معرفی بازی 0A.D ( صفر پس از میلاد )

یکی از بازی‌های محبوب من این بازی یعنی 0AD هست. سبک این بازی استراتژیکه و تمرکز اون روی جنگ‌های تاریخی و مسائل اقتصادی هست. قبایل و ملل انتخاب شده توی این بازی به سال‌های ۵۰۰ تا ۱ قبل از میلاد بر می‌گردن که ایران باستان هم توی این بازی به خوبی ( نه عالی ) به تصویر کشیده شده و می‌تونین با تمدن ایران باستان وارد جنگ بشین. 

خب اسم این بازی یعنی صفر پس از میلاد ( AD مخفف Anno Domini هست ) و اشاره به ابتدای تاریخ داره . توی ساخت این بازی توجه خاصی به تاریخ ملت‌ها شده و ابزارا و ساختمان‌ها و سلاح‌ها و ... بقیه ملت‌ها رو بعدا اگه خواستین می‌تونین بازی رو نصب کنین و ببینین اما بذارین ببینیم ایران باستان رو چطور به تصویر کشیدن : 

توی این تصویر سازه‌های ایران باستان رو به شماره‌گذاری مشخص کرده که می‌تونین با کلیک یا لمس روی اون، در یک تب جداگانه عکس بزرگ شده اون رو ببینین.

این تصویر پیاده نظام‌های سنگین اسلحه ایران باستان رو نشون میده که هر کدوم ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن.

این تصویر یکی از جاودانان ایرانی هست ( یکی از سربازان گارد جاوید هخامنشی ). من خودم اول بازی کلی تلاش میکنم که به سطح سه برسم تا بتونم کاخ آپادانا رو بسازم چرا که با کاخ آپادانا میشه کوروش و گارد جاوید رو ساخت. باید بگم قوی ترین ملت توی این بازی ایران باستان هست چرا که تا حالا من بازی کردم هیچ ملتی و هیچ سربازی حریف گارد جاوید نیست + کوروش. وقتی که به گارد جاوید دست پیدا کنین و بتونین بیشترشون کنین بدونین که بازی رو بردین و واقعا قوی بودن در تاریخ و قوی هم توی بازی ساخته شدن. 

 

البته این بازی هنوز در مرحله توسعه هست و الان نسخه آلفا ۲۲ این بازی عرضه شده و دارن خیلی روی این بازی کار می‌کنن. این بازی به صورت متن باز و آزاد تولید میشه و شما هم حتی می‌تونین توی توسعه بازی کمک کنین. کافیه به سایت بازی رجوع کنین و ببینین در بخش توسعه و انجمن بازی چه کارهایی از دستتون بر میاد.  

 

این بازی برای پلتفرم‌های محبوب ویندوز، مک و لینوکس قابل دانلود و استفاده هست : 

امیدوارم بتونین این بازی رو امتحان کنین و ازش لذت ببرین ...  

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۱۱ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
خیلی کارتون درسته :))
البته از نظر قالب میگم

توی عکاسی هم عالیرهستین
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
خواهش می‌کنم ... نظر لطفتونه :)
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
چه علایق جالبی دارید !!واسه خودم جالب و دلچسب نیست.سپاس بابت زحمتی که کشیدید!
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
خواهش می‌کنم ... :)
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
من دیوانه‌ی بازی های استراتژیکی‌ام! D:
خونه و مکانای مختلف بسازی و از این حرفا! ^_^

گرافیک خوبی هم داره! D:

شب که شد دانلودش می‌کنم! ^_^

+ببخشید اشاره ای به حجمش نکردید...
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
منم همینطور ... :))

حجمش حدود یک گیک به پایین یا بالا هست 
برای پلتفرم‌های مختلف متفاوت هست 
برای لینوکس حدود ۵۰۰ و خورده ای مگ بود 
برای ویندوز هم باید ۶۰۰ و خورده ای باشه ... 
برای مک رو نمیدونم ... 
اشاره‌ای نکردم چون توی صفحه دانلود میشه اطلاعاتی از سیستم مورد نیاز و ... به دست آورد ... 
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
اصلا از بازی سر در نمیارم .. کجای ایران بناهای این شکلی داشته ؟؟؟
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
خب یه دنیای دیگه‌ای ... شاید اول اینطور به نظر بیاد ... 
درسته ... دقیقا اینطور نبوده ... این یه بازی هست و سعی شده تا جایی که ممکنه برای ویژگی‌های این بازی از فرهنگ ملت‌های گذشته الهام بگیره ... 
یه ایده بازی سازیه ... 
۱۲ مرداد ۱۳۹۶
ممنون بابت معرفی :) این بازی ها عجیب اعتیاد آوره.
۱۳ مرداد ۱۳۹۶
خواهش می‌کنم ... آره ... :))
۱۳ مرداد ۱۳۹۶
ممنون بابت معرفیتون :)
۱۶ مرداد ۱۳۹۶
خواهش می کنم :) ...
۱۶ مرداد ۱۳۹۶
چقد خوب که نسخه مک هم داره. حیف که لینک دانلودش مخصوص تورنت و لینک مستقیم نداره
۱۸ بهمن ۱۳۹۶
همینطوره ... لینک مستقیم هم داره اگه به خط اول زیر لینک تورنت توجه کنین ... حدود 731 مگ هست:
http://releases.wildfiregames.com/0ad-0.0.22-alpha-osx64.dmg

با این حال پروژه در مرحله آلفا هست و بخش داستانی نداره ولی جمع‌آوری جالبی از تمدن‌ها داشتن ...
۱۸ بهمن ۱۳۹۶
مرسی ... 😊🌹
۲۳ بهمن ۱۳۹۹

این عکس که روی پوستر بازی هستش از دو سرباز هخامنشی...

من از نزدیک دیدمش.. خیلی قشنگه..

توی موزه ی شهرمون هستش..

شاید سرچ کنی موزه ی شوش بیاد..

۶ اسفند ۱۴۰۰
به به ... پس اهل شوش هستین ... چه جای زیبا و کهنی ...
باید از نزدیک خیلی زیبا باشن ...
خیلی دوست دارم یه روز بتونم از نزدیک هم ببینمشون ...
۶ اسفند ۱۴۰۰

هروقت خواستید بیاید بگید...

دوستان عکاس خوبی دارم..

و شوش پر از مکان های عالی برای عکاسی..

قدمتون روی چشـم

۶ اسفند ۱۴۰۰
مرسی از مهمان نوازیتون ...
چقدر خوب ... انشالله فرصتش پیش بیاد ...
۶ اسفند ۱۴۰۰

به نظرم بهترین نقطه قوت این بازی کامل نبودنشه !

چرا؟! چون اینجوری از صفر نظرات کاربران رو میبینه و اصلاح میکنه و این برای یه بازی خییلی خوبه!

من نسخه های اول این بازی رودیدم خییلی ایراد داشت ولی به مرور خیلی خوب شد الان که دارم این متن رو مینویسم نسخه 25 بازی اومدهو من در کل آینده ی خوبی برای این بازی میبینم!

۱۰ اسفند ۱۴۰۰
کاملا با شما موافقم ... و این موضوع هم بر می‌گرده به طبیعت متن باز این برنامه.
چرا که باعث میشه هر کسی به راحتی در توسعه این نرم افزار نقش داشته باشه و اگر مهارت کافی رو داره ... در توسعه کدش کمک کنه ...
درسته که توسعه کندی داره ... اما این توسعه ادامه دار خواهد بود ...
۱۰ اسفند ۱۴۰۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات