برک ۱۶ فروردین - ظرفیت

هر چیزی در این دنیا، دارای محدوده و ظرفیتی هست. بعضی از این محدوده‌ها قابل مشاهده هستن و بعضی هم قابل مشاهده نیستن. به عنوان مثال ظرفیت معده‌ی انسان، که تا بی نهایت نمی‌تونین غذا بخورین و مشکلی پیش نیاد. مثال غیر قابل مشاهده هم میشه به تحمل و مدارای انسان‌ها نسبت به موضوعات مختلف و یا نسبت به هم باشه.

درسته که ما معده‌ی خودمون رو نمی‌تونیم ببینیم، اما از شواهد برآمدگی و احساسی متوجه میشیم که دیگر توان خوردن نداریم و معمولا دوستی یا فامیلی اگر ما رو ببینن، از ما می‌خوان که ادامه ندیم و این یک نشانه‌ی قابل مشاهده هست و هر کسی می‌تونه متوجهش بشه. اما در مورد ظرفیت‌های غیر قابل مشاهده، تا زمانی که خودمون نشانه‌ای ندیم، طرف مقابل درکی از این که دیگه تحمل این موضوع رو نداریم، نخواهد داشت.

با این حال آدم‌هایی وجود دارن که رفتار آزاردهنده‌ای با ما ممکنه داشته باشن، اما انقدر که خودخواه و به دنبال منفعت خودشون هستن، که حاضر به این نیستن که کمی تامل کنن و رفتار بهتری با ما داشته باشن. این دسته آدم‌ها کار را به جایی می‌رسانن که بر اثر پر شدن ظرفیت تحملی فرد مقابل، با واکنشی منزجرانه روبه‌رو شده و یک رابطه را به کل نابود می‌کنن.

نتیجه‌ی اخلاقی

رفتارمون رو با افراد مختلف کنترل کنیم و هر فردی رو بر اساس ارزشی که داره و ارزشی که برای ما قائل میشه، برچسب گذاری کنیم و اگر رفتار متوقعانه و پر رویی داریم، به این هم فکر کنیم که فرد مقابل ما هم یک موجود زنده هست و تنها انسان دنیا ما نیستیم. اما در طرف مقابل آدم‌های پر رو و متوقع رو به خوبی شناسایی کرده و در رابطه‌ی خودمون تجدید نظر کنیم تا کار به نقاط منزجر کننده و ناراحت کننده برای هر دو طرف ما تبدیل نشه.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۵ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

بله . صحیح است .

۱۷ فروردين ۱۴۰۲
🙏🌹🌷🌸
۱۷ فروردين ۱۴۰۲

افراد سمی زندگیتون رو حذف کنیننننننن

۲۰ فروردين ۱۴۰۲
کاملا درسته، این آدم‌ها جایی در زندگی ما نباید داشته باشن.
۲۰ فروردين ۱۴۰۲

سلام. سلام.سلام

این متن رو باسد همیشه برای بهتر بودن به همرا داشت:).

۲۰ فروردين ۱۴۰۲
سلام، وقت بخیر
واقعا تا جایی میشه این رفتارها رو تحمل کرد. به نظرم ریشه‌ی بسیاری از مشکلات ما در همین موضوعه.
۲۰ فروردين ۱۴۰۲

معمولا کم پیش میاد آدما به تاثیر رفتار و حرفشون روی آدم مقابل فکر کنن. که اگر فکر میکردن چقدر همه چیز به شکل خوبی عوض میشد.

۲۰ فروردين ۱۴۰۲
همینطوره، خیلی کم پیش میاد، و چقدر بودن و همکاری با این افراد دردناکه
۲۰ فروردين ۱۴۰۲

سلام خیلی عالی بود

بخوام خلاصه بگمش باید اینطوری بگم ؛

اونطوری که دلت میخواد و در حد گنجایش و ظرفیتته زندگی کن، اگر کسی هم این وسطا پیدا شد که با گنجایش و ظرفیتت مخالف بود و اصرار داشت بگه داری اشتباه میکنی خیلی مودبانه آروم ازش فاصله بگیر تا خود به خود دیگه سراغت نیاد و حذف بشه.

۲۱ فروردين ۱۴۰۲
سلام ... مرسی ...
آدم‌هایی که سعی دارن می‌کنن ما رو ارتقاء بدن به نظرم خوبه اما آدم‌هایی که درک نمی‌کنن و فقط به فکر منافع خودشون به نظرم منزجر کننده هستن، این آدم‌ها هستن که باید حذف بشن، آدم‌هایی که فقط به فکر خودشونن.
۲۱ فروردين ۱۴۰۲
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات