یه جایی توی میانمار

اولین بار که اسم میانمار رو در کودکی شنیدم ِ،‌ تعجب کردم که این دیگه چه اسمی هست . آخه وقتی محدود به یک زبان باشین قاطی می کنید که این که خیلی مسخره هست ، عجب ملت دیوانه ای هستن که اسم بین المللیشون رو احمقانه انتخاب می کنن .

اولین بار که اسم این کشور رو شنیدم اصلا فکر نمی کردم کشور باشه ،‌ فکر کردم که باهام دارن شوخی می کنن . اما مدتی که گذشت و بیشتر با زبان و جغرافیا آشنا شدم فهمیدم که همچین کشوری هم هست .  توی این پست میخوام یکی از شهرهای بزرگ میانمار رو معرفی کنم که با هم بیشتر در مورد این کشور بدونیم :

ماندالی « Mandalay »

اسم جالبی داره ،‌ مگه نه ؟‌ ... :))‌  ... خب بگذریم .

شهر ماندالی  حدودا وسط میانمار هست . برای این که از میانمار و کل کشورش یه تصویری براتون به جا بمونه می تونید به نقشه زیر نگاه کنید و ببینید که ماندالی کجای این کشور کوچیک هست .

دومین شهر بزرگ میانمار هم همین شهر ماندالی هست و همینطور آخرین پایتخت سلطنتی میانمار قبل از ورود بریتانیایی ها هم همین ماندالی بود . آره بریتانیا همه جا سرک کشید . آخه اینا کجاها رو که نرفتن  .  شهر ماندالی بیشتر جنبه توریستی و تاریخی داره و توریست های زیادی از سرتاسر دنیا به این شهر میان تا زیبایی های این شهر زیبا رو ببینن . این شهر انقدر زیباست که مشهور به « الماس پنهان » شده ( الان می بینم واقعا قشنگه ) .

از مکان های توریستی ای هم که داره میشه به دریاچه این شهر به اسم « inle lake » اشاره کرد . معبدهاش و کوه های پر از درختش . کلا معبدهای با گنبد های طلایی رنگش بیشتر جذاب هستن .

عکس های بیشتر از توی ادامه مطلب گذاشتم :


 





 
پیشنهادهای آسمانم

تا حالا۶ تا نظر داشتیم!

محمدرضا ...
خیلی هم خوب،با یه کشور جدید آشنا شدم:)...یادم باشه یه سفر برم اون حوالی!!
۱۹ دی ۱۳۹۴
:)
ان شاء الله زمانش برسه جاهای مختلفی رو سفر کنین  :))
۱۹ دی ۱۳۹۴
اپممم http://f-t15.blogfa.com/
۱۹ دی ۱۳۹۴
بلاگفا واقعا اذیت می کنه ...
ولی حتما ... سر میزنم
۱۹ دی ۱۳۹۴
ممنون بابت معرفیش. فقط دوستان اگه می خوان برن با احتیاط قدم بردارن. دی:
مسلمونا رو می کشن :-"
(البته مسلمونای مرز نشین خودشون رو، فک نکنم با گردشگرا کاری داشته باشن)
۱۹ دی ۱۳۹۴
خخخ ...
ممنون .
۱۹ دی ۱۳۹۴
!!!! ...جدن من تا قبل خوندن این پست فکر میکردم میانمار یک شهریه تو قلب آفریقا!!!


۱۹ دی ۱۳۹۴
خخخ ... چه جالب !!!!
۲۰ دی ۱۳۹۴
بسیار زیبا :)
امـا بهتـره ما اول زیبـایی هایِ کشورمون رو بشناسیـم و ببیـنـیم :)
۱۹ دی ۱۳۹۴
ممنون ...
اینم فکر خوبیه ... اما متاسفانه نتونستم منابع مناسبی برای این موضوع ها پیدا کنم یا این که خودم تهیه کنم ... فعلا که عملی نیست ... :)
۲۰ دی ۱۳۹۴
سلام
منم وقتی اسم کشور بوتان رو تو نقشه جغرافی کتاب دوم راهنمایی دیدم خیلی برام عجیب اومد چون تو زبون محلی ما به کپسول گاز میگن بوتان : ))
اطلاعات خوبی بود ممنون از زحمتی که کشیدن برای گرد آوری مطالب این پست : ))
۱۹ دی ۱۳۹۴
سلام ... چه جالب ... اتفاقا ما هم از کپسول های بوتان استفاده می کردیم ... اشاره خوبی بود .. :))
خواهش می کنم ... خیلی ممنون :))
۲۰ دی ۱۳۹۴
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
چت درباره من تماس جعبه ابزارها آسمانی‌ساز لینک رسان موزیک‌ها 💙 برنامه وبلاگ CKEditor Quill TinyMCE Froala کانال آپارات