کد منبع باز ابزارهای وبلاگنویسی

چند ماهی هست که در حال انتشار ابزارهایی متناسب با نیازهای وبلاگ‌نویس‌ها و ایده‌هایی که در ذهن داشتم، هستم. و مدتی هم است که در فکر انتشار کدهای این ابزارها به صورت منبع / متن باز هستم اما فرصت و انگیزه کافی برای این کار وجود نداشت. اما چند روز پیش که در حال مطالعه کدهای دوستی بودم به نکته‌ی جالبی بر خوردم که تا آن زمان به فکرم نرسیده بود و به این فکر افتادم که تا چه حد یک خط کد ساده می‌تواند برای حداقل یک نفر دیگر مفید و موثر باشد.

صفحه لیست ابزارها

 

مخزن جعبه ابزار وبلاگنویسی

با کدها چه کارهایی می‌توانیم بکنیم؟

اگر برنامه‌نویس هستید، می‌توانید با مطالعه‌ی کدها، اندکی به دانش خودتان اضافه کنید و یا آن‌ها را ارتقاء دهید و همچنین این کدها تحت مجوز MIT منتشر شده اند و می‌توانید کدها را بر اساس نیاز خود تغییر داده، استفاده و بازنشر کنید. اما در هر صورت می‌توانید با دانلود کد این ابزارها، به صورت کاملا مستقل و بدون نیاز به اینترنت از این ابزارها استفاده کنید. تنها کافی است که از طریق لینک زیر کدها را دانلود کرده و صفحه‌ی index.html موجود در فایل فشرده دانلود شده را با استفاده از مرورگر خود باز کنید.

دانلود تمامی ابزارها - main.zip

همکاری در توسعه

اگر از این ابزارها استفاده می‌کنید و به مشکلی برخوردید یا نظری برای بهبود و یا گزارش خطایی دارید می‌توانید از طریق تب Issues در گیتهاب و یا از طریق فرم ارسال کامنت‌ در ادامه و یا از طریق فرم تماس این وبلاگ با من یا دیگر توسعه‌دهندگان ابزارها در میان بگذارید. همچنین اگر برنامه‌نویس هستید و می‌خواهید در توسعه این ابزارها همکاری کنید و همچنین اگر با ابزار گیت آشنا هستید می‌توانید با Fork کردن مخزن و مطالعه، رفع اشکالات و توسعه ابزارها، از طریق تب Pull Request تغییرات خود را برای اعمال در کد منبع اصلی این مخزن ارسال کنید.

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۹ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
مرسی ... 😊🌹
۳۰ بهمن ۱۳۹۹

خیلی عالیه :) ممنون از اینکه ابزار های کاربردی ساختین و به صورت منبع باز در اختیار عموم قرار دادین. ابزار هاتون واقعا ایده خوبی دارن و مطمئنا میتونیم ازشون یاد بگیریم. خلاصه... هر چی بگم باز کم گفتم 😂 ارزش اینکه چیزی رو بسازی و رایگان با امکان تغییر و کپی در اختیار دیگران قرار بدی واقعا زیاده!

۳۰ بهمن ۱۳۹۹
مرسی ... نظر لطفته محسن عزیز ...
به نظرم هر چیزی جایی داره ... و با سیاست متن باز گیتهاب موافقم ... این که همه‌ی کدها رو نباید متن باز منتشر کرد و هدف انتشار ابزارها و قالب‌های من هم دسترسی عمومی و آزاد به امکانات هست و برای گسترش و بهبود محیط وبلاگستان درستشون می‌کنم ... در نتیجه به هدفم میرسم ... حتی اگه به درد یه نفر هم بخوره ...

خوشحالم که نظرت رو جلب کرد و مرسی بابت نظر خوبت ... 😊🌹
۳۰ بهمن ۱۳۹۹

کاملا با کامنت بالایی موافقم! روحیه و تلاشتون برای بهبود بلاگستان ستودتیه :) خسته نباشید.

۳۰ بهمن ۱۳۹۹
مرسی ... نظر لطفتونه ... امیدوارم بتونم به این راه ادامه بدم و با هم از این فضا لذت ببریم ...
سلامت باشین ... خواهش می‌کنم ... 😊🌹
۱ اسفند ۱۳۹۹

به بهههه ببین رفیقمون چه کردههه

 

ولی منکه بلد نیستم استفاده کنم امیدوارم واسه بقیه مفید باشه D:

۱ اسفند ۱۳۹۹
قربونت سپید ... کاری نکردم ... 😁😊
خب نیاز به بلد بودن نمی‌خواد ... هر وبلاگی و هر سیستمی هستی می‌تونی از این ابزارها استفاده کنی ... و وابسته به بیان نیست و می‌تونی دانلود کنی و روی سیستم یا موبایل ازشون استفاده کنی ... بدون نیاز به اینترنت ... از کاربردهای کدها همینه ... 😊🌹
۱ اسفند ۱۳۹۹

میشه یه سوال بپرسم؟

چرا وقتی فونت وبلاگم رو تغییر دادم قلب لایکش رفت؟ T.T

۱ اسفند ۱۳۹۹
حتما ... خواهش می‌کنم ...
خب این مشکل وقتی پیش میاد که شما فونت آیکون قالبتون رو هم تغییر دادین ... فونتی به نام font-awesome یا مشتقات این اسم برای قالب‌ها به صورت عمومی نصب شده هست و موقع تغییر فونت باید حواستون باشه که اسم این فونت رو در ابزار تغییر فونت قرار ندین و اگر دادین ... قسمت‌هایی که اسم این فونت هست رو حذف کنین ... تا مشکلتون برطرف بشه ...
۱ اسفند ۱۳۹۹

ممنون بابت راهنمایی تون ^^

۱ اسفند ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... 😊🌹
۱ اسفند ۱۳۹۹

font-awesome رو توی css جست و جو کردم همچین چیزی رو اصلا پیدا نکرد X|

۱ اسفند ۱۳۹۹
خب من کد شما رو چک کردم ... مشکل کد شما اینه که قالب شما اصلا نشانی فونت‌ آیکون رو نداره و باید خط زیر رو قبل از تگ بسته‌ی
</head>
در فایل ساختار قالبتون paste کنین تا مشکل حل بشه ... این خط:
<link rel="stylesheet" href="https://maxcdn.bootstrapcdn.com/font-awesome/4.7.0/css/font-awesome.min.css" type="text/css">

و انتهای فایل سی اس اس قالبتون هم این خط رو اضافه یا تصحیح کنین:

.fa-lg {
    font-family: FontAwesome !important;
}
۱ اسفند ۱۳۹۹

خییلییییی ممنونم *-*

۲ اسفند ۱۳۹۹
خواهش می‌کنم ... خوشحالم که مشکلتون رفع شد ...  😊
۲ اسفند ۱۳۹۹

وای بله! متاسفانه خیلی سخته آخه😅

۲ اسفند ۱۳۹۹
همینطوره ... ولی خب می‌تونین از یک طراح قالب یا ویرایشگر قالب در بلاگفا بخواین که این کار رو انجام بده ... و هزینه‌ی زیادی هم نداره ... یا این که قالب محبوبی هست که به صورت رایگان کسی تبدیلش کنه ... و حتما نیاز نیست که خودتون انجامش بدین ...
۲ اسفند ۱۳۹۹
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات