجی روی لپتاپ هم باید بگم که سرچ کردنتون رو باید قوی کنین ... چون هر مرورگری یه افزونه ایموجی داره که میشه نصب کرد و استفاده کرد ... 😊🌹
۲۰ اسفند ۱۳۹۹

منظورم از آخر به اول این بود که معمولا از هیجان جلوگیری میکنم و هون اول میرم آخر فیلمو میفهمم و تمام 😁

چشم حتما یه امتحانی میکنم ممنون 😄

۲۰ اسفند ۱۳۹۹
خب با این روش عملا اثر هنری دیگه معنایی پیدا نمی‌کنه ... به نظرم اگر به این سبک تماشای فیلم‌ها علاقه دارین ... فیلم‌های پیچیده ببینین ... مثل memento یا سریال dark یا کارهای کریستوفر نولان و هیچکاک ...

عالیه ... خواهش می‌کنم ... 😊🌹👍
۲۱ اسفند ۱۳۹۹

آخر چی شد آکاری  با تاکاکی ازدواج نکرد فکر کنم و تاکاکی با کوناکه(نمی‌دونم درسته)ازدواج کرد

۷ خرداد ۱۴۰۰
دقیقا ... جای سوال داره ... 😂
۱ تیر ۱۴۰۰

فقط منم حس کردم تهش پسره خودکشی کرد؟....

۳۰ مهر ۱۴۰۱
باورت میشه یادم نیست آخرش چطور تموم شد ؟ 😅
۳۰ مهر ۱۴۰۱

من تمام این انیمه رو با قیافه😐 نگاه کردم

یعنی هیچی عملا /=

یه ساعت که تو قطار بودن پسره رو نشون دادن و تهش رفتن تو طویله یه شب و سپری کردن

اخرش دختره شوور کرد پسره هم هیچی

خب که چی /=

۲۹ بهمن ۱۴۰۱
آره واقعا ... انیمه یه جورایی دپرس کننده‌ای بود ...
ولی یه جور حس‌آمیزی خاصی هم داشت ... در کل ازش لذت بردم ... با این که داستانش کلی حفره و سوال توی ذهنم به وجود آورد ... اما جالب بود .
۲۹ بهمن ۱۴۰۱
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات