ایده‌های عکاسی در طبیعت خشک و کویری - قسمت اول

در مجموعه‌ پست‌های من با عنوان عکاسی در دل طبیعت یکی از دوستان خوبم خواستن که سوژه‌های عکاسی در دل طبیعت خشک رو مطرح کنم. خب من کمتر پیش میاد به مناطق خشک و کویری سفر کنم و در مجموع عکاس این مناطق نیستم و اثر خاصی در این زمینه ندارم ولی افرادی از سرتاسر جهان هستن که در این زمینه عکاسی می‌کنن و آثار زیبایی رو هم به جا گذاشتن. یکی از مشکلات ما این هست که دسترسی به این ایده‌های عکاسی نداریم و این نباید باعث بشه که افراد علاقه‌مند به عکاسی دلسرد شده و از ایده‌های جدید به دور باشن و کیفیت کارشون همون که بوده بمونه و پیشرفت در اون حاصل نشه. پس تصمیم گرفتم که از سایت فلیکر ( flickr.com ) آثار منتخب و موردی رو از مناطق مختلف و زیست‌بوم‌های مختلف در قالب پست‌های قسمت‌دار ۵ عکسی، تقدیم علاقه‌مندای عکاسی کنم.

تمامی این تصاویر توسط عکاسان عضو وبسایت فلیکر جمع‌آوری شده و نام هر عکس زیر اون عکس ذکر میشه به همراه لینک که اگر علاقه‌مند هستین، می‌تونین آثار این فرد رو در سایت فلیکر دنبال کنین.

۱. تصویر بالای پست: 

عکاس : FAISAL ALMOAMMAR     نام اثر: desert

دوربین : Nikon D7100

سرعت شاتر : ۱

توضیح : ایده این عکس رقص زیبای نور هست که در ترکیبش با آسمان یه لحظه زیبا رو به تصویر کشید.

 

۲. نام اثر : street

عکاس: FAISAL ALMOAMMAR

دوربین : Nikon D810

سرعت شاتر : ۲۵

توضیح :‌ ایده این عکس هم مثل قبلی هست فقط نور نمایی معکوس و جلوه دادن ستاره‌ها 

 

۳. نام اثر : Desert Power

عکاس: Peter Crook

دوربین : Canon EOS 7D

سرعت شاتر: 1/640

توضیح: ایده این عکس توالی و محو شدن با رنگ‌بندی زیبا هست

 

۴. نام اثر : شمس الوداع

عکاس: Abdulkarim Al-Ghannam

دوربین: Canon EOS 50D

سرعت شاتر : نامشخص

توضیح: ایده این عکس غروب آفتاب رنگ بندی سرخ اون هست .

 

۵. نام اثر : Iran 2017 - Meybod

عکاس :‌ Philippe Béènne

دوربین : Nikon D800

سرعت شاتر: 1/320

توضیح : ایده این عکس، نگاه از بالا به افق شهر هست. یک نگاه کلی

 

برچسب‌ها
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۱۸ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
سلام
مچکرم
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام .. 
خواهش می‌کنم ... ممنون :)
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
خیلی زیباست ممنون
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
خواهش می کنم ... مرسی :)
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
اگه عکسها کار خودتونه واقعا عکاس قابلی هستین :)))
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
نه عکسا کار من نیست ... 
زیر هر کدوم اسم عکاس و مشخصاتش رو نوشتم ... 
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
هی تو دوربینا دنبال دوربین خودم گشتم نبود،
قدیمی شده پسرم انگار.. :))
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
دوربین منم همینطور :))
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
چ قشنگ :)قالب جدید مبارک
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
قالبم رو عوض نکردم، یه هفته همین قالبه :)
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
شمس الدوله چه خوب بود
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
:) 
ممنون 
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
وای چه خوب که سرعت شاتر ها رو می ذارید D:
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
خب توی عکاسی مهمه ... 
ممنون :)
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
^.^
بعداز کنکور عکاسی یاااد بده :/
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
خب من عکاس حرفه‌ای نیستم ... در حد دانشم سعی می کنم :)
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام
ممنون از این کاری که شروع کردید..
والا یه زمانی منم عاشق عکاسی بودم ..انقدر گفتن پشین پای درس ..بشین پای درس که تمام استعدادهامو سرکوب کردن :(((
الانم که وقتش هست دیگه حسش از بین رفته به جاش از دیدن عکسای دیگران کیف می کنم:((
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
سلام ... 
خواهش می کنم ... 
چه بد ... :(
کار خوبی می کنین :)
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
بابت این پست تشکر

جالا که مصمم شدم عکاسی رو کمی ، قثط کمی حرفه ای تر از اون عکسایی که دیدین یاد بگیرم میشه لطف کنید سایتی یا منبعی برای اموزش اگه می شناسید معرفی کنید هر چند فعلا از خرید دوربین معذورم ومجبورم به همون موبایل اکتفا کنم :)
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
خواهش می‌کنم ... 
راستش سایت‌های آموزش به زبان انگلیسی هستن ... باید جست‌جو کنین ... اما من استفاده نمی کنم ... 
من از فلیکر استفاده می‌کنم و از تجربه‌های دیگران یاد می‌گیرم ... flickr.com ... 
فیلتر هست ... حالا می‌تونین با گوگل به نتایج مناسبی برسین :)
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
عکاسی رو خیلی دوست دارم خیلی زیاد عکس زیبایی بود :))
۲۲ خرداد ۱۳۹۶
خیلی خوبه ... 
همینطوره ... واقعا عکس‌های زیبایی بودن ... :)
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
که اینطور...
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
درسته ... :)
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
وبلاگ جالب و مطالب آموزنده ای دارید اگر تمایل به تبادل لینک دارید اطلاع دهید.
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
ممنون ... 
نظر لطفتونه ... 
متشکر ... 
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
درود. عالی
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
مرسی :)
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
پرفکت :)))
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
مرسی :)
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
دنیایی زیبا دارید
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
دنیای ما به دیدگاه ما بستگی داره ... اگه زیبا به دنیا نگاه کنیم ... میشه دنیای زیبای ما ... :) 
۲۴ خرداد ۱۳۹۶
سلام
اگر میتونید حتما منو دنبال کنید
بعد یک پیام برایم ارسال کنید
می بینم و دنبالتان می کنم ممنون))))))656
۱۴ تیر ۱۳۹۶
سلام ... 
راستش نمی تونم دنبال کنم ... چرا که دنبال کننده موضوع وبلاگتون نیستم ... 
مطالب جالبی تهیه کردین و بلاگ زیبایی دارین ... موفق باشین :)
۲۳ تیر ۱۳۹۶
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات