اگر آهنگ‌ها آدم بودند یا طعم داشتند

مدتی بود که قصد نوشتن پستی پیرامون موزیک و یا ارائه لیستی از موسیقی‌های مورد علاقه‌ام رو داشتم. بالاخره و با دعوت دوست خوبم رهام این انگیزه و فرصت فراهم شد تا بتونم این پست رو تهیه کنم. در حقیقت این پست پاسخی به چالش مطرح شده با عنوان «If the song was a person or a taste» از دوستمون «sᴀᴇʙʏ ɴᴜᴛᴇʟʟᴀ» هست که به این شکل تعریف شده:

شما دو تا یا شش تا آهنگی که مورد علاقتونه یا هنوزم روش قفلی دارین یا خیلیی زیاد ازش گوش میکنی رو مینویسی و یه تصوری ازش بکنین،میتونین تصور کنین که اگه این آهنگ یه آدم بود...یا اگه این آهنگ یه طعمی داشت یا چه غذایی و غیره.اینارو بنویسید.میتونین از هر دوتاش یعنی آدم و طعمشو بنویسید.

البته همراه با دو پی‌نوشت که اگر علاقه‌مند شدین توی صفحه‌ی چالش بخونین. و اما این که من خیلی از این چالش خوشم اومد و در پاسخ به سوال آغازگر چالش که گفته «نمیدونم این چالش به نظرم خوبه یا نه» که باید بگم به نظر من که خیلی خوبه.

به نظرم این چالش خیلی شبیه به پست‌های آسمانی هست و باعث میشه ما با آهنگ‌های مختلفی آشنا بشیم و یک جور تمرین نویسندگی هم هست. با دیدن این چالش به یاد کلاس انشاء مقطع راهنمایی خودم افتادم. یادم میاد که موضوع انشاء، جان‌بخشی به اشیاء بود که من یک خودکار رو برای موضوع انشاء خودم انتخاب کردم و در اون انشاء در مورد نگرانی خودکار نسبت به جویدن سرش توسط خودم گفتم که خودکار عزیزم به جای نگرانی از خراب شدن خودش، نگران سلامتی من هست. و این شد که این چالش هم خاطره‌انگیز و هم لذت‌بخش رو پذیرفتم.

۱. موسیقی متن سینمایی «شهر ارواح»

این آهنگ منو یاد خودم میندازه چرا که سال اول بعد کنکورم این رو برای اولین بار گوش دادم و یادمه فردی با حس فرار بودم، همونطور چیهیرو از ورودی حمام عمومی فرار می‌کنه و هوا تاریک میشه و موجودات جدید و عجیب و غریب می‌بینه. یه حس جدید با طعم ترسناک و کسی هم نیست که بهش پناه ببرم و اطرافیانی چون خوک که سرشون به کار خودشونه و درکی از من و وضعیت من ندارن.

 

۲. موسیقی متن انیمه «Bleach»

این آهنگ یکی از محبوبترین آهنگ‌های من هست و منو یاد فردی میندازه که خیلی عمیق و پر هست و سرشار از آرامش و بسیار ساکت هست. کسی که اسرار و حقایق هستی رو می‌دونه و فراتر از محدودیت‌ها و تصوراتم رفت. در حقیقت من شب و عمق سکوتش رو با این فرد هم معنی می‌دونم و یکی از دلایل علاقه خاص من به شب هم عمق عجیب سکوت و آرامشش هست.

 

۳. موسیقی متن بازی «Rise of Industry»

تصور من از این آهنگ یک فرد کارآفرین و خوش‌فکری هست که صبح با طلوع خورشید کارش رو شروع می‌کنه و امید، خلاقیت و انگیزه بالایی داره و آماده‌ی مواجهه و حل چالش‌های مختلف هست. هر روز و هر روز تلاش می‌کنه و هدفش رو فراموش نمی‌کنه و تمرکزش رو از دست نمیده و بارها شکست هم می‌خوره و بارها گم میشه چرا که چیزهای بزرگی می‌خواد،  اما با کار روی خودش و سرمایه‌گذاری‌های درستش بالاخره به جایی که می‌خواد میرسه.

 

۴. موسیقی متن انیمه «شیطان‌ کش»

این آهنگ، خیلی ساده منو یاد شخصیت اصلی انیمه «شیطان کش» میندازه. فردی شجاع و حماسه‌ساز که به ترس‌های خودش غلبه می‌کنه و حاضره برای رسیدن به خواسته‌هاش بدون ذره‌ای پشیمانی، جان خودش رو فدا کنه و از چیزهایی که براش ارزشمند هستن دفاع کنه.

 

۵. موسیقی متن انیمه «Mushishi»

این موسیقی هم خیلی برام عزیزه. این هم منو به یاد شب میندازه. فردی در دل شب نور خیره کننده‌ای داره و از اعماق هستی میاد. در حقیقت این تصورات بعد از دیدن انیمه «Mushishi» در ذهنم به وجود اومد و آهنگ این حس عمیق رو بهم می‌رسونه ...

 

۶. موسیقی متن سینمایی «Interstellar»

این موسیقی، خالقش و این فیلم سینمایی رو قطعا خیلی از شما می‌شناسین و به نظرم یک شاهکاره. این موسیقی منو به یاد فردی میندازه که برای رسیدن به خواسته‌های بزرگش حاضره از هر چی که داره بگذره. فردی که پا رو فراتر از معمول به جلو میذاره و تا آخرش میره و مثل آدمای معمولی و عادی متوقف نمیشه. کسی که انقدر روی هدفش تمرکز داره که از زمان و مکان جدا میشه و به بی‌نهایت میرسه.

 

این لیست انتخابی من برای شرکت در این چالش بود. امیدوارم که حداقل با یک موسیقی جدید آشنا شده و یا ازشون لذت برده باشین. شما هم اگر علاقمند به شرکت در این چالش هستین می‌تونین هم از طریق انتشار پست (اگر وبلاگ‌نویس هستین) و هم از طریق ارسال کامنت در ادامه، توی این چالش جالب و کاربردی شرکت کنین.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۱۲ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...

سلام

چالش خیلی خوبیه

فقط برام سخته بنابراین نتونستم بنویسمش!

۲ تیر ۱۳۹۹
سلام ... وقت بخیر ... 😊
+ آره ... خیلی چالش جالبیه ... ولی باید حال و حوصلش باشه ... من این پست رو وقتی حالش رو داشتم نوشتم ... وگرنه نوشتنش برام واقعا سخت بود ... چون بی حالی بد چیزیه ... 😁😂😊🌹
۲ تیر ۱۳۹۹

وای :)) موسیقی متن بهترین انیمه‌ها! 

۲ تیر ۱۳۹۹
دقیقا ... 😊😍❤️️🌹
۲ تیر ۱۳۹۹

😍👌👌

مرسی که شرکت کردی داداش گل😍🌹🌹

۲ تیر ۱۳۹۹
قربونت ... مرسی که دعوت کردی ... 😊❤️️🌹
۲ تیر ۱۳۹۹

خیلی خوب نوشتی واقعا و حسات به اهنگا واقعا قشنگ بود دوست داشتم

۲ تیر ۱۳۹۹
مرسی ... خوشحالم که خوشت اومد ... 😊❤️️🌹
۲ تیر ۱۳۹۹

👌👌👌

۲ تیر ۱۳۹۹
مرسی ... 😊🌹
۲ تیر ۱۳۹۹

✌🏻✌🏻✌🏻 آهنگایی که انتخاب کردین خیلی قشنگ بود 

منم دوست دارم شرکت کنم 😍😍😍

۲ تیر ۱۳۹۹
خوشحالم که خوشتون اومد ... 😊
+ چقدر خوب ... امیدوارم از نوشتنش لذت ببرین ... 😊🌹
۲ تیر ۱۳۹۹

خیلی خوووب بود

۲ تیر ۱۳۹۹
مرسی ... ⁦☺️⁩🌹
۲ تیر ۱۳۹۹

موسیقی اتک آن تایتانم قشنگه و حس بسیار حماسی به آدم میده

بیش از حد حماسیه

۴ تیر ۱۳۹۹
موافقم ... 😊🌹
۴ تیر ۱۳۹۹

سلام چطوری چه خبرا...؟؟؟

شاید باورت نشه ولی هیچکدوم از این انیمه ها رو ندیدم فعلا که درگیر dead noteـم  ولی میگن bleach قشنگه

شاید بعد dead note اونو ببینم

۴ تیر ۱۳۹۹
سلام ... قربونت ... خوبم ... امیدوارم تو هم خوب باشی ... سلامتی ... 😊

+ چرا باورم نشه ... می‌دونم چی میگی ... انیمه‌های خوب زیاد هستن ... کم کم به همشون می‌رسی ... 😊🌹
۴ تیر ۱۳۹۹

سلام :)

من فقط با موسیقی شهراشباح و شیطان کش و میان ستاره ای آشنا بودم که اون هم به این دلیل که همراه با تماشا کردن بود و در حس و حال فیلم بودم نتونستم اونقدر که الان بهشون گوش دادم لذت ببرم :)) همشون دلنشین هستن D: بخصوص شیطان کش من این آهنگش رو خیلی دوست دارم :) یاد رابطه ی تانجیرو و نزوکو میافتم .

توصیفاتتون هم خیلی جالب بود! چه خودکار آبی مهربونی داشتین :)

۴ تیر ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ... 😊

+‌دقیقا ... آهنگ‌ها حس‌ها خاص خودشون رو هم دارن و واقعا لذت بخشن ...

+ خوشحالم که پسندیدین ... این آهنگ صحنه‌ی مبارزه‌ی تانجیرو با شیطان ماه پایین درون جنگل بود ... اونجایی که نزوکو بیدار میشه ... خیلی جالب بود ... 😍❤️️😊

+ مرسی ... همینطوره ... از یکی از دوستام خریده بودم ... و دسته دوم بود ... ولی هنوز دارمش ... یادش بخیر ... 😊🌹
۴ تیر ۱۳۹۹
حرکت جالبی زدی
راستش منم نوشتم ولی اونقدر بد شد که مطمئن نیستم منتشرش کنم یا نه
۴ تیر ۱۳۹۹
مرسی ... خوشحالم که خوشت اومد افشین ... 😊

+ انقدر به کارت شک نکن ... انجامش بده ... و ازش لذت ببر ... بنویس برای خودت ... ممکنه این بین یکی دیگه هم استفاده کرد و ازش لذت برد ... حتما که نباید بهترین باشه ... مهم اینه که خودت باشی ... و آزاد باشی ... 😊🌹
۴ تیر ۱۳۹۹

من فقط شهر ارواح و اینتراستلر رو دیدم از اینا ک خیلی خوبن 

ولی از bleach خوشم اومد احتمالا ببینمش 

و هانس زیمر معرکه و جادویی موسیقیش منو دقیقا مثل فیلم تو فضا شناور میکنه با یسری نور و جرقه و تو یه خلسه خوب میبره 💫و باز هم نولان با این فیلم شاهکارش

OST فیلم کینگ ارتور هم خیلی عالیو قوین بخصوص  legend of the sword  و  life  این دوتا خیلی خوبن ب نظرم گوش بدین

ازهمه چی گوش میدم ولی زیااادن بخوام بنویسم اینجا خخخ 😅

 

 

 

۱۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا آثار بزرگی هستن این دوتا ...
+ خط داستان بلیچ ارزش دیدن داره ... ولی قسمت‌های اضافه هم زیاد اطرافش داره ... ولی از نظر موسیقی متن واقعا اثر بزرگی هست ...
+ موافقم ... همچنین حسی به آدم میده ... واقعا که موسیقیش جادوییه ... 😁
+ همینطوره ... چه پیشنهاد‌های خوبی ... مرسی ... 😊
+ خیلی خوبه ... اتفاقا نوشتن در قالب پستی که به درد بقیه بخوره ... خیلی خوبه ...
+ مرسی ... 😊🌹
۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات