راه‌های عملی دانلود از یوتیوب

یوتیوب بزرگترین وبسایت اشتراک محتوای چند رسانه‌ای از جمله ویدئو و دومین وبسایت پر بازدید در جهان است. بسیاری از ویدئوها و موزیک‌هایی را که نمی‌توانید در جایی پیدا کنید، از طریق این سرویس پیدا کرده و از آن‌ها لذت ببرید. اما کسانی که استفاده‌ی زیادی از یوتیوب دارند و نمی‌خواهند که برای دیدن محتوای مورد نظر خود هر بار از اشتراک اینترنت استفاده کرده و هزینه‌ای دوباره را متحمل شوند و به دنبال راهی برای دانلود آن محتوا هستند. از آنجایی که این سرویس در کشور ما سانسور شده و دسترسی ما از طریق اتصال مستقیم محدود است، معمولا ما از ابزارهای دسترسی غیر مستقیم برای استفاده از این سرویس استفاده می‌کنیم اما همانطور که می‌دانید این ابزارها معمولا مشترک با بسیاری بوده و دارای سرعت دسترسی بالایی نمی‌باشد. با این حال خبر بد این است که در اکثر روش‌های دانلود از یوتیوب باید از ابزارهای دسترسی غیر مستقیم استفاده کنیم.

 

۱. دانلود از طریق وبسایت بیتسو

در گذشته با این سرویس برای دانلود مستقیم تورنت آشنا شدیم اما از دیگر امکانات این سرویس می‌توان به دانلود مستقیم از یوتیوب و اینستاگرام و سرویس‌های ارائه دهنده محتوای چندرسانه‌ای مشهور دیگر نیز استفاده کرد. اولین کاری که نیاز است ثبت نام در این سرویس و پس از تایید حسابتان تا سقف ۵ گیگابایت قادر به دانلود و ذخیره  رایگان از یوتیوب یا سرویس‌های دیگر خواهید بود که معمولا ویدئوهای ما به این سقف نخواهند رسید. از جمله امکانات منحصر به فرد در این روش این است که شما دیگر نیاز به ابزارهای اتصال غیر مستقیم به اینترنت ندارید و به صورت کاملا مستقیم و همچنین با کیفیت‌های مختلف موجود آن ویدئو می‌توانید دانلود کنید.

 

۲. استفاده از وبسایت Keepv.id

از طریق این وبسایت نیز بدون نیاز به ثبت نام می‌توانید ویدئو دانلود کنید، تنها نکته‌ای که در مورد این روش وجود دارد این است که شما نیاز به استفاده از ابزارهای اتصال غیر مستقیم به اینترنت دارید تا بتوانید محتوای چند رسانه‌ای خود را دانلود کنید اما از نکات خوب آن می‌توان گفت که برای چک کردن قابلیت دانلود ویدئوی مورد نظر خود نیاز به ابزارهای اتصال غیر مستقیم ندارید و بعد از حصول اطمینان از وجود کیفیت و لینک مورد نظر خود می‌توانید با ابزار خود متصل شده و از لینک این وبسایت دانلود کنید.

 

۳. اپلیکیشن Yt3dl

برای دانلود از یوتیوب در ابتدا شما نیاز به داشتن لینک ویدئوی مورد نظر خود هستید و در روش‌های قبلی شما می‌بایست ابتدا از طریق مرورگر خود و حال یا با مراجعه به وبسایت یوتیوب یا از طریق جستجو، لینک مورد نظر خود را پیدا کرده و در سرویس دانلود خود وارد می‌کردید اما با استفاده از این اپلیکیشن، همه‌ی این کارها را در یک جا انجام می‌دهید. برای استفاده و دانلود از طریق این اپ شما نیاز به اتصال غیر مستقیم به اینترنت دارید و همچنین نکته‌ای که در مورد آن وجود دارد این است که از آنجایی که این اپلیکیشن قادر به دانلود ویدئوهای دارای کپی رایت محدود کننده می‌باشد، سازندگان آن قادر به قرار دادن این اپلیکیشن در بازارچه‌های اندرویدی نبوده و شما آن را نمی‌توانید از طریق «گوگل پلی» یا «بازار» دانلود کنید و می‌بایست از طریق لینک مستقیم در وبسایت سازنده، آن را دانلود و نصب کنید و ریسک امنیتی آن را بپذیرید.

 

۴. استفاده از برنامه‌ی Youtube-dl

اگر برنامه‌نویس هستید یا مدیر سیستم و یا زمان زیادی را با کامپیوتر خود می‌گذارنید و با آن آشنایی بالایی دارید به احتمال زیاد علاقه‌ی چندانی به استفاده از سرویس‌های دیگران ندارید تنها اگر زمان و حوصله‌ی انجامش نیست، سراغ آن‌ها خواهید رفت. اما این برنامه، یک برنامه‌ی تحت خط فرمان یا ترمینال است که در اکثر روش‌های گذشته و مخصوصا روش اول در لیست ما، پشت پرده از این برنامه استفاده می‌کنند. این برنامه با زبان پایتون نوشته شده است و شما می‌توانید با تهیه یک «سرور مجازی ابری» در کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه یا آلمان، به راحتی و بدون محدودیت ویدئوها و لیست‌های ویدئویی خود را دانلود کنید. و همچنین می‌توانید با اتصال غیر مستقیم در ترمینال کامپیوتر خود اقدام به دانلود ویدئوها کنید.

 

۵. روش‌های دیگر و لینک‌های بیشتر

برای دانلود از یوتیوب روش‌های بسیار و گوناگونی وجود دارد که بر اساس علاقه، امکانات، دانش و نیازتان می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. از معمول‌ترین روش‌ها نیز می‌توان به استفاده از ربات تلگرام utubebot اشاره کرد که بین کاربران تلگرام دارای محبوبیت است. همچنین وبسایت‌های فارسی دیگری نیز روش‌های جالب دیگری را پیشنهاد داده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید:

 

شما از چه روشی استفاده می‌کنید؟

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۱۷ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
این چقدر پست خوبیه!
من خودم زیاد اهل یوتیوب نیستم...یعنی وقتش هم پیش نمیاد و گاهی برای تحقیق و اینا میرم سراغش...
ولی خواهرم استفاده میکنه:))
میگم اینا رو حتما بهش
مچکر برای این اطلاعات مفید:)))
۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرسی ... خوشحالم که مفید بود ... :)
+ این فیلتر بودن خیلی از استفاده‌ی ما کم کرده ... ولی گستره و فرصت‌های زیادی توی یوتیوب هست ... چقدر که می‌تونست به کسب درآمد و زندگی خیلی‌ها کمک کنه ...
+ :)
۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پست جالبی بود
من قبلا برای دانلود از یوتیوب با کامپیوتر از سایت savefram استفاده میکردم.
برای دانلود یک ویدیو قبل از آدرسش دو تا ss مینوشتم و به صفحه دانلود منتقل میشد ، یعنی این شکلی ssyoutube.com/address video
یه مدت هم تو آپارات کانال زدم و از روش آپلود از یوتیوب فیلما رو آپلود میکردم و قبل اینکه آپارات حذفش کنه یا بازدیدی بخوره دانلود میکردم و بعد پاک میکردم 😁
ولی الان که سر و کارم زیاد با گوشیه و همینطور زیاد فیلم دانلود نمیکنم ، از دیدئو استفاده میکنم :)
۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرسی ... خوشحالم که براتون جذاب بود ... :)
+ درسته ... اون روش ss خیلی معروفه و استفاده زیاد میشه ... و خیلی هم راحت هست ...
+ روش آپارات هم روش زیرکانه‌ای بود ... آفرین ... :))
+ آره ... وقتی اینترنت در دسترس هست دیگه دانلود نیاز نیست ... ولی قطعی چندین روزه‌ی اینترنت ایران نشون داد که بعضی چیزای مهم رو گوشه کنار ذخیره داشتن بد نیست ...
+ مرسی بابت کامنت خوبی که فرستادین .. :)
۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من همیشه با ytmp3.cc میگیرم. البته فک کنم فیلترشکن میخواد.
۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این سایت آشنا نیستم ... ولی خیلی از این سبک سایت‌ها ساخته شد ... :))
+ مرسی بابت کامنت :)
۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرسی.
عالی بود...
همچنین میتونی با اضافه کردن ss قبل آدرس یوتیوب دانلود کنید:
https://youtube.com/video
میشه
https://ssyoutube.com/video
من همیشه از این استفاده میکنم ;)
۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرسی ... خوشحالم که خوشتون اومد ...
+ آره ... خیلی مرسوم و راحت هست ... :)
+ مرسی بابت کامنت :)
۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام مرسی :)))
کاش زیر نویس فارسی هم میذاشتین.
تلگرام یه بات داره میتونید استفاده کنید
@utubebot
۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ...وقتتون بخیر ...
+ مرسی ... خوشحالم که نظرتون رو جلب کرد ...
+ روش دانلود زیرنویس فارسی از یوتیوب ... تعداد محدودی از ویدئوها دارن ... و تا حالا استفاده نکردم 😁
+ درسته تلگرام هم روش مناسب و کم دردسریه ...
+ مرسی بابت کامنت قشنگتون ... ⁦☺️⁩
۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
پست واقعا مفیدی رو انتشاردادید و امیدوارم که بعد ها به روز نگه اش دارید (چون همه این سرویسا یه روزی از دسترس خارج میشن)
واقعا دونستن این ترفند ها از اساسی ترین نیاز های دانش آموز(دانشجو) های ایرانیه‌ـــــــکه اونام به بقیه منتقل کنن :)

من قبلا از سایت convert2mp3 که اصالتا آلمانی بود استفاده میکردم که به خاطر نقض کپی رایت بستنش و الان بقیه دارن با اسم های مشابهش اومدن که معلوم نیست نیت اشون خیر باشه یا نه.
الان از keepvid.works استفاده میکنم.
۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ...
+ خواهش می‌کنم ... خوشحالم که براتون مفید بود ... و نظرتون جلب کرد ... 
+ درسته اینا اکثرا از دسترس خارج میشن اما به نظرم youtube-dl خارج نمیشه ... و به شکلی ادامه پیدا می‌کنه ... و خودتون می‌دونین چرا :)
+ در مورد این که این ترفندها به اون قشری که گفتین برسه ... بعید می‌دونم ... چرا که با این روش مدیریتی بلاگ بیان ... گوگل دسترسی خوبی به مطالب من نداره و توی این پستم توضیح دادم که چطور هست وضعیت ... و سایت‌هایی مثل وبلاگ‌گردی به نظرم لطف می‌کنین و این مطالب رو توی سایتشون منتشر می‌کنن بلکه شاید این ضعف مدیریت برای فهرست شدن این چنین مطالبی پوشش داده بشه ...
+ منم قبلا از همون سرویس استفاده می‌کرد ... سال‌ها پیش ... اما کار براشون سخته دیگه ... سرویس خیلی خوبی بود ... این سایت‌هایی هم که میان اطلاعات مورد نیازشون رو از کاربرا جمع می‌کنن ... البته بیتسو به نظرم اینطور نیست ... چون با یه نگاه به کدش متوجه میشین که بیشتر قصدشون کسب در آمدشونه تا چیزای دیگه :))
+ مرسی بابت کامنت مفید و زیباتون ... :)
۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من از دیدئو استفاده میکنم.
۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ... وقتتون بخیر ...
+ تا حالا در موردش نشنیدم ... :|
۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام عالی بود واقعا مرسی فالتون کردم فالوم کنید
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ... مرسی ... بلاگ خوبی دارین ... حتما ...
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من از دیدیو استفاده میکنم خداقل فیلترشکن نمیخواد (:
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
تا حالا با دیدئو آشنا نشده بودم ... چقدر سرویس خوبیه ... خیلی راحت میشه ویدئو دید از جاهای مختلف ....
+ مرسی از پیشنهاد خوبت علیرضا ...
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خوبین خداقوت ببخشید می تونین این قالب رو برای بیان بسازین به طرح های فصل های دیگر اگر میشد عالی بود


http://blacktheme.ir/page/preview-017


۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ... خیلی متشکر ... من خوبم ... امیدوارم شما هم خوب باشین ...مرسی ...
+ قالب زیبایی هست ... اما یهنکته داره ...
برای منوی بلاگ توی حالت واکنشگرا برای موبایل مثلا از جاواسکریپت استفاده کرد و بیان به صورت پیش‌فرض این امکان رو فعال نکرده
+ برای هر فصلی میشه درستش کرد ... 
+ بیان امکانات بیشتری داره نسبت به بلاگفا و میشه بهتر توسعه داد این قالب رو اینجا ...
+ اگر وقت پیدا کنم ... حداکثر تا پایان اردیبهشت نسخه‌های فصلی این قالب رو شروع می‌کنم و تک تک منتشر می‌کنم ...
+ مرسی از پیشنهادتون :)
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی خیلی ممنون از لطف شما
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ...
+ تشکر از پیشنهاد شما ... :)
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه دانلودر خوب سراغ ندارید ؟؟؟
جز اینا ؟؟؟
برای من همه شون یه مشکلی دارن.
قبلا مستقیم از یوتیوب دانلود میکردم ولی یه مدتی عه که نمیشع ...
بسیار دانلودر لازمم ...
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
تلگرام هم هست ... آخر پست لینک‌های ابزارهای دیگه هست و توی کامنت ها هم دوستان راه‌های دیگه‌ای هم پیشنهاد دادن ...
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که از سایت
https://ytmp3.cc/en13/
دانلود میکنم راحت هم هستم باهاش .
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
درسته ... خیلی راحت و خوب هست و نیاز به ابزار خاصی هم نیست ...
+ مرسی بابت کامنت :)
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
واسه کامپیوتر مدت ها از نرم افزار ytd استفاده میکردم ولی الان یه ماهه دارم از mediahuman استفاده میکنم که عالیه حتی از youtube muisc هم کل پلی لیست رو دانلود میکنه
بنظرم خوبه که هر دوتاشونو کنار هم داشته باشیم خیلی به درد میخورن
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ کدومشون رو تا حالا استفاده نکردم ...
+ ولی اینطور که متوجه شدم mediahuman خیلی نرم‌افزار به درد بخوریه ... مبدل خوبی هم هست ... فرمت‌های خوبی رو پشتیبانی می‌کنه ...
+ نرم‌افزار ytd هم که سایت‌های خوبی رو پشتیبانی می‌کنه ...
+ عالی بود افشین ... مرسی از پیشنهادت ... :)
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهش میکنم بدون این دوتا زندگی واسه من سخت میشه
ytd فقط خوبیش اینه که میتونی کیفیت ویدیو رو انتخاب کنی واسه دانلود و محیطش کاربر پسندتره ولی زیاد حرفه ای نیست و بعضی وقتا رفیق نیمه راه میشه و کارتو راه نمیندازه
mediahuman ولی خیلی امکانات داره از soundcloud هم میشه باهاش دانلود کرد و کاور آهنگ رو حذف نمیکنه فکر کنم افزونه هم داره واسه مرورگر
نسخه ای که من دارم اینه راضی هم هستم هم واسه فیلم هم اهنگ
mediahuman youtube to mp3
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
اصلا بعضی نرم‌افزارا هستن که نقش اساسی دارن توی زندگی ... دانلودر یوتیوب هم از اون دسته هست ...
+ واقعا نرم‌افزار فوق‌العاده‌ای هست ... هم کاور رو با خودش دانلود می‌کنه ... البته بیشتر توی دانلود از soundcloud اینطور هست ...
+ البته یه مشکلی هم که داره ... که به صورت مستقیم نمیشه دانلود کرد و باید دوستان رو دور زد ...
+ نرم‌افزار آزادی هم هست و نسخه لینوکس هم داره که فوق العاده هست ... 😁 ... برای من
+ نرم‌افزار ytd هم از طراحیش مشخصه که ابزار ساده و کار راه‌اندازیه ...
+ من هم اگه دانلودی پیش بیاد از youtube-dl استفاده می‌کنم ... چون زیاد از ابزارای گرافیکی جز مرورگر استفاده نمی‌کنم ... عادت شده برام دیگه ...
+ برای همین هم تاحالا با اینا آشنا نشدم ... مرسی ... چیزای جدیدی یاد گرفتم 🌹
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹

همه راه ها عالی! 

من همیشه از y2mate.com استفاده میکنم بعلاوه اکستنشن stealthy برای کروم. 

۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرسی ... خوشبختانه ... راه‌ها زیاد هستن ...
+ سایت y2mate که راه به نظرم مناسبیه و همینطور اکستنشن stealthy برای کروم که تا حالا در موردش نشنیده بودم ...
+ مرسی بابت حضور و معرفی ... 🌹
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹

عالی :))))

۳۰ خرداد ۱۳۹۹
مرسی ... 😊
۳۰ خرداد ۱۳۹۹
نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات